Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867854 times)

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Bägit
« Reply #510 on: 23.12.13 - klo:19:54 »
Tänään sain Innovan Standard Bagin.Vetää noin 10 (esitteen mukaan max 12) kiekkoa sekä putterille oma sivutasku. Päällisin puolin vaikuttaa ainakin hyvältä. Kokonsa puolesta meikäläiselle just passeli.

Toi onkin ihan hyvä laukku varsinkin hyvän sään kierroksille. Yksi miinus on vaan se, että paljoa muuta tavaraa ei saa mukaan kuten esim takkia, pyyhkeitä yms.
Näin on. Bägin takana on jonkinlainen vetoketjutasku mutta ei tuonne mitään muuta kuin lappuja tai litteää tavaraa oikein voi laittaa koska muuten vie tilaa kiekko-osiosta ja painaa niitä kiekkoja. Onhan tuossa kans yksi pieni tarraläpällinen sivutasku johon mahtuu kaikkea pikkusälää, ja itse bägin "kansiläpässä" on kans verkkotasku johon jotain saa, mutta siinäpä ne.

Jos haluaa hupparia tai jotain isompaa laittaa bägiin niin silloin pitää nipistää kiekoista ja rajata kiekko-osioon laukun mukana tulevilla tarrallisilla väliseinillä pieni alue johon voi sitten laittaa tavaraa. Itse olen pitänyt pyyhettä siinä.

Putteritasku on mun makuun vähän turhan ahdas kans (jos on bägi suht. täynnä) ja jos siihen meinaa putterin laittaa niin ei varsinaista kiekko-osiota tosiaan kovin täyteen kannata tunkea.. Ite tykkään pitää kaikki kiekot muutenkin samassa läjässä niin ei minua ole haitannut.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Bägit
« Reply #511 on: 23.12.13 - klo:20:18 »
Ite hommasin fadegearin outer worldsin ja siihen valjaat varustelekasta. Hyvän kokoinen ja näppärä laukku johon mahtuu kiekkoa ihan riittävästi ellei jopa liikaakin. Tällä hetkellä mukana 10draiveria, 6midaria ja 4putteria ja enemmänkin ehkä sais änkettyä. Ei tosin ole tarvetta. Tilanjakajia on 2kpl ja ne on helposti irroitettavissa/siirrettävissä. Tällä hetkellä olen jakanut bägin niin, että yhdelle puolelle laitoin 10draiveria ja toiselle puolelle 9midaria/putteria ja puttitaskussa 1 putteria, mutta puttitaskuunkin menee kätevästi vaikka kaksikin putteria. Kierroksella heitän pääsääntöisesti noin 5-6kiekkoa ja parhaillaan heitän 8-10kiekkoa joten noi tilanjakajat tulee tarpeeseen kun voi toisen puolen bägistä pyhittää keväällä esim hupparille ja hanskoille ja toisen puolen kiekoille. Päätytaskut on myös tilavat ja niissä kannan varapyyhettä muovipussissa ja toisella puolella pikkutavaroita(huulirasvaa, patukoita yms.) Myös 2juomapullo taskua on näppärät niin saa hyvin juotavaa mukaan kiessille.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline rento_eetu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Rentola
Vs: Bägit
« Reply #512 on: 26.12.13 - klo:17:31 »
Onkos kenellälään kokemusta fadegearin crunch bägistä? Paljonko todellisuudessa mahtuu kiekkoja? Onko kuinka kestävä? Ja miten toimii käytössä?

Offline juhas89

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha S.
Vs: Bägit
« Reply #513 on: 26.12.13 - klo:19:53 »
Onkos kenellälään kokemusta fadegearin crunch bägistä? Paljonko todellisuudessa mahtuu kiekkoja? Onko kuinka kestävä? Ja miten toimii käytössä?

