Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867391 times)

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Bägit
« Reply #150 on: 01.08.12 - klo:18:23 »
Tänää posti toi prodiscuksen bägin ja voin sanoo että aivan naurettavan hyvä. Kevyt kantaa, tosi tilava mutta ei kuitenkaa kovin paljon tilaa vievä. Omasta mielestä hipoo täydellisyyttä.

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Bägit
« Reply #151 on: 01.08.12 - klo:21:01 »
Tänää posti toi prodiscuksen bägin ja voin sanoo että aivan naurettavan hyvä. Kevyt kantaa, tosi tilava mutta ei kuitenkaa kovin paljon tilaa vievä. Omasta mielestä hipoo täydellisyyttä.
Samaa mieltä. Tänään sain oman repun ja ensimmäisen kierroksen jälkeen täytyy todeta että bägi on todella hyvä.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Bägit
« Reply #152 on: 02.08.12 - klo:17:46 »
Täältä kans kokemuksia Prodiscus bägistä.

Ensimmäinen ajatus bägistä kun sain sen otettua laatikosta - jumaliste et sil on kokoa. Hetken kuitenkin siinä soviteltua totesin että juuri sopivan kokoinenhan tuo on. Kiekkoo ja tavaraa mahtuu riittävästi. Ensimmäiset minuutit meni sivutaskujen tukilevyjen kanssa tapellessa.. :D Ihmettelin että miten ihmeessä noi voi mahtuu tonne "taskuun". Noh, lopulta ne meni sinne kun laitto tietyssä kulmassa.
Laitoin kiekot reppuun ja lähin suuntamaan viikkokisoihin.

Viikkokisoissa bägi tuntu selässä oikein mukavalta ja bägin painon (n. 7kg juomien kanssa) huomas vasta siinä vaiheessa kun sitä siirteli paikasta toiseen kantokahvasta. Selässä tuo paino ei tuntunut missään.

Kisojen jälkeen aloin huomaamaan että jokin kohta alaselässä oli kipeä. Mieleeni tuli täälläkin ketjussa pienet korjaustoimenpiteet pohjalevyn kanssa ja tämä oli vaivanut meikäläistäkin 2 kierroksen jälkeen. Itse olen 169 cm pitkä, painoa 62 kg ja tuo pohjalevy oli alkanut painamaan alimmaisia luita selässä.
Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja korjaamaan pohjalevyä omalle kropalle sopivaksi. Linkistä avautuu kuva lopputuloksesta.

https://dl.dropbox.com/u/14993551/kuva-1.JPG

Tänää pitäisi mennä testaamaan paraniko tilanne mutta tuossa paikallaan testattuna näyttäisi siltä että bägi on selkää vasten paljon paremmin.

Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen bägiin ja tuo pieni pohjalevyongelma on helposti korjattavissa jos siitä kärsii. Nämähän on yksilöllisiä ongelmia, meikäläisellä ei hirveesti ole rasvaa tuolla selkäosastolla ja tuo pohjalevy sitten alkoi rassaamaan sitä.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Bägit
« Reply #153 on: 02.08.12 - klo:23:42 »
Laitetaas jatkoa edelliseen kirjotukseen.

Enää ei pohjalevy häirinnyt radalla ja bägi matkas hyvin selässä.  8) Tällä vedetään sit kymmenisen vuotta :) toivottavasti kestää sinne asti.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Bägit
« Reply #154 on: 03.08.12 - klo:21:41 »
Kannattaako hankkia Innovan Competition Bägi?

Mulla on tosta se isompi Discarrier. Ihan hyvä bägi se on ainakii ollu eikä oo yhtää kulumisjälkiä tullu tän kesän aikana. Luulen, että toi on tehty samoista materiaaleista.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Bägit
« Reply #155 on: 04.08.12 - klo:09:48 »
Mulla olis nyt 7 kipaletta Prodiscus-bägiä. Ja taas nopeat syö hitaat. Tossa värit.
https://dl.dropbox.com/u/15066294/DSCN6461.JPG

Ruskea ja vaaleanharmaa on menneet. Muut on vielä varaamatta.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Bägit
« Reply #156 on: 04.08.12 - klo:13:37 »
Mulla olis nyt 7 kipaletta Prodiscus-bägiä. Ja taas nopeat syö hitaat. Tossa värit.
https://dl.dropbox.com/u/15066294/DSCN6461.JPG

Ruskea ja vaaleanharmaa on menneet. Muut on vielä varaamatta.

