Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfaiheiset sovellukset Älypuhelimilla ja muilla alustoilla  (Read 267283 times)

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Moikka,

Minäkin kehittelin huvikseni Windows Phone 8.1:lle pituusmittausapplikaation.
Tällä hetkellä vain näyttää etäisyyden lähtöpisteeseen.
Jatkossa tohon voisi lisätä tulosten tallennuksen ja mahdollisesti eri kiekot jne. statistiikat.

Mittatuloksen tarkkuutta olen pyrkinyt parantamaan laskemalla lähtöpaikan usean paikannusdatan perusteella. Eli kun painetaan lähtöpaikan asetusnappia, kysellään noin sekunnin välein kolme kertaa laitteen sijainti, ja näistä sitten laskeskellaan approksimaatio todellisesta sijainnista, painottaen saaduista paikkatiedoista tarkimpia. Kokemuksen mukaan useimmiten lukema on erittäin lähellä todellisuutta, virhe jää usein vain muutamiin metreihin.

Käykääs lataamassa ilmaiseksi ja kertokaa käyttökokemuksia
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/disctape/a4c684e6-525d-4f50-ba1d-0b2a1403f22f

Sovellukseen voisi laittaa jonkun sulkemistoiminnon. Nyt se näyttää jäävän prosessiksi pyörimään taustalle jos nuolinäppäimellä poistuu?

Offline herbie

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Sovellukseen voisi laittaa jonkun sulkemistoiminnon. Nyt se näyttää jäävän prosessiksi pyörimään taustalle jos nuolinäppäimellä poistuu?

Tämä, että sovellus jää nuolinäppäimen painalluksen jälkeen näkymään application switcheriin eikä sitä kokonaan suljeta, on Windows Phone 8.1 tyylioppaan suosituksen mukainen toiminta. Tosin hyvin harva sovellus toimii näin, itselle ei tule mieleen kuin Facebook ja WP:n oma kalenteri. Nämä kyseiset applikaatiotkin hämmensivät WP8.1 alkuaikana tällä toiminnalla monet käyttäjät, koska oli totuttu että nuolesta appi sulkeutuu aina kokonaan.

Nämä taustalle jäävät saa suljettua sitten switcherinäkymästä raksista tai swaippaamalla alaspäin.

Appi ei siis tee tuossa suspended-tilassa yhtään mitään, eikä näin kuluta akkua tms., ja ajan myötä kun aukoo tarpeeksi muita sovelluksia niin käyttis sulkee sen kokonaan ja se häviää myös sieltä näkyvistä.

Voisi sen laittaa sulkeutumaan kokonaankin kun nuolesta painaa.
Huono puoli siinä on, että silloin asetettu lähtöpiste aina häviää ja aloitetaan alusta, kun appi avataan. Nykyisellään se jatkuu samasta. Myös silloin kun käyttis on sulkenut appsin kokonaan sillävälin kun se on ollut suspended-tilassa (jos lähtöpisteen asettamisesta on kulunut alle 6h, tämän ehdon lisäsin itse).

Pitää miettiä jos sen muuttaisi vanhan tavan mukaiseksi.
Itse olen oppinut pitämään tuosta tavasta kun tietää mistä on kyse.

Kiitos palautteesta!

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Sovellukseen voisi laittaa jonkun sulkemistoiminnon. Nyt se näyttää jäävän prosessiksi pyörimään taustalle jos nuolinäppäimellä poistuu?

Tämä, että sovellus jää nuolinäppäimen painalluksen jälkeen näkymään application switcheriin eikä sitä kokonaan suljeta, on Windows Phone 8.1 tyylioppaan suosituksen mukainen toiminta. Tosin hyvin harva sovellus toimii näin, itselle ei tule mieleen kuin Facebook ja WP:n oma kalenteri. Nämä kyseiset applikaatiotkin hämmensivät WP8.1 alkuaikana tällä toiminnalla monet käyttäjät, koska oli totuttu että nuolesta appi sulkeutuu aina kokonaan.

Nämä taustalle jäävät saa suljettua sitten switcherinäkymästä raksista tai swaippaamalla alaspäin.

Appi ei siis tee tuossa suspended-tilassa yhtään mitään, eikä näin kuluta akkua tms., ja ajan myötä kun aukoo tarpeeksi muita sovelluksia niin käyttis sulkee sen kokonaan ja se häviää myös sieltä näkyvistä.

Voisi sen laittaa sulkeutumaan kokonaankin kun nuolesta painaa.
Huono puoli siinä on, että silloin asetettu lähtöpiste aina häviää ja aloitetaan alusta, kun appi avataan. Nykyisellään se jatkuu samasta. Myös silloin kun käyttis on sulkenut appsin kokonaan sillävälin kun se on ollut suspended-tilassa (jos lähtöpisteen asettamisesta on kulunut alle 6h, tämän ehdon lisäsin itse).

Pitää miettiä jos sen muuttaisi vanhan tavan mukaiseksi.
Itse olen oppinut pitämään tuosta tavasta kun tietää mistä on kyse.

Kiitos palautteesta!

Okei, hyvä tietää! En tätä tiennytkään, mut toi suspended onkin se riittävä tieto. Ymmärrän ihan hyvin miksi sulkua ei kannata tohon sitten rakentaakaan :)

Offline iloreplica

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 250
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko N.
  • Seura: Willimiehen Disc Golf
Ai niin! Ne, ketkä jättävät Disctance-ketjun lukematta siinä oletuksessa että applikaatio on Androidille...

Ei enää, disctance.altervista.org!

