Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 607414 times)

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Latitude 64
« Reply #165 on: 16.07.13 - klo:11:59 »
No sittenhän se on hyvä  :)
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Nakkivaras

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Ylhäisi
  • Seura: FGCK
Vs: Latitude 64
« Reply #166 on: 23.07.13 - klo:13:32 »
Vuoden kulutettu ja täynnä lommoja oleva Zero pure toimii edelleen loistavasti myös draiviputterina, ei koskaan kippaa yli. Uuteen verrattuna loppufeidiä jättänyt pois, eli kestää todella hyvin baseline-muovisenakin kulutusta lento-ominaisuuksiensa puolesta.

Offline Väsä

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 286
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Latitude 64
« Reply #167 on: 23.07.13 - klo:16:12 »
Vuoden kulutettu ja täynnä lommoja oleva Zero pure toimii edelleen loistavasti myös draiviputterina, ei koskaan kippaa yli. Uuteen verrattuna loppufeidiä jättänyt pois, eli kestää todella hyvin baseline-muovisenakin kulutusta lento-ominaisuuksiensa puolesta.
Zero hard Purea saa kyl aika varovasti heittää draivissa, ettei kääntäisi yli, vaikka antaa alussa ihan kunnolla hysseä. 50 metrin lähestymisiin onkin sitten suhteellisen suora. Gold Pure kestää taas voimaa sitten huomattavasti paremmin.

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Latitude 64
« Reply #168 on: 24.07.13 - klo:22:13 »
Vuoden kulutettu ja täynnä lommoja oleva Zero pure toimii edelleen loistavasti myös draiviputterina, ei koskaan kippaa yli. Uuteen verrattuna loppufeidiä jättänyt pois, eli kestää todella hyvin baseline-muovisenakin kulutusta lento-ominaisuuksiensa puolesta.
Zero hard Purea saa kyl aika varovasti heittää draivissa, ettei kääntäisi yli, vaikka antaa alussa ihan kunnolla hysseä. 50 metrin lähestymisiin onkin sitten suhteellisen suora. Gold Pure kestää taas voimaa sitten huomattavasti paremmin.

EZE Pure sama homma, vähänkään liian kova draivi ja kiekko kippaa yli. Eipä sillä, tällä hetkellä ainakin treenatessa Core tuntuu putterinakin paremmalta :D
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #169 on: 28.07.13 - klo:00:31 »
Voisko joku verrata Trespassin lentoa, Dessuun?

Toimiiko vastatuulessa yhtä luotettavasti kuin Destroyer?





EDIT: Äh, ois voinu laittaa tonne DD topicii. Pahoittelut.
« Last Edit: 28.07.13 - klo:00:34 by nukkumasa »
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #170 on: 28.07.13 - klo:09:18 »
Voisko joku verrata Trespassin lentoa, Dessuun?

Toimiiko vastatuulessa yhtä luotettavasti kuin Destroyer?





EDIT: Äh, ois voinu laittaa tonne DD topicii. Pahoittelut.

No nyt kun olit laittanut tämän kysymyksen tänne niin vastaan myös tanne.

Mun kokemus on se, että Trespass on alivakaampi. Ja oikeastaan selkeesti alivakaampi. Mun Trespasseista kaks muistuttaa paljolti Latituden Miekkaa. Yks on hiukka vakaampi, ja sitä pystyy heittää myös vastaseen. Dessut kyllä kestää kovempaa vastasta tuulta. Mun vakain Trespass on tehty Fuzion-muovista, ja se on myös pikkasen kevyempi kuin Lucid ja BioFuzion -muoveilla tehdyt Trespassini. Eli jos haluat pikkasen (mun kokemus) pidempää kiekkoa kuin Dessu, joka kestää kohtalaista vastatuulta niin hanki Fuzion Trespass.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #171 on: 28.07.13 - klo:13:16 »
Voisko joku verrata Trespassin lentoa, Dessuun?

Toimiiko vastatuulessa yhtä luotettavasti kuin Destroyer?





EDIT: Äh, ois voinu laittaa tonne DD topicii. Pahoittelut.

No nyt kun olit laittanut tämän kysymyksen tänne niin vastaan myös tanne.

