Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)  (Read 13539 times)

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« on: 17.02.16 - klo:11:51 »
Tervehdys kaikille.

Oon Juho Väisänen, 27v frisbeegolf kiekkoilija. Edustan Nummelan frisbeeseuraa.
Jotkut ehkä luki joskus aikasempaa logiani oli täällä, mutta se nyt jää pois ja alotan aivan uuden.
Kotiratana toimii Nummelanharju, vaikka viime vuosi ja varmaankin tulevakin tulee menemään enemmän Kaatiksella.
Kaatis on loistava paikka, nurmea riittää varmasti jokaiselle pelaajalle ja treeni olosuhteet on huikeat. 100+ metrinen range nurmella on aika huikeaa jota ei ihan joka kaupungista löydy.

Oon statukseltani amatööri ja aion pitää sen vielä kauden 2016.
Suunnitelmani on pelata vuosi 2016 kokonaan amatöörinä, ja keskittyä enemmän AM1 touriin ja Amatöörien SM kisoihin. Avoimessa sarjassa toki tulen pelaamaan ainakin Easter Openin, Pro Tourin ja SM kisat. Mutta rahaa en tule vastaanottamaan noista kisoista.
Blogillani haluan kertoa elämästäni ja kiekkoilustani, ja omaa tekstiä on hauska lukea parin vuoden päästä.  :) Pelaajan joka ei halua olla pro, vielä ennen kuin AM1 tour ja/tai SM mitali on taskussa.

Viimevuonna en osallistunut kuin yhteen AM1 touriin heinolassa. Voitin kisan mutta todella tiukasti, 2 heitolla ja toisen niistä heitosta sain viimeisellä väylällä. Ahokkaan Villen kanssa huikea taistelu alusta asti, koko 3 rundia.
Amatöörien SM kisoihin en osallistunut 2015 vuonna, en muista kylläkään miksi.

Pidin taukoa kiekoista tammikuun ja helmikuun 2 ekaa viikkoa. Paitsi että kävin pari viikkoa sitten seuran hallivuorolla vähän heittelemässä draiveja. Viime sunnuntaina sitten päätin ottaa bägin ja lähteä Karjaalle kun kaverit pyysi rundille. Paikalla sit selvisi että meitä oli 9 hengen pooli, no ei kai siinä. Parikisat pystyyn ja Rami sai heittää yksin best shotilla. Pitkä rundi mutta oli hauskaa ja heitto kulki yllättävän hyvin siihen nähden etten ole käytännössä 2kk ajan heittänyt kuin kerran. Puttaillut kotona aika paljon ja eilen kävin Talissa pyörähtämässä Vinkin Rikun kanssa 26 väylän verran.
Lauantaina olisi parigolf karkkilassa, mennään Artun kanssa pelailemaan ja kattomaan kuinka hermot kestää tough shottia.

Jos ihmisillä on mitään kysyttävää missään vaiheessa niin voi kysyä :)
« Last Edit: 18.02.16 - klo:03:41 by wakabunga »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #1 on: 17.02.16 - klo:12:05 »
Noniin! Pistetään uusi blogi seurantaan.

Ite oon puntaroinut vähän samoja juttuja, että ollako amatööri vai eikö...

Täältä isot tsemit! Radalla ja kisoissa nähdään ;)

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #2 on: 17.02.16 - klo:12:27 »
Noniin! Pistetään uusi blogi seurantaan.

Ite oon puntaroinut vähän samoja juttuja, että ollako amatööri vai eikö...

Täältä isot tsemit! Radalla ja kisoissa nähdään ;)

Joo siellä nähdään taas! Tsemiä sinnekkin ens kaudelle ja alotahan treenit ajoissa ;)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #3 on: 17.02.16 - klo:13:55 »
NFS:ssä ei ole väliä onko amatööri vai pro, seurajohto asettaa hurjat menestyspaineet joka tapauksessa :)


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #4 on: 17.02.16 - klo:21:46 »
Juhååå!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #5 on: 18.02.16 - klo:00:28 »
Putti peliin motivaatiota mukaan ja hymyä naamalle, onnistumisen hymyä..

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #6 on: 18.02.16 - klo:06:00 »
NFS:ssä ei ole väliä onko amatööri vai pro, seurajohto asettaa hurjat menestyspaineet joka tapauksessa :)

Totta tuokin kyllä Ari, kai se sit pitää menestyä ens kaudella. :)

Juhååå!
H4rr111!


Putti peliin motivaatiota mukaan ja hymyä naamalle, onnistumisen hymyä..

Kyllä sitä löytyy, älä huoli. :)

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #7 on: 18.02.16 - klo:06:15 »
Oon miettinyt kiekkojen takaisin palauttamis prosenttia. Lukenut että osa pelaajista saa jopa 80% hukanneista kiekoistaan takaisin yms. Itse kadotin 2015 vuonna arviolta 20-30 kiekkoa varmaan, jokaisessa nimi ja numero, mutta palautuneita taisi olla alle 5 kpl. Onko mun kiekot niin hyviä että jengi haluaa pitää ne itellään? ;)
Toivoisin kaikkien hieman kunnostautuvan tässä hommassa ja aina soittaa jos löytää toisen kiekon, tai mielellään laittaisi edes txt viestiä numeroon ennen kuin ottaa oman kaapin pohjalle toisen kiekon  >:(

Tosin ymmärrän että jotkut aloittelijat eivät ymmärrä että joku kiekko voi olla pidemmän aikaa pelanneille varsinkin erittäin tärkeä tai tunnearvoa omaava. Hyvän pelaajan peliin yksi kiekko ei tietenkään saisi vaikuttaa, vaan ottaa varastosta vaan korvaava kiekko tilalle. Välillä kun olen saanut kiekon takaisin esim 6kk kadottamisen jälkeen, en ole sitä enään bägiin ottanut, koska on jo korvaava tilalla ja kiekon lentorata yms ei ole enään muistissa kovinkaan hyvin. Toki sitä voisi pari kertaa heittää ja katsoa miten käyttäytyy, mutta kaapin perälle ne on itsellä usein mennyt.

Voisin avata hieman omaa kisakalenteria vuodelle 2016:

26-27.3 Veikkolan kevätrieha (MPO)
16.04    Piazza Open (MPO)
23-24.4 After Easter Open (MPO)

05.05    Veikkolan Amatööri (MA1)
07-08.5 Keinukallio AM1 Tour (MA1)
21-22.5 Tammisaari Pro Tour (MPO)
28.05     Karjaa Open (MA1)

11-12.6 Orimattila AM1 tour (MA1)
30.6-3.7 Sm Kisat (MPO)
09-10.7   Laajavuori AM1 Tour (MA1)
30-31.7 Lahti Pro Tour (MPO)

06-07.8 Joukkue SM
13-14.8 Tampere Epilä AM1 Tour (MA1)
21.8      Sekaparigolfin SM
03-04.9 Parigolfin SM
17-18.9 Amatöörien SM (MA1)

Tod näk. tulen pelaamaan vielä enemmän erilliskisoja MA1 sarjassa, en koita juurikaan katsoa pelaaja fieldiä tai palkintoja vaan pyrin pelaamaan lähes kaiken mitä pystyn.
« Last Edit: 18.02.16 - klo:06:22 by wakabunga »

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #8 on: 18.02.16 - klo:06:32 »
Millä tavalla valmistaudut tuollaisen kalenterin ennakko odotuksiin ja onko niitä?
Pelaat amatööri sarjassa ja osallistumismaksut kalenteriisi näyttää olevan reilu 400 euroa. Onko toiveita kilpailu palkintojen suhteen?

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #9 on: 18.02.16 - klo:06:53 »
Millä tavalla valmistaudut tuollaisen kalenterin ennakko odotuksiin ja onko niitä?
Pelaat amatööri sarjassa ja osallistumismaksut kalenteriisi näyttää olevan reilu 400 euroa. Onko toiveita kilpailu palkintojen suhteen?

Ennakko odotuksia tietenkin on paljon, koitan voittaa mahdollisimman paljon kisoja. Tavoitteet on käytännössä AM1 tourin voitto, amatöörien SM kulta ja voittaa muita pieniä kisoja. 2014 kaudella kun aloitin kisaamaan voitin 2 pdga kisaa, 2015 kaudella 5 pdga kisaa joten lähdetään sitä rikkomaan 2016 kaudelle. :)
Valmistaudun reenaamalla kovaa ja pitämällä aina kisan jälkeen (yleensä maanantai) täysin lepopäivän.
Jos kisa on esim la&su, niin teen rauhassa pelikirjan parissa päivässä esim viikkoa ennen kisaa. Sitten käyn pelaamassa 1-2 rundia pelikirjan mukaan ja katson miten se toimii ja teen muutoksia jos on tarpeen. Päivä ennen kisaa otan suht rennosti, syön paljon ja tankkaan nestettä. Puttailen ja koitan pysyä radalta poissa. Paitsi parigolfit jotenkin vetää meikäläistä aina puoleensa.  ;D
Kisamaksut, bensat, majoitukset yms mukaanlukien luulen että tällä hetkellä noihin kisoihin uppoaa jo yli 2000 euroa. Mutta koitan mahdollisimman paljon aina pienentää kuluja (kimppa kyydit, majoitukset yhdessä kaverin kanssa samassa hotellihuoneessa tai kaverin luona yöpyminen jos joku sattuu asumaan ks. paikkakunnalla tai lähellä edes). Tälläisessä tilanteessa tietenkin se sponsori olisi todella kova juttu, joka maksaisi kisamaksut ja muut kulut. Palkintoina voisin toivoa että saisin lahjakortteina ainakin kisamaksujen verran takaisin, tai hiukan enemmän. Periaatteessa Pro Tourit ja Sm kisat on mulle todella iso -EV pelata, koska en sieltä saa mitään takaisin ja jokaiseen kisaan on osallistumismaksu jo 50e ja muut kulut päälle.
« Last Edit: 18.02.16 - klo:06:59 by wakabunga »

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #10 on: 18.02.16 - klo:07:36 »
Rating on ollut paljon puheen aiheena ja täällä jonon alapäässä kun tehdään sade tansseja ja muita rituaaleja niin miten itse koet rating järjestelmän toimivuuden?

