Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu  (Read 121656 times)

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #90 on: 18.07.12 - klo:11:51 »
onko rancho,ontario ja san marino mallien välillä oikeasti niin isot erot kun valmistaja antaa ymmärtää?

On juu niin kuin jyrmy sanoi. Ranchon feidi on paikallaan kun sitä tarvitaan.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #91 on: 25.07.12 - klo:22:43 »
Täytyy myöntää, etten ole katunut Rociin siirtymistä. Kiekko kestää paiskomista, kulumisista ja tuulta sekä myös eri malleista saa liitovariaatioita. Tällä hetkellä ehdoton pelikiekko ja to-go draiveri kaikessa alle 100m. Esimerkiksi tänään tuli makoisasti rouhiintuneella dexu Rocilla sysihelppo birdie Talin ykkösellä. Kolmosheitto meinasi mennä taakse pitkäksi, mutta oksat tipauttivat korin juureen. Bägissä on DX, Ontario, KC ja Rancho. Classic Rocin korvaajaksi tuli KC Aviar, joten sen taival taisi loppua siihen. Ainoa kiekko joka voi haastaa Rocin on MD2. Se on tällä hetkellä myös testissä D ja C muovina. Mun mielestä lähitulevaisuudessa ketjun pitäisi muuttua "MD2 vai ROC?". Buzzz is sooo last season. ;)
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Jami Pasanen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 138
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #92 on: 25.07.12 - klo:23:36 »
Molempia kokeiltu ja Buzzz vei voiton sata-nolla. Tykkään heittää lähestymiset powergripillä ja roc tuntuu dx-muovissakin jotenkin lipeävän kädestä näin heitettynä, kun taas Buzzzilla saan käytännössä aina puhtaan releasen.

Uskon kyllä, että kummallakin kiekolla voi tehdä taikoja, kunhan heitto on kunnossa. Eivät nuo kaksi kiekkoa turhaan ole kaikista suosituimmat (?) mid-ranget maailmassa. Makuasioita!
P1 // MD2 // FD // PD

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #93 on: 26.07.12 - klo:00:15 »
Roc antaa paljon enemmän anteeksi eikä ole tuulesta juuri moksiskaan. Moni kova heitto on tuntunut Rocilla lähtiessään, että nyt kippaa pahasti. Eipä kipannut. Anhyserinä kiekko kiertää liitäen hyvin nätisti. Buzzz on hyvä, Roc monipuolisempi.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #94 on: 26.07.12 - klo:00:31 »
Hetken asiaa mietittyäni, päädyn valitsemaan Buzzzin. Tuulisella kelillä Roc vie voiton, mutta siihen se sitten jääkin. Buzzz tuntuu todella paljon paremmalta kädessä ja irrotus on paljon puhtaampi. Vuosi sitten yritin pähkäillä, että kumpaan leiriin sitä siirtyy enkä osannut silloin päättää. Ostin sitten molemmat ja hyvin ne ovat tulleet toimeen samassa laukussa.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #95 on: 26.07.12 - klo:10:58 »
Buzzz-miehiä ollaan, siksi tuo Rocin beadi tuntuu niin oudolta kädessä. Powergripillä tykkään heitellä lähestymiset ja Buzzzin matala rimmi on kuin nakutettu siihen. C-MD2 on mielenkiintoinen haastaja tosiaan kun kaverilta sitä kokeilin.

Offline tomo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Kaihua
  • Seura: Rovaniemen Rolffarit
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #96 on: 01.08.12 - klo:12:05 »
Rocia on ollut käytössä star sm ja kcp. Vaikka San Marino onkin holarikiekko en saanut siihen kunnon tuntumaa. Kcp roc on ollut vasta tovin käytössä ja vaikka tuntuma onkin parempi kuin em. ei lempi vielä ainakaan ole leimahtanut. Buzzz on ollut bägissä melkein alusta asti. En ole montaakaan eri muovin Buzzzia kokeillut mutta FLX Buzzz (tai tuttavallisemmin fleksi Pasi) on minun luottokiekko 50-100 metriin. Pasi ei jää käteen mutta koriin se on tiiltä asti jäänyt. Tuntuma on paras heti putterini jälkeen. En usko että Pasia voi koskaan korvata millään muulla kuin uudella Pasilla. Eli kyllä mie sanon että Buzzz.
« Last Edit: 02.08.12 - klo:10:34 by tomo »
Boss Destroyer Firebird / BUZZZ Omega / MAGIC

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #97 on: 10.08.12 - klo:11:44 »
Rocin puolella ollaan. Buzzeja on tullu kokeiltuu ja ei ne ole mitään verrattuna roceihin. Vielä kun omistat rocista useamman kulutusasteen niin midari osastosi on täydellinen, jos en heitä putterilla niin heitän rocilla kaikki heitot 90 - 100m asti. Itse kannan bägissäni neljästä viiteen rocia ja ehdottomasti paras on kulunut flatti dx jolla saa makeita turnovereita tai hieman kulunut kc roc jolla saa heitettyä hysset ja annukat. Kc muovi on myös loistavaa, kovaa ja samanlaista joka säällä. Roc on myös monipuolisempi kuin buzzz.  8)
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Korpa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaro Korhonen
  • Seura: SuRa Frisbee
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #98 on: 10.08.12 - klo:22:22 »
Laitetaas lopulta omakin mielipide tänne selityksineen.

