Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 607225 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64
« Reply #570 on: 21.09.14 - klo:16:50 »
Hei te jotka trilogyn kiekkoja heitätte enemmän ni apuja tarttis bägin kasaamiseen...
Tarkotus ois siis siirtyä kokonaan trilogyn kiekkoihin jos vaan sopivat käteen löytyy.
Tällä hetkellä fairway drivereista löytyy gl saint sekä gl saint pro ja tarkoitus ois hommata seuraavaks river. Mutta tuo midari osasto mietityttää sekä distance kiekko.
Mikä olisi hyvä midari combo vakaa(ei tarvitse pelätä kippaamista eikä tuulta),suora(titanium buzzz tällä hetkellä) sekä alivakaa? Ja tällä hetkellä oon käyttäny distanceen star terniä joka on hyvä mutta rahtusen liian alivakaa.

Opto Fuse ja Lucid Truth ovat oiva pari midareiksi ja kaksitaan niiden pitäisi hoitaa noi mainitsemasi linjat. Halo ei ainakaan ole liian alivakaa, mutta ei se niin pitkäkään ole kovan feidin takia. Jotkut tykkäävät Renegadesta, mutten ole kokeillut. Ei ole ihan hallussa noi Trilogyn nopeimmat kiekot. Mulla on juklkaisupäivänä ostettu Vipunen, joka oli kai niistäkin ylivakaammasta pästä, joten ehkä kevyt nykyinen (kuulemma suormepia ja pidempiä) voisi toimia. Vipusesta on kevyitä air versioita myös, jos täyspainoinen tuntuu liian jyrältä.

Haloja on olemassa niin monenlaisia, että mä en niihin enää koske. Mun flätti Opto Halo on reilusti alivakaampi kuin Bolt. Renegade on ihan jees, mutta ei ole paljon vakaampi kuin Star Tern. Truthille ja Fuselle plussaa, Verdict vielä kaveriksi niin ei tarvi tuulia miettiä. Renegade ja Trespass vois olla ihan hyvä distance driver -combo, jos käsi riittää.

Offline Bygl

  • Juniori
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Pykälä
Vs: Latitude 64
« Reply #571 on: 21.09.14 - klo:18:06 »
Hei te jotka trilogyn kiekkoja heitätte enemmän ni apuja tarttis bägin kasaamiseen...
Tarkotus ois siis siirtyä kokonaan trilogyn kiekkoihin jos vaan sopivat käteen löytyy.
Tällä hetkellä fairway drivereista löytyy gl saint sekä gl saint pro ja tarkoitus ois hommata seuraavaks river. Mutta tuo midari osasto mietityttää sekä distance kiekko.
Mikä olisi hyvä midari combo vakaa(ei tarvitse pelätä kippaamista eikä tuulta),suora(titanium buzzz tällä hetkellä) sekä alivakaa? Ja tällä hetkellä oon käyttäny distanceen star terniä joka on hyvä mutta rahtusen liian alivakaa.

Opto Fuse ja Lucid Truth ovat oiva pari midareiksi ja kaksitaan niiden pitäisi hoitaa noi mainitsemasi linjat. Halo ei ainakaan ole liian alivakaa, mutta ei se niin pitkäkään ole kovan feidin takia. Jotkut tykkäävät Renegadesta, mutten ole kokeillut. Ei ole ihan hallussa noi Trilogyn nopeimmat kiekot. Mulla on juklkaisupäivänä ostettu Vipunen, joka oli kai niistäkin ylivakaammasta pästä, joten ehkä kevyt nykyinen (kuulemma suormepia ja pidempiä) voisi toimia. Vipusesta on kevyitä air versioita myös, jos täyspainoinen tuntuu liian jyrältä.

Haloja on olemassa niin monenlaisia, että mä en niihin enää koske. Mun flätti Opto Halo on reilusti alivakaampi kuin Bolt. Renegade on ihan jees, mutta ei ole paljon vakaampi kuin Star Tern. Truthille ja Fuselle plussaa, Verdict vielä kaveriksi niin ei tarvi tuulia miettiä. Renegade ja Trespass vois olla ihan hyvä distance driver -combo, jos käsi riittää.

Se vähän huoli onkin että käsi ei vielä riitä. Tuo terni menee vähän päälle sata metriä kun saa sopivan hysse kulman kohalleen mutta siihen ei oo kovinkaan suurta luottoa kun on jo vähän ottanut osumaakin. Millä muovilla renegadea kannattais harkita? Ostin fl flown hetki sitten ku ajattelin että josko tousta sais mittaa vähän enemmän irti ku saintista mutta se oli ihan uskomaton jyrä... Samaa kastia ku uus c-line PD tai tosi flätti DD

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64
« Reply #572 on: 21.09.14 - klo:18:37 »
Hei te jotka trilogyn kiekkoja heitätte enemmän ni apuja tarttis bägin kasaamiseen...
Tarkotus ois siis siirtyä kokonaan trilogyn kiekkoihin jos vaan sopivat käteen löytyy.
Tällä hetkellä fairway drivereista löytyy gl saint sekä gl saint pro ja tarkoitus ois hommata seuraavaks river. Mutta tuo midari osasto mietityttää sekä distance kiekko.
Mikä olisi hyvä midari combo vakaa(ei tarvitse pelätä kippaamista eikä tuulta),suora(titanium buzzz tällä hetkellä) sekä alivakaa? Ja tällä hetkellä oon käyttäny distanceen star terniä joka on hyvä mutta rahtusen liian alivakaa.

