Frisbeegolf-keskustelu > Treenipäiväkirjat

Tuplabogeyn rataseikkailut

<< < (26/28) > >>

Tuplabogey:
#97
15.9.2020 Keuruu
Iso Kirja ”Iso Heitto” (AAA1)

Seuraavana ratana Keuruulla sijaitseva Ison Kirjan ”Iso Heitto”. Nyt on todella kovasta radasta kyse, sillä tällä radalla, toki hieman muokatulla versiolla, pidettiin vuoden 2019 avoimen luokan SM-kisat. Rata on perustettu vuonna 2013 ja sitä on muutamaan kertaan päivitetty vuosien varrella. Radalla on nykyisin 18 väylää ja koreina toimivat DisCatcherit. Rata sijaitsee aivan uskomattoman komeissa maisemissa aivan järven rannalla ja olen odottanut todella pitkään, että saisin pelata täällä kierroksen.

Väylä 1 (Par 5)
288-metrinen aloitusväylä oikeastaan koko väylän mitan avoimella kentällä. Noin reilun sadan metrin päässä suoraan edessä on valotolppa, joka toimii mandona ja se on kierrettävä oikealta puolelta. Oma käsi ei aivan riitä mandolle saakka, mutta sen kun ohittaa niin edessä on ainoastaan avointa nurmikenttää, eikä mitään esteitä, joten saa sydämensä kyllyydestä antaa kiekolle kyytiä. (par)

Väylä 2 (Par 4)
225-metrinen oikealle kaartuva väylä. Noin sadan metrin päästä tiistä on noin 10 metriä leveä gäppi koivikossa, josta pitää saada kiekko menemään lävitse. Pienen koivikon jälkeen ei ole mitään esteitä enää edessä, mutta pitää olla tarkkana outtien kanssa, sillä niitä on joka puolella. (par)

Väylä 3 (Par 4)
152-metrinen vasemmalle kaartuva väylä loivaan alamäkeen. Heittolinjan edessä noin 50 metrin päässä, on pari pensasta, mutta niiden ylitse voi helpohkosti heittää. Tällä väylällä on todella tiukat outit joka puolella, joten pitää olla todella tarkkana mihin kiekon saa laskeutumaan. Korin lähellä on myös pari pientä ”bunkkeria”, jotka ovat hazard aluetta ja ne vaikeuttavat lähestymistä ja myöskään järveltä puhaltava tuuli ei sitä ainakaan helpota, sillä kori on aivan järven rannassa. (birdie)

Väylä 4 (Par 3)
65-metrinen suora väylä loivaan ylämäkeen. Tiipaikka sijaitsee todella kapeassa niemen kärjestä ja tuntuu, että heittäisit kiekkoa suoraan veneestä. Edessä on noin 40 metrinen järven ylitys, jonka jälkeen on jyrkkä ylämäki. Kannattaa varoa, että ei osu rannalla oleviin koivuihin, sillä jos niihin osuu, niin kiekko löytyy aivan varmasti järven puolelta. Sanoisin että tämä väylä on tähän saakka visuaalisesti kaikkein kaunein frisbeegolfväylä, joka on tullut vastaan. (par)

Väylä 5 (Par 3)
74-metrinen suora väylä loivaan ylämäkeen. Väylän vasemmalla reunalla noin 20 metrin päässä on mando, joka on kierrettävä vasemmalta puolelta. Mando ei vaikuta mitenkään peliin, sillä on kuitenkin pakko heittää koivujen välistä kohti koria. Kun ohittaa ne 20 metrin päässä olevan koivurivin, niin loppuosa väylästä on täysin avointa nurmikenttää. Oikealla reunalla on myös outtia, mutta sekään ei tule peliin jos ei osu alun puihin ja ota sieltä jonkin virhepompun. (birdie)

Väylä 6 (Par 3)
75-metrinen oikealle kaartuva väylä alamäkeen. Koria ei näy tiille, joten joutuu heittämään hieman sokkona. Väylällä on myös mando, noin 30 metrin päässä, joka pitää suorittaa vasemmalta. Kori on jälleen todella kauniilla paikalla aivan järven rannassa, joten pitkäksi ei kannata missään nimessä heittää avausta. (par)

Väylä 7 (Par 3)
91-metrinen oikeastaan suora ja aika kapea metsäväylä aivan järven rannassa. Väylän oikeassa reunassa on jälleen mando, joka on kierrettävä vasemmalta puolelta, mando estää ainoastaan ison rystyhyssen heittämisen oikeaa reunaa pitkin. Puuosumia kannattaa välttää, sillä suurella todennäköisyydellä kaikki vasempaan lähtevät hipsut päätyvät järveen. Korin sijaitsee jälleen kerran aivan uskomattoman hienolla paikalla. (par)

Väylä 8 (Par 4)
264-metrinen suora väylä aluksi loivaan alamäkeen ja lopuksi jyrkähköön ylämäkeen. Väylä alussa on puita, jotka muodostavat noin 5 metriä leveän gäpin, johon on osuttava, tämän jälkeen väylä on täysin avointa nurmikenttää. Väylä viettää oikealta vasemmalle, joten pitää olla todella tarkkana kiekon laskeutumiskulmasta, jotta ei joudu vasemmalla olevaan outiin. Lopussa kori on sijoitettu korkealle kallion laelle. (par)

Väylä 9 (Par 4)
225-metrinen suora ja aluksi melko kapea väylä aivan järven rannassa ja rannan myötäisesti. Oikealla reunalla oleva mando, estää isojen hyssejen heittämisen, joten on mentävä kiltisti väylää pitkin ja varottava, ettei kiekko yhtään feidaa ja päädy järveen. Väylän loppuosa on täysin avointa muutamaa suurta pensasta lukuun ottamatta. Kori sijaitsee vähän niin kuin saaressa, sillä sinne on mentävä siltaa pitkin ja poistuttava siltaa pitkin. Korin takana on vesi noin 8 metrin päässä, joten aivan minne tahansa ei voi heittää lähestymistä. Todella komea ja hienosti suunniteltu väylä. (par)

Väylä 10 (Par 3)
100-metrinen vasemmalle kaartuva väylä jyrkkään ylämäkeen. Sisäkurvissa ennen koria on muutama mänty, jotka pitää ohittaa ja vasemmalla reunalla on myös outtia koko väylän mitta. Korille pääsemiseksi on heitettävä todella kovaa ja ainakaan oma käteni ei sinne saakka riitä. (par)