Kyseessä web-app, ja joitain visuaalisia käpyjä voi olla. Appsi on optimoitu pystynäytölle. Vaakasellakaan mitään ongelmia tuskin on, näyttää vaan hassulta ja kiekkoja on vaikeampi lisätä. Suosittelen pystymoodia. Mikäli tästä löytyy palautetta, niin Disctance-ketjussa tavataan!  ;)

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Moikka,

Minäkin kehittelin huvikseni Windows Phone 8.1:lle pituusmittausapplikaation.
Tällä hetkellä vain näyttää etäisyyden lähtöpisteeseen.
Jatkossa tohon voisi lisätä tulosten tallennuksen ja mahdollisesti eri kiekot jne. statistiikat.

Mittatuloksen tarkkuutta olen pyrkinyt parantamaan laskemalla lähtöpaikan usean paikannusdatan perusteella. Eli kun painetaan lähtöpaikan asetusnappia, kysellään noin sekunnin välein kolme kertaa laitteen sijainti, ja näistä sitten laskeskellaan approksimaatio todellisesta sijainnista, painottaen saaduista paikkatiedoista tarkimpia. Kokemuksen mukaan useimmiten lukema on erittäin lähellä todellisuutta, virhe jää usein vain muutamiin metreihin.

Käykääs lataamassa ilmaiseksi ja kertokaa käyttökokemuksia
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/disctape/a4c684e6-525d-4f50-ba1d-0b2a1403f22f

Hyvä ja selkee sovellus!
Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline herbie

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Oukkidoukki, sit ois taas uus softa saatavilla, puttipeleihin pistelaskuri!

Ekassa versiossa pari pelimoodia: 1025 ja 100 puttia kympistä.
Tulossa jatkossa ainakin statseja lisää ja varmaan lisää pelimuotojakin.

Windows Phone 8.1 omistajille hyviä puttihetkiä!
Sovelluskaupasta: "Putt games":

http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/putt-games/09afc82c-6395-4157-9916-78aeea82241e

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Noniin nyt kun tuli uusi puhelin olisi tarve ottaa käyttöön uutta softaa. Eli selasin tätä ketjua mutta ajattelin kuitenkin kysyä että onko päivittynyttä infoa aiheesta "paras scorecard softa iOS:lle"? Ainakin osa aiemmin mainituista softista oli jo kadonnut apple storesta ja ensimmäinen mitä koitin oli kyllä niin p***a ettei mitään rajaa. :D Näyttäisi ensi vilkaisulla siltä että tulee kyllä ikävä Easy Scorecardia...
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Esamies

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miika
Easy Scorecard Pro
« Reply #172 on: 06.06.15 - klo:12:55 »
Kiersin tuossa kierroksen ja nappasin muutamalta väylältä liitteeks kuvan ku tuossa softassa niin pystyy tekemää ja kaikki suju hyvin kunnes... kierrokse jäläkee aattelin kahtoa niitä kuvia ni ei löyvy mistää :D

Kellää tietoa et mihkä ne kuvat päätyy?

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Selailin ketjua hieman taaksepäin ja vuoden aikana ei ole pahemmin mainintoja uusista ohjelmista...

Onkos kukaan löytänyt mitään uudempaa/parempaa softaa tässä vuoden aikana fribailuun liittyen? Itse vielä Androidin Disc Caddyn ilmaisversiolla liikenteessä.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings

Selailin ketjua hieman taaksepäin ja vuoden aikana ei ole pahemmin mainintoja uusista ohjelmista...

Onkos kukaan löytänyt mitään uudempaa/parempaa softaa tässä vuoden aikana fribailuun liittyen? Itse vielä Androidin Disc Caddyn ilmaisversiolla liikenteessä.

Androidilla Easy Scorecard on ainakin mun mielestä niin hyvä ettei muita tarvii. iPhonella tilanne onkin huonompi tai ainakaan mä en löytänyt mieleistäni softaa joten aloin sit koodaan omaa. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline JarzaHyzer

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
  • Zenior
    • View Profile

Selailin ketjua hieman taaksepäin ja vuoden aikana ei ole pahemmin mainintoja uusista ohjelmista...

Onkos kukaan löytänyt mitään uudempaa/parempaa softaa tässä vuoden aikana fribailuun liittyen? Itse vielä Androidin Disc Caddyn ilmaisversiolla liikenteessä.

Androidilla Easy Scorecard on ainakin mun mielestä niin hyvä ettei muita tarvii. iPhonella tilanne onkin huonompi tai ainakaan mä en löytänyt mieleistäni softaa joten aloin sit koodaan omaa. :)

Iphonelle tosiaan olen minäkin kaivannut kunnon ohjelmaa. Laitappas kauppapaikalle kun on valmis ;)
Kääntyy, kääntyy, kääntyy...no ei sitten

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Kyl toi disc caddy on ihan toimiva IOS:illa.

Offline Esamies

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miika
Käytin androidissani aikasemmi Disc caddyä ja oli iha toimiva hyvä ohjelma siihe asti ku jonku päivitykse myötä tahi jostai muusta syystä oli poistanu kaikki tulokset ja radat.. Nyt käytän easy scorecard prota eikä vielä ainakaa oo ollu onkelmia :)

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Mulla iphonelle käytössä DG Caddy. Helppokäyttöinen ja hyvät tilastot. Jossain vaiheessa kuitenkin poistettu appstoresta. En tiedä miksi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline TSK

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kämäräinen
Iphonella itse olen käyttänyt UDisc ohjelmaa. Ihan toimiva softa ollut.