Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Upsiketju  (Read 211773 times)

Offline huhtajou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Huhtamäki
  • Seura: Team Griplock
Vs: Upsiketju
« Reply #105 on: 17.12.13 - klo:13:30 »
Vasemmassa reunassa on kaikkein alivakaimmat lätyt. Yhtään kunnon jyrää ei ollu, vakain tais olla ESP-Nuke.
Oletko vasuri vai miten ihmeessä sullon peukulla alivakaat pannut vasemmalla? Minulla ainakin peukun puolelta alivakaat on tosi pitkällä oikealla, myös noilla lähärimitoilla. Alivakaa kiekko tekee niin nopeasti tuon kiemuransa, että ehtii vetää pitkästä sivuun ennen ländäystä.

Esimerkkinä jos nakkaisin vaikka 5kpl xxx:ää ja 5 kpl jotain alivakaata (no vaikka beast) tähtäimenä joku tikku vaikka 70m päässä, niin todennäköisesti kaikki triplaäksät ois siellä tikun vasemmalla puolen ja kaikki biistit sitten tikun oikealla puolen. Siis jos tähtäisin orjallisesti aina suoraan siihen tikkuun.
Spin is nothing, power is everything. Obey your power - GRIPLOCK!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Upsiketju
« Reply #106 on: 17.12.13 - klo:13:40 »
Haluisko joku kertailla hyviä vinkkejä peukku-upsiin, etenkin siihen grippiin? Ite heitän ainoastaan tomoja, sen takia että peukulla kiekko lipeää aina, eikä kiekkoon tule tehoa, ja kaupanpäälle vielä tuntuu vattumaiselta. Välillä tulee kuitenkin tilanteita että toisinpäin kiertävä upsikuvio olis hommaan omiaan.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Upsiketju
« Reply #107 on: 17.12.13 - klo:13:51 »
tomolla onnistuu hyvin leveerimmisten kiekkojen nakkelu, mutta oon itekkin miettinyt, miten peukulta onnistuisi sama. ainoo ratkaisu, minkä oon ite löytänyt on vaan hitaampien kiekkojen käyttö ja niiden kapeammista rimmeistä onkin saanu paremman otteen. pd on toiminut ihan jees, mutta sen enempää en olekkaan kokeillut

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Upsiketju
« Reply #108 on: 17.12.13 - klo:20:06 »
Niin siis kepeerimmisestähän tosiaan saa helpomman otteen peukulta kun heittää, eikä pituus kärsi mun mielestä oikeestaan yhtään upsissa vaikka heittääkin hitaampaa kiekkoa. ite käytän/käytin siis pitkiin peukkuihin latituden xxx, flätti banshee, 1.7runin exp1 tai ch whippetiä ja nois kaikissa aika kapee rimmi. ite heitin peukulta parhaillaan tonne 105-110metriin ja mullakin siis lähinnä pakkotilanteessa käytin tota heittoa koska tomo oli niin paljon parempi ja pidempi

lyhkäsiin upseihin 60-85m käytin tosiaan jotain hakattua beastia, hakattua crushia tai mitä vaan alivakaata draiveria

jos piti heittää alle 60metrinen upsi niin useesti heitin sen aviarilla tai pro rhynolla

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Upsiketju
« Reply #109 on: 17.12.13 - klo:20:15 »
Mites sulla oli noin iso ero peukun ja tomon välillä, ei kai ne teknisesti eroa niin paljoa toisistaan?

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Upsiketju
« Reply #110 on: 17.12.13 - klo:20:32 »
Mites sulla oli noin iso ero peukun ja tomon välillä, ei kai ne teknisesti eroa niin paljoa toisistaan?

niin siis noin 25-30m pidemmälle meni tomolla mulla kuin peukulta. parhaillaan hieman yli 130m normikiekolla, epiciä ei lasketa nyt mukaan:)Syynä varmaankin se et mun heitto aina ollu erittäin rento ja en ole tykänny puristaa kiekosta ja myöskin rento lihas on aina nopeempi. Tomossa ei tartte kiekosta puristaa oikeestaan ollenkaan mut peukultahan on pakko hieman puristaa.

