Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867941 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #1365 on: 16.08.15 - klo:17:13 »
Mulla on kai tietääkseni ko. bägi ja en tiedä yhtään mitä meinaat? 2 vuottako sitten mä tän ostin mut ei tuolla mitään irtopahveja oo näkynyt...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline villesaarijarvi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Saarijärvi
  • Seura: Frisbeegolf Club Keinukallio ry
Vs: Bägit
« Reply #1366 on: 16.08.15 - klo:17:43 »
Mulla on kai tietääkseni ko. bägi ja en tiedä yhtään mitä meinaat? 2 vuottako sitten mä tän ostin mut ei tuolla mitään irtopahveja oo näkynyt...

Aa okeii, minulle tuli mukaan sellaiset sivutuet. Jos en pidä niitä bägissä, bägi menee ihan länään.
Luna/Zone/Buzz/Malta/Heat/Undertaker/Raptor/Hades/Zeus/Force

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Bägit
« Reply #1367 on: 16.08.15 - klo:18:16 »
Niille sivutuille on omat taskut siellä isomman osion sivuilla. Siitä kiekkoaukosta kun koettaa sisätilan etureunoja, siellä on tarranauhat jotka avaamalla saa laitettua tuet paikoilleen.
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline villesaarijarvi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Saarijärvi
  • Seura: Frisbeegolf Club Keinukallio ry
Vs: Bägit
« Reply #1368 on: 16.08.15 - klo:18:24 »
Niille sivutuille on omat taskut siellä isomman osion sivuilla. Siitä kiekkoaukosta kun koettaa sisätilan etureunoja, siellä on tarranauhat jotka avaamalla saa laitettua tuet paikoilleen.

Okeii, kiitos paljon!
Luna/Zone/Buzz/Malta/Heat/Undertaker/Raptor/Hades/Zeus/Force

Offline andyando

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Bägit
« Reply #1369 on: 17.08.15 - klo:21:53 »
Mun pitäis ostaa uusi bägi. Oon katellu ja mietin DD Soldierin lisäksi Innovan Deluxea ja Fade Crunch Boxia vaikka se on vähän pieni... Oisko DD Soldier hyvä kun mulla on kiekkoja n.10 niin sinnehän menee sitten kiekkotilaan vaatteita jne. Ja miten on kestänyt? Ja saako Varustelekasta hyviä valjaita?

Pitäis mennä kauppaan vähän kattelemaan näitä bägejä.
Aviar • XD • Mako3 • Buzzz • Teebird • FD • Valkyrie

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #1370 on: 17.08.15 - klo:22:22 »
Itellä ollut Deluxe käytössä. Kiekkoja kulkee mukana muistaakseni 16, joista ei yhtään putteritaskussa. Kiekkojakajan alta löytyy kiekko-onki. Pullotaskuun mahtuu hyvin se 0.9ltr juomapullo. Pullotaskun viereissä olevassa tarrataskussa menee hyvin suklaapatukat tms. pikkunaposteltavat, kännykkä, tussi sekä avainnippu. Vetoketjullisessa päätytaskussa on varanaru onkeen ja kaksi pyyhettä. Kannen verkkotaskussa kaksi markkeria. Sisäpuolen vetoketjutaskussa on sääntökirja. Putteria taslussa säilytän jotain papereita, kuten oudon radan ratakartta. Pääasiassa se on tyhjänä. Nämä kaikki mahtuu ilman mitään tunkemista ja kaikki on helposti saatavilla.

Tässä oma kokemukseni Innovan Deluxesta edelliseltä sivulta.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1371 on: 17.08.15 - klo:22:53 »
Mun pitäis ostaa uusi bägi. Oon katellu ja mietin DD Soldierin lisäksi Innovan Deluxea ja Fade Crunch Boxia vaikka se on vähän pieni... Oisko DD Soldier hyvä kun mulla on kiekkoja n.10 niin sinnehän menee sitten kiekkotilaan vaatteita jne. Ja miten on kestänyt? Ja saako Varustelekasta hyviä valjaita?

Pitäis mennä kauppaan vähän kattelemaan näitä bägejä.

Soldier on hyvä ja edullinen bägi. Varustelekasta saat hyvät valjaat halvalla, ei kannata turhaan sijoittaa "merkkivaljaisiin". Toki niilläkin on etunsa, mutta eivät ole mielestäni hintansa väärtejä.

