Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867683 times)

Offline Lyy99

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 343
    • View Profile
  • Oikea nimi: Luka Penttinen
  • Seura: HaFG
Vs: Bägit
« Reply #465 on: 01.12.13 - klo:16:50 »
Luulisin että gripit maksavat Suomessa suhteessa enemmän, kun sillä on kuitenkin maine maailman parhaana bäginä, joten sillä on helpompi rahastaa kun tolla dd:n bägillä. Kuitenkin Suomessakin aika monelta löytyy gripin bägi.
#66832

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #466 on: 01.12.13 - klo:16:58 »
On se saatana trolli ku kertoo miten asiat on.

EDIT: Ja uskoisin että Suomesta löytyy Prodiscuksen bägiä enemmän kuin Grippiä, siis pelaajien seljästä. En varma ole.

Offline Edu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Lehtinen
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #467 on: 01.12.13 - klo:17:00 »
Köyhälle kaikki on kallista. Jos jaksaa valittaa jostain bägin hinnasta niin kannattaa käydä hakee alepan muovi pussi (0.19e) saa ostaa myös aika monta verrattuna reppubägiin. Mut jos haluu laatua ni kannattaa maksaa se 200e, joka ei ole edes paljon ton tason repusta.

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Bägit
« Reply #468 on: 01.12.13 - klo:17:08 »


kyllähän reppubägin luulis kiinalainen duunaavan viidelläkympillä, mut paljo lohduttaa sit kun se hajoo joka kuukausi eri kohdasta.

Onneks Gripit tehdään Taiwanissa ni ei ne hajoo  :P
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #469 on: 01.12.13 - klo:17:18 »
Gripillä on hyvä brändi ja näkyvyyttä pro-pelaajien kautta. Lisäksi Suomessa ja Euroopassa sillä on melko rajattu saatavuus joten hintaa on mahdollista vetää vähän ylöspäin.

Offline allulla

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #470 on: 01.12.13 - klo:17:53 »
On se saatana trolli ku kertoo miten asiat on.
Niin, viittasin trollailulla siihen että piti ihan editoida viestiin asiaan kuulumaton kommentti mulle.
Quote
EDIT: Eikä sun oo pakko sitä ostaa, jos tuntuu kalliilta.
Omistan jo yhden joten ei ollut suunnitelmissakaan. Tiedoksi myös Edulle jos muhun viittasit.


no voi jeesus... tuskin tuon mystisempää vastausta on tai tulet saamaan. kauppialta voit kysyä suoraan arvostavat varmaan kyselyitä "miksette myy halvemmalla?". tässä jos jossain laadusta kannattaa maksaa.
Mikä tarve on jeesustella kysyjää kun loppuosassa viestiä osaat jo kertoa oman kantasi (=laatu maksaa) jota muut eivät ole maininneet. Vielä jos osaat vertailla Gripin laatua esim DD:n laatuun niin aina parempi, silloinhan saan kysymykseeni jo paljon vastauksia. Kauppiaalta saisin kieltämättä varmasti parempia vastauksia kuin täältä, mutta on täällä ihan asian asianakin ottavia kirjoittajia.


Luulisin että gripit maksavat Suomessa suhteessa enemmän, kun sillä on kuitenkin maine maailman parhaana bäginä, joten sillä on helpompi rahastaa kun tolla dd:n bägillä.
Gripillä on hyvä brändi ja näkyvyyttä pro-pelaajien kautta. Lisäksi Suomessa ja Euroopassa sillä on melko rajattu saatavuus joten hintaa on mahdollista vetää vähän ylöspäin.
Näitä pidän itsekin suurimpana tekijänä. Eikä siinä periaatteessa mitään uutta ole että brändi maksaa, tuli vaan kysymys ajankohtaiseksi kun huomasin kohtuu merkittäviä eroja bägien hinnoittelussa.