Mun kokemus on se, että Trespass on alivakaampi. Ja oikeastaan selkeesti alivakaampi. Mun Trespasseista kaks muistuttaa paljolti Latituden Miekkaa. Yks on hiukka vakaampi, ja sitä pystyy heittää myös vastaseen. Dessut kyllä kestää kovempaa vastasta tuulta. Mun vakain Trespass on tehty Fuzion-muovista, ja se on myös pikkasen kevyempi kuin Lucid ja BioFuzion -muoveilla tehdyt Trespassini. Eli jos haluat pikkasen (mun kokemus) pidempää kiekkoa kuin Dessu, joka kestää kohtalaista vastatuulta niin hanki Fuzion Trespass.

Kiekko siis kestää voimaa kuitenkin kohtalaisesti, eikä rupea kippailee holtittomasti n. 130m siivuissakaan?
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #172 on: 28.07.13 - klo:13:30 »
Voisko joku verrata Trespassin lentoa, Dessuun?

Toimiiko vastatuulessa yhtä luotettavasti kuin Destroyer?





EDIT: Äh, ois voinu laittaa tonne DD topicii. Pahoittelut.

No nyt kun olit laittanut tämän kysymyksen tänne niin vastaan myös tanne.

Mun kokemus on se, että Trespass on alivakaampi. Ja oikeastaan selkeesti alivakaampi. Mun Trespasseista kaks muistuttaa paljolti Latituden Miekkaa. Yks on hiukka vakaampi, ja sitä pystyy heittää myös vastaseen. Dessut kyllä kestää kovempaa vastasta tuulta. Mun vakain Trespass on tehty Fuzion-muovista, ja se on myös pikkasen kevyempi kuin Lucid ja BioFuzion -muoveilla tehdyt Trespassini. Eli jos haluat pikkasen (mun kokemus) pidempää kiekkoa kuin Dessu, joka kestää kohtalaista vastatuulta niin hanki Fuzion Trespass.

Kiekko siis kestää voimaa kuitenkin kohtalaisesti, eikä rupea kippailee holtittomasti n. 130m siivuissakaan?

Jep. Tämä on ainakin mun kokemus. Mulla se on menny parhaillaan n. 120-125m, eikä se tehny niin kovin valtavaa ässää matkallaan. Just äsken heitin sillä kodin läheisellä nurmella matalan pillisuoran 110 metrisen, joka feidas pikkasen lopussa.

Offline TeemuH

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Husu
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Latitude 64
« Reply #173 on: 28.07.13 - klo:13:31 »
Voisko joku verrata Trespassin lentoa, Dessuun?

Toimiiko vastatuulessa yhtä luotettavasti kuin Destroyer?





EDIT: Äh, ois voinu laittaa tonne DD topicii. Pahoittelut.

No nyt kun olit laittanut tämän kysymyksen tänne niin vastaan myös tanne.

Mun kokemus on se, että Trespass on alivakaampi. Ja oikeastaan selkeesti alivakaampi. Mun Trespasseista kaks muistuttaa paljolti Latituden Miekkaa. Yks on hiukka vakaampi, ja sitä pystyy heittää myös vastaseen. Dessut kyllä kestää kovempaa vastasta tuulta. Mun vakain Trespass on tehty Fuzion-muovista, ja se on myös pikkasen kevyempi kuin Lucid ja BioFuzion -muoveilla tehdyt Trespassini. Eli jos haluat pikkasen (mun kokemus) pidempää kiekkoa kuin Dessu, joka kestää kohtalaista vastatuulta niin hanki Fuzion Trespass.
Mulla on vakausjärjestys myöskin Fuzion (vakain) 173g> Lucid 167g> Biofuzion 169g. Tolla Fuzion muovisella kun heitän pieneen vastatuuleen kiekko kääntyy suoraksi, lentää suoraan ja feidaa lopussa. Maksimipituudet huitelee meikäläisellä siinä 125m hujakoilla. Lucid tekee pientä tai suurta ässää tuulesta riippuen aina ja biofuzion on selkeästi alivakaa jos täysiä heittää.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #174 on: 28.07.13 - klo:13:38 »
Voisko joku verrata Trespassin lentoa, Dessuun?

Toimiiko vastatuulessa yhtä luotettavasti kuin Destroyer?





EDIT: Äh, ois voinu laittaa tonne DD topicii. Pahoittelut.

No nyt kun olit laittanut tämän kysymyksen tänne niin vastaan myös tanne.

