Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?  (Read 68290 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #75 on: 30.03.15 - klo:21:06 »
Oman / naapuriseuran tyyppien kiekot nappaan mukaan ja ilmoittelen. Muut löytöboksiin jos radalla moinen on tai sitten nostan vain lähimmän korin päälle. Ei jaksa enää raahata noita kotiin ja soitella perään. Suurin osa kun ei vastaa / vastaa 5 kk päästä "sori ku unohin, toivottavasti kiekko vielä löytyy"

Sama. Ei enää oikeesti jaksa sitä, että kaappien hyllyt notkuu paskalta haisevien Toppilan pannujen painosta. Oon kylmästi tehnyt nyt niin, että en edes soittele uudestaan noiden perään. Viime syksynä löysin PD:n ja Firebirdin samalla nimellä Toppilasta ja soitin niistä. Oli ulkopaikkakuntalaisia ja lupasi soittaa kun tulee seuraavan kerran Ouluun, piti kuulemma kuukauden sisään tulla. No, soitin sitten kahden kuukauden päästä ja oli unohtanut tietty soittaa, lupasi ensi kerralla. No nyt siitä on puoli vuotta, ja laitoin molemmat pannut bägiin.

Offline Tiwwaz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Hyvönen
  • Seura: OFS
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #76 on: 31.03.15 - klo:09:25 »
Oman / naapuriseuran tyyppien kiekot nappaan mukaan ja ilmoittelen. Muut löytöboksiin jos radalla moinen on tai sitten nostan vain lähimmän korin päälle. Ei jaksa enää raahata noita kotiin ja soitella perään. Suurin osa kun ei vastaa / vastaa 5 kk päästä "sori ku unohin, toivottavasti kiekko vielä löytyy"

Sama. Ei enää oikeesti jaksa sitä, että kaappien hyllyt notkuu paskalta haisevien Toppilan pannujen painosta. Oon kylmästi tehnyt nyt niin, että en edes soittele uudestaan noiden perään. Viime syksynä löysin PD:n ja Firebirdin samalla nimellä Toppilasta ja soitin niistä. Oli ulkopaikkakuntalaisia ja lupasi soittaa kun tulee seuraavan kerran Ouluun, piti kuulemma kuukauden sisään tulla. No, soitin sitten kahden kuukauden päästä ja oli unohtanut tietty soittaa, lupasi ensi kerralla. No nyt siitä on puoli vuotta, ja laitoin molemmat pannut bägiin.

Tämä oli just mun motivaationa kun Hiiroseen löytökiekkolaatikon asensin. Aktiivinen väki oli tympääntynyt toimimaan "oikein" löytökiekkojen kanssa, kun niitä ei kukaan noutanut. Ja näkyville nostetut kiekot yleensä meni vääriin bägeihin. Löytökiekko laatikon kanssa huomas myös, että ihmisiä ei omat hukatut kiekot kiinnostaneet. Eilettäin lahjoitin 110 kiekkoa Oulun kouluille ja laitoin n.150 kiekkoa huutokauppaan ofs foorumille (wink wink http://www.oulunfrisbeeseura.net/forum2014/index.php?board=16.0)

edit: Unohin mainita, että saadut rahat lahjoitan hyväntekeväisyyteen
« Last Edit: 31.03.15 - klo:09:28 by Tiwwaz »

Offline Kiekkorosvo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anu Saukkonen
  • Seura: Anu Saukko fanclub
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #77 on: 07.04.15 - klo:19:34 »
Eipä ollut viimeksi saldoa niin ei pystyny soittamaan kiekossa olevaan numeroon. Sitte kun kotona olin jo niin oli kiekot peilikaapin päällä ja äitin kynsilakanpoistoaineet kaatui päälle ja liuotti teksit pois :( kävin sit parin viikon testailun jälkeen kuitenkin palauttamassa radan löytökiekkoboksiin kyseisen kapineen

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #78 on: 07.04.15 - klo:19:52 »
Eipä ollut viimeksi saldoa niin ei pystyny soittamaan kiekossa olevaan numeroon. Sitte kun kotona olin jo niin oli kiekot peilikaapin päällä ja äitin kynsilakanpoistoaineet kaatui päälle ja liuotti teksit pois :( kävin sit parin viikon testailun jälkeen kuitenkin palauttamassa radan löytökiekkoboksiin kyseisen kapineen

