Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 868123 times)

Offline Rijkaard

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku
  • Seura: LoFro
Vs: Bägit
« Reply #525 on: 13.01.14 - klo:20:20 »
http://frisbeeservice.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=358

Tuossa myös pätevän oloinen vaihtoehto. Big hyzer bag Ergo 2.
Telkkä pönttöön.

Offline Antique

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Nestori Mäkinen
  • Seura: 7k / Prodigy Disc Street Team
Vs: Bägit
« Reply #526 on: 14.01.14 - klo:01:51 »
http://frisbeeservice.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=358

Tuossa myös pätevän oloinen vaihtoehto. Big hyzer bag Ergo 2.
Piti tilata aikoinaan, mutta kun ei ollut, niin tyydyttiin suomalaiseen.
Tosin enemmän mua se "Ergo1" kiinnosti, silloin kun niitä oli mahdollista tilata servicen kautta ::)
|| Pa3 | Pa1 || A1 || M3 || F7 | F2 || H2 || D3 | D2 ||

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #527 on: 14.01.14 - klo:09:09 »
http://frisbeeservice.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=358

Tuossa myös pätevän oloinen vaihtoehto. Big hyzer bag Ergo 2.

Kiitos tästä. En ollut miettinyt tätä ollenkaan mutta täähän tuntuu koko ajan paremmalta vaihtoehdolta. Muistan kylläkin kuulleeni jossain kisassa, että jollain tuo oli tuntunut ikävältä selässä. Olisiko se mahdollisesti alumiinikehikko ollut epämukava.

Onko ihmiset tilannu tuolta frisbeeservicestä tavaraa? En ole kuullutkaan koko kaupasta aikaisemmin?

Offline reisvi-3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Reiss
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Bägit
« Reply #528 on: 14.01.14 - klo:09:32 »
Siinähän se on kauppa missä muutkin. Sivuilta näet hinnat ja määrät, pari päivää tilauksesta ja kamat on postissa tai minne ne haluatkin.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Bägit
« Reply #529 on: 14.01.14 - klo:19:58 »
Oikein hyvä kauppa. Itse tilaan aika usein juuri tuolta. Useat kiekot jopa vähän halvempia kuin esim. Pointissa
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Flow

  • Juniori
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Kälkäjä
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #530 on: 14.01.14 - klo:21:17 »
Tuossa Ergossa saattaa joillakin alumiinikehikko tosiaan vähän painaa selkään tai lähinnä siellä alareunassa poikittain oleva osa siitä. Se on helppo korjata, jos painaa. Ei tarvi ku pyöräyttää pyyhe, kuplamuovin pala, retkipatjasta tai muusta vastaavasta pieni pehmuste siihen ympärille niin ei paina enää. Ensimmäinen versio Ergo 2 repusta mikä minulle tuli oli vähän sekundaa, mutta tämä minkä sain tilalle on kyllä ollut hyvä. Voin suositella molempia eli tuota reppua ja Frisbeeserviceä. Mulla ei kyllä oo kokemuksia Gripistä tai muista reppumallisista kuin Ergon molemmista malleista ja minun mielestä kakosversio on parempi.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Bägit
« Reply #531 on: 14.01.14 - klo:23:22 »
Jos 200€ arvoinen reppu painaa jostain niin en lähtisi kyllä mitään fiksauksia harrastamaan vaan jättäisin ostamatta ja ostaisin jonkun sellaisen mikä tuntuu hyvältä ilman omia korjauksia. Kaikki tuotteet ei vaan sovi kaikille vaikka kuinka haluaisi.

ps. Ei mitään kärjistämistä/kritiikkiä vaan oma mielipide. Ja Ergo on kyllä hienoin noista reppubägeistä ja kiekon sijoittelussa on järkeä.
VDGC ry

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Bägit
« Reply #532 on: 15.01.14 - klo:00:38 »
Onkos kokemuksia tosta egro 2 bägistä prodiscus small bäg?
Itselläni on toi prodiscuksen pienempi bägi mutta kaipaisi kuitenkin vielä vähän pienempää bägiä rinnalle...kokemuksia muilta
Team Trilogy

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #533 on: 15.01.14 - klo:09:04 »
Oikein hyvä kauppa. Itse tilaan aika usein juuri tuolta. Useat kiekot jopa vähän halvempia kuin esim. Pointissa

Kiitos sousitteluista. Näitä frisbeekauppoja on tullut niin paljon uusia, että menee vähän aikaa päästä ajan tasalle :)

Tuossa Ergossa saattaa joillakin alumiinikehikko tosiaan vähän painaa selkään tai lähinnä siellä alareunassa poikittain oleva osa siitä. Se on helppo korjata, jos painaa. Ei tarvi ku pyöräyttää pyyhe, kuplamuovin pala, retkipatjasta tai muusta vastaavasta pieni pehmuste siihen ympärille niin ei paina enää. Ensimmäinen versio Ergo 2 repusta mikä minulle tuli oli vähän sekundaa, mutta tämä minkä sain tilalle on kyllä ollut hyvä. Voin suositella molempia eli tuota reppua ja Frisbeeserviceä. Mulla ei kyllä oo kokemuksia Gripistä tai muista reppumallisista kuin Ergon molemmista malleista ja minun mielestä kakosversio on parempi.

