Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfin etiketti  (Read 103248 times)

Offline Keijok

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #195 on: 02.06.15 - klo:16:42 »
Valitetaan muiden huonosta etiketistä ja samaan syssyyn kerrotaan, että heitti itse edellä olevien niskaan, ok.

Ja vaikkei "vittuakaan kiinnosta mitä takana tapahtuu" niin jos edessäsi on tyhjää ja takana tuleva isäryhmä hypistelee katanoitaan tiillä aina kun pelaatte väylää niin itse ainakin jäisin seuraavalle tiille istumaan siksi aikaa, että toiset menisi ohi niin molemmat ryhmät saisi pelata loppukierroksen omaan tahtiinsa.

Offline wondadog

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #196 on: 02.06.15 - klo:18:36 »
Valitetaan muiden huonosta etiketistä ja samaan syssyyn kerrotaan, että heitti itse edellä olevien niskaan, ok.

Ja vaikkei "vittuakaan kiinnosta mitä takana tapahtuu" niin jos edessäsi on tyhjää ja takana tuleva isäryhmä hypistelee katanoitaan tiillä aina kun pelaatte väylää niin itse ainakin jäisin seuraavalle tiille istumaan siksi aikaa, että toiset menisi ohi niin molemmat ryhmät saisi pelata loppukierroksen omaan tahtiinsa.

Olet oikeassa, tämän vuoksi virheeni myönsin suoraan osoittaakseni että kun sapetti niin harkintakyky petti. Ja myöhemmin mainitsemani harmitus liittyi juuri siihen että olisin voinut asiallisesti siitä sanoa. Tapasin samat jannut tänään radalla, tervehdin ja tokaisin hymähtäen että "ollaanko molemmat tänään paremmalla tuulella liikkeellä" johon sain hyväksyvän vastauksen. Tämä on suomalaisen miehen tapa sanoa "anteeksi" ja uskon että pojat tämän ymmärsi. Saatan asian vielä varmistaa jos radalla törmätään.

Juurikin tuo seuraavan kirjoittajan kommentti "***tuakaan ei kiinnosta" kiteyttää sen asenteen joka pitää voida kitkeä pois. Jos itse huomaan että takaa tulee nopeampia, huudan aina että "tulkaa ohi vaan". Pidetään ne silmät auki molempiin suuntiin ja ollaan huomaavaisia niin vältytään turhilta kähinöiltä ja harmeilta.

Mikatius: Juu, ymmärrän heittorauhan antamisen mutta itsellä olisi kyllä kanssa kiehunut jos aidosti minuutti menee sihtailuun. Tosiproot liikenteessä :)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #197 on: 02.06.15 - klo:21:17 »
Kyllä mun puolesta muiden poolien pelaajat saa sihtailla niin kauan kuin haluavat, kunhan vain päästävät ohi niin kuin nopeammat kuuluisi päästää.

Tuli tästä ohittamisesta mieleen, jos radalla on ruuhkaa ja joka tiillä porukkaa, niin siinä ohittelussa ei ole mitään järkeä. Seuraavalla tiillä kummiskin taas porukkaa. Kaikkia muita vaan vituttaa ja peli hidastuu entisestään. Jos on kiire, niin voi pelata muulloin kuin ruuhka-aikana.

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #198 on: 03.06.15 - klo:08:05 »
Harvoin se rata on niin täynnä jokaisella väylällä, että ei kannattaisi päästää esim yhden hengen poolia ohi. Noin ainakin mä olen aina tehnyt tai sitten jos on totaalijumi niin kysynyt, että haluaako liittyä meidän pooliin loppukierrokseksi.