Väylä 11 (Par 3)
109-metrinen suora väylä todella jyrkkään alamäkeen. Kori sijaitse aivan järven rannassa joka on luonnollisesti outtia, myös molemmilla reunoilla on outtia koko matka, joten pitää olla todella tarkkana, ettei kiekko feidaa vasemmalle tai kippaa oikealla. Tämä on se väylä, jossa suurimalla todennäköisyydellä löytää kiekkonsa outin puolelta. Todella komea väylä jälleen kerran.  (par)

Väylä 12 (Par 4)
225-metrinen vasemmalle kaartuva väylä. Väylällä on noin 7 metriä leveä porttimando noin 40 metrin päässä tiistä ja jos en missaa, niin dropparikin löytyy. Avaus heitetään alamäkeen ja molemmin puolin on melko tiukat outit. Noin 120 metrin päässä väylä avartuu valtavaksi nurmikentäksi ja etäisyyksien hahmottaminen on tästä johtuen todella hankalaa. Korin vasemmalla sivulla ja takan on todella lähellä myös outtia ja liian pitkäksi menneet lähärit löytyvät todella helposti tuuheiden kuusen oksien alta. (bogey)

Väylä 13 (Par 3)
120-metrinen hieman vasemmalle kaartuva väylä alamäkeen. Noin 30 metrin päässä tiistä on vaahteran ja skeittihalfpipen muodostama noin 5 metriä levä gäppi. Jos osuu gäppiin, niin väylä on muuten avointa nurmikenttää lopun muutamaa koivua lukuun ottamatta. Väylällä on jälleen todella kapeat outit, joten tarkkana saa olla. (par)

Väylä 14 (par 4)
150-metrinen vasemmalle kaartuva par 4-väylä. Väylän alussa on jälleen noin 5 metriä leveä gäppi, johon osuttava, jonka jälkeen on taas pitkästi avointa. Kori sijaitsee hieman hassussa paikassa mäen päällä ja sinne voi päästä ainoastaan kapeaa puukujaa pitkin, joten avauksen sijoittaminen on todella tärkeää. Joka puolella on taas kapeat outit. Tämä on mielestäni radan huonoin väylä ja on radan ainoa väylä josta en oikein pidä.  (birdie)

Väylä 15 (Par 3)
115-metrinen suora ja melko kapea väylä. Koria ei aivan näy tiille sillä joutuu heittämään pienen kumpareen ylitse ja kiekon feidiä on todella vaikea hallita tästä johtuen, varsinkin kun väylä viettää koko matkan vasemmalle alas. Väylällä on myös mando, joka pitää suorittaa vasemmalta puolelta ja se estää ainoastaan ison hyssen heittämisen korille. Väylä joka puolelta löytyy jälleen outtia. (par)

Väylä 16 (Par 3)
95-metrinen suora ja todella kapea väylä. Väylällä on myös tuplamandoportti noin 30 metrin päässä tiistä, joka rajoittaa heittovalikoimaa dramaattisesti. Todella hieno väylä ja jos välttyy puuosumilta, niin korille on melko helppo päästä sillä heitetään loivaan alamäkeen. (par)

Väylä 17 (Par 4)
235-metrinen suora ja täysin avoin väylä lukuun ottamatta lopun pientä metsäsaareketta, jonne kori on piilotettu. Nyt saa heittää aivan sydämensä kyllyydestä, sillä väylä on TODELLA leveä. Vasemmalla oleva kävelypolku on kyllä outtia, mutta oikealla on hehtaarikaupalla tilaa, joten outtiin tuskin joutuu. Kori tosiaan sijaitsee pienessä metsäsaarekkeessa jonne menee ainoastaan kapea reitti, toki voi yrittää tuurilla metsän läpi tai sen ylitse, mutta korin takana on todella lähellä outtia. (par)

Väylä 18 (Par 4)
235-metrinen mutkitteleva par 4-väylä avoimella nurmikentällä, ainoastaan tiukat outit tekevät väylästä mutkittelevan, joten ihan minne sattuu ei voi kiekkoa nakella. Väylällä on myös mandovalotolppa noin 100 metrin päässä tiistä, joka pitää suorittaa vasemmalta puolelta ja droppari löytyy aivan mandon vierestä. Väylä kaartuu mandon jälkeen oikealle ja lopuksi vielä vasemmalle taskuun, jossa kori sijaitsee. Väylä tuntuu todellakin pidemmältä kuin ilmoitettu ja varsinkin tuulisella säällä, tämä täysin avoimella oleva väylä, on todella haastava. Erinomainen lopetusväylä tälle radalle.  (bogey)


Lopputulos: -1

Radan paras väylä: Radan paras väylä on väylä numero neljä ja vain ja ainoastaan maisemien puolesta. Tämä on kaunein frisbeegolfväylä ylivoimaisesti.


Ratakartta löytyy heti parkkipaikan vierestä ja puttikoreja on useampiakin ja tilaa löytyy hehtaarikaupalla jos haluaa lämmitellä draivinrangella. Nyt on sellainen rata, jossa voi todellakin lämmitellä kaikki heitot ja putin kuntoon ennen kierrosta, sillä puitteet ovat todellakin kunnossa. Rata on maksullinen ja se kustantaa 5 euroa/päivä, jonka maksaa todella mielellään, sillä rata ja puitteet ovat aivan mahtavat. Nurmikot on leikattu milliin ja sitä leikkaamista on oikeasti monta hehtaaria, joten ylläpidettävää on todella paljon. Ratamaksu voisi olla aivan hyvin vielä korkeampikin, sillä on nähty todella paljon heikommin huollettuja ratoja vähintään samoilla kertamaksuilla. Maisemat radalla on aivan uniikit ja en osaa kuvitella voisiko missään muualla olla näin suurta rataa näin komealla alueella ja maisemissa. Suurin osa väylistä sijaitsee aivan järven rannalla ja puitteet ovat melkein kuin pallogolfkentällä. Väyläopasteet löytyvät jokaiselta väylältä ja ne ovat todella selkeät ja siirtymillä on opasteitta ohjaamassa heittäjiä. Tiipaikat ovat riittävän suuret, mutta ne ovat oikeastaan ainoa asia, joka radalla voisi olla hieman parempi, sillä muutamalla väylällä ne olivat hieman epätasaiset, mutta on tullut paljon huonompiakin nähtyä. Radan väylät ovat todella hyvin suunniteltuja ja ne ovat kaikki haastavia. Radalta löytyy myös yllättävän paljon korkeuseroja ja useat väylät viettävät kinkkisesti kohti outtia, joten kiekonlaskeutumiskulmat pitää hallita  jos haluaa hyvän tuloksen ja ei halua löytää kiekkoaan outista. Väyläpituudet ovat sitä luokkaa, että joka väylällä saa heittää koko ajan kovaa ja tarkasti ja pirkkojen saaminen on todella haastavaa. Usealla väylällä outit ovat todella lähellä, joten keskittyminen ei saa yhtään herpaantua, sillä sitten tulee automaattisesti plussaa korttiin, ja plussien takaisin kurominen tuloksessa on todella haastavaa.

