Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Touring Amateur  (Read 263758 times)

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #240 on: 09.03.16 - klo:23:00 »
Heitetäänpä ilmoille pientä haastetta. Mietin tässä männäpäivänä minua erityisesti kisakierroksella ärsyttäviä asioita, mutta ne ovat useimmiten niin pieniä ettei niistä jaksa koskaan huomauttaa. Eli miten saada ReTeeNallen sipuli pikkuhiljaa kuoriutumaan lähes sääntöjen mukaisesti (ei missään erityisessä järjestyksessä):

Heittotekniikkakommentit kierroksen aikana.  Kisoissa ei treenata eikä opetella uusia asioista ja tuollaiset kommentit ovat omiaan siinä, että alkaa miettiä seuraavalla heitolla että mites ihmeessä se hysse heitettiinkään. Kierroksen jälkeen sitten ne neuvot kiitos jos tunnet, että neuvosta olisi apua.

Kun putti kulkee vähän heikonlaisesti (kuten meikäläisen JYLYillä sopii odottaa) ja lurahtaa epämääräisesti alarautapompulla sisään niin toteamus ”No huhhuh, oli kyllä niiiin tulossa ulos” ei erityisesti helpota seuraavaa suoritusta. Jos se nyt ei erityisellä tuurilla mennyt sisään niin kyllä minä itsekin tiedän miten huono se putti oli.

Puttaaminen väärässä järjestyksessä, erityisesti tunkeminen korille pudottamaan omaa kiekkoaan sisään kun itse hakee omalla heittovuorollaan puttausasentoa. Kivaa olisi putata selkään sääntörikkojaa, mutta siinä menettäisi vaan heiton.

Korilta poistuva pelaava päättää pysähtyä kesken kävelynsä ettei vaan häiritsisi puttaajaa. Ihmisellä on aivan uskomaton kyky havainnoida liikettä ja erityisesti muutoksia liikkeessä. Johonkin suuntaan liikkuva ihminen on normaali asia, joka ei häiritse kovinkaan paljoa. Liikkeen äkkipysäyttävä kävelijä häiritsee aivan järjettömän paljon. Kävelkää tiehenne, hyvät ihmiset!

Painotetaan vielä nyt sitä, että nämä asiat ovat niin pieniä, etten viitsi niistä edes mainita kierroksen aikana enkä kierroksen jälkeen pelaajille tai muillekaan. Onko muilla vastaavia salaisia pikkuärsytyksiä?
« Last Edit: 09.03.16 - klo:23:22 by ReTeeNalle »
Lie lie missä lie liemissä.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Touring Amateur
« Reply #241 on: 09.03.16 - klo:23:18 »
Jos jokin noista erikseen häiritsee niin juuri se kesken askeleen pysähtyminen.
Mun puolesta putatessa voi toiset vaikka hyppiä narua tai painia. Ei se stoppaaminenkaan niin paha ole, mutta saattaa alkaa naurattamaan :)


Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Touring Amateur
« Reply #242 on: 09.03.16 - klo:23:23 »
Yksittäiset kannustavat kommentit on kivoja, mutta tokaisut tyyliin "sä et tänään tunnu missaavan putteja mistään" menee mulla ihon alle herkästi. (Siis varsinkin jos ei ole missannut putteja mistään. Suora vittuilu on sitten ihan toinen tarina.)
« Last Edit: 09.03.16 - klo:23:33 by jajvirta »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Touring Amateur
« Reply #243 on: 10.03.16 - klo:09:15 »
Elämäni toinen JYLY tänään. Hirveää, kamalaa, hirviömäistä ja kammostuttavaa. 412 ei ole edes välttävä tulos.