Ihmettelen kyllä että näinkin kauan mennyt ostajien löytymisessä. Luulin että nääkin olis mennyt muutamassa tunnissa niin ku kaikkialla muuallakin on käynyt. :)
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Bägit
« Reply #157 on: 04.08.12 - klo:13:47 »
Mulla olis nyt 7 kipaletta Prodiscus-bägiä. Ja taas nopeat syö hitaat. Tossa värit.
https://dl.dropbox.com/u/15066294/DSCN6461.JPG

Ruskea ja vaaleanharmaa on menneet. Muut on vielä varaamatta.

Ihmettelen kyllä että näinkin kauan mennyt ostajien löytymisessä. Luulin että nääkin olis mennyt muutamassa tunnissa niin ku kaikkialla muuallakin on käynyt. :)

Ehkä tätä ketjua ei ole luettu tarpeeksi. Mutta eipä näitä tarvi enempää mainostaa. Eiköhän ne mene näinkin.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Bägit
« Reply #158 on: 09.08.12 - klo:14:54 »
Prodiscuksen bagi mullekin tuli. Tosin oon kuulemma herkkähipiäinen kun toi pohjalevy painoi selkää, etenkin jos piti hihnoja kireämmällä. Nyt on parempi, en ole vielä modauksen jälkeen ehtinyt kylläkään kierrokselle.

Hyvinkö toi modaus toimi? Huomasin itse saman ongelman eilen kun kiersi kolmatta 18 väyläistä putkeen - aiemmin ei toikaan tullut vastaan vaikka reppu täyteen on menty aiemminkin...

Hyvin on modaus toiminut. Nyt siis 6 viikkoa ja n. 40 kierrosta takana. Parhaimmillaan on päivässä kierretty kolmekin pitkää kierrosta. Pientä vaivaa välillä on tosin välillä aiheuttanut sateenvarjon pää, se kun vähän painaa välillä, koska niissä selkäpuolen pitkissä sateenvarjo/jakkarataskuissa ei ole pohjaa. Kestävyyden ja veden poiston kannalta hyvä toki, mutta harkinnassa jos jotenkin tekisi siitä ainakin sen verran umpinaisen ettei varjo mene läpi asti.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Bägit
« Reply #159 on: 11.08.12 - klo:19:22 »
Noniin, nyt tuli vihdoinkin ostettua ensimmäinen bägi. Kyseessä Fade Gear Tourney Bag sinisenä + DGA:n Geeli strapsit. Löytyykö muilta tätä bägiä?
Onko tullut repeämiä tai muita "merkkivikoja"? Entä valjaat, mitä mieltä olette niistä?
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Bägit
« Reply #160 on: 11.08.12 - klo:23:24 »
Kaverilta repes käyttökelvottomaksi bägin valjaitten kiinniitys kohta, siis kohta bägissä mihin valjaat tulevat kiinni. Toivottavasti ymmärsit
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Bägit
« Reply #161 on: 12.08.12 - klo:14:12 »
Kaverilta repes käyttökelvottomaksi bägin valjaitten kiinniitys kohta, siis kohta bägissä mihin valjaat tulevat kiinni. Toivottavasti ymmärsit

Joo ymmärsin kyllä, täytyy ruveta tarkkailemaan niitä kohtia :-\
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Bägit
« Reply #162 on: 13.08.12 - klo:12:51 »
Itse on tullut kannettua Prodiscuksen reppua nyt 3 viikkoa ja erittäin tyytyväinen olen. Omalla kohdalla ei ole tarvinut tehdä edes tuota pientä modausta, kun ei paina alaselkään lainkaan.

Mutta yhden pienen miinuksen onnistuin keksimään :P. Pyyhkeelle ei ole selvää lenkkiä mihin sen saisi roikkumaan(?). Onkos joku keksinyt jonkin kätevän systeemin millä pyyhkeen saisi nätisti roikkumaan tuohon sivuun tms.? Ei tarvitsis aina kaivaa esille taskusta (tällä hetkellä pidän toista sivutaskua auki ja pyyhe siellä).

Offline Maza

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matti Pitkänen
  • Seura: 7k
Vs: Bägit
« Reply #163 on: 13.08.12 - klo:14:11 »
Paras paikka pyyhkeelle on se sadesuojan tasku. Siinä näppärästi putteritaskun vieressä.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Bägit
« Reply #164 on: 13.08.12 - klo:15:38 »
Karabiinikoukku kiinni sadesuojan vetoketjun lenkkiin ja siitä pyyhe roikkumaan.