Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Heittoputterit  (Read 90394 times)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Heittoputterit
« Reply #135 on: 18.09.16 - klo:22:09 »
Meilläpäin on semmonen mettäväylä et menee 20m suoraan ja sit kääntyy karvan yli 90astetta vasemmalle. Bt hard kannel ei mun taidoilla taitu vaikka mitä yrittää, menee aina pitkäksi tai sit tippuu vaan muutaman metrin sinne käännöksen suuntaan.

Jos meinaat Toramon 19. väylää niin ei siihen avaukseen mitään jyrää tarvi. Itse heitän se kuluneella basic Jokerilla ja hyvin toimii. Idea siinä on heittää korkea hysse ja antaa kiekon liitää sivusuunnassa. Toisaalta siitä lisäpituudesta ei ole hirveästi hyötyä jos edes jonkinlainen fore löytyy, kunhan heitto ei mene liian pitkäksi ja/tai väylän oikeaan reunaan.

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #136 on: 18.09.16 - klo:23:13 »
Meilläpäin on semmonen mettäväylä et menee 20m suoraan ja sit kääntyy karvan yli 90astetta vasemmalle. Bt hard kannel ei mun taidoilla taitu vaikka mitä yrittää, menee aina pitkäksi tai sit tippuu vaan muutaman metrin sinne käännöksen suuntaan.

Jos meinaat Toramon 19. väylää niin ei siihen avaukseen mitään jyrää tarvi. Itse heitän se kuluneella basic Jokerilla ja hyvin toimii. Idea siinä on heittää korkea hysse ja antaa kiekon liitää sivusuunnassa. Toisaalta siitä lisäpituudesta ei ole hirveästi hyötyä jos edes jonkinlainen fore löytyy, kunhan heitto ei mene liian pitkäksi ja/tai väylän oikeaan reunaan.

No sitähän mie. Ja juurikin kaikenlaisilla mahollisilla hysseillä matalilla korkeilla pommeilla oon koittanu kääntää sinne tuolla kanteleella mutta ruukaa mennä pitkäksi niin ajattelin jos ois hitaampi jyrä siihen.

Toi bt-hard kannel on mun ainoa vakaa kiekko ja se ei ilmeisesti edes kauhean vakaa näköjään olekkaan ja järkyttävän heikkoa muovia (5mm palasia puuttuu sieltä täältä rimmistä) niin siksi kyselen, että sais korvattua jollain kestävämmällä muovilla, eikä haittais vaikka vakaampikin ois.


Oikeastaan olin vaan kysymässä kumpi on vakaampi vip kannel vai premium jokeri :) koska ihmettelin vähän itsekkin tuon bt-hard kanteleen löysää loppufeidia
« Last Edit: 18.09.16 - klo:23:35 by Ipe »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #137 on: 18.09.16 - klo:23:23 »
Meilläpäin on semmonen mettäväylä et menee 20m suoraan ja sit kääntyy karvan yli 90astetta vasemmalle. Bt hard kannel ei mun taidoilla taitu vaikka mitä yrittää, menee aina pitkäksi tai sit tippuu vaan muutaman metrin sinne käännöksen suuntaan.

Jos meinaat Toramon 19. väylää niin ei siihen avaukseen mitään jyrää tarvi. Itse heitän se kuluneella basic Jokerilla ja hyvin toimii. Idea siinä on heittää korkea hysse ja antaa kiekon liitää sivusuunnassa. Toisaalta siitä lisäpituudesta ei ole hirveästi hyötyä jos edes jonkinlainen fore löytyy, kunhan heitto ei mene liian pitkäksi ja/tai väylän oikeaan reunaan.

Niin se par 4? Ite heitin siinä ekalla kerralla vaan hyppyputin keskelle ja forea mukille, toisella kerralla täpöllä hysseflipillä metsän läpi. Ei siinä oikestaan tarvi kun suoran nepin tai löysän hyssen niin ollaan ihan pelimestoilla.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Heittoputterit
« Reply #138 on: 18.09.16 - klo:23:39 »
Jep, just se. Se on oikeasti simppeli väylä kunhan pilkkoo sen järkevästi eikä lähde mitään sankariheittoja hakemaan. Tänään otin siitä pirkon ihan parilla perusheitolla, Jokerilla pikkunen hysse väylälle ja Buzzzilla hysseflippi forella korille.