ReTeeNallen henkilökohtainen JYLY-arvosteluasteikko:
500 välttävä
600 hyvä
700 riittävä ja tavoiteltava
800+ erinomainen

JYLYn itsensä sanoin: "viissataa on homoraja"  :-*
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Hormoni

  • Juniori
  • **
  • Posts: 75
    • View Profile
    • PDGA #70697
  • Oikea nimi: Tuomas Sievers
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Touring Amateur
« Reply #244 on: 10.03.16 - klo:09:36 »
Nää taitaa olla kyllä henkilökohtaisia jutskia suurimmaksi osaksi, siksi varmaan ihmiset eivät osaakaan aina toimia muita ärsyttämättä tahi häiritsemättä. Itselleni nimenomaan putti (koska se tuntuu epävarmimmalta pelin osa-alueelta ja siten haavoittuvaisimmalta) on sellainen, että haluaisin sen 5 sek toimia rauhassa, ilman liikettä näkökentässä tai naurunremakkaa selän takana. Jotenkin siinä on sellainen toive / ajatus / vaatimus, että jos itse en härvää muiden suoritteen aikana, ainakin kisoissa haluaisin työrauhan sen muutaman sekunnin ajan.

Normielämässä vastaavanlaista vastavuoroisuutta toivoisi esimerkiksi metroa / raitiovaunua käytettäessä. Siinäkin itse odottelee että muut pääsevät ulos sieltä ja sitten itse lampsii sisään. Sittenkun ulos siirryttäessä joku tunkeekin vastapalloon sieltä, tuntuu se henkilökohtaiselta loukkakselta (tai huonoinan aamuina lähinnä tappeluhaasteelta  ;D :-[ ).

Yritän jatkossa ystävällisesti mainita asiasta, olen niin monta omaa kierrosta pilannut olemalla hiljaa ja vittuuntumalla sellaisesta toiminnasta, jota tuskin toinen tekee tietoisesti tai tahallaan.  :)

Naissaus on toinen homma, joka jakaa leirit varmaan aika hyvin. Omalla kohdalla se lähinnä aiheuttaa naurua, joillekin se tuntuu olevan viherkenttien ykkösetikettivirhe, joka varmasti pistää otsasuonen sykkimään.

Memorialia katsoessa kävi suoritusaikojen noudattaminen ensimmäistä kertaa ärsyttämään ja ihmetyttämään tässä mittakaavassa, toivottavasti tämä ei esimerkiksi junnujen kautta tälläisenään siirry kotimaan kilpailuihin. Philo ehkä räikeimpänä esimerkkinä, aloin jopa kellottamaan suorituksia jossain vaiheessa. Siellä mentiin perusheitoissa minuutin ja kahden välillä, putti hieman vähemmän. Meinasin turhautuneena tehdä jo herran suorituksista koosteen Youtubeen, jossa sekuntikello juoksisi livenä alakulmassa.  ;D


Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Touring Amateur
« Reply #245 on: 10.03.16 - klo:09:53 »
Onhan noita joitain, mutta tosiaan niin pieniä että ei jaksa harmittaa. Ja ei mua haittaa jos kiessille lähtiessä joku sanoo et "hei mulla on tällanen erikoinen tapa ottaa tosi vinot vauhdit, että jos vaan muistatte niin älkää jättäkö bägejä tohon tiin oikeelle puolelle, kun muuten mä pyydän sit joka kerta siirtään ne" (jos joku tunnistaa kaverin niin :D). Sithän se on selvä. Kunhan se mitä pyydetään on kohtuuden rajoissa.

Yks mikä mikä joskus rassaa on tulosten kyseleminen kun kirjataan. Joskus tuntuu niin helvetin vaikeelta sanoo ääneen se oma numero, kun kysyy Mä, kakkonen (tietysti) Aki? --- Make? ---- Pera? etenkin jos akimakeperat on ottanu otheria. Joo mä tiedän että otit lumiukon ja harmittaa, mutta selkeyden vuoksi varmistan sen sinulta vielä ennenkuin merkkaan sen tänne korttiin. Eikä sitä tarvi asenteella sanoa. Otat seuraavat 5 väylää birkut niin se on siinä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #246 on: 10.03.16 - klo:10:20 »
(jos joku tunnistaa kaverin niin :D)
Oisko tuo Suomen Innovan leivissä?  ::)

Mutta noista tuloksista tuli yks homma mieleen. Itekkin syyllistyin ekana kisavuotena siihen että kirjurina ehdotan muiden tuloksia, tyyliin "kaikille par?". No tuohonhan tulee aina huonosti vastauksia, minkä lisäksi yllättävän usein arvaus on myös väärä.

