Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 371503 times)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #405 on: 22.04.14 - klo:07:34 »
Olin sen verran vakuuttunut tuosta Inertiasta, että pistin Teslan tulemaan.  Pääsin Inertialla koittamaan pituusheittoa täysin tyynessä säässä ja en ole koskaan yli 120m heittoa tainnut heittää. Noh Inertialla paukahti heti päälle 125m heitto näillä narukäsillä. Tosin jos olisi vähänkin tuullut, niin en usko että kiekko olisi pysynyt niin hyvin kontrollissa ja juuri tästä syystä Teslan hommasin. Muutenkin odotan aika paljon Teslalta kovana Volt fanina.

Tuosta midarikeskustelusta, niin itse suosittelisin melkeinpä Envyä, jos haluat pienellä feidillä olevan midarin/heittoputterin. Kestää kuitenkin vastatuuleenkin draivaamista tosi hyvin. Tensor on sitten taas huomattavasti jyrempi, mutta ei kuitenkaan mikään Gator. Tensorikin kyllä on mulla antautunut todella kovassa vastatuulessa ja lähinnä muuttunut tuulessa luotisuoraksi. Muuten kyllä mahtava peli ja sanottakoon vielä se, että 166gr ja 175gr versiot ovat aikalailla yhtä vakaita. Eli pystyy kikkailemaan painolla, jos mielenkiintoa on.
« Last Edit: 22.04.14 - klo:08:30 by keep_it_real »

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: MVP & Axiom
« Reply #406 on: 22.04.14 - klo:08:39 »
Joo itsellänikin on Envy alkanut tuntua siltä että voi pudottaa Tensorin bägistä siinä vaiheessa kun midarit ois bägiin palaamassa. Sitten jos tarvitsee jyrempää niin voi ottaa Resistorin käteen.
« Last Edit: 22.04.14 - klo:08:51 by Jouni »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: MVP & Axiom
« Reply #407 on: 22.04.14 - klo:22:15 »
Kävin sitte hakeen tuollaisen Teslan spessuversion. Normiversiot oli todella lötköjä, melkein niin kuin GStaria ois hypistelly. Spesiaaliversiossa oli sitten jäykempää muovia, nii otin sen eka testiin. Nyt yhen kierroksen jälkeen tuli sellainen fiilis, että pakko hakea sellainen pehmeempikin. Spessuversio oli aika vakaa, mut jos se pehmeempi ois ihan piirun verran alivakaampi niin olisi aivan loistavaa.

Samalla reissulla tarttui mukaan heräteostoksena Proton Crave. Aivan huikea kiekko, en ole suorempaa draiveria heittänyt ikinä. Kesti ihan hyvin tuultakin, joutuu tällaisenki hakemaan useamman kappaleen. Tähän vielä kylkeen Resistor ja Switch niin alkaa draiveripuoli olemaan ainakin vähäksi aikaa kuosissa.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: MVP & Axiom
« Reply #408 on: 22.04.14 - klo:22:23 »
Lötkö Tesla, jo alkoi kiinnostamaan. :D Täytyy kuitenkin passata ellei vaihdossa tarjota, Switch/Crave/Resistor pitäisi riittää. Crave on kyllä huippukiekko, hyvin toimi tänään kauheaan vastatuuleenkin.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla


Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: MVP & Axiom
« Reply #409 on: 22.04.14 - klo:23:37 »
Lötkö Tesla, jo alkoi kiinnostamaan. :D Täytyy kuitenkin passata ellei vaihdossa tarjota, Switch/Crave/Resistor pitäisi riittää. Crave on kyllä huippukiekko, hyvin toimi tänään kauheaan vastatuuleenkin.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Jooh, kaikki normi-Teslat oli tosiaan niin lötköjä et sai väännettyä kevyesti U:n muotoon. MikeC-signaturet taas oli sitte jäykempiä.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #410 on: 23.04.14 - klo:21:14 »
Tesla testattu muutamalla heitolla laajiksen 2 väylällä kylmiltään postireissulla. Ostin 2 kpl 175g vaalean sinisenä. 95 metriä vastatuuleen lensi. proton voltit 5 metriä lyhyemmälle. volteissa oli pikkasen enempi feidiä. noo kävelin siitä sitten pikkasen eteenpäin ja paiskasin ne vielä takaisin myötätuuleen. mukana ollut hakattu champ wraith lensi 15 metriä pidemmälle. voltit jäi 10m teslasta. eli ei tuosta oikein pituuskiekoksi ole. sinänsä linja jonka se lentää on todella hieno, mutta samanlaisella heitolla wraith lentää pidemmälle. Uusi wraith olisi varmasti jyrempi kuin tuo tesla. siisti pieni kääntö oikealle ja pehmeä eteenpäin vievä feidi tuo kyllä mittaa. Pitää pikkasen vielä hakata noita ja kokeilla mitä niistä kuluneena tulee. Vähän leveempi rimmi tois tuohon vielä sen 10 - 15 metriä pelivaraa, joten seuraavaa nopeusluokkaa odotellen.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #411 on: 24.04.14 - klo:20:35 »
Ite heittelin tänään yhden kierroksen verran Teslaa (174gr) Nummelanharjulla ja hyvä fiilis jäi kiekosta. Kiekolla lähti sairaan nätit pitkän hysset tuon pienen alivakauden johdosta. Kippaamaan en Teslaa saanut täysiä heitettynä, joten varmasti pitää jonkin verran tuulta. Sen verran vakaan oloinen että en usko mitään uusia pituusenkkoja kiekolla heittävän, ellei sitten hommaa kevyempää & alivakaampaa versiota pituusheittoon. Kuitenkin yleisdraiveriksi aivan sairaan loistava!

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #412 on: 24.04.14 - klo:22:20 »
Tesla testattu muutamalla heitolla laajiksen 2 väylällä kylmiltään postireissulla. Ostin 2 kpl 175g vaalean sinisenä. 95 metriä vastatuuleen lensi. proton voltit 5 metriä lyhyemmälle. volteissa oli pikkasen enempi feidiä. noo kävelin siitä sitten pikkasen eteenpäin ja paiskasin ne vielä takaisin myötätuuleen. mukana ollut hakattu champ wraith lensi 15 metriä pidemmälle. voltit jäi 10m teslasta. eli ei tuosta oikein pituuskiekoksi ole. sinänsä linja jonka se lentää on todella hieno, mutta samanlaisella heitolla wraith lentää pidemmälle. Uusi wraith olisi varmasti jyrempi kuin tuo tesla. siisti pieni kääntö oikealle ja pehmeä eteenpäin vievä feidi tuo kyllä mittaa. Pitää pikkasen vielä hakata noita ja kokeilla mitä niistä kuluneena tulee. Vähän leveempi rimmi tois tuohon vielä sen 10 - 15 metriä pelivaraa, joten seuraavaa nopeusluokkaa odotellen.

Tänään holaripottikisoja ennen ja aikana heittelin muutaman heiton lisää ja nyt lensi kyllä makeasti sivutuuleen. 115m oli helppo nakki. Peurunka DGP #4 takaoutti alkaa ojasta 115m paikkeilla. toinen kiekko meni yli ja toinen jäi ojaan. Tuossa tulee treenattua paljon ja tuohon ei ihan joka kiekolla pääse. Muutenkin heitto kulki tänään. tuloksena voitto raakatuloksella.

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: MVP & Axiom
« Reply #413 on: 26.04.14 - klo:21:40 »
Eilisilta ja tämä päivä tullut nyt heiteltyä Jounilta saamaani 175g Eclipse Tangenttia ja lentää aikalailla juuri niin kuin ajattelinkin. Ei liidä yhtä pitkälle kuin Axis sekä on himpun verran alivakaampi ja mm. sen takia helpompi kontrolloida etenkin anhyzerheitoissa. Pitää seuraavaksi hankkia Envy ja Tensor testiin, jos niistä vaikka olisi vakaammiksi kavereiksi Tangentille. Aliastakin voisi kokeilla Axiksen tilalle, sillä ymmärtääkseni Alias on Axista himpun verran vakaampi?