Rata on todella haastava ja sopiikin parhaiten enemmän harrastaneille ja pro-pelaajille. Aloittelijoille rata on fyysisesti ja varmasti henkisestikin raskas, sillä heittomitta ei tule riittämään ja plussaa tulee tuloskorttiin todella paljon. Ehdottomasti huippurata on kyseessä ja siellä kannattaa kyllä kaikkien suunnata jos tykkää frisbeegolfista, sillä tästä ei paljon voi rata enää parantua. Rata on todella loistava kokonaisuus ja aivan uskomattoman mahtavissa maisemissa. Paras rata, joka on ratabongausseikkailujen aikana tullut tähän saakka vastaan.


Oma rataennätys: -1


Rata-arvostelu:
Radan puitteet:2.3
Radan kunto:2.4
Radan toteutus:2.3
Yleisfiilis radasta:2.4

Loppuarvosana: 9.4

Tuplabogey:
#98
15.9.2020 Keuruu
Keurusselän frisbeegolfpuisto (AA1)

Seuraavana Keuruun ratana, Keurusselän frisbeegolfpuisto. Rata on perustettu vuonna 2019, joten melko uudesta radasta on kyse. Rata on 18-väyläinen ja koreina toimivat tällä kertaa Prodiscuksen Targetit punaisilla yläpannoilla. Rata sijaitsee Keurusselän lenkkeilymaastossa, joten korkeuseroja on varmasti luvassa.

Väylä 1 (Par 3)
107-metrinen suora ja melko avoin aloitusväylä. Kori sijaitsee kumpareen reunalla, joten rollausvaara on suuri. Yhtään vajaaksi ei kannata avausta jättää sillä on suuri riski, että jää muutaman matalahkon puskan keskelle. Todella komea aloitusväylä. (par)

Väylä 2 (Par 3)
116-metrinen oikealle kaartuva väylä ylämäkeen. Väylällä on myös mando (ja dropparikin löytyy) noin 40 metrin päässä tiistä, joka pitää suorittaa vasemmalta puolelta, joten korille ei pääse yhtään oikomaan. Vasemmalla oleva asfalttitie ja oikealla oleva aita ovat outtia ja muovaavat tästä väylästä todella kapean ja haastavan väylän jossa kiekon laskeutumiskulma pitää hallita. Kori sijaitsee jälleen viettävässä rinteessä, joten ohi ei kannata puttailla. (bogey)

Väylä 3 (Par 3)
Tässä kohtaa on hieman pidempi siirtymä. 126-metrinen todella paljon oikealle kaartuva väylä jyrkkään alamäkeen. Väylällä on jälleen mando väylän  oikeassa reunassa, joten korille ei taaskaan pääse yhtään oikomaan, vaan on heitettävä väylää pitkin. Väylä on melko kapea ja kiekot jostain syytä löytyvät lähes aina vasemmalla olevasta sankasta metsästä jos ei hallitse kiekon lentorataa. Kori sijaitsee hieman metsän puolella taskussa, joten lähestyminen korille ei ole mikään itsestään selvyys. (par)

Väylä 4 (Par 4)
187-metrinen vasemmalle kaartuva väylä jyrkkään ylämäkeen, nousua korille tulee 14 metriä. Oikealla reunalla oleva lauta-aita on outtia. Avauksen saa heittää aivan täysiä, sillä väylä on avoin ja väylää nousee yhä jyrkemmin ylös kun lähestytään koria. Kori sijaitsee aivan mäen huipulla, joten kakkosheiton voimaakaan ei tarvitse rajoittaa, sillä harva tyyppi heittää sen pitkäksi. (par)

Väylä 5 (Par 3)
109-metrinen suora väylä jyrkkään alamäkeen, laskua korille tulee 14 metriä. Väylän alussa on noin 5 metriä leveä gäppi, johon pitää osua, sen jälkeen väylä on täysin avoin. Kori sijaitsee pienen ja sileän kallion laella, joten greeni on todella nopea ja kiekko on erittäin hankala saada jämään avauksella lähelle koria. Kokemuksesta voin sanoa, että rautoihin ei kannata putata sillä tällä greenillä 15 metrin rollit ovat täysin arkipäivää. (bogey)

Väylä 6 (Par 3)
137-metrinen suora ja täysin avoin väylä nurmikentällä. Vasemmalla reunalla oleva lauta-aita on jälleen outtia. Kori on korotettuna aivan avoimella paikalla, joten tuuli vaikuttaa todella paljon puttiin. (par)

Väylä 7 (Par 4)
196-metrinen oikealle kaartuva par 4-väylä, nousua korille tulee 12 metriä. Avauksen saa heittää loivaan alamäkeen, mutta pitää olla varuillaan, jottei kiekko kippaa liiaksi oikealle, sillä noin 110 metrin päässä tiistä on mando, joka on kierrettävä vasemmalta puolelta. Mandon jälkeen väylä kääntyy 90 astetta oikeaan ja kohti jyrkkää ylämäkeä. Väylä myös kapenee huomattavasti, vasemmalla puolella on tiheää metsää ja oikealla reunalla on todella jyrkkä rinne koko loppumatkan. Kori on jälleen sijoitettu hienosti jyrkänteen reunalle, joten ohi ei kannata puttailla. (bogey)

Väylä 8 (Par 3)
113-metrinen todella kapea ja hieman s-kirjaimen mallinen mutkitteleva väylä. Koko väylä on oikealle viettävässä rinteessä, joten puukikkejä ei kannata ottaa ainakaan oikealle, sillä kiekko voi löytyä hyvin kaukaa alhaalta rinteestä. Todella haastava par 3-väylä. (par)

Väylä 9 (Par 3)
103-metrinen suora ja kapea väylä ylämäkeen, nousua korille tulee 7 metriä. Oma käsi ei meinaakaan riittää korille saakka ja lähestyminen korille on hankalaa sillä lopussa on vielä suurten kuusen oksin muodostaman ”matala katto”. Jälleen todella haastava väylä ja tähän väylään ei varmasti liikaa pirkkoja tule. (par)

Väylä 10 (Par 3)
87-metrinen suora ja kapea väylä ylämäkeen. Väylän ulkopuolella on todella tiheää metsää ja kori sijaitsee kallion laella, joten lähestymistä on vaikea saada jäämään korin lähelle ja heti korin takana on parin metrin pudotus. (par)

