Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 607402 times)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #765 on: 25.05.15 - klo:20:15 »
Tuli tänään vähän testattua uusia trilogy challenge kiekkoja ja tuntuu kyllä törkeän hyville. Kaikki oli jopa yllättävän vakaita ainakin meikäläisen naruilla :D

Sampossa on muuten sen verran leveä rimmi (2.1 mm), että eihän se mikään väylädraiveri ole :)

Offline Bygl

  • Juniori
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Pykälä
Vs: Latitude 64°
« Reply #766 on: 25.05.15 - klo:23:08 »
Juu se on sopivan leveä. Ja kestää heittää pikkuvastaseenkin ilman ongelmia. :D

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Latitude 64°
« Reply #767 on: 26.05.15 - klo:10:11 »
Tuli tänään vähän testattua uusia trilogy challenge kiekkoja ja tuntuu kyllä törkeän hyville. Kaikki oli jopa yllättävän vakaita ainakin meikäläisen naruilla :D

Vai naruilla  ;D
Eli mulla on sitten Mukkulan kisassa tiedossa hirveetä hyssepommitusta vaan  ::)
( taisin muuten huutaa sun VIP Air Maailman ;) )
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline Bygl

  • Juniori
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Pykälä
Vs: Latitude 64°
« Reply #768 on: 26.05.15 - klo:19:46 »
Nopealla vertailulla tuo sampo on aikalailla samanlainen /saman tuntuinen kiekko kuin thunderbird.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Latitude 64°
« Reply #769 on: 26.05.15 - klo:23:48 »
Tuli tuossa eilen Ruotsin maalta tilattu Opto Spark postissa.  8)

Vasta sellaiset 15-20 heittoa tuolla takana ja niinpä myös lopullinen arvio on tekemättä, mutta annetaan nyt jotain ensivaikutelmia uutukaisesta. Spark on siis todella vakaa väylädraiveri. Lentoarvot (7/4/-1/3) hieman hämäävät etenkin jos olettaa niille vielä jotain Ruotsin lisää, kuten monen Latituden kiekon kanssa on saanut tehdä.

Uuteen Lucid Feloniin verrattuna Spark oli ehkä jopa himpun vakaampi, naksun kaksi hitaampi ja samalla myös hieman lyhyempi.

Tuntumaltaan Sparkin rimmi on todella mukava. Varmaan Trident steroideilla olisi kuvaus joka sopisi tähän yhteyteen. Rimmeissä on paljon samaa ja näin ollen Spark sopii etenkin forelle tosi nätisti. Kansi on aivan flätti ja siiven reuna melko tylppä.

Itse en kuitenkaan ole Felonia tiputtamassa eikä molemmille ole bägissä tilaa, etenkään jos siellä on vielä Trident. Uskon toisaalta että tämä löytyy varmaan monesta Pro bägistä kauden loppupuolella.

Offline Pölis

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Raimo Sokka
  • Seura: Prodigy Disc Europe / Team Powergrip
Vs: Latitude 64°
« Reply #770 on: 27.05.15 - klo:12:27 »
onkos stiletton heittäjillä tullut vastaan sellaista, että kiekosta tulee ihan jees liitävä kuluessaan, kun uutena ollut aivan normaalisti ihan jäätävä jyrä?

On! Itsellä Stiletto kulunut mukavasti ja tällä hetkellä vakaa, muttei enää mikään superjyrä. Sen saa jopa jo vähän flippaamaan ja on tällä hetkellä cashmoney-kiekko. Kesti noin puoli vuotta, ennen kuin se lähti kulumaan.
Itse heitän sitä tällä hetkellä noin 140m, kun uutena 120m.

Offline Sepiläinen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Latitude 64°
« Reply #771 on: 14.06.15 - klo:17:57 »
Onkos porukalla paljon kokemuksia Boltista? Itse tämän lätyn ostin vaan meinaa kippailla jatkuvasti yli, ainakin jos vähänkään tuulee, Onko teidän mielestä flipperikiekko vai onkohan mun tekniikka vaan perseestä :D

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64°
« Reply #772 on: 14.06.15 - klo:19:55 »
Onkos porukalla paljon kokemuksia Boltista? Itse tämän lätyn ostin vaan meinaa kippailla jatkuvasti yli, ainakin jos vähänkään tuulee, Onko teidän mielestä flipperikiekko vai onkohan mun tekniikka vaan perseestä :D

Hyvällä spinnillä kyllä lentää pitkälle, mutta jos haavan lehti värähtääkään niin en heittäis. Aika alivakaa on.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64°
« Reply #773 on: 15.06.15 - klo:11:07 »
Onkos porukalla paljon kokemuksia Boltista? Itse tämän lätyn ostin vaan meinaa kippailla jatkuvasti yli, ainakin jos vähänkään tuulee, Onko teidän mielestä flipperikiekko vai onkohan mun tekniikka vaan perseestä :D

Juu ei sovi tuuleen (vas > oik) ollenkaan. Kokeile nakata reilummassa hyssekulmassa aavistuksen vajailla tehoilla niin menee piiiiitkälle. Myötä ja sivutuuliin (oik >vas) suht hyvä pituuskiekko.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Lospallos

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Latitude 64°
« Reply #774 on: 15.06.15 - klo:21:27 »
Mitenkä Latitudella menee muovien vakaudet.. opto -> gold -> frost? (vakain -> alivakain)

edit: ja vielä näköjään recycled
« Last Edit: 15.06.15 - klo:21:30 by Lospallos »

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #775 on: 15.06.15 - klo:21:29 »
Frost on yleensä noista seoksista vakain.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64°
« Reply #776 on: 15.06.15 - klo:21:53 »
Oman kokemuksen perusteella Frost/Fluid on vakaampaa draivereissa ja alivakaampaa midareissa ja puttereissa. En tiedä mistä johtuu, mutta näin on ollu ainaki Maailman, Vipusen, Truthin ja Judgen kohdalla.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Latitude 64°
« Reply #777 on: 15.06.15 - klo:23:26 »
Oman kokemuksen perusteella Frost/Fluid on vakaampaa draivereissa ja alivakaampaa midareissa ja puttereissa. En tiedä mistä johtuu, mutta näin on ollu ainaki Maailman, Vipusen, Truthin ja Judgen kohdalla.

Samat kokemukset täällä.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Latitude 64°
« Reply #778 on: 16.06.15 - klo:09:16 »
Tjaa, ainakin Fluid Trurth oli mulla selvästi vakaampi ku Lucid. Samoin Fluid Judge on vielä piestynäkin vakaampi ku Classic.

Oma vakausjärkkä ois siis:
Frost -> Opto -> GL

Recycled on lähellä GL:ää, mutta kuluu nopeemmin.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Latitude 64°
« Reply #779 on: 16.06.15 - klo:11:00 »
Tjaa, ainakin Fluid Trurth oli mulla selvästi vakaampi ku Lucid. Samoin Fluid Judge on vielä piestynäkin vakaampi ku Classic.

Oma vakausjärkkä ois siis:
Frost -> Opto -> GL

Recycled on lähellä GL:ää, mutta kuluu nopeemmin.

Onko Ruutissa kupua? Truthien kuvullisuus vaikuttaa tosi paljon vakauteen. Mulla on 5 Fluidia ja kaikki on "vähemmän vakaita" ku mitkään muut omistamani. No paitti classic tietty uutena, se on jyrä
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland