Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867639 times)

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1350 on: 13.08.15 - klo:11:32 »
Ei nyt jumalaut tuoda tännekin forumille tätä iOS vs Windows vs Android sotaa, aina löytyy näitä evankelistoja vaikka nykyvehkeiden käytössä ei oo juurikaan eroa, ei softassa eikä raudassa...
Jos esim. iOS:issa ja Windows Phonessa ei ole "juurikaan eroa", niin sitten meillä on eri käsitys eroista ja samanlaisuuksista.
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline armangeddon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Tarkemman tiedot kiekoistani
  • Oikea nimi: Juha-Matti Huhtala
Vs: Bägit
« Reply #1351 on: 13.08.15 - klo:12:29 »
http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=2454

Ei tarvitse kahtasataa eikä edes vajaata sijoittaa jos reppubagin haluaa. Olen nähnyt parilla tyypillä tämmösen ja eräs käyttäjä sanoi repun toimivan täydellisesti, kunhan lisäsi hieman muovivahviketta jonnekkin pohjalle/sivulle (oli kuulema motonetistä muutamalla eurolla saanut). Oli muutenkin tyytyväisen oloinen ja suositteli kyllä muillekkin. Itsekin harkitsen tämän hankintaa  ::)
Jos hommaat, niin osta Kärkkäiseltä. On halvempi, ei paljoo, mutta vähän kuitenkin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/westside-frisbeegolfreppu-tuolilla#spas
Saattoi prismassakin olla edullisempi kuin pointissa

Mulla ärsyttää ihan suunnattomasti kun laji-ihmiset tukee jotain Honkkareita ja Kärkkäisiä. Oikeasti se 10€ säästö, onko sen arvoista? Lajin kivijalkaliikkeiden tukeminen on itselle ainakin iso juttu. Yleensähän PG:ltä ja Pointista saa kiekot edullisemmin ku mistään tavarataloista.
Kyllä se työttömälle on sen arvoista. Kamat haetaan sieltä mistä saa halvimmalla eli kiekot yleensä PG:ltä. Mua taas ärsyttää maksaa tavarasta enemmän vain merkin tai liikkeen perusteella esim. Stockmann tai I-lammastuotteet.
PG on kyllä aika kallis jos ei pääse hakemaan paikanpäältä, mikä on monien niiden työttömien ongelmana. Siinämielessä halvat kaupat kuten Honkkarit tai halpa-hallit tai vaikka oma lähikauppa Minimani toimii loistavasti. Toki miinuspuolena on yleensä näiden kauppojen heikko tuotevalikoima. Esim. ainakin oma kotikaupunkini ei myy Minimanissa ja Halpahallissa muiden kuin Westsiden ja latituden lättyjä. Ja niistäkään ei myydä kaikkia malleja (eikä edes muoveja).  (toki itse en valita westsiden ja latituden kiekoista laisinkaan. Suurin osa hyvistä kiekoistani kun on ko. valmistajien tekeleitä.
Kärkkäinen nyt ei ole erityisen halpa liike, mutta harvassa yleiskaupassa olen nähnyt niin suurta kiekko valikoimaa mitä käkkäräisellä oli.

Itse käyttänyt tilaus kiekkohin frisbeepointia joka on toimitusmaksujen kanssa vähän kalliimpi mitä lähimarketit sun muut. Mutta sieltä tulee yleensä ostettua sellaisia kiekkoja mitä täällä ei myydä ollenkaan.

Bägien suhteen nuo frisbee-golf tarvike kaupat taasen on hyviä. Hirveästi ei löydy hyviä kasseja kaupoista, halpoja max. 15 kiekon kasseja voi löytyä mutta, niiden laadut on sitten sitä sun tätä. Toinen ongelma mielestäni niisä on se, että niihin ei saa edes aina kiinni kiekon jakajia jolloin koko laukku on lähes hyödytön käyttää. (siis kiekot jää melkeen yhtä sekaisin jos niitä alkais kuljettaan jossain  muovipussissa tms.)
Pitäähän sitä johonkin taulukoida muovit. ;)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #1352 on: 13.08.15 - klo:12:38 »
Ei nyt jumalaut tuoda tännekin forumille tätä iOS vs Windows vs Android sotaa, aina löytyy näitä evankelistoja vaikka nykyvehkeiden käytössä ei oo juurikaan eroa, ei softassa eikä raudassa...
Jos esim. iOS:issa ja Windows Phonessa ei ole "juurikaan eroa", niin sitten meillä on eri käsitys eroista ja samanlaisuuksista.