Väylä 11 (Par 4)
156-metrinen oikealle kaartuva par 4-väylä alamäkeen. Avaus pitää heittää kapeaan ränniin ja rännin ulkopuolinen metsä on todella tiheää, joten puuosumia ei kannata ottaa. Noin 90 metrin päässä väylä kääntyy 90 astetta oikealle ja alamäkeen. Sweetspot, johon kiekko pitäisi saada laskeutumaan, on todella pieni ja oikeastaan jos et pysy väylällä niin par-tuloksen saa heti unohtaa. Tämä on yksi radan parhaista väylistä jos ei jopa paras.  (bogey)

Väylä 12 (Par 3)
97-metrinen oikealle kaartuva kapea metsäväylä. Aluksi puusto on tiheää, mutta onneksi harvenee loppua kohden. Vaatii todella teknisen ylikääntävän rystyheiton, jos halajaa pirkkoa. (par)

Väylä 13 (Par 3)
94-metrinen suora ja kapea väylä pururataa pitkin. Ympäröivä metsä jälleen sen verran tiheää, että kummallekaan sivulle ei kannata joutua. (birdie)

Väylä 14 (par 3)
116 metrinen vasemmalle kaartuva melko kapea väylä.  Väylällä on myös mando, joka on kierrettävä oikealta puolelta, mando estää ainoastaan avointa pururataa myöden heittämisen. Väylän maasta viettää todella jyrkästi vasemmalle, joten on hyvin todennäköistä, että kiekko löytyy jostain korin vasemmalta puolelta, varsinkin jos sattuu joku puuosuma. Lähestyminen on myös erityisen hankalaa, sillä kori on viettävässä rinteessä ja kiekko on vaikea saada pysähtymään korin juureen. Sanoisin, että tämä on radan vaikein väylä pirkottaa. Ja korin läheisyydessä tapasin myös kauden ensimmäisen kyykäärmeen paistattelemassa päivää, onneksi näitä otuksia ei tule liian usein vastaan radoilla. Käärmeen nähtyä menee aina muutama väylän ajan, että kaikki risut ja kepukat näyttävät käärmeiltä (par)

Väylä 15 (Par 4)
168-metrinen vasemmalle kaartuva par 4-väylä todella jyrkkään alamäkeen. Heti väylän aluksi on todella kapea ja matala triplamandoportti, joten on pakko heittää todella suora ja matala heitto. Kiekko ei saa päätyä kummallekaan puolelle väylää, koska sitten alkavat suuret vaikeudet. Ennen koria on myös jälleen mando, joten metsän ylitse ei voi korille heittää, vaan on mentävä kiltisti mandon oikealta puolelta väylää pitkin todella syvälle vasemmalle, jossa kori lopulta sijaitsee. Loppuosa väylästä on hieman kummallisen muotoinen ja en oikein keksi, miten lähestymisen voin saada edes korille. (par)

Väylä 16 (Par 3)
97-metrinen vasemmalle kaartuva väylä ylämäkeen. Saa olla todella kova hanska jos haluaa nostolle. (par)

Väylä 17 (Par 3)
76-metrinen oikealla kaartuva väylä pururataa pitkin ylämäkeen. (par)

Väylä 18 (Par 5)
217-metrinen mutkitteleva ja todella kapea par 5-väylä metsässä. Väylä kääntyy vähän väliä eri suuntiin ja ympäröivä metsä on todella tiheää, joten sieltä ei löydy minkäänlaisia jatkomahdollisuuksia. Sanoisin, että koko väylän aikana ei kannata draiveria ottaa käteen vaan mennä lyhyillä midariheitoilla, koska sillä tavalla saa varmasti pienimmän väylätuloksen. Kori sijaitsee lopussa kallion laella. Tämä väylä ehkä kaipaisi hieman muokkausta vielä, jotta tästä saataisiin parempi väylä ja muutenkin sopivampi radan muihin väyliin verrattuna, sillä tämä on mielestäni ratasuunnittelijan ainoa heikko suoritus, eikä vain siksi koska otin tuplabogeyn. (tuplabogey)


Lopputulos: +5

Radan paras väylä: Radan paras väylä on väylä numero 13, koska se on todella hienosti suunniteltu ja toteutettu par 4-väylä. Visuaalisesti hieno ja erittäin vaikea.

Ratakartta löytyy heti parkkipaikan vierestä, mutta puttikoria en valitettavasti löytänyt. Väyläopasteet löytyvät jokaiselta väylältä ja suuntanuolia on maastossa ohjaamassa pelaajia. Tiipaikat on rakennettu viimeisen päälle, joten kaikki puitteet ovat todella hyvällä tolalla. Radan väylät ovat hyvin suunniteltuja ja todella monipuolisia. Rata on haastava tai oikeastaan se on vaikea ja sanoisinkin, että tämä on vaikein rata missä olen tähän saakka koskaan käynyt. Mutta rata on oikealla tavalla vaikea, sitä ei ole keinotekoisesti vaikeutettu millään ihme kikkailuilla. Rataa vaikeuttaa huomattavasti väylän maasto, sillä korkeuserot ovat lähes jokaisella väylällä melkoiset ja osa väylistä on myös viettävissä rinteissä. Myös väyläpituudet ovat pitkiä, mutta silti kuitenkin ihan inhimillisiä, sellainen 100 metriä heittävä voi täysin onnistuneilla heitoilla saada muutaman pirkon ja rata onkin tarkoitettu hieman edistyneemmille pelaajille. Korin sijoituspaikat on hyvin mietittyjä ja suurimmalla osalla väylistä pitääkin oikeasti miettiä yrittääkö runata puttia vai seiftaako vain alle. Todella hyvä ja erinomaisesti suunniteltu ja rata on kyseessä.
Rata on todella haastava/vaikea ja sopii enemmän harrastaneille. Rata on fyysisesti melko raskas ja henkisesti myös jos peli ei kulje ja jos heitto on hukassa, sillä plussaa tulee ja rankasti. Itse pelasin +5 ja pelasin mielestäni todella hyvin ja se oli itselle hyvä tulos ja oikeasti harvalla radalla olen tyytyväinen plussalle päätyneestä tuloksesta. Ehdottomasti yksi parhaista ja kovimmista radoista tähän saakka. Voin ehdottomasti suositella. Tällä radalla otetaan turhat luulot pois heittäjältä.