Opto Fuse ja Lucid Truth ovat oiva pari midareiksi ja kaksitaan niiden pitäisi hoitaa noi mainitsemasi linjat. Halo ei ainakaan ole liian alivakaa, mutta ei se niin pitkäkään ole kovan feidin takia. Jotkut tykkäävät Renegadesta, mutten ole kokeillut. Ei ole ihan hallussa noi Trilogyn nopeimmat kiekot. Mulla on juklkaisupäivänä ostettu Vipunen, joka oli kai niistäkin ylivakaammasta pästä, joten ehkä kevyt nykyinen (kuulemma suormepia ja pidempiä) voisi toimia. Vipusesta on kevyitä air versioita myös, jos täyspainoinen tuntuu liian jyrältä.

Haloja on olemassa niin monenlaisia, että mä en niihin enää koske. Mun flätti Opto Halo on reilusti alivakaampi kuin Bolt. Renegade on ihan jees, mutta ei ole paljon vakaampi kuin Star Tern. Truthille ja Fuselle plussaa, Verdict vielä kaveriksi niin ei tarvi tuulia miettiä. Renegade ja Trespass vois olla ihan hyvä distance driver -combo, jos käsi riittää.

Se vähän huoli onkin että käsi ei vielä riitä. Tuo terni menee vähän päälle sata metriä kun saa sopivan hysse kulman kohalleen mutta siihen ei oo kovinkaan suurta luottoa kun on jo vähän ottanut osumaakin. Millä muovilla renegadea kannattais harkita? Ostin fl flown hetki sitten ku ajattelin että josko tousta sais mittaa vähän enemmän irti ku saintista mutta se oli ihan uskomaton jyrä... Samaa kastia ku uus c-line PD tai tosi flätti DD

Lucid Renegade oli about samantuntuinen kuin hieman kulunut Pro Wraith. BioFuzion oli siitä vähän alivakaampi.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Latitude 64
« Reply #573 on: 21.09.14 - klo:19:40 »
Munkin flow on ollut yli jyriä.suosittelen westsiden tietäjää.
Team Trilogy

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64
« Reply #574 on: 21.09.14 - klo:22:44 »
Suosittelen järkkäämään paikkakunnalle kiekkojen testaussessioita esim. kentälle. Porukkaa kasaan, pannuja mukaan ja testit päälle. Selviää pannujen erot helpommin kuin arvuuttelemalla muoveja netissä :) Lukuja kun ei voi verrata keskenään, niin heittäminen on ainoa tapa testata.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

jambba

  • Guest
Vs: Latitude 64
« Reply #575 on: 21.09.14 - klo:22:51 »
Suosittelen järkkäämään paikkakunnalle kiekkojen testaussessioita esim. kentälle. Porukkaa kasaan, pannuja mukaan ja testit päälle. Selviää pannujen erot helpommin kuin arvuuttelemalla muoveja netissä :) Lukuja kun ei voi verrata keskenään, niin heittäminen on ainoa tapa testata.
onkos oulussa tämmösii?

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #576 on: 21.09.14 - klo:22:58 »
On muuten vimosen päälle hyvä ajatus. Liian monesti on tullut ostettua kiekkoja ihan summissa ja ne onkin lähteneet sitten vaihtoon viikon päästä.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64
« Reply #577 on: 21.09.14 - klo:22:58 »
onkos oulussa tämmösii?

Powergrip on joitakin testipäiviä järkännyt, mutta eihän sen tarvitsisi pelkästään heidän varassa olla.

Offline Janttu78

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jan Ekman
  • Seura: DGCP
Vs: Latitude 64
« Reply #578 on: 23.09.14 - klo:09:02 »
Tervehdys!

Kaipaisin hieman kokemuksia Claymore:sta.
Kaipaisin bagiin hieman ylikääntävää midaria Mace:n kaveriksi. Fusea kokeiltu mutta aivan liian alivakaa omaan käteen.
Onko Claymore minkälainen verrattuna esim. Core, Buzz, Roc?

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #579 on: 23.09.14 - klo:09:27 »
Tervehdys!

Kaipaisin hieman kokemuksia Claymore:sta.
Kaipaisin bagiin hieman ylikääntävää midaria Mace:n kaveriksi. Fusea kokeiltu mutta aivan liian alivakaa omaan käteen.
Onko Claymore minkälainen verrattuna esim. Core, Buzz, Roc?

