Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfin etiketti  (Read 103227 times)

Offline Jani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 217
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #150 on: 27.04.15 - klo:22:04 »
Eli pullonkerääjiä pitää nöyryyttää juoksuttamalla ympäri maastoa? Kyllä on ihminen kekseliäs, kun osaa oikeuttaa sotkemisensa. Kyllä meilläkin tölkit nopeasti kentältä katoavat, ja joka kerta vituttaa, kun niitä tunkee bägiinsä haisemaan.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #151 on: 28.04.15 - klo:10:18 »
Kiitollisten? Hmmm... pyöriikö siellä oikeesti ihan pullonkerääjiä vai onko ne just näitä toisten hommat pelinsä ohessa hoitavia kanssapelaajia.

Katoaahan ne roskat kadultakin kun vaan tiputtaa siihen, joku hoitaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #152 on: 28.04.15 - klo:10:45 »
Pyörii siellä. Usein annettu bägistä tyhjät matkaan.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #153 on: 28.04.15 - klo:14:19 »
Niin, siis Talissa ja Meikussa kerääjiä on ja ovat ainakin osa jopa oppineet tavoille eli tietävät mistä heitot tulee eikä häiritse pelaajia.

Noissa paikoissa saatan siis kesällä jättää tölkin tuolle tytnellä kelillä, mutta muutoin kannan mukana tuomani kaman myös pois radalta. Mietin vaa ku muillakin radoilla tölkkejä näkyy, ni onko tuo ns. hyväksytty tapa vai ei. Ilmeisesti siis ei ja itse olen samaa mieltä.

Offline Keijok

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #154 on: 29.04.15 - klo:14:44 »
Pullojen kerääjät tsekkaavat "kierroksillaan" myös roskikset, tölkit kuten muutkin roskat roskikseen ihan normaalisti.

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #155 on: 29.04.15 - klo:17:03 »
Itse en pidä ollenkaan jos tölkkejä heitellään pitkin väyliä.
Kannan omat roskani pois radalta ja bägin tilan salliessa keräilen muutamat silmään pistävät tölkit mukaani.
Ei ole täysin hyväksyttävää tyhjiä tölkkejä tiipaikoille jättää, mutta jos joku ei jaksa niitä mukanaan pois kantaa niin mieluummin sitten jättää sinne tiipaikalle, josta ne todennäköisemmin toisen pelaajan/pullojenkerääjän mukaan kulkeutuu.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #156 on: 29.04.15 - klo:19:06 »
Itse röökimaakarina kuljetan mukana peltirasiaa johon tumpit laitan.

Mun visiot lajin suhteen on siellä jossain tulevaisuudessa  ja siinä, että lajista tulisi vakavasti otettu ja arvostettu urheilulaji. Sen takia suhtaudun melko nihkeästi kaikkeen sellaiseen joka yleistyessään antaisi lajista huonon / epämiellyttävän kuvan ulkopuolisille.

Tähän voisi kenties kommentoida, että mikäli fribailusta halutaan vakavasti otettava urheilulaji, niin sitten rööki menee kyllä vähintäänkin samaan kategoriaan oluen kanssa. Uskaltaisinpa jopa väittää että on urheilullisempaa vetää olutta kuin röökiä...  ::)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #157 on: 29.04.15 - klo:20:03 »
Jengi hikoilee aika pienestä... Relatkaa nyt jos joku juo pari bisseä tai vetää röökin vapaa-ajan harrastuksensa aikana. Voitte mennä huutamaan vittua ja kiristämään urheilullisia hampaitanne sitten niille maksullisille pro-radoillenne, jonne sunnuntaipelaajat eivät pääse. Mutta niin kauan kuin lajia harrastetaan yleisissä puistoissa ilmaiseksi, niin kannattaa opetella kestämään ihmisiä, jotka nauttivat oluen ja tupakan pelin lomassa.

Roskaaminen on ikävä juttu missä tahansa, mutta esim. Meikussa ja Talissa on ammattimaista pullonkeräystoimintaa joten palveluksen tekee jättämällä tölkit maastoon pikemmin kuin viemällä roskiin. Ja Henruso... Ei sunnuntaipelaajan polttama rööki tee lajin maineelle yhtään mitään.

Ihme nillitystä.


Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #158 on: 29.04.15 - klo:21:23 »
Ja Henruso... Ei sunnuntaipelaajan polttama rööki tee lajin maineelle yhtään mitään.

Sanan säilää siinä vaan kalistellaan Champion Beastin kanssa, ketjua taaksepäin selaamalla ymmärtänee yskän.

