Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Heittoputterit  (Read 90354 times)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Heittoputterit
« Reply #105 on: 12.06.16 - klo:01:11 »
Itsekin saunoin tänään kiekkoseurassa. ;D ;D ;D
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Heittoputterit
« Reply #106 on: 12.06.16 - klo:11:16 »
Hyvin oli suoristunut. Nostin vielä saunomisen jälkeen pesuvatin jossa oli vettä päälle ja annoin olla yön yli. Suora on. 8)

Kiitos vinkkaajalle!  :)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Heittoputterit
« Reply #107 on: 14.06.16 - klo:12:52 »
Täällä ois nyt yks ylimääränen 175g x-p1x sinisenä kun en jaksa tuota suoristelua joka puuosuman jälkeen.. tykkään kiekon lennosta mutta kun kaikki väylät missä käytän kyseistä kiekkoa ovat puurännejä ja välillä tulee osumia niin ei hyvä..  :) Novaa suunnittelen tilalle. Saa ehdottaa vaihtoa tai ostotarjousta tästä yv:llä.

G-Line p1x on osottautunu mukavammaks, vähän alivakaampi kuin tuo X tai sitten johtuu vaan siitä että ei saa niin kovaa otetta ja spinni jää vähäisemmäks, joka tapauksessa kiekolle on hyvin paljon käyttöä  :)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #108 on: 15.06.16 - klo:16:48 »
No niin, oisko ideoita vakaaksi heittoputteriksi? Soft Kilpiä olen käyttänyt monta vuotta, mutta nyt taas pamautin sellaisen aivan soikeaksi. Ei ole varaa joka viikko ostella uusia. Rimmin lähelle tuli niin syvä kuoppa ettei se siitä enää suoristu. Kyllähän tuota vielä heittää, mutta flippaa pienestä hyssestäkin yli.

Eli uutta heittoputteria haetaan, lentoradan pitäisi olla takuuvarmasti suora ja feidin aika mieto mutta varma. Eli ei mitään Pigin tai Rhynon tapaista jyrää. Ote saisi olla melko syvä, samanlainen kuin Kilvessä. Muovi saisi olla melko pehmeää ja kestävämpää kuin BT Soft. Ideoita?

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #109 on: 15.06.16 - klo:17:15 »
No niin, oisko ideoita vakaaksi heittoputteriksi? Soft Kilpiä olen käyttänyt monta vuotta, mutta nyt taas pamautin sellaisen aivan soikeaksi. Ei ole varaa joka viikko ostella uusia. Rimmin lähelle tuli niin syvä kuoppa ettei se siitä enää suoristu. Kyllähän tuota vielä heittää, mutta flippaa pienestä hyssestäkin yli.

Eli uutta heittoputteria haetaan, lentoradan pitäisi olla takuuvarmasti suora ja feidin aika mieto mutta varma. Eli ei mitään Pigin tai Rhynon tapaista jyrää. Ote saisi olla melko syvä, samanlainen kuin Kilvessä. Muovi saisi olla melko pehmeää ja kestävämpää kuin BT Soft. Ideoita?
Ehdotaisin kuvaukseen P2 ja PA1
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Heittoputterit
« Reply #110 on: 15.06.16 - klo:17:21 »
Oletko testannut Kilpeä VIP tai TP-muovilla? Elasto Kilpi saattais olla just se mitä haet, mutta sitä ei taida olla tällä hetkellä tarjolla.

Joskus talvella hypistelin kaverin VIP Kilpeä ja se oli aika pehmeän oloinen pikkupakkasillakin, näin kesäkelillä luulis sen olevan muutaman pykälän vielä pehmeämpi.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Heittoputterit
« Reply #111 on: 15.06.16 - klo:17:23 »
Kyllä kai enempi vähempi kaikkien valmistajien (pl Vibram) perusmuovit ottaa hittiä puuoumista. Pehmeistä muoveista siis jäis jäljelle GStar / Fluid henkiset. Noista voisit tietty koittaa esim. Fluid Wardenia ku ilmeisesti on jo entuudestaan tuttu moldi.

Trilogyn ulkopuolelta mua houkuttelis sitte eniten Envy. En vaan o kuullu yhden yhtä soraääntä siitä, ni jotain siinä täytyy olla.  ???

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #112 on: 15.06.16 - klo:19:35 »
Warden löytyy Moonshinenä jo bägistä, ei ole läheskään niin vakaa kuin Kilpi. Itseasiassa tuon kolhun jälkeen ovat aika samanlaisia. TP Kilpi voisi ehkä sopia, jos sattuu löytymään flätti yksilö. VIP- ja TP-muovisina olen noita hiplaillut, mutta niissä oli aika korkea hartia mistä en pitänyt. Tuo Moonshine Warden pääsi Soft Wardeneiden tilalle pelkästään flättiyden vuoksi, PG:ltä löytyi tuplastämpätty misprint-loorasta, tuplastämpätyt ovat usein vähän flätimpiä kuin onnistuneet tuotokset.

P2 on puttiputterina, mutta draiveihin se ei minulle sovi. En saa tarpeeksi hyvää otetta siitä. Jos ei sopivaa TP Kilpeä löydy niin pitää varmaan ottaa Prodigyä testiin, koskaan en ole niitä puttereita testannut.