Ääneni menee ehdottomasti Buzzzille, koska sillä pystyn heittämään hysset, suorat ja annukat. Käytän pääsääntöisesti ESP muovista versiota, mutta annukat heitän varmuuden vuoksi Pro-D muovisella. Rennolla heitolla saan kiekon lentämään onnistumisesta ja olosuhteista riippuen 70-90 metriä suoraan.

Vastaavasti olen koettanut opetella myös heittämään Rocia, mutta ei se vaan tahdo onnistua. Parhaimmillaan saan Rocin lentämään hieman Buzzzia pidemmälle, mutta pääsääntöisesti lopputulos on ylikääntyvä heitto ja turhautuminen. Hieman varmempia tuloksia olen saanut Star Rancho Rocilla kuin KC Pro muovisella, mutta luottoa ei kumpaankaan ole niin kuin Buzzziin. Lyhyisiin upseihin Roc on kyllä oikein oivallinen kiekko, mutta luultavasti Buzzz ajaisi saman asian upseissakin, ei vaan ole tullut edes testattua.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #99 on: 15.08.12 - klo:22:23 »
Rocit on kyllä mahtavia! Oi kun ne tekee mitä vaan, jos osaa heittää. Siksi harjoittelen niillä, että kun se päivä koittaa, että osaan heittää niitä, niin ei tarvitse miettiä muita midareita. Välillä tulee väläyksiä ja silloin ne menee niin helmesti. Ainoa linja mitä mun mielestä ne ei hallitse, on matalat tunnelit (tai mä en hallitse). Mutta kun on hiemankin enemmän korkeusvaraa, niin rocilla vaan. Star muovin roceista en niin välitä. Dx:t parhaita. Niin ja en muuten osaa forettaa rocia. Mutta myönnän, että se on puhtaasti mun osaamattomuutta.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #100 on: 15.08.12 - klo:23:44 »
Niin ja en muuten osaa forettaa rocia. Mutta myönnän, että se on puhtaasti mun osaamattomuutta.

Se istuu niin huonosti käteen foreotteella, et ei kait sillä juuri kukaan foreta.

Offline Funkylord

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aki Vänskä
  • Seura: Kohta joku
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #101 on: 16.08.12 - klo:00:48 »
Näin Roc:lla niin hienon 45m mukituksen, että nyt on pakko heittää Buzzzilla samanmoinen. Itellä parikin Buzzia. FLX 164g on kyllä melkonen tuulisieppo ja voimalla tekee mitä huvittaa. 177 dyed X fly on paras midari mitä on minulla ollu. Lentää niin nätisti suoraan, että hetkittäin tekis mieli heittää koko kierros samalla lätyllä.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #102 on: 16.08.12 - klo:06:59 »
Itellä parikin Buzzia. FLX 164g on kyllä melkonen tuulisieppo ja voimalla tekee mitä huvittaa. 177 dyed X fly on paras midari mitä on minulla ollu. Lentää niin nätisti suoraan, että hetkittäin tekis mieli heittää koko kierros samalla lätyllä.

Mulla on kans tollai FLX 164-166gr Buzzz bägissä ja se on kyllä vähän sellai ihme lentävä kysymysmerkki. Mut mulla se toimii just siks sellasena "puskasta ulos pelastajana". Viime viikonloppuna rikoin mun rakkaan FLX Buzzzin Hangon kisoissa ja meinasin jo tilata Star Rocin tilalle, mutta pysyin kuitenkin vielä Buzzzissa. Uus ESP Buzzz on vaan niin hyvä! 170gr FLX ja 177gr ESP Buzzzilla ei ole juuri minkäänlaista muuta eroa, kuin että en saa painavalla lätyllä yhtä pitkii heittoi.

Offline Flowing

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne
  • Seura: -
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #103 on: 22.08.12 - klo:15:35 »
Buzzz pääsi bägin lempparipaikalle tällä viikolla.
Roc on hyvä, mutta Buzzz sopii meikän peliin ja heittoihin parhaiten kaikista kokeilemistani midareista.
Kokeiltuja tai tälläkin hetkellä meikällä käytössä olevia on Roc, MD2, Mako, Comet ja Buzzz.
Comet on mielenkiintoinen ja omalaatuinen kiekko, toimii mulla anhyzereissä hyvin, liito on huikea.
MD2 on perusvarma kiekko moneen paikkaan, voin suositella.
Mako jää nykyisistä ehkä käyttämättömäksi ja käyttöön siis Comet, MD2 ja Buzzz.
Nyt tuntuu siltä, että Buzzz on mun pelin kivijalka ja jokapaikan höylä.
« Last Edit: 22.08.12 - klo:15:49 by Flowing »

Offline Kumis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
  • Oikea nimi: J-P Tammi
  • Seura: TT
Vs: Ikuinen Buzzz vs Roc-taistelu
« Reply #104 on: 22.08.12 - klo:21:04 »
Niin ja en muuten osaa forettaa rocia. Mutta myönnän, että se on puhtaasti mun osaamattomuutta.

Se istuu niin huonosti käteen foreotteella, et ei kait sillä juuri kukaan foreta.
Melko monesti tulee itse ainakin heiteltyä Rocilla foreakin puiden juuresta ei niin ideaalisista asennoista. Ihan hyvällä prosentilla tuntuu lähtevän forellakin oikeaan suuntaan. Ei tietenkään mitään maksimipituusheittoja vaan juurikin jotain tällaisia alle 50 metrisiä pois puskista heittoja.
« Last Edit: 22.08.12 - klo:21:15 by Kumis »