Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Nappia korvaan kierrokselle?  (Read 4869 times)

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Nappia korvaan kierrokselle?
« on: 24.08.15 - klo:23:30 »
Juuh elikkäs kysytään nyt tässä kun ei muutakaan keksi. Eli onko jollain suositella urheiluun suunniteltuja nappikuulokkeitta? Sellasia, jotka pysyy kovemmassakin vaudissa korvilla eikä esim. fribaillessa ole pahasti tiellä tai häiritse suoritusta. Olen ollut melko nirso pitämään mitään nappikuulokkeita edes paikoillaan istuessa, kun ainakin perusmallit tuntuvat ajoittain epämukavilta tai eivät pysy paikoillaan? Äänenlaatu ei nyt tässä tapauksessa kuitenkaan ole se tärkein juttu, vaan ennemminkin käyttömukavuus.
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Nappia korvaan kierrokselle?
« Reply #1 on: 24.08.15 - klo:23:38 »
Juuh elikkäs kysytään nyt tässä kun ei muutakaan keksi. Eli onko jollain suositella urheiluun suunniteltuja nappikuulokkeitta? Sellasia, jotka pysyy kovemmassakin vaudissa korvilla eikä esim. fribaillessa ole pahasti tiellä tai häiritse suoritusta. Olen ollut melko nirso pitämään mitään nappikuulokkeita edes paikoillaan istuessa, kun ainakin perusmallit tuntuvat ajoittain epämukavilta tai eivät pysy paikoillaan? Äänenlaatu ei nyt tässä tapauksessa kuitenkaan ole se tärkein juttu, vaan ennemminkin käyttömukavuus.

Hommaa jotkut in-earit. Tulppamalliset pysyvät varmasti korvissa. Huonona puolena se, että sitten ei kyllä kuule mitä muualla tapahtuu. Nykyään saa myös aika edullisesti bluetooth-kuulokkeita, ainoa johto mikä niissä kulkee on nappien välillä niskan takaa. Eipä haittaa johto heittoa eikä jää mihinkään kiinni pusikossa rymytessä.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Nappia korvaan kierrokselle?
« Reply #2 on: 25.08.15 - klo:09:21 »
In-earit on kyllä hyvät moneen hommaan, mutta fribailuun en niitä ottais. IEM:t on nimittäin melko hitaat laittaa korviin niin että istuu hyvin ja eristää hyvin. Etenkin kisoissa nappeja laitellaan kuitenkin ees taas jatkuvasti, jolloin noi rupeaa turhauttamaan.

Myöskään solorundeille en niitä suosittele sillä ne blokkaa ulkomaailman täysin. Et kuule jos joku huutaa forea tai jos vailla lapsikatras on juoksemassa metsästä väylälle. Muutenki moni väylä on semmonen, jossa joutuu kuuntelemaan huutoja tai ketjuja vapautumisen merkiksi.

Ite hommaisin varmaan tavalliset nappikuulokkeet. Oma suositus kohtalaisella äänenlaadulla ois Sennheiserin CX-300. Toki istuvuus on sitten täysin yksilöllistä.
« Last Edit: 25.08.15 - klo:09:23 by Jaskala »

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Nappia korvaan kierrokselle?
« Reply #3 on: 25.08.15 - klo:09:24 »
Näillä on menty vuoden verran, eikä kyllä tulis mieleenkään enää mitään langallisia härpäkkeitä hommata: http://www.sony.fi/electronics/walkman/nwz-ws610-series

Aivan ylivoimainen käyttömukavuus, akku kestää monta tuntia, todella nopea ladata ja pysyy päässä vaikka missä vauhdissa. Lisäksi toimii jopa uidessa - tosin mun kokemus on että ääni on niin tukkonen veden alla että ei oo tullu juuri käytettyä.

Offline Kuorik

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Julius
Vs: Nappia korvaan kierrokselle?
« Reply #4 on: 25.08.15 - klo:14:47 »
Mulla taas ei pysy in-earit sitten millään korvissa jos vähäänkään liikkuu. Käytän Sennheiser CX 3.00 vain silloin kun olen paikoillaan, sillä äänenlaatu on parempi kuin minun muissa nappikuulokkeissa.

Itsellä urheillessa Applen earpodsit ovat aivan ehdottomat. Äänenlaatu ei ole mikään erityisen hyvä, mutta kun en mikään audiofiili ole, niin ei se haittaa ollenkaan. Näiden muotoilussa on vaan sitä jotain. Kymmenet muut nappikuulokkeet on testattu ja kaikki putoavat heti korvilta, kun vähänkään liikkuu, mutta nämä pysyvät vaikka mikä olisi.

Offline gei

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
Vs: Nappia korvaan kierrokselle?
« Reply #5 on: 25.08.15 - klo:17:29 »
Näillä on menty vuoden verran, eikä kyllä tulis mieleenkään enää mitään langallisia härpäkkeitä hommata: http://www.sony.fi/electronics/walkman/nwz-ws610-series

Aivan ylivoimainen käyttömukavuus, akku kestää monta tuntia, todella nopea ladata ja pysyy päässä vaikka missä vauhdissa. Lisäksi toimii jopa uidessa - tosin mun kokemus on että ääni on niin tukkonen veden alla että ei oo tullu juuri käytettyä.
Nää on törkeen hyvät. Menee lajissa kuin lajissa eikä tarvitse soitinta/puhelinta kanniskella erikseen mukana. Mulla on pari vuotta ollut noista se hinnatalkaenmalli ja toiminu aina hyvin, voi tosiaan käyttää vaikka uimahallin saunassa kun ei kiinnosta kuunnella eläkeläis saunaÄIJIEN juttuja. 80€ saa sitä halvinta mallia ainakin verkkokaupasta ja varmaan muualtakin.

Offline Cifixie

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi
Vs: Nappia korvaan kierrokselle?
« Reply #6 on: 26.08.15 - klo:20:57 »
Itse hommasin erillisen bluetooth kaiuttimen puhelimeen, mikä kulkee mukavasti matkassa bagin juomataskussa. Siitä saa samalla koko seurue vähän viihdettä, äänen kantosäde 4~6m. Itselläni korvissa ei pysy mitkään napit, jotka olis mukavat ja langalliset tuovat aina omat ongelmat. Anyway, itse olen tuosta lähetymisestä tykännyt :)