Offline Edu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Lehtinen
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #471 on: 01.12.13 - klo:18:03 »
Ihan yleisesti kaikille kirjoitin jotka jaksaa valittaa jostain hinnasta. Kyllä myönnän että mielummin ittekkin maksaisin tuosta repusta 50e mutta en nää sitä mitenkään realistisena hintana ni en jaksa miettiä edes sitä et se maksais vähemmän. Laadusta kun vaan joutuu maksamaan ihan kaikessa. Ja niinkun sanoin jo niin toi 200e on ihan kohtuu hinta niin gripistä kuin prodiscuksen repusta. Pitää muistaa että näissä repuissa on käsittääkseni myös jonkun näköinen takuu. Itse ainakin arvostan myös sitä asiaa että jos reppu hajoo ekan kuukauden aikana niin asialle tehdään jotain eikä vaan sanota että "paska tuuri". Itse oon ainakin ollu helvetin tyytyväinen siihen että viime syksynä ostin prodiscuksen repun, selkä kiittää ja tavaraa saa sisälle niin että voi kiertää vaikka 12h päivässä ja pari kolme päivää putkeen. Menee sisään takit,housut,varakiekot,vettä 3litraa, jne... Suosittelen ostamaan ja niinkun SanMiguel sanoi niin säästää talven, tai sit pyytää joululahjaks :P

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #472 on: 01.12.13 - klo:18:07 »
No, mitä rutkuttamista siinä sitten enää on jos on sen 200egee siitä maksanut? :D

Offline allulla

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #473 on: 01.12.13 - klo:18:11 »
No, mitä rutkuttamista siinä sitten enää on jos on sen 200egee siitä maksanut? :D
En ole maksanut bägistäni mitään. Mikä tarve sulla on ylipäänsä kommentoida asiaa jos ei oo mitään muuta kuin henkilökohtaista sanottavaa? Laita yksityisviestiä jos kenkää puristaa, ei täällä tarvi muiden foorumilaisten lukukokemusta rasittaa paskaa puhumalla.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #474 on: 01.12.13 - klo:18:14 »
No, mitä rutkuttamista siinä sitten enää on jos on sen 200egee siitä maksanut? :D
En ole maksanut bägistäni mitään. Mikä tarve sulla on ylipäänsä kommentoida asiaa jos ei oo mitään muuta kuin henkilökohtaista sanottavaa? Laita yksityisviestiä jos kenkää puristaa, ei täällä tarvi muiden foorumilaisten lukukokemusta rasittaa paskaa puhumalla.

No, itte sä mut sieltä valittit juttukaveriksi, kun kerroin mikä bägin hinnassa maksaa. Ei mua purista kenkä mistään kohtaa. Täällä on niin paljon paskaa ympäri foorumia muutenkin, joten tuskin pari viestiä sinne tänne mitään seassa meinaa.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #475 on: 01.12.13 - klo:18:43 »
No, mitä rutkuttamista siinä sitten enää on jos on sen 200egee siitä maksanut? :D
En ole maksanut bägistäni mitään.
Eli säkö oot se kuka niitä bägejä varastelee? Ihmekkään että ollaan nimimerkin takana piilos.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #476 on: 01.12.13 - klo:18:51 »
voi jeesus viittasi lähinnä tuohon trolliksi nimittelyysi.... hyvä se on penätä täällä asiat asiana ottavaa keskustelua kun mielestäni itse aloitit aika helvetin hyökkäävällä tyylillä itse... että "mitä viisastelet"  ???

voipi kattoo peiliin. asiaahan ei varmaan kenelläkään enää ole niin väännetäänpä asian vierestä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Bägit
« Reply #477 on: 01.12.13 - klo:19:00 »
Kyllä määkin vielä ymmärrän jos nimellä tulee huutelee, mut pysyy nimimerkin takana ??? Ja eipä taida kovinkaan monella kenkä puristaa tai pipo kiristää. Ei mulla muuta. :D
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Bägit
« Reply #478 on: 01.12.13 - klo:19:02 »
Jos kauppias saa täällä Gripin bägistä 220€, niin ei kai sitä 150€:lla myydä, vaikka se olisi mahdollistakin. Ei nää yritykset mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä ole. Myös kuluttajat vaikuttaa hintoihin ostopäätöksillään, joten peiliin voi kahtoa, jos hinnat ei miellytä ja silti ostaa...