sitten mun olkapää oli erittäin liikkuva ja siksi pystyin tomoa heittää erittäin hitaasti kääntyvällä kiekolla kovaa myös johkin klo 10 kulmaan, joka on myrkkyä olkapäälle jos se ei ole liikkuva,
Peukultahan lähtökulma on paljon luontevampi olkapäälle ja siksikin suurin osa pelaajista(ehkä 70%) heittää peukulta pidemmälle kuin tomolta. Tomon etu oikeestaan ehkä vaan se että sillähän tulee pidempi vipuvarsi kun etu-ja keskisormi on ojennettuna siinä rimmissä ja jos on vahvat sormet, niin etua ja pituutta ja sillä lisää.


mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Upsiketju
« Reply #111 on: 17.12.13 - klo:22:41 »
Oon aina ollu huono heittämään palloa enkä saa forea/upsia lentämään minnekkään.. Aluksi kun kuulin pelaajien puhuvan videoissa "upshoteista" niin luulin että ne tarkottaa niillä just noita upseja ja ihmettelin että miksi ne niihin puttereita käyttää kunnes selvis että eri heitoista puhutaan :D

Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: Upsiketju
« Reply #112 on: 17.12.13 - klo:22:50 »
Saisinko pikatiivistelmän upsin perustekniikasta, nimimerkillä heitän keihästä yhtä pitkälle (ei, en sitäkään oikeastaan osaa) 8)
#66832

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Upsiketju
« Reply #113 on: 18.12.13 - klo:00:59 »
Saisinko pikatiivistelmän upsin perustekniikasta, nimimerkillä heitän keihästä yhtä pitkälle (ei, en sitäkään oikeastaan osaa) 8)

Kolinskyn videosta voisit saada jotain irti. Siinä on muistakin heitoista, mut tos 3:50 alkaa tuo mitä kysyit... just press play...


Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Upsiketju
« Reply #114 on: 18.12.13 - klo:21:01 »
No joo, mitähän nyt sanois noista Kolingin neuvoista,hmm. Ainakin kaveri "mallaa" kohdassa 3.53 aika surkeesti vasemman käden osalta hommaa,ei siis ole vasuri mukana ollenkaan.
sitten heittovaiheessa Jeremy nojaa voimakkaasti vasemmalle ja kaatuu vasemmalle ja voima katoaa veke.
Ristiaskelta ei ota ollenkaa vaan jenkkityylisesti vasemman jalan taakse menee oikea ristiaskel. Tolleen ei kyllä kauheen kauas lentäis jos frisbee ois paivava väline, mut toki noin pitkä kaveri noin pitkillä raajoilla ja ilmeisen hyvällä kädellä huitasee kiekon kauas miten tahansa kuhan suuntaa sen oikein ja saa jengaa kiekkoon.

Keihäänheittäjistä itse ottaisin enemmän vinkkejä jos pituutta oikeesti vaan haluis. Toki frisbee on niin kevyt väline ettei siihen upsiinkaan periaatteessa vauhtia tarvita juurikaan.
ite oon heittäny täysin paikaltaan joku 125m tomoa ja vauhdilla max 10m enemmän ja jalat rinnakkain paikaltaakin jonkun 120m. Toki tilanne ois eri jos kiekko painais esim jonkun 600+ grammaa:) silloin vauhti ja tukijalan käyttö auttais enemmän.

Offline Skip Jackal

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Upsiketju
« Reply #115 on: 23.12.13 - klo:17:12 »
Vasemmassa reunassa on kaikkein alivakaimmat lätyt. Yhtään kunnon jyrää ei ollu, vakain tais olla ESP-Nuke.
Oletko vasuri vai miten ihmeessä sullon peukulla alivakaat pannut vasemmalla? Minulla ainakin peukun puolelta alivakaat on tosi pitkällä oikealla, myös noilla lähärimitoilla. Alivakaa kiekko tekee niin nopeasti tuon kiemuransa, että ehtii vetää pitkästä sivuun ennen ländäystä.