On kokemusta muutaman kuukauden ajalta, kestosta siis vielä vaikea sanoa, mutta vaikuttaa kyllä ihan hyvin kestävältä. Koskaan en ole täyteen tunkenut, mutta kyllä ainakin kymmenkunta kiekkoa menee mukavasti. Putteritaskuun mahtuu 2 putteria suht hyvin. Itse en ainakaan olkahihnasta tykännyt, joten valjaat melkein kannattaa hankkia vaikka pienestä laukusta kyse onkin. Sivutasku on ihan hyvän kokoinen, sinne mahtuu ohut takki ja kaikenlaista muuta pientä sälää. Pyyhettä varten on pieni hakanen laukun ulkopuolella. Hintaan nähden hyvä ostos kyllä ollut.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Bägit
« Reply #514 on: 26.12.13 - klo:20:32 »
Ostin prodiscus bägin rinnalle joulu alennuksesta latiduden pro bägin.Ei nyt alkuun kyllä heti vakuuttanut 2 kierrosta pelattu etuvetskari jäi käteen 2 avaus kerralla sivuvetskari hajosi kokonaan 3 avauskerralla? Muuten loisto bägi mutta vähän kyllä kummastuttaa?  Eli limupullo esiin 2 kertaa ja auton avaimet säilöön 3 kertaa niin vetskarit rikki:( taitaa olla joku maanantai malli.
Vertailun vuoksi heitin 4 kk kesällä fade gearin tournee bägiä kovalla käytöllä ja ei mitään vikaa....
Team Trilogy

Offline makepee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 387
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko P
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #515 on: 27.12.13 - klo:11:06 »
Ostin, tai siis "joulupukki" toi Gripin A sarjalaisen. Niin on kyllä loistokkaan mukava kantaa selässä.
Eilettäin reilut 3 tuntia tuli kannettua ja tasan 20 kiekkoa matkassa. Välillä joutui melkeen kattelen, että mihin laitoin bägin, kun ei sitä ees huomaa, että on reppu selässä!
Hakkaa kyllä ihan 100-0 mukavuudessa entisen Innovan bägin, jossa oli Phenixin valjaat.
Ei ole turhaan hehkutettuja nuo reppubägit, vaan oikeasti erittäin hyvä ostos!!
Team Trilogy since 2015
Hyvä heitto, parempi mieli!

Offline haukkeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Hauhia
  • Seura: HaFg ry
Vs: Bägit
« Reply #516 on: 31.12.13 - klo:06:13 »
Upper Parkin Shiftin jenkkilästä tulossa... saa nähä millon rantautuu !

Laitappa sitten vähän arvostelua, kun olet ihan käyttämään ehtinyt. Minkäs hintaseksi jäi kaikkineen kuluineen?


Reppu saapu eilen... Ihan hyvältä vaikuttaa, hemmetin mukava on selässä vaikka latasin täyteen romua ! Laatu, todella asiallista.

Vero 0%, alvin kanssa jäi maksamaan öö jotain 130-140 hujakoille sen hetkisillä dollarin kursseilla kun tuon maksoin. Toimituskaan ei ollu paha, 35 dollaria.

Laitan infoo kun kerkeen kierrokselle sen kanssa, joutunu makaamaan aika ahkerasti tuolla auton konehuoneessa viimiset pariviikkoa nni ei oikeen ole kerenny..

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #517 on: 13.01.14 - klo:10:55 »
OK. Eli nyt pitäisi hommata uusi laukku kesäksi. "Vanhan mallinen" frisbeelaukku ja selkäreppu käy kumpikin.

Harkinnassa on seuraavat bägit:
- Prodiscus 20+
- Voodoo Spinal Tap
- Revolution Carolina Team bag

Muitakin saa ehdottaa mutta ei oikeastaan kiinnosta yhtään Kiinassa tehdyt laukut. Uskon siihen, että ~200€ saa ostettua lännessä tehdyn laukun.

Älkää suositelko Gripiä. Sen olkahihnat näyttää niin rimpuloilta, tehty jossain idässä, ei näytä kestävältä.

Prodiscus olisi ehkä helpoin valinta. Sen voisi käydä hakemassa Frisbeepointista ja samalla saisi tuettua suomalaista yritystä. Prodiscuksen bägissä on mukavan leveät ja topatut olkahihnat. Niistä tulee plussaa myös.

Voodoo ja Revolution on tehty selvästi paremmista materiaaleista ja vetoketjuista. Voodoo miellyttää eniten omaa silmää. Voodoota ei oikein näytä olevan missään myynnissä. Revon voisi tilata Powergripistä. Ulkomailta tilaaminen onnistuu kyllä eikä haittaa vaikka tulleja ja rahteja joutuu maksamaan.

