Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Mikä go-to draiveriksi?  (Read 21472 times)

Offline Lepostara

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Seura: Kirkkonummen Disc Golf Club ry
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #15 on: 27.06.12 - klo:22:20 »
Itse pistäisin ääneni teebirdille. Päätyi bägiin vasta jonkun aikaa sitten ja ehdottomasti tällähetkellä luotettavin suora kiekko sinne 90-100m. Varsinkin kapemmilla väylillä itselle ehdoton valinta lennon suoruuden takia. PD tulee bägistä itselläni käteen kun täytyy päästä 100 m paremmalle puolelle tai vaaditaan reilumpaa feidiä.
« Last Edit: 27.06.12 - klo:22:25 by Lepostara »

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #16 on: 28.06.12 - klo:13:38 »
Ite myös annan äänen Teebirdille. Itellä on kolme tiipparia bägissä ja ne lentää yllättävän helposti pitkälle. Mulla on kaks 167-168gr Champion teebirdiä bägissä ja niille ku antaa pienen hyssekulman, ni ne kyllä lentää suoraa ja pitkälle. Kuluneena niistä tulee luotettavan alivakaita.
175gr Echo star versio mulla taas lentää flättinäkin heitettynä aikas luotisuoraan.

Jos kuitenkin ihan distance draiveria etsit, niin sitten joku 168gr C-line PD on aika jees. Itellä myös sellanen bägissä.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #17 on: 28.06.12 - klo:14:20 »
Mulla on 175g C-linen PD ihan mielettömän vakaa. Ei takuulla käännä yli, vaikka miten repisi (jos ei annukassa lähde) ja hirveä feidi loppuun sadan metrin heitossa. Väheneekö tuo vakaus esim. 170 grammaisissa merkittävästi C-linen PD:ssä vai onko minulla vain normaalia vakaampi yksilö käsissä?

Tiipparit on kyllä helmiä.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #18 on: 28.06.12 - klo:14:43 »
Mulla on 175g C-linen PD ihan mielettömän vakaa. Ei takuulla käännä yli, vaikka miten repisi (jos ei annukassa lähde) ja hirveä feidi loppuun sadan metrin heitossa. Väheneekö tuo vakaus esim. 170 grammaisissa merkittävästi C-linen PD:ssä vai onko minulla vain normaalia vakaampi yksilö käsissä?

Mulla on bägissä näitä uusia PD:itä kaikissa muoveissa painoissa 168-170g. C on tosiaan mulle myös niin vakaa, etten saa siitä ollenkaan turnia aikaiseksi. C-PD:ssä on mun mielestä myös vähiten liitoa, joten käytän sitä ainoastaan jos on pakko rajoittaa pituutta ja saada kunnon fade aikaiseksi. Uudehkosta S-PD:stä saan hieman turnia aikaiseksi, aika näyttää millaiseksi tuo kohliintuu. P-PD taas tuntuu kokonaan eri kiekolta noihin verrattuna: Hysseirroituksella flippaa suoraksi, liitää piiiiitkälle mutta palauttaa pienellä feidillä.

PD on hyvä esimerkki siitä, miten sama malli eri muoveilla on kuin eri kiekko.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #19 on: 28.06.12 - klo:14:50 »
Mulla on 175g C-linen PD ihan mielettömän vakaa. Ei takuulla käännä yli, vaikka miten repisi (jos ei annukassa lähde) ja hirveä feidi loppuun sadan metrin heitossa. Väheneekö tuo vakaus esim. 170 grammaisissa merkittävästi C-linen PD:ssä vai onko minulla vain normaalia vakaampi yksilö käsissä?
Uudehkosta S-PD:stä saan hieman turnia aikaiseksi, aika näyttää millaiseksi tuo kohliintuu. P-PD taas tuntuu kokonaan eri kiekolta noihin verrattuna: Hysseirroituksella flippaa suoraksi, liitää piiiiitkälle mutta palauttaa pienellä feidillä.

PD on hyvä esimerkki siitä, miten sama malli eri muoveilla on kuin eri kiekko.

Mulla on viime kesänä ostettu S-line PD (jotain 168gr) ja sitä ku heittää hyssellä, ni se heittää nätin ässän ja palautuu varmasti. Olin aika yllättyny sen kiekon nopeasta kulumisesta, ku C-linen saman painonen kiekko ei mullakaa käännä mihinkää suuntaa lennon aikana.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #20 on: 28.06.12 - klo:15:18 »
Jep. Mun S-linen PD 175g on ihan alivakaa. Se on niin teräväreunainen ja kova, että hakettui yhdellä kierroksella vakaasta reippaasti alivakaaksi. Hyvä kontrollikiekko kyllä, kun saa lähtökulman kohdilleen. Oli myös alkuun foreihin hyvä, kun niihin ei saanut kovaa vetoa. Tätä vois kyllä suositella esim. Valkyrien tilalle ensi draiveriksi.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #21 on: 28.06.12 - klo:15:28 »
Tästähän tulee ihan PD-ketju, mut menköön.

