Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 371368 times)

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #675 on: 14.07.15 - klo:19:13 »
Gyrotaika tuntuu upsissa todella paljon. Kaikki kiekot vakaudesta riippumatta tarvii pyörähtämiseen tilaa melkoisesti. Itsellä on metsäratoja tässä ympärillä pääasiassa, joten niissä pitää saada se pyörähdys mahtumaan puiden väliin ja ympäri. Upsikiekot rupee olee lähes ainoat bägissä joita en ole saanut korvattua muilla kiekoilla. Luultavasti niistä sais kyllä jonkun hyvänkin pituusupsikiekon, kun jaksais testailla ja treenata uudet tähtäyspisteet.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #676 on: 20.07.15 - klo:08:13 »
Näköjää pieni lisäys tulossa mvp:n katalogiin. Orbital ja phase tulee tämän kuun viimeinen päivä. Samoin kolme bägiä julkaistaa samana päivänä. Myös kaksi koria on tulossa, mutta nämä ei ole virallisesti mvp:n koreja.

Muuten hyviä julkaisuja, mutta reppubägiä edelleen odotellessa. Kyllähän tuollasen pikkubägin ehkä voisi talvibägigksi ostaa. Toinen koreista identtinen halvan discmanian korin kanssa, joten tuskimpa on väliä kumman ostaa. Hinta tietysti ratkaisee.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: MVP & Axiom
« Reply #677 on: 20.07.15 - klo:16:52 »
Minkälaisia Voltteja porukalta löytyy? Mulla on yksi Neutron Volt ja tuo on Firebird tasoa ylivakaudeltaan. Saa pistää melkein pystyantsaan ja tulee takaisin. Menee upsissa myös yhtä pitkälle kuin Firebirdit. Ihan flätti ja aivan törkeän kovaa muovia.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #678 on: 20.07.15 - klo:18:14 »
Minkälaisia Voltteja porukalta löytyy? Mulla on yksi Neutron Volt ja tuo on Firebird tasoa ylivakaudeltaan. Saa pistää melkein pystyantsaan ja tulee takaisin. Menee upsissa myös yhtä pitkälle kuin Firebirdit. Ihan flätti ja aivan törkeän kovaa muovia.

Mulla on neutronit ollu melko alivakaita ja plasma asteen vakaampi. Sen sijaan protonit on ollu jo melko vakaita ja eclipse proton on ollu jo sellai et täysiä saa heittää flättinä että kääntää mihinkää.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: MVP & Axiom
« Reply #679 on: 20.07.15 - klo:18:46 »
Mulle on sitten sattunut joku friikki yksilö. Kysäistään vielä noista pituusdraivereista.

Mikäs olisi paras pannu pitkiin hysseflippeihin? Heittopituus on Tiipparilla/PD:llä 100m tienoilla. Leveä rimmi ei haittaa käteen ollenkaan.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #680 on: 20.07.15 - klo:19:20 »
Mulle on sitten sattunut joku friikki yksilö. Kysäistään vielä noista pituusdraivereista.

Mikäs olisi paras pannu pitkiin hysseflippeihin? Heittopituus on Tiipparilla/PD:llä 100m tienoilla. Leveä rimmi ei haittaa käteen ollenkaan.

Inertia tai Wave. Jälkimmäinen on nopeampi, mutta vakaus on molemmissa aikas sama.

Offline touristi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Oikea nimi: samuli
Vs: MVP & Axiom
« Reply #681 on: 24.07.15 - klo:18:43 »
Olisko kellään kertoa kokemuksia MVP teslasta? Millaisiin heittoihin sopii, miten lentää ja käyttäytyy eri painoisena?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #682 on: 24.07.15 - klo:18:54 »
Olisko kellään kertoa kokemuksia MVP teslasta? Millaisiin heittoihin sopii, miten lentää ja käyttäytyy eri painoisena?

Mulla on ollut Neutron Teslaa kolmessa eri painossa (175,165,155g) ja kaksi kevyttä versiota ovat melko samanlaisia. Tuo 155g on mukavan alivakaa hysseflippikiekko varmalla loppufeidillä. 155g versio on vakaampi mitä täysipainoinen Inertia. Tuo kevyt Tesla kestää hyvin tuultakin varman feidin johdosta ja siksi toimikin jonkin aikaa mulla pituusdraiveina. Täysipainoisena melko vakaa ja hieman kääntävä flättinä heitettynä (110m matkalla). Sopii aika hyvin yleisdraiveriks bägii. Vastaa aikalailla jotain Innova Kraittia tai Wraithia tai Discraftin Surge SS.