Oma rataennätys: +5


Rata-arvostelu:
Radan puitteet:2.2
Radan kunto:2.2
Radan toteutus:2.4
Yleisfiilis radasta:2.3

Loppuarvosana: 9.1

Tuplabogey:
#99
15.9.2020 Keuruu
Haapamäen frisbeegolfrata (B1)

Seuraavaksi radaksi valikoitui Haapamäen frisbeegolfrata Haapamäellä tai kuntaliitosten vuoksi nykyisin Keuruulla. Radan perustamisvuodesta ei ole tietoa, mutta kovin uudesta radasta ei kuitenkaan ole kyse, sanoisin että 3-5 vuotta vanhasta radasta on kyseessä. Radalla on 9-väylää ja koreina Prodiscuksen Targetit.

Väylä 1 (Par 3)
66-metrinen suora ja melko leveä metsäväylä alamäkeen. (birdie)

Väylä 2 (Par 3)
Sitten alkoikin taas suunnistustalkoot asutusalueen läpi ja siirtymää tulee pari sataa metriä. Väyläopastetta ei paikoillaan, mutta noin 70 metrinen hieman vasemmalle kaartuva väylä tietä pitkin. Kori sijaitsee hieman metsän puolella hieman risukon takana, mutta onneksi joku on kuitenkin alkukesästä pahimmat pajukot käynyt kaatamassa. (par)

Väylä 3 (Par 3)
52-metrinen suora ja kapea perus metsäväylä. (bidie)

Väylä 4 (Par 3)
70-metrinen suora ”väylä”, tai oikeastaan ei ole mitään ”väylää” vaan pitää heittää vaan metsän läpi ja toivoa ettei osu puihin. (par)

Väylä 5 (Par 3)
80-metrinen suora ja kapea väylä melko jyrkkään ylämäkeen. Puusto on sen verran harvaa, jotta ei ole oikeastaan väliä mistä kiekkonsa löytää. (par)

Väylä 6 (Par 3)
66-metrinen väylä alamäkeen. Jälleen ei ole olemassa mitään ”väylää” vaan saa heittää ja yrittää väistellä edessä olevat puut haluamiltaan puolilta. (par)

Väylä 7 (Par 3)
90-metrinen oikealle kaartuva melko kapea väylä keskellä metsää hakkuukoneen jälkiä pitkin. Puusto on sen verran harvaa, jotta ei ole väliä mistä väleistä korille lähestyy. (bogey)

Väylä 8 (Par 3)
108-metrinen kapea väylä jyrkkään ylämäkeen. Puita on harvassa joka puolella, joten jatkoheitot eivät ole kovin hankalia. Tähän väylään ei varmasti montaakaan pirkkoa vuoden aikana tule. (bogey)

Väylä 9 (Par 3)
Sitten tuleekin taas suunnistushommia, noin 400 metrinen siirtymä jotain asutusalueen katua pitkin aivan talojen edestä. 90-metrinen väylä alamäkeen. Ei ole olemassa mitään oikeaa väylää jälleenkään, vaan paljon isoja puita, jotka pitää väistää. Ja sitten joku on keksinyt laittaa satakunta outtikeppiä keskelle metsää, joten väylä on pisaranmuotoinen. Outit ovat tällä väylällä oikeasti aivan turhia, väylä on tarpeeksi hankala ilman niitäkin ja outit ovat aluksi niin kaukana, ettei sinne yksinkertaisesti voi edes kiekkoa saada. Korin lähellä outit ovat taas niin lähellä, että jokainen lähestyminen ja vähän kovempi ohi mennyt putti on aina outissa. Todella surkea lopetusväylä tälle radalle. (tuplabogey)


Lopputulos: +2

Radan paras väylä: Paras väylä on aloitusväylä, sillä se on oikeastaan radan ainoa ”oikea” frisbeegolfväylä.

Ratakartta ei radalta löytynyt, eikä tietenkään puttikoriakaan. Väyläopasteet ovat koululaisten tekemiä ja ihan kivaa vaihtelua perinteisiin väyläopasteisiin. Väyläopasteista selviää par-lukema ja väylämitta, mutta ei väylänmuotoa, joka on taas harmi. Tiipaikat ovat ihan hyvässä kunnossa ja niiltä on ihan kiva heittää, mutta siihen oikeastaan ne hyvät asiat radasta oikeastaan jäävätkin. Väyläsuunnittelu on melko ala-arvoista, suurimmalla osalla väylistä ei ole mitään oikea ja selkeää reittiä korille vaan puita saa väistellä haluamaltaan puolilta. Tiipaikka ja kori on oikeastaan vaan lätkitty metsään jossa puusto on sopivan harvaa ja sen enempää ei ole ajatusta käytetty. Lopetusväylän outtitikutus on aivan järjetön. Radalla on näin lyhyeksi radaksi ihan kivasti korkeuseroja. Rata sijaitsee oikeastaan kolmessa eri osassa ja siirtymät väylien välillä on parissa kohtaa melko pitkät ja suunnistusosaamistakin tarvitaan. Varsinkin siirtymä väylien 8 ja 9 välissä on liian pitkä ja jopa vaarallinen, koska teitä pitää ylitellä. Vähän tuntuu, että radalle on väkisin väännetty 9 väylää ja tila ei ole siihen riittänyt, niin lopputulos ei ole kovin hyvä. Rata on suunniteltu ehkä enemmänkin palvelemaan läheisin koulun tarpeita, mutta olisi rata voitu paljon paremminkin toteuttaa.

Aloittelija ystävällinen rata, mutta oikeasti ei kovinkaan kummoinen, monet asiat olisi voitu tehdä paljon paremminkin. Tuskin tulee enää toista kertaa radalle mentyä.


Oma rataennätys: +2


Rata-arvostelu:
Radan puitteet:1.3
Radan kunto:1.3
Radan toteutus:0.6
Yleisfiilis radasta:0.6

Loppuarvosana: 3.8

Tuplabogey:
#100
15.9.2020 Keuruu
Koipikankaan frisbeegolfrata (B3)

Päivän ehdottomasti viimeisenä ratana Koipikankaan frisbeegolfrata Keuruulla. Nyt alkaa olla jo aika poikki tämän päivän rupeaman päätteeksi. Rata on perustettu vuonna 2007, joten melkoisen vanha rata on kyseessä. Radalla on 9-väylää ja koreina jotkut parin kympin halppiskorit, joissa ketjujen määrässä on säästelty aivan liikaa.

