Itse en saa tuohon tavaamallakaan tuota epäkohtaa esille, koska myös mandon väärin kiertäminen todetaan vasta, kun se kiekko on maahan pysähtynyt. Tämähän kumoaa sen, että ei tuota ob:ta tarvi lennon aikana lähteä mitenkään tuomitsemaan.
Eli, jos olen säännöt oikein ymmärtänyt, niin sekä mandon kiertäminen, että ob-heitto tuomitaan
vasta, kun kiekko on saavuttanut lopullisen pisteensä.
Näin ollen, en ymmärrä, että miksi pitäisi olla mitään erikois sääntöä, että ob pitäisi pystyä määrittelemään jo lennon aikanakin(?).
tarkennetaan nyt vielä lainauksen avulla:
Siksi vain mando on merkitsevä, koska kiekon voidaan todeta jääneen mandon väärälle puolelle, mutta sitä ei voi todeta, että se lensi ob:lla väärin, koska ob on voimassa vain jos kiekko pysähtyy sinne.
Tuossa on unohtunut se, että myöskään mandoa ei ole kierretty väärin ennen kuin se kiekko on pysähtynyt sinne mandon väärälle puolelle.
lisäys: ja koska rangaistus määritellään sen mukaan kumpi tapahtui ensin, niin OB:n mukaan mennään. Koska kiekko päätyi lopullisesti OB:lle, niin ei ole enään merkitystä mitä ob:n ylittämisen jälkeen tapahtui.