Esimerkkinä jos nakkaisin vaikka 5kpl xxx:ää ja 5 kpl jotain alivakaata (no vaikka beast) tähtäimenä joku tikku vaikka 70m päässä, niin todennäköisesti kaikki triplaäksät ois siellä tikun vasemmalla puolen ja kaikki biistit sitten tikun oikealla puolen. Siis jos tähtäisin orjallisesti aina suoraan siihen tikkuun.
Tarkotin vasemmalla tota kasan vasenta reunaa.  Heittosuunta oli kuvan kiekoista joku 10-15 metriä vasemmalle. Ja olen oikeakätinen.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Upsiketju
« Reply #116 on: 23.12.13 - klo:17:36 »
Vasemmassa reunassa on kaikkein alivakaimmat lätyt. Yhtään kunnon jyrää ei ollu, vakain tais olla ESP-Nuke.
Oletko vasuri vai miten ihmeessä sullon peukulla alivakaat pannut vasemmalla? Minulla ainakin peukun puolelta alivakaat on tosi pitkällä oikealla, myös noilla lähärimitoilla. Alivakaa kiekko tekee niin nopeasti tuon kiemuransa, että ehtii vetää pitkästä sivuun ennen ländäystä.

Esimerkkinä jos nakkaisin vaikka 5kpl xxx:ää ja 5 kpl jotain alivakaata (no vaikka beast) tähtäimenä joku tikku vaikka 70m päässä, niin todennäköisesti kaikki triplaäksät ois siellä tikun vasemmalla puolen ja kaikki biistit sitten tikun oikealla puolen. Siis jos tähtäisin orjallisesti aina suoraan siihen tikkuun.
Tarkotin vasemmalla tota kasan vasenta reunaa.  Heittosuunta oli kuvan kiekoista joku 10-15 metriä vasemmalle. Ja olen oikeakätinen.
Vissiin kiekon lähtöasento on sitten jo aika lähellä kello kolmee sun upseissas?

Offline Skip Jackal

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Upsiketju
« Reply #117 on: 04.03.14 - klo:15:11 »
Vasemmassa reunassa on kaikkein alivakaimmat lätyt. Yhtään kunnon jyrää ei ollu, vakain tais olla ESP-Nuke.
Oletko vasuri vai miten ihmeessä sullon peukulla alivakaat pannut vasemmalla? Minulla ainakin peukun puolelta alivakaat on tosi pitkällä oikealla, myös noilla lähärimitoilla. Alivakaa kiekko tekee niin nopeasti tuon kiemuransa, että ehtii vetää pitkästä sivuun ennen ländäystä.

Esimerkkinä jos nakkaisin vaikka 5kpl xxx:ää ja 5 kpl jotain alivakaata (no vaikka beast) tähtäimenä joku tikku vaikka 70m päässä, niin todennäköisesti kaikki triplaäksät ois siellä tikun vasemmalla puolen ja kaikki biistit sitten tikun oikealla puolen. Siis jos tähtäisin orjallisesti aina suoraan siihen tikkuun.
Tarkotin vasemmalla tota kasan vasenta reunaa.  Heittosuunta oli kuvan kiekoista joku 10-15 metriä vasemmalle. Ja olen oikeakätinen.
Vissiin kiekon lähtöasento on sitten jo aika lähellä kello kolmee sun upseissas?
Tais jossai kahden nurkilla olla kulma. Mut kuten taisn jo kirjottaa ni en oo upseja harjotellu juur yhtään koska olkapää ei kestä tota heittoa. Ja hyvin harvoin tarvinnu, ehkä joihinki puskien ylityksiin korkeintaan.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Upsiketju
« Reply #118 on: 04.03.14 - klo:16:20 »
Kestääkö sulla olkapää kumpaakaan upsia? Kaverilla on aika heikko olkapää ja se pystyy heittämään kohtuullisesti thumberia, tomoa ei ollenkaan.

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Upsiketju
« Reply #119 on: 05.03.14 - klo:07:54 »
Tuleeko peukku-upsii enemmän pituutta jos nostan lähtökulmaa noin kello kahdesta sinne melkein 12:sta...? Sellanen 60-70m siivuja irtoo nyt ja pitäs viel enempi rykiä kai vissii. Olkapää ei oo koskaan ollu ongelma, ei tunnu missää.
Team Discraft / #71739