Eli heittäkää jotain mielipiteitä vaihtoehdoista tai kokemuksia bägeistä. Spekulointia tulevista uusista bägeistä voi heittää myös :)

Offline amyggs

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aku Mykkänen
  • Seura: Disc Golf Varkaus ry
Vs: Bägit
« Reply #518 on: 13.01.14 - klo:11:15 »
Prodiscus reppua voi kyllä suositella lämpimästi. Tukeva reppu kaikinpuolin,  joskaan minun mielestä materiaali ei ehkä niin hyvää kuin esim. joissain muissa (grip)  Mutta varmasti kestävää silti.  Minulla oli käytössä vuoden verran ja en voi valittaa yhtään.

Tuosta spinaltapista olen lukenut jotain valituksia jenkkifoorumeilta,  mutta siellä nyt valitetaan koko ajan jostain.

Tietty Golf Mahal olisi varmasti  laadukas bägi (taitaa olla kans revolutionin kanssa made In USA osastoa). Varmaan parhaista materiaaleista tehty mitä on.  Design voi olla sitten mielipiteitä jakava.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

I don't always throw hyzers, but when I do I throw them from the deep and hairy valleys of my armpit.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #519 on: 13.01.14 - klo:11:17 »
Suosittelenpas Grippiä  ;)

Kokeile jossain livenä, kyllä ne hihnat on mukavat, istuu hemmetin hyvin. Mut Prodiscus on varmasti myös hyvä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Bägit
« Reply #520 on: 13.01.14 - klo:15:08 »
Jep mä oon kans Gripin kannalla vaikkei vissii sais ::) Ollut molemmat Prodiscuksen bägit ja nyte on Grip käytössä, kyllä prodiscuksen hihnat tuntuu itseasiassa mun mielestä huonommilta :) Myöskin kiekkoja vetää vähemmän kun prodiscus, oli mullekin vaan plussaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline amyggs

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aku Mykkänen
  • Seura: Disc Golf Varkaus ry
Vs: Bägit
« Reply #521 on: 13.01.14 - klo:15:13 »
Monella tuntuu grip olevan. Minkä takia? Onko ainut parempi puoli se,  että siihen menee vähemmän kiekkoja?

Mulla on myös gripin uusi reppu. Mulla tärkein pointti oli kompaktimpi koko ja materiaali. Ja jopa niinkin pinnallinen asia kuin design.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

I don't always throw hyzers, but when I do I throw them from the deep and hairy valleys of my armpit.

Offline amyggs

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aku Mykkänen
  • Seura: Disc Golf Varkaus ry
Vs: Vs: Bägit
« Reply #522 on: 13.01.14 - klo:15:14 »
Monella tuntuu grip olevan. Minkä takia? Onko ainut parempi puoli se,  että siihen menee vähemmän kiekkoja?

Mulla on myös gripin uusi reppu. Vaihdoin siihen kesällä isommasta prodiscus sen repusta. Mulla tärkein pointti oli kompaktimpi koko ja materiaali. Ja jopa niinkin pinnallinen asia kuin design.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

I don't always throw hyzers, but when I do I throw them from the deep and hairy valleys of my armpit.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Bägit
« Reply #523 on: 13.01.14 - klo:16:34 »
Itse tilasin Prodiscuksen +20 juuri tuon suomalaisuuden ja hyvien arvostelluiden perusteella. Takuu asiatkin varmasti toimii jos niitä nyt joutuu edes kokemaan (tilasin suoraan Prodiscukselta(Kiekkopiste)). Pienemmän otin siistä syystä, että en tarvitse niin hirveästi kiekkoja matkaan ja fribareissuja kauemmas tulee olemattoman vähän.
Repun otin valjasbägin sijaan siksi, että kärsin selkävaivoista.
VDGC ry

Offline Väsä

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 286
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Bägit
« Reply #524 on: 13.01.14 - klo:17:26 »
Mulla oli ennen Gripin A:ta toi Prodiscuksen pikkubägi. Vaihto perustui oikeastaan vain siihen, että tykkäsin enemmän Gripin ulkonäöstä. Tosin sain Gripin suhteellisen halvalla, mikä vain vahvisti vaihtopäätöksen.

Prodiscus vaikutti yhtä pätevältä sen 2kk ajan mitä sitä kerkesin käyttämään, kuin Grippikin.