Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 371338 times)

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #495 on: 28.06.14 - klo:23:43 »
Kiitos vastauksesta Lyy. Tarkotus tosiaan olis pitää bägi mahdollisimman yksinkertaisena mallien puolesta, ja ehkä kikkailla sitten hieman painojen/muovien kanssa. Heitetääs jotain hahmotelmaa mahdollisesta MVP/Axiom -bägistä tähän.

Putterit: Tällä hetkellä puttaan beadillisella Judgella, joten Ion vois olla hyvä korvaaja. Envy taas taitaa olla hieman liiankin lähellä Ionia, että molempia tarvisin bägiin.

Midarit: Alias suora ja Vector vakaa sopivalla feidillä. Tensor mahdollisesti ylivakaaksi? Olisko Tensorista korvaamaan Kannelta, jota olen käyttänyt ylivakaisiin reippaasti feidaaviin lähestymisiin aikaisemmin. Tensor myös on ilmeisesti rahtusen Vectoria hitaampi.

Fairwayt: Shock pysyköön bägissä vakaana, varmasti feidaavana, mutta ei liian ylivakaana. Kaveriksi Crave neutraaliksi kiekoksi. Switch alivakaaksi hysseflipmasiinaksi.

Distanssi: Inertia pääpituusdraiveriksi ja Motion vakaaksi kaveriksi. Motionia voisin harkita ensin kevyenä, kuten Ville blogissaan vihjaisi.


Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #496 on: 02.07.14 - klo:09:06 »
Impulse oli aavistuksen alivakaampi kuin inertia, mutta siitäkin löytyy feidiä. Vähän korkeutta antamalle sille saa täyden lentoradan. Yritin korkeata pitkää antsaa, mutta se karkasi vasemmalle lopussa. Joten ei pitänyt kulmaansa.

Inspire yllätti vakaudellaan. lensi reilut 50m suoraan sitten taipui oikealle ja palasi n. 100m kohdalle keskilinjalle. Kevyt crave ajaa varmaan saman asian.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP & Axiom
« Reply #497 on: 02.07.14 - klo:23:48 »
Ite hommasin juuri 160gr inspiren kippaavaksi draiveriksi/hyzerflip kiekoksi ja siinä se onnistuu erinomaisesti. Mulla oli 166gr switch, jonka hävitin kylläkin, mutta se kyllä kippas nätisti pienellä hyssellä. Sitten kun antoi ihan vähääkään liikaa kulmaa, niin kiekko muuttui  tosi vakaaks. Inspire taas tuntuu lähtevän kääntäämään millä tahansa kulmalla. Kiekko myös palautuu yllättävän hyvin, vaikka alivakaa tuon painoisena onkin. Vähän vaan antaa korkeutta ja kiekko muuttuu tosi suoraks.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #498 on: 10.07.14 - klo:22:19 »
Estonian openissa switchillä 105m holari lämmittelyssä ennen finaalia. (väylä 14) Sen verran meni ajatus sekasin että piti bogi pelata varsinaisella avauksella. :)

Offline Mako

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Karvinen
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: MVP & Axiom
« Reply #499 on: 16.07.14 - klo:11:44 »
Ameriikan herkkua.



Kyseessä siis vesimelooni envy.
« Last Edit: 16.07.14 - klo:11:49 by Mako »

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #500 on: 21.07.14 - klo:14:17 »
Meloni Envyä tulee 2000 kpl myyntiin 1.8, samoin clash http://www.axiomdiscs.com/
MVP:ltä proton inertia. http://www.mvpdiscsports.com/

Offline Mako

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Karvinen
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: MVP & Axiom
« Reply #501 on: 21.07.14 - klo:14:32 »
Juu näin on. Pitää investoida parit sit lisää.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
MVP & Axiom
« Reply #502 on: 21.07.14 - klo:22:19 »

Meloni Envyä tulee 2000 kpl myyntiin 1.8,

Näitähän oli jo jenkeissä valunut myyntiin jossain vaiheessa, onkohan ollut virhe?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Mako

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Karvinen
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: MVP & Axiom
« Reply #503 on: 21.07.14 - klo:23:29 »
Fundraiserina Lemon lakella 300 kpl.

Offline Fugufeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taavi Seppänen
Vs: MVP & Axiom
« Reply #504 on: 24.07.14 - klo:21:01 »
Itsellä aika lailla rakennettu bägi MVP / Axiomin ympärille (putteria lukuunottamatta), putterikin luultavasti tulee olemaan samoilta valmistajilta, mutta en ole vain päässyt vielä kokeilemaan mikä (Ion/Anode/Envy) sopisi parhaiten käteen.
Lista kopioitu kirjoituksestani Reddit forumille, joten selitykset englanniksi.

