Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 607345 times)

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #915 on: 02.04.16 - klo:23:00 »
Jos M4 olisi pakko korvata jollain, niin vaihtoehtoina olis ainakin Claymore, Pursi ja Truth (ei EMAC).
Hauskaa kun kaikki unohtaa Fusen, Fuse ja M4 hyvin lähellä toisiaan. Opto Fuset menee siihen M4 luokkaan, Goldit voi olla jo himpun alivakaampia vielä. Suosittelen kokeilemaan, muotti joka unohtuu niin herkästi näiden uusien ja nopeampien midarien joukossa.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Latitude 64°
« Reply #916 on: 02.04.16 - klo:23:03 »
Hauskaa kun kaikki unohtaa Fusen, Fuse ja M4 hyvin lähellä toisiaan. Opto Fuset menee siihen M4 luokkaan, Goldit voi olla jo himpun alivakaampia vielä.
No itellä on Opto Fuse bägissä ja se on ollu kyllä todella alivakaa heti alusta lähtien.

Ainakin mitä kisavideoista katellu, ni M4 kestää kuitenki jonkinlaista vetoa ja löytyy ns suorana kiekkona useasta bägistä. Tiedä sitte onko oma käsitys siitä ihan väärä.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #917 on: 02.04.16 - klo:23:22 »
Fuse on kyllä pääsääntöisesti alivakaampi kuin M4. Jos ottaisin viimeksi mainitun bägiin niin menisi nimenomaan Claymoren tontille, eikä Fusen.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Latitude 64°
« Reply #918 on: 03.04.16 - klo:07:58 »
Kai Fusejakin on sitten erilaisia, kaikki mitä olen heittänyt oli juuri todella alivakaita. Claymore on kyllä mahtava, menee midariksi todella pitkälle ja saa alivakaana flätti Frost ja vakaampana Opto mini kuvulla.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #919 on: 03.04.16 - klo:08:06 »
Mun vanhan runin 180g optot on melkeen suoria, ihan pienestä hyssestä nousee suoraksi muttei mene yli. Nää uudemmat on kyllä olleet pääsääntöisesti kaikki alivakaampia.


Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Latitude 64°
« Reply #920 on: 03.04.16 - klo:09:20 »
Hauskaa kun kaikki unohtaa Fusen, Fuse ja M4 hyvin lähellä toisiaan. Opto Fuset menee siihen M4 luokkaan, Goldit voi olla jo himpun alivakaampia vielä.
No itellä on Opto Fuse bägissä ja se on ollu kyllä todella alivakaa heti alusta lähtien.

Ainakin mitä kisavideoista katellu, ni M4 kestää kuitenki jonkinlaista vetoa ja löytyy ns suorana kiekkona useasta bägistä. Tiedä sitte onko oma käsitys siitä ihan väärä.

Tosiaan kyllä jo lähes täyspainoinen 300s M4 kestää ihan hyvin voimaakin ainakin uutena ja uskoisin että 400 ja 750 muoviset on vielä vakaampia. Fuseen en kyllä osaa verrata kun en sitä ole kokeillut.

Offline riddy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #921 on: 03.04.16 - klo:10:34 »
Fuse on kyllä pääsääntöisesti alivakaampi kuin M4. Jos ottaisin viimeksi mainitun bägiin niin menisi nimenomaan Claymoren tontille, eikä Fusen.

Jep, Ripen kanssa samoilla linjoilla. Käytän itse 178-180g Claymoreja, joka kääntää flätistä pikkaisen yli jollain ~80m heitolla. Pienellä hyseflipillä mukavasti luotisuoraan. Pari vuotta sitten tuli kokeiltua 300s M4:sta, joka toimi muistaakseni aika samaan tyyliin kunnes kulumisen myötä rupesi kääntämään liikaakin. Fusea käytän puolestaan kevyempänä (n. 170g) tilanteisiin, joissa pitää kääntää selkeästi oikealle ja liitää ilman feidiä. Huippukiekko, btw. :)

Offline Pekkuli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pekka Pesonen
Vs: Latitude 64°
« Reply #922 on: 03.04.16 - klo:11:54 »
Mielelläni myös ottaisin vinkkejä vastaan myös kiekkovalinnoista jatkossa.
Kyllähän toi nyt pitäis enempi lähteä niistä tarpeista eli millaisia kiekkoja olet vailla?

Jo noilla kahdella mainitsemallasi valmistajalla kun on melko täysi kirjo muotteja, joista valita kuhunkin slotiin sopiva.

M4:sen paikalle tosiaan Claymore tai sitten DD:n puolelta ehkä Evidence voisivat olla kokeilun arvoisia.