Offline HannaEbola

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
  • Oikea nimi: E ki
  • Seura: WDG
Vs: Bägit
« Reply #1372 on: 20.08.15 - klo:21:37 »
Onkohan tuota big hyzer ergo 3:sta vielä kellään? Vaikuttaa niin pätevältä penkkeineen että ensimmäinen reppu saattaa olla ostoslistalla.

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Bägit
« Reply #1373 on: 20.08.15 - klo:22:57 »
Onkohan tuota big hyzer ergo 3:sta vielä kellään? Vaikuttaa niin pätevältä penkkeineen että ensimmäinen reppu saattaa olla ostoslistalla.

Ergo3 on nyt keikkunut selässä kierroksilla heinäkuusta saakka ja todella tyytyväinen olen ollut. Repun saapuessa oli framen ruuvit hieman löysällä, mutta ne kiristämällä sai rungon tukevaksi. Kiekkoja mukana tällä hetkellä hyllyillä 15, putteritaskussa kolme putteria ja bägin pohjalla vielä 1-2 tilanteen mukaan. Tämä on lähes maksimi, enempää ei oikein mahdu ilman että käytettävyys kärsii ja menee taskut liian tiukoiksi.
Kaikenkaikkiaan hyvä hankinta, Prodiscus ison bägin jälkeen on tämä on ollut kevyempi ja sirompi, vaikkakin tosiaan paljon pienempi kapasiteetiltaan.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline armangeddon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Tarkemman tiedot kiekoistani
  • Oikea nimi: Juha-Matti Huhtala
Vs: Bägit
« Reply #1374 on: 21.08.15 - klo:00:20 »
Tulipa kyllästyttyä Westsiden pikku bägeihin ja tilasin itselleni uuden bägin (MVP Nucleus Tournament Bag).
Alku tutustuminen nyt näin eka käyttökerran jälkeen ihan ok.
Ainoa tähän asti löydetty valituksen aihe on oikeastaan siinä, että kiekkotaskun vetoketjut eivät ole laukkujen päissä täysin, joten taskun "ääripäissä" olevien kiekkojen saaminen laukkuun ja laukusta pois ei ole niin sulavaa. No onneksi mulla kulkee aina pari varakiekkoa mukana jotka pysty laittaan niihin päihin.
Tuo ostamani bägi on sen verran hyvä, että sitä voisi varustella lisää.
Kantovaljaat olis ihan kivat, mutta ainakin frisbeepointin kautta tilatessa bägin omat valjaat on vähän liian kalliita tässä vaiheessa. Joten jotain halvempaa pitäis löytyä.

Tietäiskö kukaan jotain halvempaa joka sopis tuohon. Onko jossain joku kauppa joka myy niitä halvemmalla, (ei välttämättä tarvi olla just frisbee-golf liike). Toispaikkakuntalaisena mielummin sellanen mistä voisi tänne kotiin tilata.

(vai onko jollain foorumistilla ylimääräisiä josta voisi luopua pientä hintaa vastaan?
Pitäähän sitä johonkin taulukoida muovit. ;)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1375 on: 21.08.15 - klo:00:33 »
Tulipa kyllästyttyä Westsiden pikku bägeihin ja tilasin itselleni uuden bägin (MVP Nucleus Tournament Bag).
Alku tutustuminen nyt näin eka käyttökerran jälkeen ihan ok.
Ainoa tähän asti löydetty valituksen aihe on oikeastaan siinä, että kiekkotaskun vetoketjut eivät ole laukkujen päissä täysin, joten taskun "ääripäissä" olevien kiekkojen saaminen laukkuun ja laukusta pois ei ole niin sulavaa. No onneksi mulla kulkee aina pari varakiekkoa mukana jotka pysty laittaan niihin päihin.
Tuo ostamani bägi on sen verran hyvä, että sitä voisi varustella lisää.
Kantovaljaat olis ihan kivat, mutta ainakin frisbeepointin kautta tilatessa bägin omat valjaat on vähän liian kalliita tässä vaiheessa. Joten jotain halvempaa pitäis löytyä.

Tietäiskö kukaan jotain halvempaa joka sopis tuohon. Onko jossain joku kauppa joka myy niitä halvemmalla, (ei välttämättä tarvi olla just frisbee-golf liike). Toispaikkakuntalaisena mielummin sellanen mistä voisi tänne kotiin tilata.

(vai onko jollain foorumistilla ylimääräisiä josta voisi luopua pientä hintaa vastaan?