Oon joksus blogiin kirjotellu testin Teslasta. Sen voi lukaista tuolta: http://ville-uurainen.blogspot.fi/2014/04/arvostelussa-mvp-neutron-inertia-tesla.html

Toivottavasti vähän avas kiekon sielunmaailmaa :)

Offline laamandr

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Laamanen
Vs: MVP & Axiom
« Reply #683 on: 05.08.15 - klo:13:57 »
Poimin tänään MVP:n kassin seuratilauksesta. Halusin päivittää Innovan Deluxe -bägistä sen suhteellisen nyreän säilytystilan takia, ei siis kiekkoja vaan muuta sälää ja juomapulloja silmälläpitäen. Reppuun en viitsi investoida, olin jo miettimässä Innovan Discarrieria kunnes MVP tuli sopivasti väliin isoimmalla kassillaan, Nucleus Tournament bägillä joka on joitain kymppejä halvempi kun Discarrier.

Ensivaikutelmia. Materiaalit ja rakenne vaikuttaa suht laadukkaalta, mutta rakenne kiekot sisällä ei ole kauhean jäykkä/tukeva - jos molemmista päistä ottaa kiinni ja heiluttelee eri suuntiin niin kassi taipuilee melko vapaasti. Liekö tällä mitään väliä käytännössä, ei varmaankaan, itse vain pitäisin vähän järeämmän tuntuisesta rakenteesta. Etu- ja takavahvisteisiin tosin pääsee helposti käsiksi; molemmilta puolilta löytyy tarraläpykällä varustettu "huoltoluukku". Vahvistusten lisääminen ei siis olisi temppu eikä mikään, saatankin itse lyödä vähän lisää jotain vahviketta jos koen sen tarpeelliseksi.

Sisätaskun voi jakaa tarrasysteemeillä, jotka menevät positiivisesti kassin läpi sivuttaissuunnassa joten tarrat voi lyödä mihin kohtaan haluaa, toisin kun tuossa Deluxe bägissä. Toisaalta tarrapintaa ei ole pohjassa lainkaan ja jakajat ovat yksinkertaiset suorakulmiot, tämäkin varmaan vaikuttaa kassin vähemmän jäykkään olemukseen. Jakajat ovat matalemmalla joka tuntuu ihan kivalta - kiekkoihin pääsee mielestäni vähän helpommin käsiksi koska jakajat antaa vähän väljyyttä kiekkojen yläreunassa sen sijaan että himokkaasti ahtaisivat kiekot toisiinsa kiinni. Toisaalta väljyys antaa tarrojen myös vähän ratista paikoillaan eivätkä ne vaikuta pysyvän kiinni kauhean jämptisti. Saa nähdä mitä väliä tälläkään on käytännössä 8) Putteritasku imee kaksi Envyä vaivatta, ja niihin pääsee hyvin käsiksi koska niiden yläreuna on korkeammalla kun kassin suuaukko. Ne myös sujahtaa takaisin paikalleen helposti. Putteritaskusta ropisee parhaa plussat meikäläiseltä, tämä on hyvä.

Pohja on lisäksi jotain kumipäällysteis-mäistä matskua, ja kulmissa on mehevän kokoiset pallotassut.

Sitten se säilytystila. Sitä on kivasti, molemmilla puolilla on pullopaikka, sekä joku... vähän pienempi tarralla varustettu tasku. Tungin toiseen vakiopyyhkeen, toiselle en vielä keksinyt mitään, hyvin mahtuisi jotain välipalaa tai muuta alati vaihtuvaa väliaikaistavaraa, 0.5l pullo sujahtaa sisään hyvin jos jotain limua tai vissyvettä haluaa ottaa mukaan. Varsinaisiin juomataskuihin mahtuisi varmasti puolentoista litran pullo, Nalgenen litran puteli istuu täydellisesti. Molemmilla sivuilla on myös kivan kokoinen tasku muulle sälälle, kokoluokkaa mitä Deluxessa on yksi iso tasku. Joku hyvin taiteltu pitkähihanen mahtunee, tuulitakki tai etenkin softshelli voi mennä vähän sullomiseksi. :) Toisessa taskussa on myös lisäksi pieni vetskarilla varustettu pussitasku johon lompakko ja avaimet menee hyvin, isommat luuritkin mahtunee ongelmitta. Lisäksi toisen taskun kyljestä löytyy muutamalle kynälle paikka ja toiselta puolelta eriskummallinen tasku mihin voisin kuvitella ensisilmäyksellä mahtuvan lähinnä joku Leatherman tai taskulamppu. Kyllähän sinne pari välipalapatukkaa tunkee mutta en oikein keksi mitä siinä olisi tarkoitus kantaa  ;D

