Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 607239 times)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #615 on: 20.10.14 - klo:20:57 »
Joskus pari vuotta sitten tuli kaverin Opto Strikeriä kokeiltua ja se oli aika vakaa, sellanen Champion Teebirdin tuntunen. Ei puhettakaan että olisi kääntänyt yhtään yli ja päälle suht kova feidi.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Latitude 64
« Reply #616 on: 20.10.14 - klo:21:10 »
En osaa sanoa mitään kun en heitä latitudella

Ei ihme että sulla on melkeen 1500 viestiä plakkarissa  8)
Mun viesteistä 90% on raakaa asiaa, 9,7% raakaa vittuilua nimimerkille garffi ja nyt tuli 0,3% foorumin keskimäärästä tasoo

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #617 on: 21.10.14 - klo:11:53 »
CB:n arvioista innostuneena kävin läpi varastojani ja sieltähän löyty ku löytyki Yks vanhempi Opto Striker Haukka stampilla. Olin joskus ottanu vaihdossa paremman puutteessa.

No pitihän sitä lähtee sit testaamaan ja olin kyllä ilosesti yllättynyt. Lento vastaa hyvin saamaani kuvausta eli kyseessä ei ollu Semmonen vanhempi jyrä.

Myötäseen lento oli suora, mutta maltillisella fadella. Vastaseenki toimi pienellä hyssellä. Toistettavuus ja grippi selvästi parempi ku Escapella. Mitassakaan ei jääny ku ehkä 5m. Todella hyödyllisen olonen kapistus. Pitää varmaan hakea tolle Yks GL kaveriksi ja kattoa kuinka toimii. Mittaa tuli semmoset 90m.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64
« Reply #618 on: 21.10.14 - klo:22:54 »
Sehän toimii sitten just niinku pitääki. Itse availin tänään 90% draiveri-draiveista GL Strikereilla. Uudempi pitää hysset hiukan paremmin ja kuluneemmalla saa nättiä ässää. Tuloksena Kiimingin Honkimaa +2
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Latitude 64
« Reply #619 on: 23.10.14 - klo:16:30 »
Hitostako yksilövaihteluista tietää? Lahjoitin omani henkilölle, jola myös oli aikainen yksilö ja minun yksilö oli ylivakaampi kuin hänen, kuten olin arvostellut ja hänenkin mukaansa ex kiekkoni oli ylivakaampi kuin hänen kiekkonsa. Sis ex kiekkoni oli suorempi. Luokkaa Champ Teeebirdiin verrattuna hieman kulutetun alkuvaiheen kääntö.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64
« Reply #620 on: 23.10.14 - klo:17:45 »
Hitostako yksilövaihteluista tietää? Lahjoitin omani henkilölle, jola myös oli aikainen yksilö ja minun yksilö oli ylivakaampi kuin hänen, kuten olin arvostellut ja hänenkin mukaansa ex kiekkoni oli ylivakaampi kuin hänen kiekkonsa. Sis ex kiekkoni oli suorempi. Luokkaa Champ Teeebirdiin verrattuna hieman kulutetun alkuvaiheen kääntö.

Tottakai pientä ero runeissa saattaa olla ,mutta pääsääntöisesti kaikki mun GL Strikerit on ollu samanlaisia paitsi toi vanha concave Opto joka on siis jyrä. Kaikilla valmistajilla, kaikissa muoveissa, kaikissa väreissä on vaihtelua, sehän on selvää.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Karhuvaara

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
  • Seura: Valkeakoski Disc Golf ry / VlkDG
Vs: Latitude 64
« Reply #621 on: 28.10.14 - klo:16:35 »
DD SOLDIER BAG + DD VALJAAT.
Putteritasku:
LAT64 OPTO PURE
LAT64 OPTO RUBY
MIDARIT:
LAT64 OPTO CLAYMORE
LAT64 OPTO CORE
LAT64 OPTO FUSE
LAT64 GOLD FUSE
DRIVERIT:
LAT64 OPTO FLOW
WD VIP HIIDEN HIRVI
LAT64 OPTO SAINT
LAT64 GOLD RIVER
LAT64 OPTO VISION
WD TR SOTAKIRVES
EXTRAT:
LAT64 R SPIKE
WD VIP PURSI
DD FUZION JUDGE

Hyvinkin Lat64.lla mennään, muutamalla wd.llä ja dd.llä lisätynä.    :P

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: Latitude 64
« Reply #622 on: 28.10.14 - klo:19:50 »
LAT64 OPTO FLOW
LAT64 OPTO SAINT
WD TR SOTAKIRVES

Kun sattu kerta oleen noi kolme sun kassis, niin heitetään kyssää liittyen Saintiin (kun olen pikkasen sitä miettiny lisätä omaan). Kuinka vertaisit sitä noihin kahteen muuhun? Numeroiden pohjalta aika sama kuin Sotakirves, mut onko totuus jotain muuta?

Itsellä GL Flow ja VIP Sotakirves, joista Flow on YV ja Sotakirves AV, alkaa jo meitin vedoilla kipata flätistä selvään turniin, vähän liikaakin turnia omaan makuun, jos oikealla on puita/OB niin pitää jättää heittämättä 'kirves.