Offline Mikatius

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #199 on: 03.06.15 - klo:14:17 »
Eilen oli kyllä jo turhaa koittaa päästää edelle edes yhden miehen poolia, joka ikinen väylä aivan tukossa, par vitosella näin pahimmillaan 3 poolia yhtäaikaa väylällä :D

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #200 on: 03.06.15 - klo:16:17 »
Harvoin se rata on niin täynnä jokaisella väylällä, että ei kannattaisi päästää esim yhden hengen poolia ohi. Noin ainakin mä olen aina tehnyt tai sitten jos on totaalijumi niin kysynyt, että haluaako liittyä meidän pooliin loppukierrokseksi.

Tervetuloa Oulun Meri-Toppilaan ihmettelemään kesäpäivien ruuhkia :)

Offline Sepiläinen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #201 on: 21.06.15 - klo:14:52 »
Eilen ei kyllä propelaajat osanneet noudattaa etikettiä yhtään, jatkuvaa suunsoittoa ja apinointia mua kohtaan. Vaan sainpa kostoni kun jollaki jäi kiekko puuhun, livahdin idiootin bägille ja kusin sisään :DD mun mielestä en teheny mitää väärää! Kännin piikkii, vieläki oon aivan tukkhumalasa kiitos ja anteekki

Offline Icarus666

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marzo
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #202 on: 21.06.15 - klo:15:21 »
Kliffaa hei! Toki etiketin mukaan ennen kusemista pitää pölliä pari kiekkoa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #203 on: 21.06.15 - klo:15:41 »
Tutulle trollille lähti varmaan 25. bannit. Ja uuden tunnarin oli toki tehnyt heti, eli 26. bannit. Katotaan montako minuuttia menee taas uusiin.

Offline Ilppoo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ilpo.O
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #204 on: 02.07.15 - klo:15:29 »

Trolli? ehkä, ehkä ei...mutta silti.... Örvellät kierroksella kännissä ? Nyt täytyy sanoa, että jeesus mitä urpoilua.... hidastat muiden peliä, vaarannan muiden turvallisuutta ja annat ihmisille todella hienon kuvan tämän lajin harrastajista. Hieno mies olet...kerta kaikkiaan. Suosittelen vaihtaan lajia.

Olet väärässä siltä osin että humalainen ei automaattisesti aiheuta vaaraa, eikä hidasta peliä.

Mun mielestä on vissi ero sillä mennäänkö pelaamaan frisbeegolfia ja otetaan pari kaljaa mukaan verrattuna siihen että mennään ryyppäämään ja otetaan pari kiekkoa mukaan.

Tässä nyt ei ole mitään eroa, itse tykkään joskus lähteä ihan vain ryyppäämään radalle, ja siinä sivussa paiskoa kiekkoja :D

Radoilla treenaaminen kymmenien avausten/väylä muodossa on toki kivaa, mutta onhan se ärsyttävää jos edessä joku sitä harrastaa, niinkuin myös se jos joutuu kokoajan päästämään porukkaa ohi. Eli ei oikein normaalien käyttöaikojen puitteissa järkevää toimintaa suosituilla radoilla.

Mutta, vielä enemmän tuo ärsyttäisi jos olisin maksanut pelioikeudestani ja joka väylällä olisi joku treenailemassa avauksia.
Tästä täysin samaa mieltä, pelloille paiskomaan miljoonaa avausta jos mieli tekee mut pois tukkimasta muitten peliä!

Sellainen juttu kuuluu mielestäni etikettiin, että kun jää maksullisella kentällä kiinni pummilla pelaamisesta, pitää edes ihan pikkuisen hävetä. Tylsää huomata päivittäin, kuinka oma yksinkertaisuuteni näkyy päällepäin; sen verran villejä selityksiä lauotaan kirkkain silmin päin näköä. Mitähän syitä porukka latelee poliisille jäädessään kiinni kaljan ja röökin pöllimisestä ärrältä?

Miten tästä voi edes jäädä kiinni? :D Itse en ole ainakaan jäänyt kiinni vielä koskaan, ja vaikeapa mua tai muitakaan on sieltä pois kantaa jos vaan jatkaa matkaa välittämättä muiden mielipiteistä.