Ja nyt vihelletään peli päättyneeksi näiltä osin vähintään siihen asti kun modekin on kuullu iOS/WIN/Android softaisista frisbeegolf bägeistä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline buzzisti

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1353 on: 13.08.15 - klo:12:57 »
Joku tuossa jo aiemmin kyselikin tästä...

Hankin tuossa muutama päivä sitten Westsiden pro bag-repun, sain sen Budget Sportista 50€. Hauskaa sinänsä etteivät tienneet itsekään että heillä oli se myynnissä kun olin tuon nähnyt ihan sattumalta liikkeessä ihan muita tuotteita etsiessä (ei näy nettisivuilla).

Hintaan nähden on ihan pätevä ostos, täysihintaisena eli 75-89€ millä olen sitä nähnyt myytävän en tiedä ostaisinko. Westsidelta minulla on ollut aiemmin Lemminkäisen leipälaukku, mikä ei kauaa kestänyt kulutusta ja pelkäänpä että tästäkin menee ainakin vetoketju/t ja läpät rikki aika nopeasti. Ladassa on harvoin Ferrarin laatu jne. mutta aika näyttää miten kestää.

Mutta lyhyesti pro/con:
+Reppuun mahtuu helposti ihan riittävä määrä kiekkoja, varmaan n. 20. Itselle mahtui ainakin kaikki pidemmälläkin kierroksella tarvittavat muovit ja parit ylimääräisetkin letut.
+Repussa on hyvä vetoketjullinen tasku yläosassa, minne voi laittaa kännykän ja autonavaimet ym.
+Reppu on mukava selässä tuolista huolimatta, ei häirinnyt yhtään selässä vaikka kantaisi vain toisesta olkaimesta
+Integroitu Tuoli! Ei tarvitse erillistä jakkaraa jos luita kolottaa tai odottelee muuten vaan.
+Yläosan "kylmäkassi" osiota voi käyttää putteritaskuna/kamataskuna, miksei sitä sokasolaa tai sihijuomaakin varten. Itse käytän lähinnä kamaa varten juomapullo kun menee sille osoitetussa taskussa hyvin.
+Kiekkojen päälle jää tilaa sadetakkia ym. roipetta varten.

-Repun pohja on lötkö ja sitä pitää vahvistaa pahvilla/muovilla
-Reppu ei ole kovin vakaa ja kaatuillee pohjan vahvistamisesta huolimatta.
-Ei erillistä putteritaskua, joutuu käyttämään yläosan säilytystilaa sitä varten/keksimään muita ratkaisuja.
-Osa saumoista ja ompeleista tuntuu hötöltä, epäilen vahvasti kestääkö tuolin ompeleet kovempaa/pitkäaikaista käyttöä.

Summa Summarum, jos saa vähän halvemmalla niin varmaan ihan kelpo ostos. Vaatii vähän väkertelyä jos haluaa vakaammaksi eli itse ainakin tuin pohjaa/kiekkotaskua pahvilla ja seuraavana proggiksena (p)askartelen siihen vielä kovamuovista kunnon pohjan ja teen väliosan kiekoilla minkä luulisi jykevöittävän reppua riittävästi.
Basistille tuubakin on lyömäsoitin

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Bägit
« Reply #1354 on: 13.08.15 - klo:13:20 »
Ns. oikean kunnollisen reppubägin jälleenmyyntiarvo vuoden, kahden jälkeen tuntuu olevan tällä hetkellä vähintään 1/2 ostohinnasta, useimmiten enemmän. Siihen suhteutetuna potentiaalisesti atomeiksi räjähtävä, puolella oikean bägin hinnasta saatavissa oleva halpisreppu maksaa täsmälleen saman verran.