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #159 on: 29.04.15 - klo:21:26 »
Nyt sä et Jaani osannut lukea mun pientä sarkasmia rivien välistä. ;) Oliskohan pitänyt vkäyttää sittenkin perinteistä vinkkunaamaa, ton "poikamaisen virneen" (vai mikä nyt onkaan) sijasta? Itse siis kannatan ehdottomasti bissen juomista fribailun ohessa (vaikken sitä paljoa harrastakaan), mikä selviää jo mm. aiemmasta viestistäni tässä ketjussa. Sanoin vain CB:lle että MIKÄLI bissen juonti on niin paha asia, niin rööki on mun mielestä kuitenkin pahempi asia. Skaalaan en ottanut sinällääm kantaa, vaan näiden kahden asian väliseen voimasuhteeseen. Jossain aiemmassa viestissäni taisinkin sanoa "ettei se röökaaminenkaan mikään (erityisen) paha juttu ole, kunhan pysyy tuulen alapuolella" (tai jotakin sinne päin).

Ts. toi röökaaminen on mulle ihan sama niin kauan kunhan en joudu itse kärsimään savuista. Kerran pari oon saanut kisoissa tiilaatalla mallaillessani savut kasvoilleni ja kyllähän se kieltämättä silloin v*tutti. Siitä on silloin "urheilufiilis" kaukana. (Noh, niin on mm. myös silloin kun meikäläinen rupeaa manailemaan kierroksella, mutta se on oma keskustelunsa se.) Itse en ole siis koskaan väittänyt fribailua vakavasti otettavaksi urheilulajiksi (muiden lajien keskuudessa), enkä ole varma haluankokaan sitä. Itse en esim. pidä biljardia urheiluna, vaikka poolia tuli aikanaan kohtalaisesti lätkittyä ja nykyään vedellään toisinaan snököä. Uskon kuitenkin että fribailu kehittyy seuraavan 10-vuoden aikana "vakavasti otettavaksi urheilulajiksi", jolloin en usko että röökaamisella on yhtään enempää sijaa kisoissa kuin mitä on bissen juonnillakaan. Se on sitten kokonaan oma asiansa mitä hupi-/harjoituskiesseillä tapahtuu. Ja itse en siis välttämättä ole millään muotoa mukana viemässä lajia tätä "vakavuutta" kohti. Tai sitten olen. Who knows.

Ugh.

Offline Keijok

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #160 on: 29.04.15 - klo:22:15 »
Perinteinen golf on vakavasti otettavaa urheilua ainakin lajissa liikkuvan rahan perusteella ja siellä palaa rööki ihan PGA tourin kilpailuissa.

Tupakoivien pelaajien määrä on vähentynyt huomattavasti varsinkin ammattilaistasolla, mutta mitään sääntöä tai kieltoa ei edes arvostetuimmilla toureilla ole tupakointiin liittyen. Toki se pyritään tekemään muita häiritsemättä ja nykyään myös "piilossa" väylien välisillä siirtymisillä jne. silloin kun tv-kamerat ei seuraa.

Joten kyllä näkisin, että frisbeegolf voi kasvaa vakavammin otettavaksi urheiluksi vaikka joku heittojen välissä tupakan sytyttäisikin.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #161 on: 30.04.15 - klo:07:35 »
Varmasti voi kasvaa myös, vaikka joku pari bisseä korkkaisikin kiessillä. Eli jos jäi vielä epäselväksi, niin tuo kommentti ei tosiaan ollut röökinpolton demonisointia vaan siinä haluttiin pureutua tekopyhyyteen, jos rööki huulessa vaaditaan alkoholin suhteen nollatoleranssia, koska "lajin imago".

Paras kai olisi, jos annettaisiin toistemme tehdä mitä tahdomme, kunhan siitä ei seuraa haittaa sivullisille.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #162 on: 30.04.15 - klo:10:06 »
Paras kai olisi, jos annettaisiin toistemme tehdä mitä tahdomme, kunhan siitä ei seuraa haittaa sivullisille.

+1! Pätee niin moneen asiaan, esim. uskonsodat
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #163 on: 30.04.15 - klo:15:46 »
Itseä ainakin harmittaa suunnattomasti kun jengi viikkokisoissa vetää röökiä askikaupalla. Lähden viikkokisoihin ulkoilun ja hauskanpidon merkeissä ja joudun melkein koko kiessin nielemään savua, ei kiva >:(

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #164 on: 30.04.15 - klo:16:00 »
Ei kai se ylivoimaista pitäisi olla siinä vaiheessa huomauttaa asiallisesti, että savu haisee nenääsi pahalta ja esittää toiveen, että pysyisi tuulen alapuolella ja hieman kauempana kääryleensä kanssa. Kuten joku muinainen Amerin mainoskin sanoi: "Jos poltat, muista huomaavaisuus. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus."  ;)
« Last Edit: 30.04.15 - klo:16:05 by Mikavain »