Offline Karhuvaara

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
  • Seura: Valkeakoski Disc Golf ry / VlkDG
Vs: Latitude 64
« Reply #623 on: 28.10.14 - klo:20:25 »
LAT64 OPTO FLOW
LAT64 OPTO SAINT
WD TR SOTAKIRVES

Kun sattu kerta oleen noi kolme sun kassis, niin heitetään kyssää liittyen Saintiin (kun olen pikkasen sitä miettiny lisätä omaan). Kuinka vertaisit sitä noihin kahteen muuhun? Numeroiden pohjalta aika sama kuin Sotakirves, mut onko totuus jotain muuta?

Itsellä GL Flow ja VIP Sotakirves, joista Flow on YV ja Sotakirves AV, alkaa jo meitin vedoilla kipata flätistä selvään turniin, vähän liikaakin turnia omaan makuun, jos oikealla on puita/OB niin pitää jättää heittämättä 'kirves.
Flow menee selkeesti vasuriin himpun oikean kautta, Saint suorin näistä oikean kautta, mut laskeutuu suurinpiirtein keskelle, snadisti ehkä vasuriin, sotakirves menee ja jää oikealle.  Ihan tällein vuoden viskoneena harrastelija kommenttina. Tiiä tarkkaa termistöö ja oma tekniikka ja käsi on mitä on, mut noi menee siihen 90 - 100 m paikkeille.
« Last Edit: 28.10.14 - klo:20:40 by Karhuvaara »

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #624 on: 28.10.14 - klo:20:56 »
Jos GL Flow tuntuu liian vakaalta, niin kannattaa kokeilla Opto Flowta. Se on aika paljonkin alivakaampi kuin GL ja Sainttiin verrattuna myös pidempi.

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: Latitude 64
« Reply #625 on: 29.10.14 - klo:00:52 »
Jos GL Flow tuntuu liian vakaalta, niin kannattaa kokeilla Opto Flowta. Se on aika paljonkin alivakaampi kuin GL ja Sainttiin verrattuna myös pidempi.

Onko noin? Mitä tullu lueskeltuu niin enimmäkseen on tullu vastaan viestejä et Opto vakaampi/ylivakaampi vs GL alivakaampi. Mihis väliin Recycled menee YV/AV skaalalla Optoon ja GL:n verrattuna?

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #626 on: 29.10.14 - klo:02:09 »
Niinhän se normaalisti onkin, mutta Flow on yksi niitä harvoja poikkeuksia. Kaikki GL Flowt mitä olen heittänyt, ovat olleet paljon vakaampia kuin Optot. Recycled Flowta ei taida olla markkinoilla, mutta normaalisti se menee nuiden kahden väliin vakaudessa.

Offline Sankari

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri Sankari
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #627 on: 29.10.14 - klo:02:44 »
Jos GL Flow tuntuu liian vakaalta, niin kannattaa kokeilla Opto Flowta. Se on aika paljonkin alivakaampi kuin GL ja Sainttiin verrattuna myös pidempi.

Eiii välttämättä. Mulla Opto-muovinen on jonkun verran GL:ä vakaampi. Mistään kovin suuresta erosta ei voida puhua ja otos on pieni, mutta kumminkin.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #628 on: 29.10.14 - klo:09:31 »
Sehän toimii sitten just niinku pitääki. Itse availin tänään 90% draiveri-draiveista GL Strikereilla. Uudempi pitää hysset hiukan paremmin ja kuluneemmalla saa nättiä ässää.
Tullu nyt heiteltyä vähä enempi Strikeria, ni palaan aiheeseen.

Ensinnäkin toi on uskomattoman luotettava ja kontrolloitava kiekko. Jopa vastaseen heitettäessä sen liikkeet on rauhallisia. Alivakain kääntyy toki tuuleen, muttei holtittomasti kuten esim. Saint.

Myötäseen taas kiekko lentää suoraan sitä omaa linjaansa eikä tipu kiven lailla tyhjiöön kuten moni liidokkaampi kiekko. Täysin myötäseen toi itseasiassa menee pidemmälle ku Saint ja Escape. Sopivaan sivumyötäseen noi kyllä liitelee Sitte selvästi pidemmälle.

Moldin vaihtelut toisaalta on tullu kyllä huomattua. Vanha opto on matalalla plh:lla ja tekee kivaa S:ää. Uus opto sen sijaan on melko jyrä ja selvästi YV verrattuna esim. Saint Pro:hon. Yllättävin kiekko on Sitte uus GL, jonka plh on kaikista korkein, mutta Se on vaa suora. Jopa vastaseen kestää ihan OK.

Eli kyllä Tää bägiin jää, mutta pitää opetella tulkitsemaan noita moldeja paremmin. Toisaalta jos uus GL ois aina melko samanlainen, ni Se riittäis mulle kyllä.

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: Latitude 64
« Reply #629 on: 29.10.14 - klo:11:00 »
Recycled Flowta ei taida olla markkinoilla, mutta normaalisti se menee nuiden kahden väliin vakaudessa.

Joo, en kattonu oliko Rec Flowta, mut Saintia sais GL, Opto ja Rec muoveis (sitä lähinnä moldia katsellu).