Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 371307 times)

Offline Mökö

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #480 on: 11.06.14 - klo:20:32 »
Itellä on kolme Teslaa (175,165,155gr) ja käytän kyllä tasaisesti kaikkia. Varsinkin tuo 155gr versio on aivan loistava. Sitä voi paiskata täysiä pienessä hyssessä ja tekee nätin ässän. Samaa tekee myös muut, mutta kevyin lentää omissa käsissä pisimmälle ja toimii itsellä pienessä tuulessa pituusdraiverina.

Edelleen maksimipituudet parhaiten irtoaa kyllä Inertialla. Sille kun kunnolla kulmaa antaa, niin kiekko vetää kyllä melko mahtavan pitkän ässän. Samalla kiekko toimii omassa bägissä hyzerflip/kippaavana kiekkona. Kulmaa säätelemällä kiekosta saa kyllä aika paljon irti!

Ville näköjään heittänyt jo pohjustuksen, itselläni Neutron Volt oli suhteellisen suora lentonen, voi toki johtua surkeasta tekniikasta  :-X Kiinnostais löytää ehkä hieman pidemmälle lentävä mvp uutuuksista.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #481 on: 11.06.14 - klo:21:53 »
Itellä on kolme Teslaa (175,165,155gr) ja käytän kyllä tasaisesti kaikkia. Varsinkin tuo 155gr versio on aivan loistava. Sitä voi paiskata täysiä pienessä hyssessä ja tekee nätin ässän. Samaa tekee myös muut, mutta kevyin lentää omissa käsissä pisimmälle ja toimii itsellä pienessä tuulessa pituusdraiverina.

Edelleen maksimipituudet parhaiten irtoaa kyllä Inertialla. Sille kun kunnolla kulmaa antaa, niin kiekko vetää kyllä melko mahtavan pitkän ässän. Samalla kiekko toimii omassa bägissä hyzerflip/kippaavana kiekkona. Kulmaa säätelemällä kiekosta saa kyllä aika paljon irti!

Ville näköjään heittänyt jo pohjustuksen, itselläni Neutron Volt oli suhteellisen suora lentonen, voi toki johtua surkeasta tekniikasta  :-X Kiinnostais löytää ehkä hieman pidemmälle lentävä mvp uutuuksista.

Uusi MVP Impulse julkaistaan jenkeissä 20.6. Eli varmaankin tässä kuussa suomessakin nähdään. Kyseessä siis Alivakain MVP:n pituusdraveri. Tuo Inertia on hyvä tuollaisella 90-120m matkalla, mutta jos käsi ei sinne riitä, niin tuo Impulse ei välttämättä olisi huono vaihtoehto...

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
MVP & Axiom
« Reply #482 on: 11.06.14 - klo:22:49 »
Impulsea on vielä verrattu arvostelussa kuluneeseen Valkyrieen. Silloin kyseessä on vallan mainio annukka kiekko.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline MegaLintta

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Oikea nimi: Alex Repo
Vs: MVP & Axiom
« Reply #483 on: 16.06.14 - klo:11:43 »
Tietääkö porukka mistä erottaa 1 ja 2 runin shockit? :)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: MVP & Axiom
« Reply #484 on: 16.06.14 - klo:12:23 »
Tietääkö porukka mistä erottaa 1 ja 2 runin shockit? :)

2nd run on selvästi vakaampi.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: MVP & Axiom
« Reply #485 on: 16.06.14 - klo:12:31 »
Tietääkö porukka mistä erottaa 1 ja 2 runin shockit? :)

2nd run on selvästi vakaampi.

Ja ulkonäöllisesti ne erottaa siitä, että 2nd runissa siipi on selvästi korkeampi.

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #486 on: 22.06.14 - klo:21:38 »
Neutron Vector on noussut itsellä suosikkikiekoksi. Mietin, että vois hankkia kaveriksi sille Proton-muovisen vastineen. Löytyykö näissä Mvp:n midareissa vakauseroja Neutronin, Protonin ja hohtomuovi Eclipsen välillä? On ehkä ollut jo puhetta tässä ketjussa, kun muistelisin lukeneeni, ettei vakauseroja juuri löydy.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: MVP & Axiom
« Reply #487 on: 23.06.14 - klo:00:27 »
Neutron Vector on noussut itsellä suosikkikiekoksi. Mietin, että vois hankkia kaveriksi sille Proton-muovisen vastineen. Löytyykö näissä Mvp:n midareissa vakauseroja Neutronin, Protonin ja hohtomuovi Eclipsen välillä? On ehkä ollut jo puhetta tässä ketjussa, kun muistelisin lukeneeni, ettei vakauseroja juuri löydy.

Ainakin Voltissa Proton on vakaampaa. Samoin Ionissa. Muita en ole heittänyt molemmilla muoveilla.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: MVP & Axiom
« Reply #488 on: 23.06.14 - klo:00:42 »
voltissa juu ja cravessa ainakin myös proton vakaampaa. eclipsestä ei juurikaan kokemusta

Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: MVP & Axiom
« Reply #489 on: 23.06.14 - klo:09:39 »
Volteissa mielestäni vakain on flätti Neutron, sitten Proton ja alivakain on kuvukas Neutron.
#66832

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #490 on: 24.06.14 - klo:21:32 »
Volteissa mielestäni vakain on flätti Neutron, sitten Proton ja alivakain on kuvukas Neutron.