So here goes (all discs in 165-175 range):

Drivers:
MVP Neutron Resistor (go to hyzerline disc/tomahawk)
MVP Neutron Volt (control driver)
Axiom Proton Inspire (Hyzerflips/turnover shots)

Midranges:
Discraft FLX Buzzz (pretty beat-up, only use for those tight straight shots)
MVP Proton Tangent (fairly new, using for long anny lines)
MVP Proton Vector (go-to approach disc, by far my favorite disc)

Putters:
Innova DX Aero (was my putter, looking for a new putter atm..)
Discraft Pro D Soft Magnet (really beat-up [thanks dog...] using for tough approaches where I need the disc to sit down)

Mitä mieltä olette? Bägin sisältöä voi kommentoida, esimerkiksi jos jokin osa-alue tarvisi täydennystä.
Jos joku osaa suositella spin puttaajalle sopivaa putteria niin voi ehdottaa, vaikka lopullinen päätös tuleekin tuntuman mukaan.

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #505 on: 24.07.14 - klo:21:33 »
Itsellä aika lailla rakennettu bägi MVP / Axiomin ympärille (putteria lukuunottamatta), putterikin luultavasti tulee olemaan samoilta valmistajilta, mutta en ole vain päässyt vielä kokeilemaan mikä (Ion/Anode/Envy) sopisi parhaiten käteen.
Lista kopioitu kirjoituksestani Reddit forumille, joten selitykset englanniksi.

So here goes (all discs in 165-175 range):

Drivers:
MVP Neutron Resistor (go to hyzerline disc/tomahawk)
MVP Neutron Volt (control driver)
Axiom Proton Inspire (Hyzerflips/turnover shots)

Midranges:
Discraft FLX Buzzz (pretty beat-up, only use for those tight straight shots)
MVP Proton Tangent (fairly new, using for long anny lines)
MVP Proton Vector (go-to approach disc, by far my favorite disc)

Putters:
Innova DX Aero (was my putter, looking for a new putter atm..)
Discraft Pro D Soft Magnet (really beat-up [thanks dog...] using for tough approaches where I need the disc to sit down)

Mitä mieltä olette? Bägin sisältöä voi kommentoida, esimerkiksi jos jokin osa-alue tarvisi täydennystä.
Jos joku osaa suositella spin puttaajalle sopivaa putteria niin voi ehdottaa, vaikka lopullinen päätös tuleekin tuntuman mukaan.

Hyvältähän tuo bägi näyttää. Itse myös olen vaihtamassa bägin sisältöä pelkästään Axiomin ja MVP:n kiekkoihin. Medium Proton Anodella olen nyt puttaillut, ja toimiva peli on. Spinniputtaukseen toimii oikein hyvin, kuten myös draiveihin ja pillisuoriin lähestymisiin. Sain myös Ionin testiin, ja se vaikutti kyllä olevan aika lähellä Anodea sekä tuntuman, että vakauden puolesta. Hiukan vakaampi ja pikkusen enemmän Ionissa on feidiä.

Tensor tuonne sinun bägiin saattais sopia, itse meinasin sen ottaa kans testiin. Sen pitäis olla Vectoria vakaampi ja hitaampi midari. Olen kyllä kuullut, että se olis turhanki lähellä Vectoria vakauden puolesta, joten päällekkäisyyttä voi tulla. Axiomin Alias Buzzzin korvaajaksi.


Offline Fugufeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taavi Seppänen
Vs: MVP & Axiom
« Reply #506 on: 25.07.14 - klo:13:05 »

Hyvältähän tuo bägi näyttää. Itse myös olen vaihtamassa bägin sisältöä pelkästään Axiomin ja MVP:n kiekkoihin. Medium Proton Anodella olen nyt puttaillut, ja toimiva peli on. Spinniputtaukseen toimii oikein hyvin, kuten myös draiveihin ja pillisuoriin lähestymisiin. Sain myös Ionin testiin, ja se vaikutti kyllä olevan aika lähellä Anodea sekä tuntuman, että vakauden puolesta. Hiukan vakaampi ja pikkusen enemmän Ionissa on feidiä.