Ei taida olla tiedossa miten helppo homma verrattuna sun sisäänrekisteröitymistouhuun on toi banaanin antaminen. Menisitkö Demifoorumille jonneileen jo...
Team Discraft / #71739

Offline Kiekkorosvo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anu Saukkonen
  • Seura: Anu Saukko fanclub
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #79 on: 07.04.15 - klo:20:31 »
Onko hiekkaa vaginassa? Jos mulle kerta näin kävi niin enpä voinut numeroksi heti muuttua, Ja palautin kyllä kiekon heti kun parin viikon päästä kyseiselle radalle palasin!

Offline Zechey

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #80 on: 07.04.15 - klo:21:29 »
Aina viesti jos kiekossa on numero. Jos löytöboksi radalla, kysyn että laitanko boksiin kiekon saannin toivossa  8)

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #81 on: 12.05.15 - klo:11:49 »
Tämähän on selvä inflaatio kun kiekkoja voi jo satapäin lahjoittaa eteenpäin kun ei ketään kiinnosta :)

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #82 on: 12.05.15 - klo:12:30 »
On käynyt hyvä tuuri kun olen tänä keväänä heittänyt 2 kertaa mun parhaan star dessun jonkkahan (vika oli heittäjässä) ja molemmilla kerroilla sain sen takaisin. Ekalla kerralla sen kaivo ylös yks tuttu ja tokalla kerralla joku tuntematon henkilö soitti ja sovittiin, että jättää sen johonkin jemmaan odottamaan minua. Jotkut kiekot ovat heittäjälleen kaupan ovh:ta arvokkaampia ja hyviä star dessuja ei tunnu tällä hetkellä saavan mistään.
« Last Edit: 12.05.15 - klo:12:35 by Larzi »
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #83 on: 12.05.15 - klo:12:52 »
Jos pohjassa on numero, laitetaan viestiä. Jos ei vastausta kuulu niin ei kuulu, jos kuuluu niin kyllähän sen sitten voi lähiradoille käydä tipauttamassa tms... postittaan en kyllä rupee ainakaan ilman korvausta. Ne jokuset kiekot joita on itse löytänyt on usein jäänyt myös itselle, ei tunnu kauheesti viesteihin kuuluvan vastauksia. On tainnut 1-2 jostain noin viidestä kiekosta palautua.

Itse toivon, että ainakin yritetään ottaa yhteyttä jos kiekko löytyy.

Offline vitikka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Seura: Willimiehen Disc Golf
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #84 on: 30.01.16 - klo:07:53 »
Yllättävän vähän on löytyökiekkoja tullut radoilla vastaan. Olen katson yhteystiedot enirosta ja käynyt viemässä postilaatikkoon. Jos ei löydy enirosta tietoja, niin oon laittanut tekstiviestin. Tietty jos rupeis kiekkoja löytymään usein, niin vois jäädä tuo kotiinkuljetuspalvelu vähemmälle.

Offline Tamohorski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 134
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #85 on: 05.02.16 - klo:14:58 »
Harvoin on tarvinnu mutta aina oon soittanut ja tarvitaessa kotiovelle kiikuttanut kun on omalta paikkakunnalta ollu kaikki. Itse olen saanut osan takaisin ja osa on jäänyt sille tielleen mutta onneksi se pariinkin otteeseen holariksi vintattu tiippari tuli takaisin. Suuri kiitos palauttajalle vielä kerran oli jo tullut pahimman pelossa suru puseroon,

Offline jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
  • Tali / Oittaa
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #86 on: 16.03.16 - klo:22:16 »
Soitan/viestittelen AINA, jos numero löytyy. Joskus saanut hieman pähkäilläkin, että mikä numero jossain kohtaa on.

Jos pelaan kotiradalla (Tali/Oittaa) niin yleensä kysyn jos haluavat, että pidän kiekon itselläni, kunnes sovitaan kiekon luovutuksesta. Korvausta en pyydä (kerran oli pakko ottaa vastaan kun ei suostunut olemaan antamatta sitä kymppiä :D). Mukavaa tuoda toiselle pientä iloa siitä, että kiekko on löytynyt. Joillekin tietyt kiekot ovat todella tärkeitä (syystä tai toisesta).