Väylä 1 (Par 3)
Väyläopastetta ei olemassa, eikä myöskään heittopaikkaa. Noin 70 metrinen suora ja kapea väylä, joka heitetään hiekkapohjalta. Kori on todella syvällä maan sisällä ja alapanta on melkein maan pinnan tasalla? (birdie)

Väylä 2 (Par 3)
Väyläopastetta ei olemassa, eikä myöskään heittopaikkaa. Mutta on olemassa pieni puulätkä, jossa numero 2 ja sen kohdalta pitäisi ilmeisesti heittää lenkkipolulta. Noin 80-metrinen vasemmalle kaartuva väylä lenkkipolkua pitkin ja korille ei oikeasti ole mitään niin sanottua väylää, mutta kun seurailee lenkkipolkua hetken matkaa, niin kyllä se korikin sieltä vastaan tulee. (par)

Väylä 3 (Par 3)
Heittopaikka edellisen väylän tapainen, eli numerolätkän kohdilta heitetään. 129-metrinen mutkitteleva ja todella kapea väylä lenkkipolkua pitkin loivaan alamäkeen. Ympäröivä metsä on todella tiheää. Sanoisin, että ei ole olemassa sellaista kaveria, joka tämän väylän saa korin juureen heitettyä, on sen verran kummallisen muotoinen ja kapea ränni. (tuplabogey)

Väylä 4 (Par 3)
53-metrinen suora ja lopussa kapeneva väylä. Väylä on radan parhaimmistoa. (bogey)

Väylä 5 (Par 3)
100-metrinen jyrkästi vasemmalle kaartuva väylä lenkkipolkua pitkin. Noin 30 metrin päässä heittopaikasta väylä kääntyy lähes 90 astetta vasempaan ja lopussa vielä hieman oikealle korkealle mäen päälle. Polun molemmin puolin on todella tiheää mörriä. Taaskaan sellaista kaveria ei olekkaan, joka tähän väylään kakkosen ottaa. Tämä väylä voisi väylämuodon perusteella olla aivan hyvin par 4-väylä. (bogey)

Väylä 6 (Par 3)
97-metrinen mutkitteleva ja kapea väylä lenkkipolkua pitkin. Heittopaikka on lenkkipolulla melkoisessa ylämäessä, joten vauhdinotosta on turha edes haaveilla. Väylä vasemmalla reunalla on melkoista risukkoa, jonne ei missään nimessä kannata heittää. (par)

Väylä 7 (Par 3)
112-metrinen todella jyrkästi oikealle kaartuva väylä lenkki polun myötäisesti. Väylä menee ensimmäiset 50 metriä alamäkeen ja loput 50 metriä ylämäkeen. Heittopaikka on lenkkipolulla alamäessä, joten askeleita on vaikea saada hyvin kun heittää. Tämä olisi ihan hyvä väylä jos tiipaikka olisi vaaterissa ja siitä pystyisi kunnolla heittämään. (par)

Väylä 8 (Par 3)
70-metrinen suora väylä alamäkeen avoimelle ”urheilukentälle”. Tiipaikka on ihan perunapeltoa, mutta väylä itsessään on ihan ok. (par)

Väylä 9 (Par 3)
90-metrinen suora ja täysin avoin väylä ”urheilukentällä”. (par)


Lopputulos: +3

Radan paras väylä: Paras väylä on lopetusväylä, sillä heittopaikka on tasaisin ja väylässä on jotain järkeä, vaikkakin se on vain avoin kenttäväylä, mutta se on silti kiva poikkeus radan muihin väyliin verrattuna.

Ratakartasta on tulostettu maastokarttaversio kiinnitettynä ilmoitustaululla. Väyläopasteista saa vain uneksia ja heittopaikkojen merkkinä on vain 20 senttiset opastenuolet, joissa on numerolätkä ja merkintä heittosuunnasta josta kori pitäisi löytyä. Oikeasti näitä harmaita numerolätkiä on todella vaikea löytää maastosta, joten tarkkana saa olla. Mutta jos ja kun tietää, että lenkkipolkua seuraamalla heittopaikat tulevat vastaan, ja kun näkee jonkun lätkän, niin tietää että onko joku heittopaikka jäänyt välistä ja onko oikealla nyt oikealla ”väylällä”. Tiipaikkoja ei oikeastaan ole lainkaan, vaan kaikki väylät heitetään maapohjalta lenkkipolulta ja muutama heittopaikka on jyrkähkössä rinteessä, joten heittäminen on todella hankalaa. Korit ovat aivan hirveät, niihin on todella vaikea saada kiekkoa jäämään jos ei ole aivan nostoetäisyydellä. Väyläsuunnittelu on hirveää, sillä 90% väylistä menee vain lenkkipolkua pitkin ja heittopaikka on vain jossain kohtaa ja kori jossain kohtaa. Ei ole mietitty yhtään voiko sinne korille oikeasti päästä millään heitolla, sillä suurin osa väylistä on sellaisia, että pirkon ottaminen on täysin mahdottomuus. Väyläpituudet ovat aivan liian pitkiä väylien muotoon ja heittopaikkoihin nähden. Jos väylät olisivat noin 20 metriä lyhempiä, niin rata olisi todella paljon parempi.  Korkeuseroja radalla on ihan kivasti, mutta koska väylät ovat niin huonosti suunniteltu, niin niistäkään ei ole mitään iloa.
Radasta ei ole oikeastaan mitään hyvää sanottavaa jälkipolville, mutta tulipahan käytyä.


Oma rataennätys: +3


Rata-arvostelu:
Radan puitteet:0.2
Radan kunto:0.8
Radan toteutus:0.2
Yleisfiilis radasta:0.3

Loppuarvosana: 1.5

Tuplabogey:
#101
23.9.2020 Kuortane
Malluusen frisbeegolfrata (AA1)

Tämän päivän ainoa ratana tutustumme kaverin kanssa Malluusen frisbeegolfrataan Kuortaneella. Olen kuullut vähän kaksijakoisia mielipiteitä tästä radasta ja silloin on parempi itse käydä toteamassa miten asian laita oikeasti on. Rata on uusi, se on perustettu vasta tänä vuonna (2020), joten rata ei varmaankaan ole vielä täysin muokkaantunut lopulliseen muotoonsa. Rata on yksityinen, mutta se on ainakin vielä nykyisin ilmainen, mutta saattaa muuttua maksulliseksi tulevaisuudessa. Radalla on 18 väylää ja koreina Latituden korit.