Tensor tuonne sinun bägiin saattais sopia, itse meinasin sen ottaa kans testiin. Sen pitäis olla Vectoria vakaampi ja hitaampi midari. Olen kyllä kuullut, että se olis turhanki lähellä Vectoria vakauden puolesta, joten päällekkäisyyttä voi tulla. Axiomin Alias Buzzzin korvaajaksi.

Tensoria olin itsekkin ajatellut, kun Vector tuntuu kääntävän yli tarpeeksi laittaessa voimaa heittoon (3 vectoria omistaneena 1 ollut ylivakaa, muuta huomattavasti alivakaampia), liekö sattunut vain huono erä.
Puttaukseen luultavasti käyn tänään hakemassa muutaman Axiomin Envyn, MikeC:n suosittelemana, kun olen tykännyt matalan profiilin puttereista. Frisbeepointissa kokeillessa kaikki kolme sopi kyllä hyvin käteen, mutta Envyssä viehdättää vielä sen käytettävyys driverputterina :)

Kesän lopussa kun toivottavasti saan treenattua draiviin enemmän jerkkua, voi sitten kokeilla MVP:n tuoretta distance osastoa, ainakin Tesla miellytti kaverilta testattuna muutaman heiton jälkeen.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #507 on: 26.07.14 - klo:22:23 »
-Itse puttaan soft eclipse anodella. Se taipuu hieman nöyremmin eri kulmiin. Se ei pakene hitaammasta antsasta ihan niin helposti kuin ion ja envy.
-Envy on todella hyvä heittoputteri, mutta kyllä sillä normi puttiakin heittää ihan mielellään, erityisesti tuulella.
-Tensor on jäänyt minulla hyvin vähälle heittelylle. Vastatuuleen se saattaa lentää jopa suoraan eikä feidaa juurikaan vaan dumppaa alas. Vastatuuleen heitän ennemmin resistoria. Se feidaa aina. Vectorilla voi hoitaa vähintään 90% tensorin heitoista.
-suorana yleismidarina käytän axiom aliasta, jonka voi heittää mihin kulmaan vain luotettavasti. Sillä voisi korvata tuon buzzin. Alias ei ole ihan yhtä nopea, joten voi joutua vaihtamaan nopeammin väylädraiveriin. riippuu tietysti kädestä.
-Neutron voltin kaveriksi käy hyvin proton volt joka tuo hieman vakautta tuulisiin keleihin.
-Tai jos haluaa isomman eron neutron volttiin niin ottaa shockin joka menee jonnekkin c-PD osastolle eli tulee jo varmasti luotettava feidi. Pituutta siitä irtoaa kuitenkin enemmän kuin resistorista.


Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: MVP & Axiom
« Reply #508 on: 26.07.14 - klo:22:34 »
-Itse puttaan soft eclipse anodella. Se taipuu hieman nöyremmin eri kulmiin. Se ei pakene hitaammasta antsasta ihan niin helposti kuin ion ja envy.
-Envy on todella hyvä heittoputteri, mutta kyllä sillä normi puttiakin heittää ihan mielellään, erityisesti tuulella.
-Tensor on jäänyt minulla hyvin vähälle heittelylle. Vastatuuleen se saattaa lentää jopa suoraan eikä feidaa juurikaan vaan dumppaa alas. Vastatuuleen heitän ennemmin resistoria. Se feidaa aina. Vectorilla voi hoitaa vähintään 90% tensorin heitoista.
-suorana yleismidarina käytän axiom aliasta, jonka voi heittää mihin kulmaan vain luotettavasti. Sillä voisi korvata tuon buzzin. Alias ei ole ihan yhtä nopea, joten voi joutua vaihtamaan nopeammin väylädraiveriin. riippuu tietysti kädestä.
-Neutron voltin kaveriksi käy hyvin proton volt joka tuo hieman vakautta tuulisiin keleihin.
-Tai jos haluaa isomman eron neutron volttiin niin ottaa shockin joka menee jonnekkin c-PD osastolle eli tulee jo varmasti luotettava feidi. Pituutta siitä irtoaa kuitenkin enemmän kuin resistorista.

Taidanpa ottaa sinun neuvoista vaarin ja jättää Tensorin vielä hyllyyn ja harkita sen sijaan Envyn ostamista. Onko Envyissä Proton vakaampaa kuin Neutron?

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP & Axiom
« Reply #509 on: 26.07.14 - klo:23:06 »
Envyssä ei ole mainittavaa eroa vakaudessa muovien välillä. Ota se mikä sopii omaan näppituntumaan paremmin.