Claymore on suunniteltu Coren korvaajaksi ilmeisesti. On hyvin samankaltainen kiekko mun kokemuksien mukaan eli jonkun verran Fusea vakaampi. Mulla kulkee bägissä nyt Fusen kaverina vakaa Opto Claymore.

Macen alivakaaksi kaveriksi voisi sopia TC (biofuzion) Claymore, joka on Optoa hieman alivakaampi mutta kestää silti rykiä Fusea enemmän.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64
« Reply #580 on: 23.09.14 - klo:11:58 »
Tervehdys!

Kaipaisin hieman kokemuksia Claymore:sta.
Kaipaisin bagiin hieman ylikääntävää midaria Mace:n kaveriksi. Fusea kokeiltu mutta aivan liian alivakaa omaan käteen.
Onko Claymore minkälainen verrattuna esim. Core, Buzz, Roc?

Claymore on suunniteltu Coren korvaajaksi ilmeisesti. On hyvin samankaltainen kiekko mun kokemuksien mukaan eli jonkun verran Fusea vakaampi. Mulla kulkee bägissä nyt Fusen kaverina vakaa Opto Claymore.

Macen alivakaaksi kaveriksi voisi sopia TC (biofuzion) Claymore, joka on Optoa hieman alivakaampi mutta kestää silti rykiä Fusea enemmän.

Täyspainoinen suht kovaa muovia oleva Opto Claymore oli ainakin vakaa. Vakaampi kuin Core. Kannattaa varmaan katella kevyempää, jos haluaa alivakaampaa kaveria Macelle.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64
« Reply #581 on: 23.09.14 - klo:21:32 »
elekää ostako claymorea jos haluatte alivakaata. Claymore ei oo mikään super-alivakaa. Se käyttäytyy vähän ku Discraftin Comet. Luotisuoraan menee ja lujaa saa repiä että kääntää. Mun kulunu truth on paljon alivakaampi ku ykskään Clasu mitä oon nakannu.
Alivakaaksi joko todella kevyt Claymore tai sitten Air Truth. Fugitive jos tykkää sen mallista kouraan.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Latitude 64
« Reply #582 on: 25.09.14 - klo:02:30 »
Tervehdys!

Kaipaisin hieman kokemuksia Claymore:sta.
Kaipaisin bagiin hieman ylikääntävää midaria Mace:n kaveriksi. Fusea kokeiltu mutta aivan liian alivakaa omaan käteen.
Onko Claymore minkälainen verrattuna esim. Core, Buzz, Roc?

Claymore on suunniteltu Coren korvaajaksi ilmeisesti. On hyvin samankaltainen kiekko mun kokemuksien mukaan eli jonkun verran Fusea vakaampi. Mulla kulkee bägissä nyt Fusen kaverina vakaa Opto Claymore.

Macen alivakaaksi kaveriksi voisi sopia TC (biofuzion) Claymore, joka on Optoa hieman alivakaampi mutta kestää silti rykiä Fusea enemmän.

Jaa taisi tulla pointtiin reissu Claymorea hakemaan, kun tuulet ovat liikaa Fuselle. Paljonko vähemmän Claymore kääntää ja miten paljon enemmän feidaa sekä mikä on pituusero Fuseen? Onko biofuzionin ja opton välillä iso ero?

Champion Beast Cometit vaihtelevat ja ainoa täysillä tehoilla kääntämätön, jota olen heittänyt on first run ESP. Second run kääntää normaalisti, mutta joskus sekin menee suoraan kenttätreenissä touchia hioessa, jos keskityn normaalia enemmän rajuun loppukiihdytykseen vikojen vedon senttien aikana. Z kääntää mulla täysillä heitettäessä, vaikka kuinka keskityn.

Offline Janttu78

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jan Ekman
  • Seura: DGCP
Vs: Latitude 64
« Reply #583 on: 25.09.14 - klo:07:13 »
elekää ostako claymorea jos haluatte alivakaata.

Varoituksesta huolimatta menin ja ostin (179g ja 180g);)
Eilen pääsin kokeilemaan tuota kiekkoa...
Kevyellä vedolla kiekko lensi täysin suoraan, loppu feidiä ei käytännössä lainkaan. Kovemmalla vedolla lähti suoraan ja lähti maltillisesti kääntämään yli, vauhdin loputtua kiekko palautui hieman vasemmalle. Mielenkiinnolla odotan kuinka kiekolle käy kun alkaa hieman kulumaan.
Mutta nyt olen ainakin sen verran tyytyväinen että Claymore löysi tiensä bägiin.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64
« Reply #584 on: 25.09.14 - klo:18:38 »
Onko Scythestä kokemuksia? Tarvisin lauantain Oulu Openiin jotain suht jyrää distancepannua, Stiletto ois tuulia ajatellen paras hankinta mutta pituuttakin olis kiva saada irti. Toi sopi paremmin käteen kuin Enforcer, mutta onko tarpeeksi jyrä?