Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 607259 times)

Offline riddy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64
« Reply #240 on: 10.09.13 - klo:11:39 »
Jos vähän vakaampaa Sainttia halajaa, kannattaa antaa mahdollisuus täysipainoisille Recycledeille.

Onko näissä Latituden kamppeissa yleispätevää nyrkkisääntöä muovilaatujen vakauksien suhteen? Vrt Innova DX -> Pro -> Star -> Champ. Muistan ainoastaan kuulleeni, että Opto olisi ylivakaampi kuin Gold.

Entä onko DD:n Biofuzion samaa matskua kuin Lat Recycled? DD Escape nimittäin osoittautui Biofuzion muovilla huomattavan markkinoitua ylivakaammaksi kiekoksi. Toisaalta Recycled Bolt ei ainakaan ole liian ylivakaa. Näitä kiekkomalleja en ole testannut muilla muovilaaduilla. DD Trespassia olen kokeillut sekä Fuzion että Lucid -muoveilla eikä niissä tunnu olevan suuria eroja keskenään.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #241 on: 10.09.13 - klo:12:57 »
Pääsääntöisesti kalliimpien muovien vakaus menee alivakaammasta vakaampaan seuraavasti, GoldLine-Opto-Recycled. Näissäkin on sitten kiekkokohtaisia eroja ja joidenkin mallien kohdalla muovilla ei ole oikeastaan mitään vaikutusta vakauteen.


Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #242 on: 10.09.13 - klo:13:13 »
Pääsääntöisesti kalliimpien muovien vakaus menee alivakaammasta vakaampaan seuraavasti, GoldLine-Opto-Recycled. Näissäkin on sitten kiekkokohtaisia eroja ja joidenkin mallien kohdalla muovilla ei ole oikeastaan mitään vaikutusta vakauteen.

Tuon lisäksi Recycledit usein osoittautuvat hieman kuvukkaammiksi kuin Goldit, joka Sainteissa toimii ainakin omasta mielestäni hyvin. Puren kohdalla tykkään fläteistä Optoista vailla minkäänlaista feidiä, kun taas Recycledit tuppaavat feidaamaan enemmän.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Latitude 64
« Reply #243 on: 10.09.13 - klo:14:06 »
Pääsääntöisesti kalliimpien muovien vakaus menee alivakaammasta vakaampaan seuraavasti, GoldLine-Opto-Recycled. Näissäkin on sitten kiekkokohtaisia eroja ja joidenkin mallien kohdalla muovilla ei ole oikeastaan mitään vaikutusta vakauteen.

Tuon lisäksi Recycledit usein osoittautuvat hieman kuvukkaammiksi kuin Goldit, joka Sainteissa toimii ainakin omasta mielestäni hyvin. Puren kohdalla tykkään fläteistä Optoista vailla minkäänlaista feidiä, kun taas Recycledit tuppaavat feidaamaan enemmän.

Onko Recycledit vakaampia kuin Optot?
VDGC ry

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Latitude 64
« Reply #244 on: 10.09.13 - klo:14:34 »
Pääsääntöisesti kalliimpien muovien vakaus menee alivakaammasta vakaampaan seuraavasti, GoldLine-Opto-Recycled. Näissäkin on sitten kiekkokohtaisia eroja ja joidenkin mallien kohdalla muovilla ei ole oikeastaan mitään vaikutusta vakauteen.

Tuon lisäksi Recycledit usein osoittautuvat hieman kuvukkaammiksi kuin Goldit, joka Sainteissa toimii ainakin omasta mielestäni hyvin. Puren kohdalla tykkään fläteistä Optoista vailla minkäänlaista feidiä, kun taas Recycledit tuppaavat feidaamaan enemmän.

Onko Recycledit vakaampia kuin Optot?

Ainakin Puressa Recycled tuntuu vakaammalta kuin Opto. Muista malleista ei kokemusta.