Tässäpä muutama mielipide, piti ihan tämän takia viimein tehdä tunnus forumille. Lisäksi koirat ja lapsilaumat eivät kuulu fribaradoille, koirat paskoo ja lapset hidastaa. Eipä mulla muuta

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #205 on: 02.07.15 - klo:16:07 »
Juuri tällainen kertoo siitä, että frisbeegolfareissa on itsekeskeisiä typeryksiä ihan yhtä isolla prosentilla kuin ihmiskunnassa yleensäkin.
Juuri se muutama prosentti vastaa jotakuinkin kaikesta siitä miksi joillakin on jotain tätä lajia vastaan. Urpo hiihtäjä on urpo hiihtäjä.

Harmillisesti vain tällaiset urpot leimaavat koko lajin sotkemalla ja käyttäytymällä huonosti.

Suurin osa ihmisistä on ihan fiksuja ja toimivat oikein kunhan heille vain joku ensin kertoo miten toimia.

Offline Ilppoo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ilpo.O
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #206 on: 02.07.15 - klo:17:32 »
Juuri tällainen kertoo siitä, että frisbeegolfareissa on itsekeskeisiä typeryksiä ihan yhtä isolla prosentilla kuin ihmiskunnassa yleensäkin.
Juuri se muutama prosentti vastaa jotakuinkin kaikesta siitä miksi joillakin on jotain tätä lajia vastaan. Urpo hiihtäjä on urpo hiihtäjä.

Harmillisesti vain tällaiset urpot leimaavat koko lajin sotkemalla ja käyttäytymällä huonosti.

Suurin osa ihmisistä on ihan fiksuja ja toimivat oikein kunhan heille vain joku ensin kertoo miten toimia.

Mun mielestä en ole itsekeskeinen typerys, suurin osa ajattelee varmasti samallalailla, muttei uskalla siitä ehkä ääneen sanoa

Offline kaarlos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Seura: Puska Puttaajat / JyLi
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #207 on: 03.07.15 - klo:05:49 »
Quote
Tässä nyt ei ole mitään eroa, itse tykkään joskus lähteä ihan vain ryyppäämään radalle, ja siinä sivussa paiskoa kiekkoja :D
Quote
Miten tästä voi edes jäädä kiinni? :D Itse en ole ainakaan jäänyt kiinni vielä koskaan, ja vaikeapa mua tai muitakaan on sieltä pois kantaa jos vaan jatkaa matkaa välittämättä muiden mielipiteistä.
Mun mielestä en ole itsekeskeinen typerys, suurin osa ajattelee varmasti samallalailla, muttei uskalla siitä ehkä ääneen sanoa

Olet rehellisesti sitä mieltä, että yli puolet frisbeegolf-harrastajista lähtevät toisinaan radalle ryyppäämään ja vastaavasti saman kokoinen osuus jättää maksamatta ihan hyvällä omallatunnolla? Itselleni tuntuu kyllä niin kaukaiselta ajatukselta omista tuttavapiireistä moinen käytös, että en keksi ensimmäistäkään kuka näin tekisi. Sikäli ymmärrän jos joku teini nuoruuden angsteissaan näin tekee, mutta aikuisilta ihmisiltä pitäisi voida olettaa jo fiksumpaa käytöstä.

Sikäli viimeisin lausunto on totta, että suurin osa ihmisistä tuskin pitää itseään itsekeskeisinä typeryksinä. Harmillisesti osa näistä ihmisistä on kuitenkin tältä osin väärässä.
« Last Edit: 03.07.15 - klo:05:52 by kaarlos »

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #208 on: 03.07.15 - klo:08:44 »
Jätetään trolli omaan arvoonsa, jookosta...
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #209 on: 04.07.15 - klo:16:34 »
Mikä tekee ihmisestä trollin? Onko lapsena ollut se ainoakin lelu patterin välissä tai kenties vielä pahempaa?
« Last Edit: 04.07.15 - klo:18:38 by Mikavain »