Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 371367 times)

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP -kiekot
« Reply #75 on: 09.05.13 - klo:07:58 »
Sain eilen viikkokisojen jälkeen ampin, tensorin, tangentin ja 2nd run shockin. kokeilin muutaman heiton. tensor ja 2nd run shock on todella vakaita. ei kippaile mihinkään. tangentkin oli vakaampi kuin kuvittelin. notkeamman tuntuinen kuin axis. Sillä voi hakee luultavasti linjoja paremmin. ampilla heitin vaan yhden ison antsan. tensor, 2nd run shock ja amp max painoisia oransseja ja tangent tumman sininen. Pitää heittää vielä kenttätestit myöhemmin.

Offline riddy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
Vs: MVP -kiekot
« Reply #76 on: 09.05.13 - klo:08:07 »
Eilen testailin (pinkkiä) Tensoria, joka on muuten todella kivan tuntuinen kädessä. Kiekko on melko ylivakaa ja hidas, eikä minkäänlaista liitoa IMO. Se tulee kivenä alas vaikka miten paiskoo. Varmaan hyvä tarkkoihin lähäreihin, jotka eivät saa lipsua pitkäksi. Eilen oli aika tyyni sää (!), mutta luulisihan tuon toimivan tuulessa hyvinkin. Itse olin ajatellut korvaavani Hornetin Tensorilla, mutta ei taida tapahtua, sen verran erilaisia kiekkoja ovat. Hornet ei oo yhtä ylivakaa ja se liitää selvästi paremmin.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #77 on: 09.05.13 - klo:17:02 »
Eilen testailin (pinkkiä) Tensoria, joka on muuten todella kivan tuntuinen kädessä. Kiekko on melko ylivakaa ja hidas, eikä minkäänlaista liitoa IMO. Se tulee kivenä alas vaikka miten paiskoo. Varmaan hyvä tarkkoihin lähäreihin, jotka eivät saa lipsua pitkäksi. Eilen oli aika tyyni sää (!), mutta luulisihan tuon toimivan tuulessa hyvinkin. Itse olin ajatellut korvaavani Hornetin Tensorilla, mutta ei taida tapahtua, sen verran erilaisia kiekkoja ovat. Hornet ei oo yhtä ylivakaa ja se liitää selvästi paremmin.

Kuulostaa juuri mun kiekolta, koska mun olis tarkoitus Drone korvata Tensorilla. Drone meinaa nykyää itellä mennä vähän pitkäks, ku tykkään paiskoa sitä voimalla. On myös ilo kuulla, että ilmeisesti uusi Shock on vakaampi ja sitä kautta toimivampi kiekko :)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #78 on: 11.05.13 - klo:00:00 »
Tänää pääsin ite pari avokenttäheittoa tekemää Shockeilla ja Tensorilla. Tensor muistuttaa itseasiassa aika paljon Dronea lennon puolesta. Kiekossa vaa on mun mielestä hitaampi loppufeidi. Shockki taas täytti just ne odotukset mitä kiekolle oon laittanu. Nyt se on vakaa eikä kippaamisesta ole pelkoa :)

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: MVP -kiekot
« Reply #79 on: 26.05.13 - klo:18:20 »
Vector vs Wasp, käyttäytyykö kovin erilailla? http://www.flightanalyzer.com/#/Vector/Wasp// <-- Tuolta kun katselin niin ei pitäisi olla juurikaan eroa. Mutta onko kenelläkään käytännön kokemuksia?
4 8 15 16 23 42

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: MVP -kiekot
« Reply #80 on: 26.05.13 - klo:19:10 »
Eilen just testailin nuita kahta tuulisella treneikentällä, eikä niissä paljoa eroa ollut. Vectorissa on ehkä hieman loivempi ja eteenpäin vievä fade. Jos sillä on merkitystä niin mainittakoon vielä, että Vectorissa on hieman isompi bead pohjassa kuin Waspissa.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #81 on: 26.05.13 - klo:19:17 »
Mulla on kans ollu Wasp ja Vector viime vuonna bägissä ja samat havainnot tein lentoradan suhteen mitä tapioe mainitsi.

Offline Veksi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Veikkolainen
  • Seura: NFS
Vs: MVP -kiekot
« Reply #82 on: 26.05.13 - klo:20:39 »
Mahtaako jollakulla olla kokemuksia miten Tensor eroaa Vectorista lentonsa puolesta?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #83 on: 26.05.13 - klo:23:16 »
Vähän kuin Roc eroaa Dronesta. Eli Tensor on jonkin verran ylivakaampi kuin Vector. Molemmissa kuitenkin lähes yhtä hyvä liito (Tensorissa kuitenkin vähän heikompi) ja ite heitän nykyää mieluummin Tensoria kuin Vectoria :D

EDIT: toi kertoo video kertoo varmasti enemmän ku mun höpinät.
« Last Edit: 27.05.13 - klo:07:50 by keep_it_real »

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #84 on: 08.08.13 - klo:15:19 »
Uutta proton Voltia saa nyt Frisbeepointista. Videoista päätellen Neutron versiota aavistuksen ylivakaampi. Sääs nähdä millasia ovat, kun posti lätyt kotiin tuo...

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #85 on: 16.08.13 - klo:00:15 »
Uusi Proton Volt testattu ja selvästi vakaampi kuin Neutron. Jos jerkku riittää 100m viivoille ja yli, niin suosittelen lämpimästi vaihtamaan Protoniin. Tekee pienemmän ässän ja tuntuu kestävän paremmin myös vastatuulta.

Offline Hatti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Niiranen
  • Seura: Järvenpää Frisbeegolf RY
Vs: MVP -kiekot
« Reply #86 on: 16.08.13 - klo:01:43 »
Axis löytänyt paikkansa omasta laukusta. Pitää kulmansa mainiosti, ei ole kertaakaan kipannut yli tai tehnyt mitään odottamatonta. Korvannut oikeastaan laukusta kaikki midarit. Ei voi kuin suositella. Eikä todellakaan ole niin alivakaa kuin arvot antaa ymmärtää.

Offline Mökö

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Vs: MVP -kiekot
« Reply #87 on: 03.09.13 - klo:21:33 »
Oon ollut täysin tyytyväinen Neutron Volt sekä Neutron Shock 2d runiin.
Mainioita kiekkoja kummatkin.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #88 on: 03.09.13 - klo:21:46 »
Itellä kaks Axista ja en oikein ole saanut kumpaakaan hallitusti toimimaan. Myös Vector putoaa pois bägistä, mutta Tangent & Tensor taas toimii mitä loistavimmin. Samoin kaikki draiverit löytyy omasta bägistä.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #89 on: 21.09.13 - klo:22:50 »
Jaahas taas uutta väylädraiveria pukkaa. Tällä kertaa Resistor. Tällaista lupaillaan sivujen mukaan:

The Resistor is part of a new slower family of fairway drivers with a more controllable speed and diverse range of weights. The combination of its flat overstable profile and GYRO™ technology allows it to resist turn and experience a strong reliable fade. This disc executes accuracy and rangeability like a dream.

Ilmeisesti siis hitaampi ja ylivakaampi draiveri kuin Shock. Ei itseasiassa mikään huono juttu, koska ainakaan omien kokemusten mukaan Shock ei mikään jäätävä jyrä ole. Toivottavasti olisi esim. Latituden Tridentin tyyppinen keikko. Ainakin kiekon siipi nopeasti vilkaistuna alkaa olla samantyylinen.

Lisätietoja kiekosta: http://www.mvpdiscsports.com/models/resistor
« Last Edit: 21.09.13 - klo:22:53 by keep_it_real »