Offline gorbanouski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti O.
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64
« Reply #245 on: 10.09.13 - klo:21:02 »
Kiekothan on hyvin pitkälti yksilöitä, mutta tuo Saintin kippauspuhe vähän pisti silmään. Paria 175g GL Sainttia heittäny, eikä ne kumpikaan kippaillu hervottomasti ja ite niitä käytän kuitenki yli 110m heitoissa. Pikkusen kuluneena kuitenni pitää pientä hysseä laittaa alkuun mutta kyllä se feidi sieltä kuitenki aina löytyy, eikä muutenkaan vaadi niin paljon liikkumatilaa sivuttain niinku jotku distansepannut. Isompaan tuuleen asia on tietenki eri...
« Last Edit: 10.09.13 - klo:21:04 by gorbanouski »

Offline Skip Jackal

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Latitude 64
« Reply #246 on: 18.09.13 - klo:14:14 »
Tänään tuli postissa Zero Hård Mace hävinneen gl:n tilalle. Eka tuntuma muovista oli todella hyvä, saa kunnon gripin vaikka olis hivenen märkäkin, jäykkähän toi on ku mikä. Hivenen alivakkampi mitä gl, mut ei haittaa ollenkaan.

OL Fuse tuli myös tilattua, joskus oli GL ja hyvät muistot siitä jäi. Muistelisin vaan et toi GL olis ollu flätimpi mitä toi uus OL.

Harmittaa ettei pääse vertailee ku annoin ton vanhan tutulle ja sillä se oli hävinny johonki.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Latitude 64
« Reply #247 on: 20.09.13 - klo:17:50 »
Laitetaas tänne kysymys. Elikkä millä korvaisitte seuraavat kiekot jos ne pitäisi korvata Latituden tehtaan kiekoilla (Latitude, Westside Dynamic Discs):

Discraft Buzzz ??
Innova TL ??
Discraft Nuke ??

Laittakaa omalla testikokemuksella. Osaan itsekin ruveta tutkimaan lentoratataulukoita, mutta ne nyt ei aina pidä paikkaansa vertailuissa.
« Last Edit: 20.09.13 - klo:17:52 by Mahwell »
VDGC ry

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #248 on: 20.09.13 - klo:18:04 »
Laitetaas tänne kysymys. Elikkä millä korvaisitte seuraavat kiekot jos ne pitäisi korvata Latituden tehtaan kiekoilla (Latitude, Westside Dynamic Discs):

Discraft Buzzz ??
Innova TL ??
Discraft Nuke ??

Laittakaa omalla testikokemuksella. Osaan itsekin ruveta tutkimaan lentoratataulukoita, mutta ne nyt ei aina pidä paikkaansa vertailuissa.

Buzzz -> Fugitive (mulla nää on olleet samoissa tehtävissä, Fugitive lentää vaan paaaaljon pidemmälle)
TL -> täyspainoinen Opto River (uudet, ei niin läpinäkyvät versiot kuin aiemmin) (en oo heitellyt TL:ää, mutta kuvittelisin, että sitä heitetään samoihin tarkoituksiin kuin Riveriä)
Nuke -> Halo (jos mulla olis Nuke, niin mä käyttäisin sitä samoihin heittoihin kuin Haloa)

Offline makepee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 387
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko P
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64
« Reply #249 on: 23.09.13 - klo:16:59 »
Laitetaas tänne kysymys. Elikkä millä korvaisitte seuraavat kiekot jos ne pitäisi korvata Latituden tehtaan kiekoilla (Latitude, Westside Dynamic Discs):

Discraft Buzzz ??
Innova TL ??
Discraft Nuke ??

Laittakaa omalla testikokemuksella. Osaan itsekin ruveta tutkimaan lentoratataulukoita, mutta ne nyt ei aina pidä paikkaansa vertailuissa.
Itse vaihdoin seuraaviin:
Buzzz >> DD Truth   Tämä on melko identtinen Buzzin kans, samannäköinen, tuntoinen ja lentääkin samalla tavalla.
Nuke >> Kalevan Miekka. No tämä nyt ei varsinaisesti "korvaa" Nukea, jos haluaa lennoltaan samanlaisen. Mulle vaan sopii paremmin käteen kapeampi rimmi ja onhan tässä parempi kontrolli, kun on paljon suoremmin lentävä. Luulisin, että Isäntä vois olla enemmänkin Nukea vastaava.
TL >> En kommentoi.