Offline allulla

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #479 on: 01.12.13 - klo:19:27 »
No, itte sä mut sieltä valittit juttukaveriksi, kun kerroin mikä bägin hinnassa maksaa. Ei mua purista kenkä mistään kohtaa. Täällä on niin paljon paskaa ympäri foorumia muutenkin, joten tuskin pari viestiä sinne tänne mitään seassa meinaa.
En mä täällä tietoisesti valitse juttukavereita vaan asioita joista juttelen. Se että heität mulle kohdistettuna jotain henkilökohtaista toki edesauttaa sitä että tartun viesteihisi vaikkei niissä muuta keskustelua edesauttavaa sisältöä olisikaan.
Itse aktiivisena lukijana (mutta passiivisena kirjoittajana) uskon että suurin osa tämänkin ketjun lukijoista etsii jotain tietoa bägeihin liittyen eikä niitä kiinnosta kuka rutkuttaa mistäkin. Toki sen olen minäkin havainnut että täällä on muutama nimimerkki jotka tuntevat elämäntehtäväkseen kommentoida foorumin jokaista viestiä ilman paskasuodatinta.

Eli säkö oot se kuka niitä bägejä varastelee? Ihmekkään että ollaan nimimerkin takana piilos.
Varastan ne nimenomaan nimimerkkiäni käyttäen ettei jää jalan- tai sormenjälkiä.


voi jeesus viittasi lähinnä tuohon trolliksi nimittelyysi.... hyvä se on penätä täällä asiat asiana ottavaa keskustelua kun mielestäni itse aloitit aika helvetin hyökkäävällä tyylillä itse... että "mitä viisastelet"  ???

voipi kattoo peiliin. asiaahan ei varmaan kenelläkään enää ole niin väännetäänpä asian vierestä.
Okei. Niinno mielestäni kohtuu asialliseen kysymykseeni hintaeroista jos vastaa tyyliin "noku sillä toisella on hinnassa katetta" niin onhan se vähän vittuilua tai tyhmänä pitämistä. Toki voi olla että ymmärsin sen väärin ja silloin tietysti peiliin katsomisen paikka. Toivottavasti sun mieli ei kuitenkaan hirveästi pahoittunut "hyökkäyksestäni" nimimerkki Väsää kohtaan tai että sanoin GARFFia trolliksi.

Kyllä määkin vielä ymmärrän jos nimellä tulee huutelee, mut pysyy nimimerkin takana ??? Ja eipä taida kovinkaan monella kenkä puristaa tai pipo kiristää. Ei mulla muuta. :D
Tätä en ymmärrä tämän foorumin vallitsevassa(?) kulttuurissa. Miten bägien hintaeroista esitetty kysymys muuttuu jos sivussa lukee nimimerkin takana olevan henkiön nimi. Olen kyllä tehnyt mm. kiekkokauppoja tällä foorumilla ja monella käyttäjällä on henkilötietoni, en vaan näe sen tuovan niin suurta lisäarvoa keskusteluun että pitäisin sen esillä.

Jos kauppias saa täällä Gripin bägistä 220€, niin ei kai sitä 150€:lla myydä, vaikka se olisi mahdollistakin. Ei nää yritykset mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä ole. Myös kuluttajat vaikuttaa hintoihin ostopäätöksillään, joten peiliin voi kahtoa, jos hinnat ei miellytä ja silti ostaa...
Tässä on varmasti paljon tekijöitä bägin hintaan. Mielenkiintoni onkin lähinnä siinä, mikä tekee Gripistä myyjän näkökulmasta niin hyvän tuotteen että siitä voi raapia enemmän katetta. Vai onko löytämäni hinnat vain harhaanjohtavia ja todellisuudessa Grip ei ole "ylihintainen" muihin bägeihin verrattuna?