Siis ihan kokonaisvaltaisesti ajattelin siirtyä Trilogy maailmaan, eli kaikki mahdolliset tarvitsemani kiekot olisi heiltä.
Ajattelin tuossa, että minulta puuttuu Pure Opto versiona. Sillä ei kaiketi voi korvata tuota Claymorea ?
Minulla siis todella alivakaita taitaa olla kaikki Trilogyn kiekot joita omistan.

Westsiden puolelta olen katsellut Pohjan Poikaa. Mikä tuolle voisi olla vastine L64:n puolelta ?
Maul taitaa olla vastaava kiekko kuin River, jollaisen jo omistan optona.

Sitten tosiaan haluaisin kaikkien ohjeiden mukaan myös sellaisen driverin, jollla voisi seurata oman heiton kehitystä kentällä.
Tällä tarkoitan jotain helppokäytöksisistä distance kiekkoa ? Nopein kiekkoni taitanee olla Jade Light ja Sotakirves tällä hetkellä :)


Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Latitude 64°
« Reply #923 on: 03.04.16 - klo:12:33 »
Siis en ihan tajunnut... Onhan WD Trilogyä?
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64°
« Reply #924 on: 03.04.16 - klo:13:45 »
Siis en ihan tajunnut... Onhan WD Trilogyä?

On. Trilogyhän itsessään ei ole sitten mikään yritys tms., se on vaan keksitty käsite kuvaamaan näitä kolmea firmaa, Latitude64, Dynamic Discs ja WD.

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Latitude 64°
« Reply #925 on: 03.04.16 - klo:14:37 »
Westsiden puolelta olen katsellut Pohjan Poikaa. Mikä tuolle voisi olla vastine L64:n puolelta ?
Maul taitaa olla vastaava kiekko kuin River, jollaisen jo omistan

Mulla ainakin Maul selvästi alivakaampi, kuin River, optona molemmat. Yksilökohtaisia eroja varmasti löytyy paljonkin, mutta mulla näin. River ei käännä oikeastaan lainkaan n. 75 - 90 m heitolla ja Maul taas vaatii jo selvästi hyssekulmaa tai kääntyy jo reilusti yli.
« Last Edit: 03.04.16 - klo:14:39 by Mikavain »

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Latitude 64°
« Reply #926 on: 03.04.16 - klo:14:40 »
Westsiden puolelta olen katsellut Pohjan Poikaa. Mikä tuolle voisi olla vastine L64:n puolelta ?
Maul taitaa olla vastaava kiekko kuin River, jollaisen jo omistan

Mulla ainakin Maul selvästi alivakaampi, kuin River, optona molemmat. Yksilökohtaisia eroja varmasti löytyy paljonkin, mutta mulla näin. River ei käännä oikeastaan lainkaan n. 75 - 90 m heitolla ja Maul taas vaatii jo selvästi hyssekulmaa tai kääntyy jo reilusti yli.

Maulia en ole vielä kokeillut, mutta sen voin sanoa että Rivereissä on kyllä eroja. Itsellä on kaksi Opto Riveriä, joista toinen on selvästi alivakaa ja kääntää ja toinen muistuttaa enemmän jotain Champion TL:ää eli lentää suht suoraan ja feidaa. Osa tosta erosta tulee varmaan muutaman gramman painoerosta, mutta kuitenkin.

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Latitude 64°
« Reply #927 on: 03.04.16 - klo:14:47 »
Näinpä juuri, mutta vaikka lentonumerot samat, niin onhan Maul valmistajan mukaankin Riveriä alivakaampi. Eiköhän kumpaa tahansa löydy vakaampia ja alivakaampia yksilöitä ja siten varmaan periaatteessa turhaa edes molempia hommata. Maulissa rimmi selvästi matalampi, kuin Riverissä.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #928 on: 03.04.16 - klo:15:45 »
Näinpä juuri, mutta vaikka lentonumerot samat, niin onhan Maul valmistajan mukaankin Riveriä alivakaampi.

River nykyään 7 7 -1 1

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Latitude 64°
« Reply #929 on: 03.04.16 - klo:16:37 »
Siis en ihan tajunnut... Onhan WD Trilogyä?

On. Trilogyhän itsessään ei ole sitten mikään yritys tms., se on vaan keksitty käsite kuvaamaan näitä kolmea firmaa, Latitude64, Dynamic Discs ja WD.
Tuon toki tiesin. Jännä vaan kun sanoi siirtyvänsä Trilogyyn ja halusi korvata WD:n kiekkoja Latitudella.
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2