Millä korvaisitte Avengerin??
Team Trilogy since 2015
Hyvä heitto, parempi mieli!

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #250 on: 23.09.13 - klo:17:18 »
Laitetaas tänne kysymys. Elikkä millä korvaisitte seuraavat kiekot jos ne pitäisi korvata Latituden tehtaan kiekoilla (Latitude, Westside Dynamic Discs):

Discraft Buzzz ??
Innova TL ??
Discraft Nuke ??

Laittakaa omalla testikokemuksella. Osaan itsekin ruveta tutkimaan lentoratataulukoita, mutta ne nyt ei aina pidä paikkaansa vertailuissa.

Omalla kokemuksella:

Buzzz > DD Truth
Innova TL > GL Saint
Discraft Nuke > Westside Isäntä

Offline kiekonvaihtaja

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joni Järvenpää
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #251 on: 23.09.13 - klo:23:16 »
Moro! Kyselisin zero spikestä. Onko jollain kokemusta kiekosta. onko spike parempi jollain toisella muovilla, miten kiekko lentää ja jne.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Latitude 64
« Reply #252 on: 23.09.13 - klo:23:42 »
Moro! Kyselisin zero spikestä. Onko jollain kokemusta kiekosta. onko spike parempi jollain toisella muovilla, miten kiekko lentää ja jne.
Mulla on perus musta spike ja ei kyllä korvannut zero purea,mutta itse tykkään putterista joka tuntuu kivelle ja spike on taas helppoheittoinen ja kevyt oloinen mutta ei mikään p1 leija.pari kaveria jotka olen nähnyt radalla puttaavat sillä ja on kuulemma huippu.Makukysymyksiä:)
Team Trilogy

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Latitude 64
« Reply #253 on: 25.09.13 - klo:13:51 »
Moro! Kyselisin zero spikestä. Onko jollain kokemusta kiekosta. onko spike parempi jollain toisella muovilla, miten kiekko lentää ja jne.

Recycled Spikellä olen tämän kesän puttaillut ja vaikuttaisi reippaasti vakaammalta kuin Zero-vastaava, joskin heittoja Zerolla kokeilin ehkä kymmenen joten varmaa analyysiä on hankala antaa. Spikestä muuten, mä kyllä ihan tykkään. Ton Recycled-muovin tuntu kourassa on ihan huippu ja Spike tosiaan lentää piikkisuoraan kun sen linjalle saa. Ei tunnu toimivan draiviputterina hitauden vuoksi, eli siihen tarkoitukseen Pure on parempi. Pitkiin putteihin ja neppilähestymisiin Spike on kuitenkin omiaan - näin ainakin meitsin osaamattomassa kourassa.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #254 on: 26.09.13 - klo:10:34 »
Moro! Kyselisin zero spikestä. Onko jollain kokemusta kiekosta. onko spike parempi jollain toisella muovilla, miten kiekko lentää ja jne.

Recycled Spikellä olen tämän kesän puttaillut ja vaikuttaisi reippaasti vakaammalta kuin Zero-vastaava, joskin heittoja Zerolla kokeilin ehkä kymmenen joten varmaa analyysiä on hankala antaa. Spikestä muuten, mä kyllä ihan tykkään. Ton Recycled-muovin tuntu kourassa on ihan huippu ja Spike tosiaan lentää piikkisuoraan kun sen linjalle saa. Ei tunnu toimivan draiviputterina hitauden vuoksi, eli siihen tarkoitukseen Pure on parempi. Pitkiin putteihin ja neppilähestymisiin Spike on kuitenkin omiaan - näin ainakin meitsin osaamattomassa kourassa.

Mulla Zero Spike on toiminut jonkin aikaa ykkösputterina, kun se sopii niin mukavasti käteen matalan profiilinsa ansiosta. Se on loistava pitkissä 20-30 metrin puteissa sekä pidemmissä (60-80m) annukkoissa. Recycled on vakaampi ja sillä saa tosi hyviä suoria heittoja.