Minulla on vain kuvukas Neutron ja petyin, kun luulin muiden kuvaaman lennon perusteella saavani eri roolin kiekon. S kurvi leveänä ja lyhyenä aika jyrkästä hyssestä. Ei kiva. Luulin saavani suorahkon kiekon. Tämä feidaa niin kovaa, että jää lyhyeksi.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #491 on: 27.06.14 - klo:13:15 »
Axiomilta tulossa jollain aikataululla uusi draiveri Clash. Kyseinen lätty oli ainakin PDGA hyväksytty tuossa pari viikkoa sitten.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #492 on: 27.06.14 - klo:21:13 »
Laitoin impulsen ja inspiren tilaukseen. saas nähdä onko ne liiankin alivakaita. inertialla on oppinu jo pikkasen heittämäänkin. Tarvii hitosti korkeutta, mutta kyllä sillä ihan kivan annukan saa aikaan. Hirmukulmalla hyzer flippiä korkeeta linjaa on toinen uus opettelun aihe. ei oo tullu käytettyä sellasia linjoja missään, mutta ihan kiva oppia jotain uuttakin vaihteeks. Switch osoittautui ihan kivaksi kiekoksi. Yllättävän vakaa ja liitävä. Ainakin uutena se vain viettää vähän oikealle ja feidaa sitten miedosti keskilinjalle tai hieman oikealle. hyzerflipillä saa hienoja 100m pillejä.

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #493 on: 27.06.14 - klo:21:19 »
Onko kukaan täällä rakentanut bägiään pelkästään MVP:n ja Axiomin kiekkojen ympärille? Itse olen tykästynyt Vectoriin ja Shockiin erityisesti, ja tekis mieli vaihtaa koko kalusto. Minkälaista bägiä kannattais lähteä kasaamaan, jos kyseessä olisi perus keskitason 100-110 metriä heittävä pelaaja?

Väylädraivereitahan tuolla olis vaikka muille jakkaa, mutta suhteellisen yksinkertaisena olisi bägi tarkoitus pitää.


Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: MVP & Axiom
« Reply #494 on: 27.06.14 - klo:21:56 »
Onko kukaan täällä rakentanut bägiään pelkästään MVP:n ja Axiomin kiekkojen ympärille? Itse olen tykästynyt Vectoriin ja Shockiin erityisesti, ja tekis mieli vaihtaa koko kalusto. Minkälaista bägiä kannattais lähteä kasaamaan, jos kyseessä olisi perus keskitason 100-110 metriä heittävä pelaaja?

Väylädraivereitahan tuolla olis vaikka muille jakkaa, mutta suhteellisen yksinkertaisena olisi bägi tarkoitus pitää.
Itse olen juuri tämän tehnyt, vain maksimipituus pannut on muilta valmistajilta. Minulle toimiva putterikombo on Anode ja Envy. Toki riippuu millaisesta putterista tykkää, henk. koht. käytän mieluiten puttaamiseen suoraa/alivakaata. Envy on loistava heittoputteri, hieman ylivakaa ei toki mikään jyrä. Tykkään myös heittää kämmenlähäreitä tällä.  Ionin bead ei omaan käteen sopinut, varmasti toimiva putteri puttaukseen ja myös heittoihin.

Midareista bägissä on Alias ja Tensor. Alias on loistava kiekko, sinun heittopituuksillasi todennäköisesti pillisuora. Itse heitän midaria 80-90 metriä ja siinä matkalla Alias ei käänny mihinkään suuntaan, menee vaan suoraan. Tensor on sitten jo huomattavasti ylivakaa, olematta kuitenkaan mikään Gator tai Drone. Lentää minun kädestä samoille mitoille Aliaksen kanssa, mutta lento on paljon ylivakaampi. Se menee aluksi suoraan, mutta lopussa on melko tiukka feidi. Loistava midari hysselähäreihin, avoimempiin heittoihin ja forelähäreihin. Myös kaikkia muita midareita olen kokeillut, Tangent on melko alivakaa, luotettava antsamidari muttei kuitenkaan hurja flipperi. Axis muistuttaa hieman Aliasta, mutta on paljon herkempi ihan kaikelle. Vector on kuin Tensor pienemmällä feidillä, eikä se kestä vastatuulta läheskään Tensorin tapaan.

Fairwaystä käytössä on Volt ja Resistor. Volteissa kannattaa katsoa onko kiekossa kupua. Kuvulliset Neutronit ovat paljon alivakaampia kuin flätit yksilöt. Kuvulliset kääntyvät 100 metrin heitoissa jo yli eikä yleensä palauta. Flätit taas eivät 100 metrin heitolla käännä yli yhtään, mutta eivät pahemmin feidaakaan. Proton Volt on myöskin melko vakaa, ja mielestäni paras forekiekko ikinä. Resistor taas on ylivakaa, mutta ei taaskaan mikään XXX tai flätti Firebird. Ei tosin vastatuulestakaan välitä. Erittäin flätti kiekko, hyvä myös upseihin. Muista väylädraivereista Amp on melko alivakaa, pikku hyssestä tekee kivan ässän, flättinä heitettynä kääntää kivasti oikealle eikä tule takaisin jos ei suoraan taivaalle heitä. Shockista ei mulla kokemusta ole, pitäisikin joskus kokeilla. Crave on kuulemma Voltin ja Ampin välimaastoa. Switch on kuin hitaampi Amp, ja Servo hitaampi Volt

Pituusdraivereista ei minulla ole kokemuksia kun Inertiasta. Loistava hysseflippikone, hieman nopeampi ja alivakaampi kuin Amp. Toimii hyvin myös foreantsoihin, sekä rollereihin.
#66832