Kaikenkaikkiaan hintaluokkaansa nähden olen tyytyväinen tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin. Hinta on lähes sama kuin Deluxella, mutta kantotila sekä kiekoissa että muussa sälässä suoraan verrattavissa Discarrieriin joka maksaa jo melkein satasen. Laatu pitkäikäisyyden suhteen jää nähtäväksi, palaillaan asiaan jos kassi alkaa hajoilemaan käsiin.

Offline BigTonza

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
  • Oikea nimi: Toni Tikka
Vs: MVP & Axiom
« Reply #684 on: 08.08.15 - klo:11:36 »
Itse ihastuin kyllä täysin mvpn neutron anode putteriin. On tarkotus jossain vaiheessa testata mvp draivereita ja midareita. Tällä nyt ei itselle ole mitään merkitystä, mutta onko kaikki noi mvpn kiekot pdga approved? Tuli vaan mieleen kun yleensä kiekoissa taitaa lukee se.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #685 on: 08.08.15 - klo:18:01 »
Itse ihastuin kyllä täysin mvpn neutron anode putteriin. On tarkotus jossain vaiheessa testata mvp draivereita ja midareita. Tällä nyt ei itselle ole mitään merkitystä, mutta onko kaikki noi mvpn kiekot pdga approved? Tuli vaan mieleen kun yleensä kiekoissa taitaa lukee se.

On.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #686 on: 08.08.15 - klo:23:39 »
Phase ja orbital tuli testattua.
Orbital on täysipainoisenakin uskomattoman alivakaa. hysseflipistäkin voi heittää mahtavia rollereita. heitin sitä jopa mun aivan kelvottomalla vasurilla kokeeks, jolloin sain sen lentämään n. 70m s-linjan. ihan ekaks draiveriks vois toimia.
Phase 166g on taas aivan toisesta ääripäästä. ihan hervottoman ylivakaa. En saanu sitä oikein kunnolla liitoon. odottelin vähän D1 tyyppistä liitävää ja napakasti tasossa feidaavaa lättyä, mutta aika nopeesti se dumppaa alas. pitänee vähän hakata sitä. Nyt mvp/axiomilla on turhan monta samanlaista kiekkoa. Motion, Fireball, Phase ja Resistor. Saisivat tehdä uuden midarin ja putterin yhtä feidaavina.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #687 on: 09.08.15 - klo:10:07 »
Kokeilin viime talvena Impulsea ja sekin oli jo aivan liian alivakaa omissa käsissä, joten jätin tuon Orbitalin kaupan hyllylle ihan suosiolla.

Sen sijaan tuosta olen kyllä samaa mieltä, että päällekkäismalleja alkaa olla ehkä jopa vähän liikaa. Fireball ja Motion nyt onneksi eroavat vielä hyvin toisistaan ja Fireballista on tullutkin mulle melkein ykkösdraiveri avauksiin jossa tarvitaan pituutta ja luotettava loppufeidi. Sen sijaan Tesla ja Wrath ovat ehkä jo liian lähellä toisiaan. Molemmat omistan ja Wrathia heittelin sen kuukauden, mutta luovuin.

Itse odottelen eniten just joko kunnon jyrää midaria taikka Atomin kaveriksi jotain vähän ylivakaampaa puttiptteria.

Offline hornaa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jere Peltola
Vs: MVP & Axiom
« Reply #688 on: 09.08.15 - klo:15:51 »
Ajattelin ostaa heittoputteriksi Anoden, osaako joku suositella onko Eclipse Glow Proton soft vai medium parempi pitempiin lähestymisheittoihin?
Innova Heropack
2x Anode | Ion | Envy
Axis | Vector
Crave | Volt | Fireball | Octane

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: MVP & Axiom
« Reply #689 on: 10.08.15 - klo:00:02 »
Ajattelin ostaa heittoputteriksi Anoden, osaako joku suositella onko Eclipse Glow Proton soft vai medium parempi pitempiin lähestymisheittoihin?

riippuu ihan tykkäätkö enemmän löysästä vai jäykästä muovista. mvp:n softit on vähän esim gstaria jäykempiä ja proton on siellä champin tienoilla