Kerran kävi niin hauskasti, että ilmoitin Veikkolasaa löytämästäni kiekosta sen omistajalle. Onnistuin sitten kadottamaan kyseisen kiekon samalla kierroksella. Noh, joku muu oli sit löytänyt sen ja soitti minulle, koska sovittiin alkuperäisen omistajan kanssa, että palautan sen Taliin (näin myös tein). Hauska episodi. :D

Joskus joku soitti ja kertoi löytäneensä kiekkoni radalta X, jossa en ole koskaan pelannut. Vissiin joku "löytänyt" kiekkoni Talista ja sitten kadottanut sen jossain muualla.


Muutaman kerran olen saanut takaisin kadottamani kiekon. Se lämmittää aina.
PDGA #97567

Offline Makkeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus
  • Seura: -
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #87 on: 04.04.16 - klo:11:01 »
Alkaa usko melkein loppumaan lajin harrastajiin kun koko "urani" aikana hävittänyt n 10 kiekkoa, josta tasan yhden olen saanut takaisin vaikka kaikissa selvästi nimi ja numero ollut kirjoitettuna.

Itse olen pyrkinyt aina palauttamaan löytämäni kiekot. Yleensä laitan heti tekstiviestiä jo kentältä ja tarvittaessa myöhemmin vielä toisen jos ei vastausta tule. Olen pitänyt noin paria viikkoa rajana, että jos siihen mennessä ei mitään viesteihin vastaa niin sitten kiekko siirtyy minun omistukseen.

Hyvä fiilis tuli kyllä yksi päivä kun löytyi kiekko ja omistaja tuli noutamaan, niin oli käynyt kunnon Fuller'sin oluen ostamassa kaupasta. Pieni ele ja oli käytännössä kyseisen kuluneen DX-Dessun arvosta noin puolet, mutta silti isoa peukkua kyseiselle herrasmiehelle!

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #88 on: 04.04.16 - klo:12:33 »
Alkaa usko melkein loppumaan lajin harrastajiin kun koko "urani" aikana hävittänyt n 10 kiekkoa, josta tasan yhden olen saanut takaisin vaikka kaikissa selvästi nimi ja numero ollut kirjoitettuna.

Itse olen pyrkinyt aina palauttamaan löytämäni kiekot. Yleensä laitan heti tekstiviestiä jo kentältä ja tarvittaessa myöhemmin vielä toisen jos ei vastausta tule. Olen pitänyt noin paria viikkoa rajana, että jos siihen mennessä ei mitään viesteihin vastaa niin sitten kiekko siirtyy minun omistukseen.

Hyvä fiilis tuli kyllä yksi päivä kun löytyi kiekko ja omistaja tuli noutamaan, niin oli käynyt kunnon Fuller'sin oluen ostamassa kaupasta. Pieni ele ja oli käytännössä kyseisen kuluneen DX-Dessun arvosta noin puolet, mutta silti isoa peukkua kyseiselle herrasmiehelle!

Valitettavasti se kiekkojen palautumisprosentti tuntuu olevan tosi pieni. Itsellä varmaan ainakin kymmenen kiekkoa hävinnyt ja jos en ihan väärin muista niin yksi on palautunut.

Itse laitan aina tekstiviestiä numeroon heti kiekon löydettyäni ja odottelen ainakin muutaman päivän tuleeko vastausta ennen kuin lasken kiekon omakseni.

Hämmästyttävän usein muuten kun olen itse kiekon löytänyt ja laittanut numeroon viestiä, tulee vastaukseksi että pidä se vaan. Ehkei joillekkin muovi ole yhtä arvokasta, kuin itselle :P

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #89 on: 04.04.16 - klo:13:46 »
Tuurista kai sitten kiinni, mutta n. 20 kiekkoa unohtanut/hukannut ja vain 3 jäänyt palautumatta, niistäkin yksi Vantaanjokeen, josta se ei takuulla palaudu ikinä. Puutahan tässä pitää kyllä koputtaa...