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: MVP & Axiom
« Reply #414 on: 26.04.14 - klo:21:52 »
tulipa crave hankittua ihan vaan kun watermelon-stämppi näytti niin hienolta. liitää muuten yllättävän hyvin noinkin mataprofiiliseks kiekoks

Offline Matsqq

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 114
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Patama
  • Seura: Mandon Kiertäjät
Vs: MVP & Axiom
« Reply #415 on: 27.04.14 - klo:20:56 »
Mulla on nyt ollut midareina käytössä tangent - axis - tensor, ja parempaa komppia ei ole käteen eksyny! Kysymykseni kuuluukin, että olisko amp täydentävä kiekko voltin ja resistorin rinnalle? Inertia ja tesla hoitaa distancen tällä hetkellä.

edit. Mitä suosittelisitte mvpltä/axiomilta putteriksi?
« Last Edit: 27.04.14 - klo:20:59 by Matsqq »

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #416 on: 27.04.14 - klo:21:00 »
Mulla on nyt ollut midareina käytössä tangent - axis - tensor, ja parempaa komppia ei ole käteen eksyny! Kysymykseni kuuluukin, että olisko amp täydentävä kiekko voltin ja resistorin rinnalle? Inertia ja tesla hoitaa distancen tällä hetkellä.

edit. Mitä suosittelisitte mvpltä/axiomilta putteriksi?

Ite suosittelisin ehkäpä Switchiä ennemmin kuin Ampia. Tietty riippuu heittopituudesta...
Putteria vähän vaikea lähteä suosittelemaan. Kannattaa kokeilla alkuun istuuko MVP:n pyöreä rimmi käteen. Jos etit suoraa putteria, niin Anode. Jos pientä feidiä, niin Ion. Jos taas tuo pyöristys ei istu käteen, niin Envy. Envy on suht jyrä putteriksi, mutta kyllä sillä putata pystyy. Aivan loistava heittoputteriksi jos ei muuta :)
« Last Edit: 27.04.14 - klo:21:04 by keep_it_real »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: MVP & Axiom
« Reply #417 on: 27.04.14 - klo:21:05 »
Nyt kun olen tuota Inertiaa ulkoiluttanut enemmän, niin olen päässyt siitä paremmin jyvälle. Distanceheittoihin siitä ei minulla ole, 100m heittoja kun yrittää niin väkisinkin kippaa rolleriksi. Varmaan vaatisi enemmän spinniä. Mutta lyhyempiin hysseflippeihin tuo toimii tautisen hyvin. Rennoimmissa heitoissa minimaalinen feidi ja hyvä liuku pääsee oikeuksiinsa. Pitäisi päästä vielä Virpiniemeen testaileen, siellä hysseflippi pääsee oikeuksiinsa.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #418 on: 27.04.14 - klo:21:08 »
Nyt kun olen tuota Inertiaa ulkoiluttanut enemmän, niin olen päässyt siitä paremmin jyvälle. Distanceheittoihin siitä ei minulla ole, 100m heittoja kun yrittää niin väkisinkin kippaa rolleriksi.

Annappa ihan huolella sille kulmaa. Ite sain uudet pituusenkat rikki (~125m) tuolla kiekolla ja tosiaa kulmaa piti antaa tuonne kello viitee asti (olen vasuri).

Offline Matsqq

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 114
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Patama
  • Seura: Mandon Kiertäjät
Vs: MVP & Axiom
« Reply #419 on: 27.04.14 - klo:21:22 »
Mulla on nyt ollut midareina käytössä tangent - axis - tensor, ja parempaa komppia ei ole käteen eksyny! Kysymykseni kuuluukin, että olisko amp täydentävä kiekko voltin ja resistorin rinnalle? Inertia ja tesla hoitaa distancen tällä hetkellä.

edit. Mitä suosittelisitte mvpltä/axiomilta putteriksi?

Ite suosittelisin ehkäpä Switchiä ennemmin kuin Ampia. Tietty riippuu heittopituudesta...
Putteria vähän vaikea lähteä suosittelemaan. Kannattaa kokeilla alkuun istuuko MVP:n pyöreä rimmi käteen. Jos etit suoraa putteria, niin Anode. Jos pientä feidiä, niin Ion. Jos taas tuo pyöristys ei istu käteen, niin Envy. Envy on suht jyrä putteriksi, mutta kyllä sillä putata pystyy. Aivan loistava heittoputteriksi jos ei muuta :)

Puhuinkos sun kanssa instagramissa siitä teslasta sillon? Eli heitot on sielä +/- 100m niin rystyltä kun kämmeneltäkin. Eli sopisko Amp vai Switch paremmin? Ja tosiaan jotain omegan kaltaista putteria olis hakusessa mvpltä ???