Offline buzzisti

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1355 on: 13.08.15 - klo:13:56 »
Niin jos käytettynä ostaa ns. kunnollisen repun niin se on 100-150€ ja se on kuitenkin käytetty vehje.
Jos haluaa ehdottomasti repun selkäänsä mihin mahtuu muutakin kuin kiekkoja ja repun ei tarvitse olla niin iso/super, niin minusta tuo westsiden reppu vaikuttaa ihan passelilta värkiltä, varsinkin jos saa hivenen ovh:ta halvemmalla. 50-60€ on vain kolmas/neljäsosa uuden mega-repun hinnasta. Jotkut eivät myöskään halua bagia + valjaita mitkä nekin maksavat jo aika paljon jos ei halua ostaa hoonoa ja niihin ei hirveästi muuta kamaa saa mukaansa.

Täällä on muutama muukin halunnut repun mutta ei ole halunnut maksaa itseään kipeäksi siitä eikä oman repun väsääminen koulurepusta tms. innosta. Vaikka DIY-väkertely on minusta tiettyyn rajaan ihan hauskaa, niin jotkut haluavat ostaa tuotteen sellaisenaan (vaikka tuota WS:n reppua on _pakko_ kyllä tuunata vähän, jotta on käyttökelpoinen).

Itse en useinkaan mieti jälleenmyyntiarvoa vaan käyttöäarvoa itselleni. Jos tuo kestää edes tämän ja ensi vuoden niin kustannus per vuosi on parikymppiä ja sen maksan ihan mielelläni.
Basistille tuubakin on lyömäsoitin

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1356 on: 13.08.15 - klo:14:14 »
Niin jos käytettynä ostaa ns. kunnollisen repun niin se on 100-150€ ja se on kuitenkin käytetty vehje.
Jos haluaa ehdottomasti repun selkäänsä mihin mahtuu muutakin kuin kiekkoja ja repun ei tarvitse olla niin iso/super, niin minusta tuo westsiden reppu vaikuttaa ihan passelilta värkiltä, varsinkin jos saa hivenen ovh:ta halvemmalla. 50-60€ on vain kolmas/neljäsosa uuden mega-repun hinnasta. Jotkut eivät myöskään halua bagia + valjaita mitkä nekin maksavat jo aika paljon jos ei halua ostaa hoonoa ja niihin ei hirveästi muuta kamaa saa mukaansa.

Täällä on muutama muukin halunnut repun mutta ei ole halunnut maksaa itseään kipeäksi siitä eikä oman repun väsääminen koulurepusta tms. innosta. Vaikka DIY-väkertely on minusta tiettyyn rajaan ihan hauskaa, niin jotkut haluavat ostaa tuotteen sellaisenaan (vaikka tuota WS:n reppua on _pakko_ kyllä tuunata vähän, jotta on käyttökelpoinen).

Itse en useinkaan mieti jälleenmyyntiarvoa vaan käyttöäarvoa itselleni. Jos tuo kestää edes tämän ja ensi vuoden niin kustannus per vuosi on parikymppiä ja sen maksan ihan mielelläni.

Yleensä 100-150 eurolla saa oikein hyväkuntoisen käytetyn repun. Itse taisin maksaa Prodiscus 30+:sta 150e posteineen. Ei minkäännäköisiä käytön jälkiä, eikä niitä oikein ole vieläkään. Viime kesän alussa ostin. Sitten kun vaihdan reppua, niin ajattelin pyytää tuosta about 80 euroa. Kaveri sai 90 eurolla samanlaisen eikä siinäkään ollut mitään vikaa.

Offline vege

  • Juniori
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
  • Oikea nimi: Veikka Olden
Vs: Bägit
« Reply #1357 on: 13.08.15 - klo:19:17 »
Onkos joku jo hankkinut gripin b15:ta? Jos on niin voisiko laittaa + /-? Kiitos!

Offline Roy

  • Juniori
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
  • Oikea nimi: Roy T
  • Seura: Tallaajat
Vs: Bägit
« Reply #1358 on: 14.08.15 - klo:10:48 »
Onkos joku jo hankkinut gripin b15:ta? Jos on niin voisiko laittaa + /-? Kiitos!