Vaikka se tuntuu jotenki kömpelöltä, ni oon nyt kuitenki päätyny siihen että paras ois vaan tosiaan kysyä kultakin tulosta erikseen ja nimellä.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Touring Amateur
« Reply #247 on: 10.03.16 - klo:11:00 »
Tuloskirjauksessa tulee vähiten sotkua kun käydään jokainen pelaaja yksitellen läpi ja mieluiten sitten kirjaaja vielä ääneen toistaa mitä on kirjoittamassa. Jos vaikka kuuli väärin niin ei tarvitse sitten selvitellä.

Kierroksella sosiaalisuus on vaikeaa. Tuttujen kesken tietenkin voi heitellä mitä vaan kun tietää kaverin jopa odottavan sitä.
Olen ollut kisassa jossa minun epäonnistuneita heittojani on sivulla tuuleteltu ja alarautaputin jälkeen heitetty läpyjä. Mielestäni ei ihan nappikäyttäytymistä, mutta meikäläiselle tulee tuollaisesta ennemminkin sellainen fiilis että voitan vaikka vittuillessani :)

Toisen epäonnistuminen saa meikäläisestä irti välillä sellaista myötätuntoista huokailua. Jotkut varmaan ottavat senkin vittuiluna.
Olen yrittänyt pitää lärviäni enimmäkseen kiinni, mutta ilmeisesti jänskättää niin paljon ettei ihan kaikki aukot koko aikaisesti pysy sulki. Onneksi suurimpaan osaan pystyy keskittymään yhtä aikaa pelaamisen kanssa.

Tuo naissaaminen on kyllä sitten oma lukunsa. Hyvä heitto napsahtaa puuhun tai näkymättömään oksaan vasta kun joku toteaa heiton olleen hyvä. Jes.
Jokainen varmaan tietää, että se on vain tunne. Jos kaverin hyviäkään heittoja ei saa kommentoida niin puhutaan sitten vain kun kerätään tuloksia :)
Sekin varmaan häiritsee kun kukaan ei puhu :)
Toisen heittäessä pitäisi kyllä osata hiljentyä.

Jokaisella on ihan varmasti omat juttunsa jotka häiritsee. Jos tuntuu että monikin asia häiritsee niin suosittelen kyllä jonkinlaista asian treenaamista vaikka kaverikiesseillä. Jos olet häiriintyvää sorttia niin kisassa on paljon sellaisia mahdollisuuksia toimia jotka häiritsevät varmasti vaikka eivät sääntöjä rikokaan.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Touring Amateur
« Reply #248 on: 10.03.16 - klo:11:29 »
Kesken liikkeen pysähtymisessä näkyy erot ihmisten välillä. En tiedä syntyhistoriaa pysähtymiselle, mutta liike häiritsee Climoa paljon ja hän on kommentoinut sitä julkisesti yleisölle ja heittueillensa. Pomo käskee, pojat tottelee.