Väylä 1 (Par 3)
100-metrinen loivasti oikealle kaartuva kapea väylä. Avaus pitää heittää autotien ylitse, joten tarkkana pitää olla ennen heittoa, ettei tule autoja. Varsinkin korin vasemmalla puolella ja takana on todella tiheää kasvustoa väylän ulkopuolella.  Ennen koria on myös keskellä väylää pari koivua, joten hieman pitää olla tuuriakin matkassa, jotta korille pääsee. (par)

Väylä 2 (Par 3)
131-metrinen jyrkästi vasemmalle kaartuva väylä. Avaus pitää heittää noin 5 metriä leveään gäppiin, jonka jälkeen väylä avartuu täysin avoimeksi pelloksi. Pellon molemmilla laidoilla ja korin lähellä takana on outtia, joten todella kieli keskellä suuta saa heittää. Väylä kääntyy aukon jälkeen todella jyrkästi vasemmalle ja on suuri vaara, että kiekko löytyy oikean puolen outista, jos ei saa kunnon feidiä aikaiseksi vasemmalle. (tuplabogey)

Väylä 3 (Par 3)
120-metrinen suora väylä avoimella pellolla. Pellolla on joka puolelle tikutettuna outtia. Kori sijaitsee lopussa teräväreunaisen kumpareen päällä ja korin lähellä on vähän turhankin lähellä outtia, joten lähestyminen sen vuoksi todella vaikea. (par)

Väylä 4 (Par 4)
124-metrinen mutkitteleva par 4-väylä. Avaus heitetään aluksi avointa peltoa pitkin, mutta kiekko pitää saada kaartamaan oikealle noin 60 metrin päässä tiistä metsän puolelle. Aukko, johon kiekko pitäisi sada osumaan, on vain 5 metriä leveä, eikä sitä edes näy tiille, joten etäisyyden arviointi on todella vaikeaa. On täysin tuurista kiinni mihin kiekko päätyy ja että pääsetkö jatkamaan hyvältä paikalta kohti koria. Loppuosan metsä on harvaa, joten reittejä korille kyllä löytyy. Kori on sijoitettu pienen kumpareen päälle. Väylä kaipaisi hieman lisää puiden kaatoa, sillä nyt tuurilla on liian suuri rooli. (par)

Väylä 5 (Par 4)
145-metrinen oikealle kaartuva erittäin kapea par 4-väylä. Ränni on alussa vain pari metriä leveä, mutta suurenee hieman loppua kohti. Väylällä on pakko pysyä ja kannattaa ihan availla midarilla, sillä väylä on sen verran lyhyt, että draiverilla avaaminen ei ainakaan paranna lopputulosta. (par)

Väylä 6 (Par 4)
230-metrinen vasemmalle kaartuva par 5-väylä. Avaus pitää heittää todella kapeaan ränniin ja se pitäisi saada aivan lopussa feidaamaan vasemmalle. Liian pitkä ei saa heitto olla, sillä edessä on todella lähellä myös outtia, outti on vähän hassusti keskellä metsää, joka mielestäni on täysin turhaa. Mutkan jälkeen väylä avartuu huomattavasti leveämmäksi koivukujaksi, jonka päässä kori sijaitsee. Tämä väylä olisi aivan hyvin voinut olla huomattavasti lyhyempi, tai sitten jakaa tämä kahteen eri väylään, niin lopputulos olisi ollut huomattavasti toimivampi. (par)
 
Väylä 7 (Par 3)
103-metrinen suora ja aluksi täysin avoin peltoväylä. Kori sijaitsee hieman vasemmalle metsän puolella ja taas joka puolella on outtia todella lähellä, joka on mielestäni jälleen aivan turhaa myöskin tälle väylälle. Olisi aivan hyvin pärjännyt ainoastaan vasemman puolen outilla. Tämä on hieman kummallinen väylä? Väyläopaste löytyy maasta irronneena tolpastaan. (bogey)

Väylä 8 (Par 4)
111-metrinen U-kirjaimen mallinen par 4-väylä. Kori on itse asiassa samalla tasolla kuin tiipaikka, mutta noin 50 metrin päässä tiistä on mando, joka on pakko käydä kiertämässä. Tiiltä korille ei ole kuin 50 metriä linnuntietä, mutta mando pakottaa kiertämään lenkin kaukaa. Mandon jälkeen korille menee todella kapea metsähakkuukoneen ura, mutta onneksi metsä on itsessään myös harvaa, niin tuurireittejäkin löytyy. Tämä on tämän vuoden ehdottomasti kummallisin väylä. Tähän kohtaan olisi ehkä voitu keksiä jotain muutakin kuin tämä väylä. (bogey)

Väylä 9 (Par 3)
100-metrinen oikealle kaartuva melko kapea väylä tietä pitkin. Tämä on radan yksi parhaista väylistä. (par)

Väylä 10 (Par 4)
125-metrinen mutkitteleva par 4-väylä. Avaus pitää heittää melko kapeaan rännin ja kiekko pitää saada kaartumaan oikealle. Liian pitkälle ei saa kuitenkaan avausta heittää, sillä noin väylän puolivälissä on lampi (tosiasiassa rapakuoppa) joka on outtia. Itsehän painoin avauksen tietenkin sinne kuoppaan, ja sen ympäriltä on vaikea saada hyvää jatkoheittopaikkaa, koska ”risukko” sen ympärillä on todella tiheää. Väylä loppuosassa ei ole varsinaista väylää, joten puita saa väistellä haluamaltaan puolelta. Tähän väliin olisi ehkä paremmin sopinut joku hieman lyhempi par 3 väylä paremmin, se olisi ollut huomattavasti toimivampi. (bogey)

Väylä 11 (Par 3)
Tässä välissä on siirtymä hieman hassuun paikkaan ja siirrytään maantien toiselle puolelle yhden väylän ajaksi. Siirtymä olisi huomattavasti loogisempi, jos väylää 10 ei olisi ollenkaan, nyt joutuu seikkailemaan edes takaisin. 73-metrinen suora ja avoin väylä. Väylällä on kuitenkin todella hieno triplamandoportti noin väylän puolivälissä. Portti on vain noin 5 metriä leveä ja ainoastaan 3 metriä korkea, joten heiton on oltava todella tarkka. Väylän molemmilla reunoilla on ojat outtia. Mutta väylän suurin ihmetyksen aihe on se, että korin takana on heti vain metrin päässä outtia, joten koriin ei oikeasti uskalla edes putata, joten se pilaa tämän väylän täysin. En kyllä ymmärrä mitä tällä takaoutilla on haettu, ei ole kyllä vielä tällaista tullut vastaan. (par)

Väylä 12 (Par 3)
110-metrinen suora ja melko kapea koivukujaväylä. Todella haastava ja visuaalisesti erittäin komea väylä. (par)