Juho 961.
PDGA 2015 tilastojen mukaan edelläsi oli suomalaisia pelaajia 76kpl ja niistä amatööri status 7 pelaajalla.

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #11 on: 18.02.16 - klo:08:02 »
Rating on ollut paljon puheen aiheena ja täällä jonon alapäässä kun tehdään sade tansseja ja muita rituaaleja niin miten itse koet rating järjestelmän toimivuuden?

Juho 961.
PDGA 2015 tilastojen mukaan edelläsi oli suomalaisia pelaajia 76kpl ja niistä amatööri status 7 pelaajalla.

Rating järjestelmä toimii mielestäni ihan hyvin, kovilla pelaajilla on lähes väistämättä korkeampi rating kuin huonommilla, joten kyllä se hyvää osviittaa antaa.
Saisin itekki oman ratingini varmasti paljon korkeammalle jos rating shoppailisin kisoja joissa on kova fieldi ja en pelaisi juuri muita kisoja. Mutta kun pelaan amatööri kisoja paljon joissa olen itse siellä yläpäässä ratingini kanssa niin vaikeaa sitä on kovaa ratingia saada. Heinolassa esim pelasin todella hyvää peliä 2 rundia ja en tehnyt virheitä juuri yhtään, ringistä puttasin 90%+ sisään, kierros rating oli 996 molemmilta. Verrattuna SM kisojen 3 rundiin johon virheitä mahtui paljon ja taisin 4 puttia missata ringistä, ja rating oli 1010+.
Koitan olla välittämättä ratingista tällä kaudella ja keskittyä siihen enemmän sitten 2017 kun otan pro statuksen.

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #12 on: 18.02.16 - klo:20:39 »
Tuli juttua kaverin kanssa silmälasien omistajien pelaamisesta piilolinssit päässä.
Itsellä on silmälasit ja kaukonäkö suht huono, mutta oon pelannut ilman laseja aina kuitenkin.
Oon omistanut lasit vasta noin 3 vuotta. Ilman laseja kaikki väylät näyttää paljon helpommilta kun ei näe mitään oksia tai vastaavia missään, ainoastaan isommat objektit hahmottaa kauempana.
Nyt lasien kanssa katsot niin ei saatana, tohonko pitäs osua? Oksia sojottaa joka suuntaan ja linnutkin tuntuu lentävän kiekon eteen tahallaan.
Silmälasit päässä pelaamiseen totuttautuminen on ollut vaikeaa. Etäisyydet arvioi aivan väärin lähäreissä yms.
Oon nyt tänävuonna nämä kaikki 3 kertaa jotka oon ollut pelaamassa, pelannut lasit päässä. Aion kokeilla pelata nyt jatkossa aina lasit päässä koko kauden. Sateella pelaaminen lasien kanssa on varmaan yhtä tuskaa kun ei näe mitään. Silmän laserleikkausta aloin miettimään, pääsisi laseista eroon kokonaan.
Mutta niin, takaisin asiaan. Haluisin tietää onko täällä foorumilla pelaajia joilla on silmälasit mutta pelaa piilolinssit päässä? Miten se eroaa silmälasien kanssa pelaamiseen?
En oo kokeillut piilolinssejä koskaan, mutta varmaan pitäisi.

Offline TPN

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #13 on: 18.02.16 - klo:21:33 »
Mulla on hajataittoa aika reilusti, 1.75 molemmissa silmissä, piilarit tekee mulla sen että korit näyttää 10 senttiä matalemmilta ku lasit päässä ja alarauta paukkuu vielä enempi ku normaalisti.

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Juho Vaesaeinen Treenilogi (NFS)
« Reply #14 on: 18.02.16 - klo:21:43 »
mulla myös huonompi kaukonäkö lasit tätä varten, joita kuitenkin harvemmin käytän. itse huomaan putatessa, miten paljon ne häiritsevät. en oikeastaan osaa edes varmasti sanoa onko se se tunne, että näkee tarkemmin vai se, että ne lasit vaan naamalla roikkuvat. heittäessä se ei sinänsä haittaa, paitsi kovemmissa draiveissa tulee helposti sellanne tunne, että nyt ei pysty linssit päässä. piilareita en oikeestaan koskaan oo harkinnut, sillä oon aika hyvin tottunut suunnistamaan elämässä ääriviivojen ja muotojen mukaan. laserleikkausta oon itekkin harkinnut, ja varmaan sellaiseen menen, kun vähän hinnat romahtavat ja näkö tästä vielä heikkenee. piilarit, vaikken ole koskaan kokeillut, vaikuttavat vaan niin vaivalloisilta ylläpitää