Mulla draiveriosasto rakentuu tohon muottiin hyvin pitkälle. C-line 175g on semiliidoton jyrä (eli vastatuuleen) S-line 172g kulunut paras draiveri ikinä (lue tuolta aiemmin miksi) ja oli vielä 175g P-line jota olin kuluttamassa kaikista alivakaimmaksi, ennenkuin tykitin sen sellaseen peltoon mistä ei tod. ole löytymässä. Shoppailenkin nyt kevyempää P-linea, vaikka jo valmiiks vähän käytettynä (saa siis tarjota jos löytyy!) ton jonon toiseen päähän. Alivakaan draiverin hommia hoitaa FD, mut jonkun nopeamman tehdasalivakaan vois hommata jos tulee hyvä vastaan.

Mul on siis putteri, midari, väylädraiveri, pituusdraiveri osastot kaikki niin että yksi muotti kussakin, 2-3 eri kappaletta, eri muoveja ja kuluneisuusasteita niin saa ne eri vakaudet käyttöön kuhunkin kategoriaan ilman että on paljon eri muotteja, eri rimmin levyyksiä jne muita eroja. Kaikki tuntuu samalta käteen ja tietää miten kukin käyttäytyy.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Pepperi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 87
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petri Mäki
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #22 on: 28.06.12 - klo:15:34 »
Mulla on 175g C-linen PD ihan mielettömän vakaa. Ei takuulla käännä yli, vaikka miten repisi (jos ei annukassa lähde) ja hirveä feidi loppuun sadan metrin heitossa. Väheneekö tuo vakaus esim. 170 grammaisissa merkittävästi C-linen PD:ssä vai onko minulla vain normaalia vakaampi yksilö käsissä?

Tiipparit on kyllä helmiä.

Itseltä löytyy myös tuo 175g C-muovinen PD. Flättinä heitettynä ei ainakaan omasta mielestä kauheaa feidiä, yllättävän suora itseasiassa. Ainakin tollai yli satkun heitois. Hiljan vasta ruvennu heittään tuota PD:tä ja heti koukutti... :D Suosittelen muillekin...

Offline Jami Pasanen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 138
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #23 on: 28.06.12 - klo:19:23 »
Mul on siis putteri, midari, väylädraiveri, pituusdraiveri osastot kaikki niin että yksi muotti kussakin, 2-3 eri kappaletta, eri muoveja ja kuluneisuusasteita niin saa ne eri vakaudet käyttöön kuhunkin kategoriaan ilman että on paljon eri muotteja, eri rimmin levyyksiä jne muita eroja. Kaikki tuntuu samalta käteen ja tietää miten kukin käyttäytyy.

Tässä se filosofia, jota itsekin pyrin noudattamaan. Piti itse asiassa perustaa aatteelle oma topic, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi  :)
P1 // MD2 // FD // PD

Offline Jami Pasanen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 138
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #24 on: 13.07.12 - klo:11:16 »
Päädyin sitten ostamaan 172g Star Beastin, mutta toistuvien grippiongelmien takia (rimmi on inan liian leveä minulle mukavan otteen saamiseksi) ostin testiin lisäksi 171g P-PD:n ja 168g S-PD:n. Arvaattekohan jo, mikä jäi bägiin?  8)

Alun sisäänajon jälkeen P-PD:n heittäminen tuntui heti ihan uskomattoman hyvältä. Heitin sillä ensimmäisen 2 kierroksen aikana elämäni parhaat avaukset kotiratani kaikille väylille, joihin avaan rystyltä draiverilla (5/12). En ole koskaan heittänyt yhtä pitkälle, luotettavasti ja tarkasti frisbeegolf-kiekolla. Olen ihan vähän rakastunut.

S-PD on liian jyrä vielä ollakseen go-to draiveri, niinkuin odotinkin, mutta toimii ihailtavan hyvin piikkihyzereihin ja kämmenheittoihin. Tuntuu kestävän tuultakin P-muovia paremmin.

Ainoa huolenaiheeni on nyt, kuinka tuo P-linjan muovi kuluu. Toivon hartaasti, ettei tuosta P-PD:stä tule hallitsematonta flipperiä parin isomman osuman jälkeen.

En ihmettele yhtään enää, miksi tuo kiekko on saanut niin paljon hypeä osakseen. Se ansaitsee kaiken sen.
P1 // MD2 // FD // PD

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #25 on: 13.07.12 - klo:14:07 »
Oujee.  ;) Kyl Discmanian P-muovi kuluu mielestäni hallitun hitaasti, riippuen tietty radasta millä useimmiten jauhaa menemään. Ei siis mitään D/DX-muovia siinä mielessä. Plus, siinä vaiheessa kun P on kulunut sopivan flippaavaksi (mikä on vielä kaukana käyttökelvottoman flippaavasta), on S-muovinen saapumassa juuri täydelliseen kulutusasteeseen... sit vaan uutta ässää tai C:tä taas ylivakaaseen päähän kulutukseen. Noin se piiri pieni pyörii ainaki mulla. :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Mikä go-to draiveriksi?
« Reply #26 on: 13.07.12 - klo:14:26 »
Noinhan tuo menee. C-PD pysyy jyränä, S-PD on kulumassa mulla vasta suoraksi ja P-PD:t flippailee jo kivasti. Hakatuilla P-PD:illä saa helposti pituutta myötätuuleen ja komeita annukkakaaria vastatuuleen.

Nimimerkillä 6 kpl P-PD:itä eri kulumisasteilla bägissä tällä hetkellä  ;)