Naissaus ja ninjaoksat pitäisi kai kääntää oksaosumassa, että noin mulle aina käy ja kun kaveri läpäisee esteen, niin toteaa, ettei mulle yleensä noin käy, vaan rautalehti on tiellä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Touring Amateur
« Reply #249 on: 10.03.16 - klo:11:34 »
Taas hauska ja mielenkiintoinen aihe käynnissä.
Minua ei ole koskaa häirinnyt esim. putatessa, on sitten joku liikkunut tai seissyt korin takana jne. Mutta keilailussa jos joku viereisellä radalla lähtee samaan aikaan vauhdinottoon niin se jostain syystä häiritsee. Ihme hommaa!
Itseäni ei oikeastaan häiritse mikään, mutta sen olen huomannut että jos poolissa on joku henkilö jonka kanssa alkaa pölöttämään niin oma keskittyminen kisaan hävii lopullisesti.
Valitettavasti luulen itse syyllistyvän kaikkeen muita häiritsevään, ja siten en ole varmaan kovin toivottua peliseuraa ;D >:(

Joskus äärimmilleen vietyä kettuilua koin pelatessani Seppo Niemisen tai Antero Valtavan kanssa, mutta molemmissa tapauksissa kyse oli yhteisymmärryksessä käytyä pelaamista.   Hauskaa, mutta ei varmasti sovi muiden kanssa pelatessa.

Offline Doggeri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 241
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyrki Passila
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #250 on: 10.03.16 - klo:11:57 »
Tuo on helppo korjata jos häiritsee tuo putin ajaksi jos kaveri pysäyttää liikkeen ja se häiritsee. Antakaa sen hakea rauhassa se kiekko pois sieltä korista ennen kuin menette mallaileen putti asentoa  ;D välillä otselle tulee sellanen paniikki että prkl pitää nopeesti päästä hskeen se kuekko kun kaveri jo mallailee.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Touring Amateur
« Reply #251 on: 10.03.16 - klo:12:34 »
Tuo on helppo korjata jos häiritsee tuo putin ajaksi jos kaveri pysäyttää liikkeen ja se häiritsee. Antakaa sen hakea rauhassa se kiekko pois sieltä korista ennen kuin menette mallaileen putti asentoa  ;D välillä otselle tulee sellanen paniikki että prkl pitää nopeesti päästä hskeen se kuekko kun kaveri jo mallailee.

Juu nou hätä kaikessa, kun 30 s on aikaa ja kello käynnistyy vasta, kun viivyttelemättä merkkaat aiemman heiton sijainnin tai astut merkatulle paikalle vuorosi tultua.

Seppo ja Antero ovat yleensä hyviä Tiger Woodsin isän koulukunnan valkkuja sipulin kehittäjiä rakentavia kommentteja laukomalla. Paitsi, älkää kertoko kertoneeni, Antero kehui Meikun viikkokisassa heittoa. Odottamatonta ja käänteispsykologista hämäämistä. Puolustustukseen ei halunnut koiran kuullen avautua hehe.

Tigerin isä koulutti Tigerin kisahermoja kilistämällä putatessa avainnippua. Isäni on kai itsetuhoisempi, kun ampuessa tähdätessäni yritti hämätä esittäen pelästynyttä hätäistä yrittäen tartuttaa hätäilyä minuun ja karjaisi ammu jo. Ei purrut minuun, mutta eri kerralla veljeltä lipesi laukaus etuajassa ennen tähtäyksen valmiina olemista. Veli ei nähnyt minulle tehtyä jekkua, joten ei tiennyt varoa häirintää enempää kuin minäkään.
« Last Edit: 10.03.16 - klo:12:39 by JanneRäsänen »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Touring Amateur
« Reply #252 on: 10.03.16 - klo:12:58 »
Henk. koht ei liike haittaa, siis semmonen normaali (esim. kiekon pyyhkiminen tai bägillä kyykkiminen) mutta yhtäkkisiä nopeita liikkeitä rekisteröi viilipyttykin. Ja sama äänissä, ei se hiljainen puheensorina taustalla häirää (kunhan ei korvan juuressa kailota) saati kiekkojen bägistä otto ja bägiin laitto äänet jne. normaalit peliäänet – mutta mielellään ei rapistella sitä energiapatukan paperia tai naurahdeta/huudahdeta silleen nopeesti yllättävästi just ku toinen lataa. Kerran muuten lähti aikamoinen öörlirelease kun just olin heittämässä ja meidän tiistä noin 15 metrin päässä olevaan koriin pamahti holari – ja monesti (varsinkin Talissa) on sattunut niin että heittohetkellä oman ryhmän pelaajat karjasee FORE! Sillon harvemmin onnistuu heitto. Mutta eihän nuo nyt tähän kuulunut mitenkään... 