Varusteleka. Ei tarvi maksaa edes kymppiä ja saat hyvät valjaat.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Bägit
« Reply #1376 on: 21.08.15 - klo:15:05 »
Ergo3 on nyt keikkunut selässä kierroksilla heinäkuusta saakka ja todella tyytyväinen olen ollut. Repun saapuessa oli framen ruuvit hieman löysällä, mutta ne kiristämällä sai rungon tukevaksi. Kiekkoja mukana tällä hetkellä hyllyillä 15, putteritaskussa kolme putteria ja bägin pohjalla vielä 1-2 tilanteen mukaan. Tämä on lähes maksimi, enempää ei oikein mahdu ilman että käytettävyys kärsii ja menee taskut liian tiukoiksi.
Kaikenkaikkiaan hyvä hankinta, Prodiscus ison bägin jälkeen on tämä on ollut kevyempi ja sirompi, vaikkakin tosiaan paljon pienempi kapasiteetiltaan.

Mahtuuko noiden kiekkojen lisäksi parin litran juomarakkoa sivutaskuun vai puristaako se liikaa jo sitä taskua sinne kiekkotaskun puolelle?
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Bägit
« Reply #1377 on: 21.08.15 - klo:15:34 »
Ergo3 ...

Mahtuuko noiden kiekkojen lisäksi parin litran juomarakkoa sivutaskuun vai puristaako se liikaa jo sitä taskua sinne kiekkotaskun puolelle?

Ei mahdu sivutaskuun isoa juomapussia. Ovat suunnilleen samaa kokoa kuin Grip EQ A14 bägissä, ehkä jopa vähän pienemmät. Täyteenkin tungettuna eivät paina kiekkoja, mutta juomapullotaskut menevät kireiksi jos sivutaskut on ihan  pinkeinä. Juomapullontaskuihin mahtuu helposti 0,75L pullot kumpaankin, jos sivutaskut tyhjänä niin sitten menee 1,5L.
Mulla on sivutaskuissa mm. pieni takki, tupperware-laatikko jossa ea-kamat, protskupatukoita jne. ja näiden kanssa juomapullotaskut on hyvin käytettävissä.
Tuo juomapussi mahtuisi varmaan parhaiten bägin pohjalle kiekkojen alle, siellä on reilusti tilaa jos 13-15 kiekkoa on riittävästi hyllyille.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline Hanza

  • Juniori
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannes Lämsä
Vs: Bägit
« Reply #1378 on: 21.08.15 - klo:15:42 »
Itse olen pyrkinyt pitämään suht. pientä kiekkokapasitettiä ja siihen paras bägi on Fadu Crunch Box ! Siis tosi laadukas bägi pienelle kiekko määrälle. On iso tasku johon mahtuu huppari, sälää, lompakko, puhelin tai ihan mitän vaan.. (sadetakin saa juuri ja juuri tungettua  ;D ). ja sitten hyvät kestävät kankaat bägissä.. kiekkoja mahtuu 10-12 + 2 putteria, mutta mulla kun pitkään ollut käytössä ja "vähän" venynyt ni saatan pistää 3 putteria putteritaskuun ja melkein 14 kiekkoa normitaskuun uppoa...
Lyhyesti sanoen Pieni, mutta laadukas bägi ! :)
Frisbeegolf on mukavaa, koska aina oppii uutta 8)
P2|Omega|Rhyno|Buzzz|Leopard|Eagle|FD|FD3|PD|CD2|

Offline andyando

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Bägit
« Reply #1379 on: 21.08.15 - klo:18:35 »
Tuli nyt semmonen DD Soldier ostettua ja Varustelekasta kympillä valjaat. Tilaa on mukavasti mulla 11 kiekkoa ja kiekkotilaan menee vaikka mitä mm. Huppari, pyyhe yms. Vaikuttaa tukevalta ja laadukkaalta bägiltä. Miinusta bägissä on jos jotain pitää mainita ei erillistä minitaskua ja juomapullotaskut eivät ole kiristettävät joten ne ovat löysät pienemmille pulloille kuin 1.5 litraa. Paitsi siinä hyödyt ehkä suuremmat kuin haitat kun pullon saa siihen helposti ja pois.
« Last Edit: 21.08.15 - klo:18:44 by andyando »
Aviar • XD • Mako3 • Buzzz • Teebird • FD • Valkyrie