Mun kokemus on se, että Trespass on alivakaampi. Ja oikeastaan selkeesti alivakaampi. Mun Trespasseista kaks muistuttaa paljolti Latituden Miekkaa. Yks on hiukka vakaampi, ja sitä pystyy heittää myös vastaseen. Dessut kyllä kestää kovempaa vastasta tuulta. Mun vakain Trespass on tehty Fuzion-muovista, ja se on myös pikkasen kevyempi kuin Lucid ja BioFuzion -muoveilla tehdyt Trespassini. Eli jos haluat pikkasen (mun kokemus) pidempää kiekkoa kuin Dessu, joka kestää kohtalaista vastatuulta niin hanki Fuzion Trespass.
Mulla on vakausjärjestys myöskin Fuzion (vakain) 173g> Lucid 167g> Biofuzion 169g. Tolla Fuzion muovisella kun heitän pieneen vastatuuleen kiekko kääntyy suoraksi, lentää suoraan ja feidaa lopussa. Maksimipituudet huitelee meikäläisellä siinä 125m hujakoilla. Lucid tekee pientä tai suurta ässää tuulesta riippuen aina ja biofuzion on selkeästi alivakaa jos täysiä heittää.

Kiitoksia, ostankin tilaukseen sitten pari Fuzionia :)

Kestävyys sillä muovilla lienee kumminkin Staria vastaava?
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #175 on: 28.07.13 - klo:14:06 »
Jenkkifoorumeilla tuntuis olevan aika selkeä yksimielisyys siitä, että Biofuzion on nuista muoveista vakain. Omat kokemukset tukevat myös tätä väitettä. Omasta laukusta löytyy 174g BF ja 168g Lucid ja niissä sen eron huomaa jo selvästi.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #176 on: 28.07.13 - klo:14:30 »
Jenkkifoorumeilla tuntuis olevan aika selkeä yksimielisyys siitä, että Biofuzion on nuista muoveista vakain. Omat kokemukset tukevat myös tätä väitettä. Omasta laukusta löytyy 174g BF ja 168g Lucid ja niissä sen eron huomaa jo selvästi.

Tuossa on jo melko selkee ero painossa, jolla BF onkin vakaampi. Mulla on 171g Fuzion, 174g Lucid ja 174g BF, jotka ovat järjestyksessä vakaimmasta alivakaampaan. BF on kulunut paljon nopeammin kuin muut, vaikka heittoja on aika lailla saman verran per kiekko. Se on saattanut vaikuttaa myös kiekon vakauteen, vaikka ero oli huomattavissa jo alusta alkaen. Erot ovat kuitenkin tosi pieniä ja melkein vois sanoa, että sitä ei ole ollenkaan. Oikein ovat tasalaatuista materiaalia.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #177 on: 03.08.13 - klo:21:05 »
testasin tänään Stilettoa. 168g gold muovin kapistus. On aivan jäätävä jyrä. Se vaan tippuu jyrkästi alas. ei liidä sivuttain, joten ei sillä oikein fiksua hysseäkään voi heittää. alas se kyllä tulee kuin spikehyzeristä aivan paikoilleen. kovin pitkälle ei tuota kukaan tule heittämään. 
Kämmenellä sen sai heittää 45 asteen antsaan ja se puski sieltäkin takaisin.
Upsikiekoksi sitä suunnittelin, mutta se ei saavuta samoja pituuksia kuin esimerkiksi XXX. Alussa se lähtee pyörähtämään hitaasti, mutta loppu pyörähtää melko nopeasti juuri ennen maahan osumista.
Ehkä se toimisi juuri johonkin erikoiseen S - väylään, jossa pitää heittää heittää jyrkkän kämmenantsan kautta takaisin oikealle. toinen käyttötarkoitus voisi olla jokin tarkan sweetspotin haku tuulessa, koska tuo ei skippaile. Niin marginaalikiekko, että tuskin tulee bägiin.


Offline ThunderviK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 282
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
Vs: Latitude 64
« Reply #178 on: 04.08.13 - klo:08:42 »
Ostin tuollasen putterin kuin Latitude 64° Zero Line SPIKE Ja ajattelin kysyä että onko kellään kokoemusta kyseisestä kiekosta ?

Offline ThunderviK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 282
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
Vs: Latitude 64
« Reply #179 on: 04.08.13 - klo:09:33 »
siis pannu on tilattu eilen eli menee tiistaihin että saan sen mut päätin kuitenki kysellä ett onko kellää kokemusta :)