Olin hankkimassa kyseistä bägiä, vaikutti hyvältä kun Pointissa kävin kattomassa ja hipelöimässä. Itse asiassa pitikin se ostaa, mutta sain samaan hintaan A14:sta, joka on vähän isompi( hieman isommat sivutaskut ja mahtuu pari levyä enempi) ja tuli sadeviitta bägille mukaan. Joten otin A14. Vertailin painoja Vaalla ja todettiin, että saman painoisia A14 ja B15 :sta kuivapainot ovat.

Offline Jokeri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri
Vs: Bägit
« Reply #1359 on: 14.08.15 - klo:13:30 »
Kiitos mielipiteistä!

Vastausten perusteella en ainakaan hanki iBägiä..
Latituden ja Prodiscuksen väliltä katsotaan kumpi tuntuu käytännöllisemmältä ja paremmalta selässä ;)

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Bägit
« Reply #1360 on: 14.08.15 - klo:15:27 »
Uutta bägiä hommailemassa. DD Soldier vai Innova Deluxe Bag. Molemmissa pätevä putteritasku (mahtuu 2) tuo plussat bägeille. Teillä jolla on kokemusta näistä bägeistä, kumpi on parempi vaihtoehto?
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline onte

  • Juniori
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
  • Oikea nimi: Oskari Nieminen
Vs: Bägit
« Reply #1361 on: 14.08.15 - klo:15:52 »
DD Soldier itellä käytössä DD.n valjailla ja oon kyl ollu tyytyväinen.

+mahtuu 2 isoa juomapulloa.
+itellä taitaa olla 16 + 2 kiekkoa mukana ja mahtuu mukavan väljästi.
-muun tavaran osiot pieniä, itsellä toisessa pieni pyyhe ja toisessa avaimet ja rahapussi. Muuta ei juur mahdu, pyyhekkin pitää rullata nätisti että mahtuu.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Bägit
« Reply #1362 on: 14.08.15 - klo:16:57 »
Päädyin Innovan bägiin, koska koen tärkeäksi tilan pyyhkeille, eväille yms. Postikuluineen tilaus tulee maksamaan 60e Innovastoresta.
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #1363 on: 14.08.15 - klo:22:15 »
Päädyin Innovan bägiin, koska koen tärkeäksi tilan pyyhkeille, eväille yms. Postikuluineen tilaus tulee maksamaan 60e Innovastoresta.

Hyvä valinta. Itellä ollut Deluxe käytössä. Kiekkoja kulkee mukana muistaakseni 16, joista ei yhtään putteritaskussa. Kiekkojakajan alta löytyy kiekko-onki. Pullotaskuun mahtuu hyvin se 0.9ltr juomapullo. Pullotaskun viereissä olevassa tarrataskussa menee hyvin suklaapatukat tms. pikkunaposteltavat, kännykkä, tussi sekä avainnippu. Vetoketjullisessa päätytaskussa on varanaru onkeen ja kaksi pyyhettä. Kannen verkkotaskussa kaksi markkeria. Sisäpuolen vetoketjutaskussa on sääntökirja. Putteritaskussa säilytän jotain papereita, kuten oudon radan ratakartta. Pääasiassa se on tyhjänä. Nämä kaikki mahtuu ilman mitään tunkemista ja kaikki on helposti saatavilla.
« Last Edit: 26.08.15 - klo:01:46 by BlackStar »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline villesaarijarvi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Saarijärvi
  • Seura: Frisbeegolf Club Keinukallio ry
Vs: Bägit
« Reply #1364 on: 16.08.15 - klo:16:43 »
Kysyisin, että pitääkö Grip Eq A14 bägissä pitää kokoajan sivuttaistukija (niitä mitä tulee bägissä mukana) vai ei? Olen pitänyt puolivuotta niitä ja tänään kokeilin miltä se näyttää jos otan pois niin bägihän meni aivan länään. Ja pitääkö niitä tukija pitää sivutaskuissa vai siellä isoimmassa kiekkotaskussa?
Kiitos vastauksista etukäteen

-Ville
Luna/Zone/Buzz/Malta/Heat/Undertaker/Raptor/Hades/Zeus/Force