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #139 on: 19.09.16 - klo:09:46 »
Meilläpäin on semmonen mettäväylä et menee 20m suoraan ja sit kääntyy karvan yli 90astetta vasemmalle. Bt hard kannel ei mun taidoilla taitu vaikka mitä yrittää, menee aina pitkäksi tai sit tippuu vaan muutaman metrin sinne käännöksen suuntaan.

Jos meinaat Toramon 19. väylää niin ei siihen avaukseen mitään jyrää tarvi. Itse heitän se kuluneella basic Jokerilla ja hyvin toimii. Idea siinä on heittää korkea hysse ja antaa kiekon liitää sivusuunnassa. Toisaalta siitä lisäpituudesta ei ole hirveästi hyötyä jos edes jonkinlainen fore löytyy, kunhan heitto ei mene liian pitkäksi ja/tai väylän oikeaan reunaan.

No sitähän mie. Ja juurikin kaikenlaisilla mahollisilla hysseillä matalilla korkeilla pommeilla oon koittanu kääntää sinne tuolla kanteleella mutta ruukaa mennä pitkäksi niin ajattelin jos ois hitaampi jyrä siihen.

Toi bt-hard kannel on mun ainoa vakaa kiekko ja se ei ilmeisesti edes kauhean vakaa näköjään olekkaan ja järkyttävän heikkoa muovia (5mm palasia puuttuu sieltä täältä rimmistä) niin siksi kyselen, että sais korvattua jollain kestävämmällä muovilla, eikä haittais vaikka vakaampikin ois.


Oikeastaan olin vaan kysymässä kumpi on vakaampi vip kannel vai premium jokeri :) koska ihmettelin vähän itsekkin tuon bt-hard kanteleen löysää loppufeidia
Mulla ainakin vip Kannel hieman vielä vakaampi, kuin Jokerit. Tosin mulla vertailukohteena vain yksi Kannel, Jokereita useita eri muoveissa.
« Last Edit: 19.09.16 - klo:09:48 by Mikavain »

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #140 on: 22.09.16 - klo:21:42 »
Sain premium Jokerin ja tätä voi sanoa jo vakaaksi. Tuo mun bt-hard Kannel on suora tähän verrattuna. Kannel sai kyllä heti ekalla testikierroksella useamman vankan puuosuman (ympäri rimmiä tuli kunnon koloja, ei mitään perus putti kulumaa), että liekkö menny siinä vakaus. Bt-hard muovi on varmaan heikoin muovilaatu, noista pehmeämmistä tuntuis ettei niihin tule niin syviä koloja kun ne joustaa vähän.

Nyt on heittokäytössä premium Sparta ja Jokeri. Ei ole ikinä onnistunu suorat lähestymiset niin hyvin kun nyt spartalla ja Jokeri tekee mieli kaivaa repusta jos on pieninki mahollisuus heittää hysse linjassa, vaikka olis suora linja korille.

Ehdottomasti parhaat heittoputterit mitä olen kokeillut ja tuntuma käteen on molemmissa sama vain vakaus erona. Kämmen heittoihin vaan liian syvä, niihin pitää jatkaa vakaan kanteleen metsästystä. Ei löytyny vippiä eikä tournamenttia paikallisista kaupoista niin kokeilen sitten softia jos se pehmentäis ne puu osumat.


Offline tuomasamuel

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Oksanen
  • Seura: 7k
Vs: Heittoputterit
« Reply #141 on: 26.11.16 - klo:15:14 »
Ite tykkään tuosta zero hård muovista mutta haluaisin kokeilla tuota mcpro aviaria ja koska se on kc pro muovia niin olisikohan se lähimpänä zero hård muovia kovuudelta ja gripiltään?

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #142 on: 26.11.16 - klo:22:03 »
Ite tykkään tuosta zero hård muovista mutta haluaisin kokeilla tuota mcpro aviaria ja koska se on kc pro muovia niin olisikohan se lähimpänä zero hård muovia kovuudelta ja gripiltään?

Vielä Zero Hårdia kovempaa ja vähemmän gripikästä. Kaikki ne McPro Aviarit mitä oon testannu on ollu gripiltään saippuapalaan verrattavia.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #143 on: 27.11.16 - klo:20:55 »
Lucid Warden on eka draiviputteri, joka kilpailee Huklab koveran kannen P2 kanssa parhaasta suorasta jossain määrin tuulensietoisen putterin tittelistä. Niistä, jotka eivät pienelle kädelle tartu helposti sormin kiinni millään lentokulmalla. Mulla voi vammat aiheuttaa epäpuhtaita irtoamisia rimmi sormeen tarttuen tai etusormen sivua raapien korkeissa kiekoissa. Isompikätiselle on Judge Biofuzionina ja kovan ytimen Nova myös pätevä vaihtoehto. Varsinaiset talvitestit liukkaan ihon ja sormia vastoin tahtoa aukovien vammojen johdosta ovat tekemättä, mutta aiemmin BioFuzion Judge ja Star ytimen Nova lipeilvät talvella ja Warden on kokeilematta alle 5 asteen lämmöissä. Siihen asti ok. P2, jota lainasinja joka oli valtavasti parempi kuin perusversiot, oli D-Line muovia, joten ei kestä kivien ympäristössä samoin kuin BioFuzion Judge, Nova kovalla ytimellä ja Lucid Warden. Novakin on vähän kysymysmerkki kestävyydeltään kivien lähellä, jos lähellä osuu maahan. Nova on tosi hankala näillä näpeillä draivata tehoilla, mutta 80 % ei ongelma. Mikä on parasta yhteensopivuutta näpeilleni korkean kiekon kanssa ikinä. YMMV.

Lisäys: No voi pakana, eihän se Warden olekaan Lucid, vaan Fluid, hyvä mä. -5 C ote pitää. Testin vaivan palkkana vilustuminen.
« Last Edit: 29.11.16 - klo:13:50 by JanneRäsänen »

Offline J.hakala

  • Juniori
  • **
  • Posts: 80
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha hakala
Vs: Heittoputterit
« Reply #144 on: 22.12.16 - klo:00:41 »
Kellään kokemusta envystä ja harpusta miten eroaa? Itsellä oli envy mikä hävisi ja nyt pitäisi saada vakaan (heitto)putterin paikka taas paikattua. Envyllä sai sen 60-70 m heitettyä ilman että kääsi yli, silti feidaten varmasti ja se hoiti midarienkin hommat pitkälti..

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #145 on: 22.12.16 - klo:01:19 »
Kellään kokemusta envystä ja harpusta miten eroaa? Itsellä oli envy mikä hävisi ja nyt pitäisi saada vakaan (heitto)putterin paikka taas paikattua. Envyllä sai sen 60-70 m heitettyä ilman että kääsi yli, silti feidaten varmasti ja se hoiti midarienkin hommat pitkälti..

Osta uus Envy.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Heittoputterit
« Reply #146 on: 22.12.16 - klo:07:39 »
Kellään kokemusta envystä ja harpusta miten eroaa? Itsellä oli envy mikä hävisi ja nyt pitäisi saada vakaan (heitto)putterin paikka taas paikattua. Envyllä sai sen 60-70 m heitettyä ilman että kääsi yli, silti feidaten varmasti ja se hoiti midarienkin hommat pitkälti..

Osta uus Envy.

Tämä

Jos tykkäsit envystä niin miksipä sitä korvaamaan. Muutenkin kannel on aika merkittävästi vakaampi ja liidottomampi

Offline J.hakala

  • Juniori
  • **
  • Posts: 80
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha hakala
Vs: Heittoputterit
« Reply #147 on: 22.12.16 - klo:09:40 »
Kellään kokemusta envystä ja harpusta miten eroaa? Itsellä oli envy mikä hävisi ja nyt pitäisi saada vakaan (heitto)putterin paikka taas paikattua. Envyllä sai sen 60-70 m heitettyä ilman että kääsi yli, silti feidaten varmasti ja se hoiti midarienkin hommat pitkälti..

Osta uus Envy.

Tämä

Jos tykkäsit envystä niin miksipä sitä korvaamaan. Muutenkin kannel on aika merkittävästi vakaampi ja liidottomampi
Asia selvä! Kyllä se sitten envy pitää käydä takaisin hakemassa. Ja kiitokset nopeista vastauksista :)

Offline Daifon

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #148 on: 19.01.17 - klo:10:16 »
Foreputteri olisi hakusessa innovalta. Mitäs porukat suosittelee? Pig,rhyno?

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Heittoputterit
« Reply #149 on: 19.01.17 - klo:11:29 »
Eipä kai muita vaihtoehtoja vielä oo. Kohta kai tuo hawg tulee  sit lisäks. Itellä r-pro pig ja vähän vakaampaan oon tottunu mut kyllä tuo forella menee ihan hyvin.