Täysin epäluonnolinen hiljaisuus on paha, sillon saattaa kuulla jopa kanssapelurin silmäkulmassa nykivän elohiiren äänet... Mä yritän olla muiden vuorolla hiljaa, mutta aina se ei ole helppoa;) Ja itse yleensä haen putattuani kiekon pois korista ja sitten yritän hipsiä pois seuraavan puttaajan näkökentästä, mutta joskus sitä ajatuksissaan saattaa lähteä jo seuraavalle tiille käppäilemään jonka reitti on seuraavana vuorossa olevan näkökentässä. :P

Edit: The Anteron kanssa pelatessa paras lääke on puhua enemmän kun itse Antero.
« Last Edit: 10.03.16 - klo:13:01 by Kempster »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Touring Amateur
« Reply #253 on: 10.03.16 - klo:13:14 »
Laalaalaa mä en kuule mitään, kun kädet ovat korvilla ei toimi omalla heittovuorolla :D Minua on sanottu puheliaimmaksi fribaajaksi, joten paha kommentoida 8)

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: Touring Amateur
« Reply #254 on: 10.03.16 - klo:13:19 »
Aika paljon mielenkiintoisia pointteja useammaltakin kirjoittajalta.

Heittotekniikkakommentit kierroksen aikana.  Kisoissa ei treenata eikä opetella uusia asioista ja tuollaiset kommentit ovat omiaan siinä, että alkaa miettiä seuraavalla heitolla että mites ihmeessä se hysse heitettiinkään. Kierroksen jälkeen sitten ne neuvot kiitos jos tunnet, että neuvosta olisi apua.

Tämä. Tosin itse arvostan suuresti, kun muutaman kerran on viikkokisoissa kanssapelaaja kysynyt "sopiiko antaa vinkkiä näin kesken kierroksen?". Tähän mennessä olen ottanut neuvot kiitollisena vastaan, mutta olen kyllä huomannut että sekaisinhan siitä heitto menee, vaikka miten yrittäisi jatkaa normaaliin tapaan.

Quote from: ReTeeNalle
Kun putti kulkee vähän heikonlaisesti (kuten meikäläisen JYLYillä sopii odottaa) ja lurahtaa epämääräisesti alarautapompulla sisään niin toteamus ”No huhhuh, oli kyllä niiiin tulossa ulos” ei erityisesti helpota seuraavaa suoritusta. Jos se nyt ei erityisellä tuurilla mennyt sisään niin kyllä minä itsekin tiedän miten huono se putti oli.

Tämä taas on vaikeaa, ainakin minulle. Tiedän että olen usein liiankin kanssa äänessä kierroksella, ja pyrinkin kisatilanteessa (jopa niissä viikkokisoissa) rajoittamaan höpöttämistäni, etten häiritsisi muita. Kuitenkin jonkinlainen reaktio tulee helposti, jos kiekko vaikkapa putissa koriin päätyessään liikehtii erikoisesti. Jos tuntuu pahalta, niin suu auki, niin voin ainakin yrittää olla hiljaa.

Yhdessä viikkokisassa osallistuin nimeämättömän pelikaverin sipulinkuorimisoperaatioon, jonka tosin itse suoritti valtaosin muutamalla lievästi epäonnistuneella mutta sitäkin epäonnisemmalla heitolla. Huonoa tuuria pahoitteleva kommenttini ei auttanut asiaa. Joskus vaan ei osaa lukea toista pelaajaa tarpeeksi, ja vaikka mielestäni täysin puhumattomat kierrokset ovatkin haitarista, pyrin tuolla kierroksella pitämään turpani ummessa.

Quote from: ReTeeNalle
Puttaaminen väärässä järjestyksessä, erityisesti tunkeminen korille pudottamaan omaa kiekkoaan sisään kun itse hakee omalla heittovuorollaan puttausasentoa.

Tuo on hankalaa, ja muutaman kerran tullut tyrittyä. Nykyään pyrin kysymään - ainakin ellei etukäteen ole jotain sovittu - aina erikseen sopiiko nostaa sisään.

Quote from: ReTeeNalle
Painotetaan vielä nyt sitä, että nämä asiat ovat niin pieniä, etten viitsi niistä edes mainita kierroksen aikana enkä kierroksen jälkeen pelaajille tai muillekaan.

Ainakin minä toivon että huomautetaan jos toiminnassani joku ärsyttää. Mielummin aiemmin kuin myöhemmin. Eli jos vaikka höpötän jonkun mielestä liikaa, niin sanoo siitä mahdollisimman nopeasti, eikä vasta sitten kun on totaalisesti menettänyt hermonsa.

Quote from: Hormoni
Naissaus on toinen homma, joka jakaa leirit varmaan aika hyvin. Omalla kohdalla se lähinnä aiheuttaa naurua, joillekin se tuntuu olevan viherkenttien ykkösetikettivirhe, joka varmasti pistää otsasuonen sykkimään.

Kyllä minä ainakin hihkaisen hienon heiton kohdalla. Jos nyt joku näkymätön ninjaoksa kääntääkin kiekon OB:lle, niin ei se ollut minun vikani. Ja aiempaan viitaten, pyrin pitämään turpani kiinni jos joku vaikuttaa siltä että kommentointi ärsyttää. Ja kyllä, olen useammankin kerran (naurun lomassa) kiitellyt kanssapelaajia naissauksesta kun se oma hienolta alkuun näyttänyt heitto onkin päätynyt mörriin.

Quote from: SanMiguel
Yks mikä mikä joskus rassaa on tulosten kyseleminen kun kirjataan. Joskus tuntuu niin helvetin vaikeelta sanoo ääneen se oma numero, kun kysyy Mä, kakkonen (tietysti) Aki? --- Make? ---- Pera?

Tämä on totta. Ja yleensä kirjatessani pyrin käymään hyvin jämptisti ja järjestyksessä pelaajat läpi. Aki? --- Make? --- Lauri otti ob-kutosen --- Pera?. Eikä vähiten sen vuoksi, että mulla on ihan tavattoman huono nimi-naamamuisti. Ei yksi kierros vielä riitä siihen että osaisin yhdistää edes kolmea muuta pelaajaa välttämättä nimiinsä :P
Opettavaista tässäkin suhteessa on pelata niin, että on kuuro pelaaja ryhmässä. Silloin täytyy oikeasti vähän jo keskittyä että myös hänellä on mahdollisuus seurata tuloskirjausta. Hyvin se on kuitenkin sujunut ne pari kertaa kun itselle on kohdalle osunut.

Quote from: Doggeri
Antakaa sen hakea rauhassa se kiekko pois sieltä korista ennen kuin menette mallaileen putti asentoa

Tuosta tulikin mieleeni skenaario joka nyt ei ole vielä realisoitunut, mutta lähellä on käynyt ainakin kerra:
- Minä puttaan, saan kuin saankin kiekon koriin
- En huomaa että pelikaveri onkin valmis puttaamaan
- Kävelen korille
- Nostan kiekkoa pois juuri kun pelikaveri puttaa, putti osuu esim. kiekkooni/käteeni kun poimin omaa kiekkoani pois, eikä jää sisään.

Kai tuo menee yli-innokkaan puttaajan omaan piikkiin?