Väylä 13 (Par 3)
123-metrinen vasemmalle kaartuva väylä. Väylä oikea reuna on avointa metsäaukkoa, joten sieltä on hyvä heittää pitkä rystyhysse. Oikealla ja korin takana on outtia, mutta ne eivät tule peliin jos heitto ei aivan karkaa. Tiimatto aivan kuopilla, mutta siitä huolimatta hyvä väylä. (par)

Väylä 14 (Par 3)
94-metrinen vasemmalle kaartuva todella kapea väylä tietä pitkin. Alussa ei saa osua puihin, sillä sitten on todennäköisesti oikean puolen outissa. Väylän loppuosa on harvempaa metsää, joten hyviä välejäkin löytyy. Todella hyvin toteutettu ja komea väylä.  (par)

Väylä 15 (par 6)
317-metrinen mutkitteleva par 6-väylä. Tämä ensimmäinen par 6-väylä, jota olen koskaan pelannut. Avaus pitää heittää todella komeaan ja kapeaan koivukujaränniin. Sen rännin loppuosassa (suoraan edessä), noin 80 metrin päässä tiistä, on metsäpuska ja onkin päätettävä kummalta puolelta sen haluaa kiertää. Oikea puoli on parempi vaihtoehto, sillä jos sinne pääsee, niin edessä on suuri hakkuuaukea ja jatkoheitot helpottuvat paljon. Sitten voikin jatkaa 150 metriä avoimella, mutta lopussa väylä kapenee jälleen todella kapeaksi puukujaksi, johon on todella vaikea osua kaukaa. Korille ei ole muita reittejä kuin tämä kapea kuja ja ympäröivä metsä on aika tiheää. Loppuosan metsää voisi ehkä hieman avartaa, niin väylä parantuisi huomattavasti, myöskään sen alun metsäpuskasta ei olisi pahitteeksi muutamaa puuta kaataa. Kaikesta huolimatta ihan ok par 6-väylä. (bogey)

Väylä 16 (Par 4)
159-metrinen jyrkästi oikealle kaartuva todella kapea par 4 väylä. Avaus pitää heittää todella kapeaan ränniin pururataa pitkin noin 80 metriä ja sweetspot on vain muutaman metrin kokoinen. Jos siihen pääsee, niin sitten on edessä jälleen samanlainen kapea 80 metrinen ränni kuin alussakin. Yhtään oikomaan ei kannata ryhtyä, sillä sitten puuosumia tulee varmasti ja väylätulos kasvaa radikaalisti. (tuplabogey)

Väylä 17 (Par 3)
74-metrinen s-kirjaimen muotoinen todella kapea metsäränni. Vaatii todella tarkan ja teknisen heiton jos kiekko löytyy nostolta. Kori on sijoitettu suuren kiven päälle, joten puttaaminen on hankalampaa. Tämä on yksi radan parhaista väylistä. (birdie)

Väylä 18 (Par 3)
102-metrinen suora ja täysin avoin peltoväylä jyrkähköön alamäkeen. Avauspaikkana on ”terassi”, jossa on korkeat kaiteet, joten vähänkään lyhyempi kaveri osuu niihin kaiteisiin aivan varmasti. Kori sijaitsee pellon päässä ja korin takana ja sivuilla olevat ojat ovat kaikki outtia. Todella hieno lopetusväylä radalla, vielä kun joku poistaisi vielä ylimmän laudan siitä terassin kaiteesta.  (birdie)


Lopputulos: +6

Radan paras väylä: Radan ehdottomasti paras väylä on väylä 12. Todella komea ja hienosti toteutettu koivukujaväylä. Väylään on pakko heittää kovaa ja tarkasti ja virheille ei ole varaa, sillä sitten puuosuma on varmaa.

Radalla ei varsinaisesti ole parkkipaikkaa laisinkaan, vaan auto on parkkeerattava tien varteen. Ratakartta löytyy ykköstiin vierestä, mutta puttikoria ei varsinaisesti ole, mutta väylän yhdeksän kori on aivan vieressä, niin siinä pystyy putin hiomaan kuntoon ennen kierrosta halutessaan. Väyläopasteet löytyvät jokaiselta, väylältä, joten sen puolesta asiat on kunnossa. Tiipaikat ovat jokaisella väylällä riittävän suuret ja pääsääntöisesti ne ovat hyvin perustettuja, muutamalla väylällä ei ollut ehkä sora mattojen alla vielä tamppaantunut tarpeeksi ja kuoppia oli jo ehtinyt syntyä, mutta ne tiipaikat ovat melko helposti korjattavissa. Kaikkein märimpiin, kohtiin oli poluille ajettu myös haketta, mutta rata ei muutenkaan ole mitenkään hirveän kosteassa maastossa. Radan maasto on tasaista ja oikeastaan mitään suurempia korkeuseroja ei löydy, kuin parilta väylältä. Pelloilta on heinikot ajettu ja muutenkin rata on hyvin hoidettu, joten kiekkoja ei tarvitse etsiskellä turhaan. Rata on hieman kaksijakoinen, radalta löytyy todella hyviä väyliä, mutta sitten löytyy myös vastapainoksi erittäin huonoja väyliä. Liian monella väylällä on yritetty hieman turhaan hakea lisäpituutta väylään väkisin ja väylästä on tullut huomattavasti huonompi pidennyksen vuoksi. Usean par 4-väylän kohdalla joku hieman lyhempi par 3-väylä olisi ollut huomattavasti toimivampi vaihtoehto. Pituuteensa nähden, monet väylät ovat aivan liian kapeita, joten muutaman puun kaataminen voisi olla paikallaan. Usealla väylällä on myös hieman turhia outteja keskellä metsää ja ilman niitäkin olisi vallan hyvin pärjännyt. Varsinkin väylän 11 outti on aivan liian lähellä koria, joten sen väylä pelaaminen ei ole mikään nautinto. Toisin sanoen väyläsuunnittelu voisi olla monin paikoin paljon parempaa. Muutama siirtymä on myös hieman ihmeellinen, mutta väyläjärjestystä hieman muokkaamalla tästä tulisi ihan toimiva. Radalla on tehty monia asioita hyvin, mutta paljon on vielä parannettavaa ja uskonkin että parin vuoden päästä rata on paljon parempi, kun se vähän muokkautuu.

Ihan käymisen arvoinen rata on kaikesta huolimatta kyseessä, jos ei muuten, niin sitten vain sen par 6-väylän vuoksi, niitä kun ei  muualta juurikaan taida löytyä?


Oma rataennätys: +6


Rata-arvostelu:
Radan puitteet:1.9
Radan kunto:1.8
Radan toteutus:1.5
Yleisfiilis radasta:1.6

Loppuarvosana: 6.8

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version