Offline hhel

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 155
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #113 on: 16.06.16 - klo:07:30 »
En tiedä kuinka paljon kaipaat feidiä, mutta star colt ainakin yllätti itseni. On todella suora ja kestää hyvin vetoa. Ihan minimaalinen feidikin löytyy. Mukavan matala rimmi, joka sopii ainakin tällaiselle pienempi kätiselle.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Heittoputterit
« Reply #114 on: 16.06.16 - klo:07:53 »
No niin, oisko ideoita vakaaksi heittoputteriksi? Soft Kilpiä olen käyttänyt monta vuotta, mutta nyt taas pamautin sellaisen aivan soikeaksi. Ei ole varaa joka viikko ostella uusia. Rimmin lähelle tuli niin syvä kuoppa ettei se siitä enää suoristu. Kyllähän tuota vielä heittää, mutta flippaa pienestä hyssestäkin yli.

Eli uutta heittoputteria haetaan, lentoradan pitäisi olla takuuvarmasti suora ja feidin aika mieto mutta varma. Eli ei mitään Pigin tai Rhynon tapaista jyrää. Ote saisi olla melko syvä, samanlainen kuin Kilvessä. Muovi saisi olla melko pehmeää ja kestävämpää kuin BT Soft. Ideoita?

envy, jos premium-muovi ei haittaa. pikkasen kun kuluttaa niin enimmät feidit lähtee pois ja säilyy samanlaisena vuosia
« Last Edit: 16.06.16 - klo:07:55 by ymme »

Offline JaskaT

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 481
    • View Profile
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Heittoputterit
« Reply #115 on: 16.06.16 - klo:08:57 »
TP Kilpi voisi ehkä sopia, jos sattuu löytymään flätti yksilö. VIP- ja TP-muovisina olen noita hiplaillut, mutta niissä oli aika korkea hartia mistä en pitänyt.
Kysymys tähän liittyen: minulla on Zero Soft -muovilla oleva Pure, joka on todella hyvän tuntuinen käteeni. Kävin kuitenkin urheiluliikkeessä hypistelemässä jotain toista muovia - en muista mikä se oli, ehkä Zero Hård - ja Pure oli aivan eri tuntuinen muodoltaan. Eikö kiekon muotojen pitäisi olla samat muovista riippumatta?

Tässä oli sama tilanne kuin yllä, eli minulla oleva on tosi flätti ja rimmi on matala, kun taas kaupassa rimmi oli paljon korkeampi ja minusta pyöreämpikin.

Olen Purea ajatellut myös heittoputteriksi, mutta jos tuo muoto muilla muoveilla on noin erilainen niin täytyy harkita muitakin vaihtoehtoja.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Heittoputterit
« Reply #116 on: 16.06.16 - klo:08:58 »
Muotti on sama mutta lopputulos eri kuten huomaat. Omat kokemukset rajoittuu opto pure ja soft pure, opto todella paljon korkeampi ja pulleampi.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Heittoputterit
« Reply #117 on: 16.06.16 - klo:09:37 »
Kysymys tähän liittyen: minulla on Zero Soft -muovilla oleva Pure, joka on todella hyvän tuntuinen käteeni. Kävin kuitenkin urheiluliikkeessä hypistelemässä jotain toista muovia - en muista mikä se oli, ehkä Zero Hård - ja Pure oli aivan eri tuntuinen muodoltaan. Eikö kiekon muotojen pitäisi olla samat muovista riippumatta?

Tässä oli sama tilanne kuin yllä, eli minulla oleva on tosi flätti ja rimmi on matala, kun taas kaupassa rimmi oli paljon korkeampi ja minusta pyöreämpikin.

Olen Purea ajatellut myös heittoputteriksi, mutta jos tuo muoto muilla muoveilla on noin erilainen niin täytyy harkita muitakin vaihtoehtoja.
Jostain syystä tosiaan Puren kohdalla Soft tuntuu olevan selvästi ohuin ja flätein eri muoveista. Medium ja Hård on keskenään aika samanlaisia pienellä "hartialla" ja sitten premium muoviset tuntuvat syvimmiltä.

Yksi syy erilaiseen tulokseen samasta muotista on erot eri muovien jäähtymisajoissa. Toinen on sitten se, että softissa materiaali on niin pehmeää ettei se varmaan edes pysyisi kuvulla vaikka se semmoisena muotista ulos tulisikin. Käytössä se alkaa enemmänkin menemään koveran puolelle. Tuolloin kiekon korkeus rimmin sisäpuolella pienenee ja kiekko tuntuu kädessä entistäkin ohuemmalta.
« Last Edit: 16.06.16 - klo:10:04 by Jaskala »

Offline JaskaT

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 481
    • View Profile
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Heittoputterit
« Reply #118 on: 16.06.16 - klo:09:59 »
Kiitos, tämä selvensi hyvin.
Täytyy palata kauppaan hypistelemään kiekkoja lisää...

Offline Aatu90

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Heittoputterit
« Reply #119 on: 20.06.16 - klo:20:11 »
Tuli tilattua kastaplastin berg ja westside kannel ylivakaiksi testiin. Onko porukalla kokemuksia? Kääntääkö berg kulmasta kuin kulmasta takasin niin kuin olen lukenut?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla