Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867765 times)

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1335 on: 12.08.15 - klo:13:03 »
Mikä bägi on laadukas reppubägi, mutta ei kallis eikä suurin? Minä pärjäisi 10 kiekolla, mutta 15 euron olkalaukku ei ole hyvä eikä laadukas eikä sinne mahdu juomat, vaatteita, pyyhettä ja lompako yms.

Paljonko sulla on budjetti? Kyllähän nuo halvimmatkin reppubägit on vajaan 200 euron hintaluokassa. Upper park designin shift -bägi on hiukan halvempi, mutta näyttää olevan tuo PG:llä lopussa ainakin.

Kannattaa harkita myös 50-70 euron bägin + valjaiden yhdistelmää, jos ei budjetti anna myöden reppubägeihin. Itsellä tuo DD:n Soldier ja saman merkin valjaat, ja tyytyväinen olen ollut. Jos sulla vain kymmenkunta kiekkoa on, niin tuonnehan menee vaatettakin mukavasti kiekkotilaan. Pari isoa pullotaskua tuosta löytyy, ja säilytystilaa pienemmille romppeille myös jonkin verran.

Offline kaarlos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Seura: Puska Puttaajat / JyLi
Vs: Bägit
« Reply #1336 on: 12.08.15 - klo:14:36 »
Kannattaa harkita myös 50-70 euron bägin + valjaiden yhdistelmää, jos ei budjetti anna myöden reppubägeihin. Itsellä tuo DD:n Soldier ja saman merkin valjaat, ja tyytyväinen olen ollut. Jos sulla vain kymmenkunta kiekkoa on, niin tuonnehan menee vaatettakin mukavasti kiekkotilaan. Pari isoa pullotaskua tuosta löytyy, ja säilytystilaa pienemmille romppeille myös jonkin verran.

Itse käyttelin valjailla Soldieria aiemmin ja ihan laatubägihän tuo kieltämättä on. Sittemmin tuli hankittua pikku-Prodiscus ja onhan tuo käyttömukavuus ihan eri tasolla. Jotenkin tuollainen koko selän korkuinen reppu on vaan kantomukavuudeltaan parempi ja istuu kävellessä jämäkämmin selässä (puuttuu se ns. tetsari-fiilis). Olen myös kokenut, että on alhaisempi kynnys lähteä fribaamaan kun tietää että bägiin on mahdollista tunkea tarvittaessa sadetakkia, vaihtosukkaa, syömistä ynnä muuta sellaista ja lisäksi sadesuoja on käytettävissä. Alhaisemmallakin kiekkomäärällä reppu on myös perusteltu, koska ison kiekkotilan saa tarvittaessa jaettua kahteen osaan jolloin yli jäävän tilan voi käyttää muuhun.

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Bägit
« Reply #1337 on: 12.08.15 - klo:15:51 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)

Offline Tiwwaz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Hyvönen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #1338 on: 12.08.15 - klo:17:04 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)
Jos hommaat, niin osta Kärkkäiseltä. On halvempi, ei paljoo, mutta vähän kuitenkin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/westside-frisbeegolfreppu-tuolilla#spas
Saattoi prismassakin olla edullisempi kuin pointissa

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #1339 on: 12.08.15 - klo:17:24 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)
Jos hommaat, niin osta Kärkkäiseltä. On halvempi, ei paljoo, mutta vähän kuitenkin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/westside-frisbeegolfreppu-tuolilla#spas
Saattoi prismassakin olla edullisempi kuin pointissa

Mulla ärsyttää ihan suunnattomasti kun laji-ihmiset tukee jotain Honkkareita ja Kärkkäisiä. Oikeasti se 10€ säästö, onko sen arvoista? Lajin kivijalkaliikkeiden tukeminen on itselle ainakin iso juttu. Yleensähän PG:ltä ja Pointista saa kiekot edullisemmin ku mistään tavarataloista.


Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1340 on: 12.08.15 - klo:17:25 »
Tuli hommattua Gripin uus ax15, ja tuntuu kyllä pätevältä bägiltä...

Plussia ja miinuksia:

+Riittävän suuri ja säädettävä putteritasku
+Vetää sen 30 kiekkoa kevyesti
+Säädettävät sivutaskut
+Tukevampi kantaa kuin vanha A-serie
+Sadesuojalle hyvin sijoitettu erillinen tasku
+Leveämmät olkaimet kuin vanhoissa Gripeissä

-Sadesuojasta tehty erittäin hankalakäyttöinen verrattuna vanhoihin nepparikiinnitteisiin



Offline jahx

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1341 on: 12.08.15 - klo:17:39 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)

Eihän tuo tosiaan muuta tartte, kuin ohuesta putkesta tai puusta tehdyn laatikkomaisen tuen, jonka avulla pysyy myös kiekkotilan yläpuolella oleva tasku ryhdissä. Isoin miinus on putteritaskun puuttuminen, mutta senkin pystyy helposti räätälöimään itse.

Offline Tiwwaz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Hyvönen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #1342 on: 13.08.15 - klo:09:28 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)
Jos hommaat, niin osta Kärkkäiseltä. On halvempi, ei paljoo, mutta vähän kuitenkin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/westside-frisbeegolfreppu-tuolilla#spas
Saattoi prismassakin olla edullisempi kuin pointissa

Mulla ärsyttää ihan suunnattomasti kun laji-ihmiset tukee jotain Honkkareita ja Kärkkäisiä. Oikeasti se 10€ säästö, onko sen arvoista? Lajin kivijalkaliikkeiden tukeminen on itselle ainakin iso juttu. Yleensähän PG:ltä ja Pointista saa kiekot edullisemmin ku mistään tavarataloista.
Kyllä se työttömälle on sen arvoista. Kamat haetaan sieltä mistä saa halvimmalla eli kiekot yleensä PG:ltä. Mua taas ärsyttää maksaa tavarasta enemmän vain merkin tai liikkeen perusteella esim. Stockmann tai I-lammastuotteet.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1343 on: 13.08.15 - klo:09:33 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)
Jos hommaat, niin osta Kärkkäiseltä. On halvempi, ei paljoo, mutta vähän kuitenkin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/westside-frisbeegolfreppu-tuolilla#spas
Saattoi prismassakin olla edullisempi kuin pointissa

Mulla ärsyttää ihan suunnattomasti kun laji-ihmiset tukee jotain Honkkareita ja Kärkkäisiä. Oikeasti se 10€ säästö, onko sen arvoista? Lajin kivijalkaliikkeiden tukeminen on itselle ainakin iso juttu. Yleensähän PG:ltä ja Pointista saa kiekot edullisemmin ku mistään tavarataloista.
Kyllä se työttömälle on sen arvoista. Kamat haetaan sieltä mistä saa halvimmalla eli kiekot yleensä PG:ltä. Mua taas ärsyttää maksaa tavarasta enemmän vain merkin tai liikkeen perusteella esim. Stockmann tai I-lammastuotteet.
Mistä sinä saat samoja tuotteita halvemmalla kuin Stockmann? Tai miksi verrata iTuotteita muihin kun ne eivät ole samoja tuotteita? Sama kuin sanoisi, että miksi ostaa Innovan kiekkoja kun Prodiscusta saa 3 euroa halvemmalla.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Tiwwaz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Hyvönen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #1344 on: 13.08.15 - klo:09:57 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)
Jos hommaat, niin osta Kärkkäiseltä. On halvempi, ei paljoo, mutta vähän kuitenkin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/westside-frisbeegolfreppu-tuolilla#spas
Saattoi prismassakin olla edullisempi kuin pointissa

Mulla ärsyttää ihan suunnattomasti kun laji-ihmiset tukee jotain Honkkareita ja Kärkkäisiä. Oikeasti se 10€ säästö, onko sen arvoista? Lajin kivijalkaliikkeiden tukeminen on itselle ainakin iso juttu. Yleensähän PG:ltä ja Pointista saa kiekot edullisemmin ku mistään tavarataloista.
Kyllä se työttömälle on sen arvoista. Kamat haetaan sieltä mistä saa halvimmalla eli kiekot yleensä PG:ltä. Mua taas ärsyttää maksaa tavarasta enemmän vain merkin tai liikkeen perusteella esim. Stockmann tai I-lammastuotteet.
Mistä sinä saat samoja tuotteita halvemmalla kuin Stockmann? Tai miksi verrata iTuotteita muihin kun ne eivät ole samoja tuotteita? Sama kuin sanoisi, että miksi ostaa Innovan kiekkoja kun Prodiscusta saa 3 euroa halvemmalla.
I-tuotteissa on ihan sama rauta kuin muissakin eri softa vaan. Ja tästä samasta raudasta ne veloittaa ylihintaa. Ihan eri asia kuin verrata Innovaa Prodiscukseen, mutta jos ero kiekoilla olisi vain leima kannessa niin ottaisin halvemman. Nyt meni vähä off topic sori

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1345 on: 13.08.15 - klo:10:06 »

Mistä sinä saat samoja tuotteita halvemmalla kuin Stockmann? Tai miksi verrata iTuotteita muihin kun ne eivät ole samoja tuotteita? Sama kuin sanoisi, että miksi ostaa Innovan kiekkoja kun Prodiscusta saa 3 euroa halvemmalla.
I-tuotteissa on ihan sama rauta kuin muissakin eri softa vaan. Ja tästä samasta raudasta ne veloittaa ylihintaa. Ihan eri asia kuin verrata Innovaa Prodiscukseen, mutta jos ero kiekoilla olisi vain leima kannessa niin ottaisin halvemman. Nyt meni vähä off topic sori

Huoh.  :-[ Niin, vaan eri softa. Sama kuin vertaisi kahta saman painoista kiekkoa joista toinen lentää kuin pitää ja toinen sitten miten sattuu tai vähintään eri tavalla.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline NakkiZ

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Ladau
Vs: Bägit
« Reply #1346 on: 13.08.15 - klo:10:10 »
Tohon lisäten vielä, softalla ei ole mitään merkitystä, kaiken saa vaihdettua. Rauta on se joka määrittää tuotteen, Applen hinnat selittää yksinkertaisesti sen brändäys.

Mutta asiaan, mistäs tosiaan tollasta pvc putkea kannattais metsästää? Suoraan etralta vaan?

Offline kaarlos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Seura: Puska Puttaajat / JyLi
Vs: Bägit
« Reply #1347 on: 13.08.15 - klo:11:08 »
Tohon lisäten vielä, softalla ei ole mitään merkitystä, kaiken saa vaihdettua. Rauta on se joka määrittää tuotteen, Applen hinnat selittää yksinkertaisesti sen brändäys.

Pakko vielä jatkaa offtopiccia tästä, koska tämähän on hirveintä bullshittiä mitä olen kuunaan lukenut. Esimerkiksi puhelinpuolella käyttökokemus tulee lähes täysin softasta vaikka toki myös itse laitteen speksit siihen jonkin verran vaikuttavat. Lähteenä voitaneen käyttää vaikka Nokian puhelinbisneksen fantastista menestystä, jonka siviitti lentoon puhelinten huikeat speksit yhdistettynä huonoon softaan. Tokkopa noihinkaan ihan heittämällä mitään Androidia tai iOS:aa olisi saanut asenneltua.

Jos mulle annetaan eteen vaikka kaksi puhelinta joissa kummassakin pyörii oma softansa ja totean että toinen laitteista toimii paremmin ja on mukavampi käyttää, niin miksi minua pitäisi kiinnostaa onko tämä parempi käytettävyys saavutettu paremmalla prossulla vai paremmalla softalla? Käyttökokemus on ainoa jolla on lopulta mitään merkitystä.

Hinnoitteluun vaikuttaa kyllä brändäys, mutta siihen vaikuttaa myös kysyntä. Eiköhän mikä tahansa valmistaja pudota hintojaan melko nopeasti jos huomaa, ettei kukaan halua ostaa tuotteita liian korkean hinnoittelun vuoksi.

PS: Käytän Android-puhelinta ja Applen läppäriä. Torille vaan jalkapuuhun prkl.

Offline Tiwwaz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Hyvönen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #1348 on: 13.08.15 - klo:11:26 »
Tohon lisäten vielä, softalla ei ole mitään merkitystä, kaiken saa vaihdettua. Rauta on se joka määrittää tuotteen, Applen hinnat selittää yksinkertaisesti sen brändäys.

Pakko vielä jatkaa offtopiccia tästä, koska tämähän on hirveintä bullshittiä mitä olen kuunaan lukenut. Esimerkiksi puhelinpuolella käyttökokemus tulee lähes täysin softasta vaikka toki myös itse laitteen speksit siihen jonkin verran vaikuttavat. Lähteenä voitaneen käyttää vaikka Nokian puhelinbisneksen fantastista menestystä, jonka siviitti lentoon puhelinten huikeat speksit yhdistettynä huonoon softaan. Tokkopa noihinkaan ihan heittämällä mitään Androidia tai iOS:aa olisi saanut asenneltua.

Jos mulle annetaan eteen vaikka kaksi puhelinta joissa kummassakin pyörii oma softansa ja totean että toinen laitteista toimii paremmin ja on mukavampi käyttää, niin miksi minua pitäisi kiinnostaa onko tämä parempi käytettävyys saavutettu paremmalla prossulla vai paremmalla softalla? Käyttökokemus on ainoa jolla on lopulta mitään merkitystä.

Hinnoitteluun vaikuttaa kyllä brändäys, mutta siihen vaikuttaa myös kysyntä. Eiköhän mikä tahansa valmistaja pudota hintojaan melko nopeasti jos huomaa, ettei kukaan halua ostaa tuotteita liian korkean hinnoittelun vuoksi.

PS: Käytän Android-puhelinta ja Applen läppäriä. Torille vaan jalkapuuhun prkl.

Ihan pakko vielä :) Kuva on jo "vanha", mutta toimintatapa ei.

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Bägit
« Reply #1349 on: 13.08.15 - klo:11:29 »
Ei nyt jumalaut tuoda tännekin forumille tätä iOS vs Windows vs Android sotaa, aina löytyy näitä evankelistoja vaikka nykyvehkeiden käytössä ei oo juurikaan eroa, ei softassa eikä raudassa... kaikki käyttäkööt mitä haluaa käyttää. Ja jos joku on repun kanssa hintatietoinen ja toinen tukee jotain suomikauppaa niin miten se nyt kenenkään muun takaraivoa kutittaa?