Omien huomioiden mukaan tuo kuvun vaikutus vakauteen tuntuu tosiaan vaihtelevan eri kiekkomallien kesken, eli siihen ei voi mitään yleispätevää sanoa. Esimerkiksi omien kokemusten mukaan flätit Orion LF:t ja Quasarit kääntävät yli, kun taas hyväkupuiset Orion LF:t ovat hyvinkin vakaita ja isokupuiset Quasarit jopa melkoisia jyriä. Sitten taas isokupuiset Nuket ovat alivakaita ja flätit paljon vakaampia, ja samoin Predatorissa kuvukkaat lentävät hyvän matkaa suoraan ennen feidiä, mutta flätit Predatorit feidaavat todella aikaisin.
Se minkä kuvukkuudesta voi varmaksi sanoa, on että flätimmät leikkaavat vastatuulta paremmin, kun isokupuisissa on enemmän ilmanvastusta, ja toisaalta myös fläteissä kiekoissa ei ole semmoista liitoa mitä kuvun tuoma noste saa aikaan. Eli flätti vähän nopeampi ja huonompiliitoinen, ja kuvukas vähän hitaampi ja parempiliitoinen.
Kupua enemmän vakauteen vaikuttaa niin sanottu PLH eli englanniksi Parting Line Height, mitä voisi suomeksi ehkä siipikulmaksi tai siivenkärjen korkeudeksi sanoa. Englanninkielinen termihän tulee siitä että muotin ylä- ja alaosien väli jättää kiekkoon selkeän viivan, jossa voi olla ylijäämämuoviakin joskus vähän. Nyrkkisääntö tässä on se, että mitä korkeammalla siiven reuna, sitä ylivakaampi, ja matala siiven reuna taas kertoo alivakaudesta. Tämäkin tietty pätee vain saman kiekkomallin sisällä, eli kahta erilaista kiekkoa ei voi näin verrata.
Vielä tähän esimerkkinä ääritapaus:
Kyseessä on kaksi Z Nukea, joista pinkki on todella ylivakaa, ja oranssi todella alivakaa. Missään kiekkomallissa en ole noin isoa eroa nähnyt kahden yksilön välillä, ja niin on iso ero lennossakin. Pienemmätkin erot vaikuttavat lentoon jo huomattavasti. Ja vielä topikkiin liittyen, pinkki on täysin flätti, oranssi on todella isokupuinen.