Tästä modauksesta olen myös lukenut. No näillä näkymin olen päätymässä Ergo 2:een. Saa nähdä täytyykö modailla vai pärjääkö ilman. Bägi on vaan niin nerokas ettei "tavalliset" reppumalliset enää kiehdo kun tota on kelaillut.

Jos 200€ arvoinen reppu painaa jostain niin en lähtisi kyllä mitään fiksauksia harrastamaan vaan jättäisin ostamatta ja ostaisin jonkun sellaisen mikä tuntuu hyvältä ilman omia korjauksia. Kaikki tuotteet ei vaan sovi kaikille vaikka kuinka haluaisi.

ps. Ei mitään kärjistämistä/kritiikkiä vaan oma mielipide. Ja Ergo on kyllä hienoin noista reppubägeistä ja kiekon sijoittelussa on järkeä.

Tuosta hinnasta ja modauksesta olen samaa mieltä. 200€ pitäisi saada "valmis" reppu :)

Ergo 2 on kyllä hienoin reppu mitä olen nähnyt. Tuntuu, että muut valmistajat tekevät toistensa kopioita. Big Hyzer on oikeasti ajatellut miten kiekot kannattaa laukkuun laittaa, että ne olisivat hyvin käsillä.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #534 on: 17.01.14 - klo:09:05 »
Tilasin Big Hyzer Ergo 2. Katotaan minkälainen bägi on :)

Offline Urpola

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #535 on: 17.01.14 - klo:14:19 »
Onkos kokemuksia tosta egro 2 bägistä prodiscus small bäg?
Itselläni on toi prodiscuksen pienempi bägi mutta kaipaisi kuitenkin vielä vähän pienempää bägiä rinnalle...kokemuksia muilta

Itsellä ergo2 ja emännällä prodiscus small bag.

Ihan ensimmäisen kerran kun laitoin kassin selkään tuntui ettei oikein istuisi selkään, mutta kierros/pari kun oli uutuuden jäykkyys pehminnyt, niin ei huomannukaan kassin olevan selässä.
Mitään modauksia ei ole tarvinnut tehdä eikä kehikko selkää paina....voi olla yksilöllistä.

Omasta mielestä Ergo istuu paremmin selkään ja tuntuu kevyemmälle vaikka kiekkoja suunnilleen saman verran (ergossa 14 +3 putteria prodiscus 17+3 putteria).
Noilla kiekkomäärillä kumpikin laukku just sopivan kokoinen... kiekot saa hyvin ulos ja sisään.
Ergoon saa mahtumaan enemmän kiekkoja jos laittaa kiekot pohjalle perinteiseen tyyliin riviin ja muutaman ylimpään taskuun vaakaan, mutta omasta mielestä parempi kun pitää kaikki vaakatasossa taskuissa niinkuin on suunniteltu... ja 14+3 riittää omiin tarpeisiin, mutta muutaman voisi hyvin lisätä ilman että käytettävyys kärsisi.
Kiekot kestää kassissa ihan normaalisti vaikka kassi kaatuisikin.

Taskutilaa on prodiscuksessa hiukan enemmän, mutta ergoon saa mahtumaan perustavarat kuten puhelin avaimet lompakko ym ym.
Etutaskuun menisi joku perus college-paita, mutta paksumpi huppari tms voi olla aika ahdas.
Parille pullolle on myös taskut.

Sadesuoja on ergossa hyvä.
Kääntyy pohjan ali (toisin kuin ergo 1:ssä) ja edessä on läppä joka helpottaa kiekkojen ottamistab vaikka suoja on päällä.

Laadultaan ergo 2 huomattavasti parempi kuin ergo1.... jonka omistin, mutta pohjan puhjettua sain tilalle 2:sen eikä tarvinnut frisbee servicen kanssa kinata asiasta tippaakaan :)
Kangas on prodiscuksessa ja ergossa samaa.

Sanoisin että jos ei tarvitse erityisen paljoa taskutilaa, vaan kassin kiekoille, niin valitsisin ergon paremman selkään istuvuuden sekä käytettävyyden (kiekkojen ottaminen ja takaisin laittaminen kassiin) vuoksi.
Jos taas tarvitsee enemmän taskutilaa, niin prodiscus.
Uskoisin että muuten molemmat ovat laadultaan yhtä hyviä

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Bägit
« Reply #536 on: 17.01.14 - klo:14:49 »
jees kiitos arvioista itse omistan jo ton prodiscuksen smaal bägin,mutta jotenkin haluaisin vähän pienempää ja kevyempää laukkua?joten onko ergo fyysisestikin sutjakkaampi/pienempi/kevyempi
Team Trilogy

Offline Urpola

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #537 on: 17.01.14 - klo:15:40 »
jees kiitos arvioista itse omistan jo ton prodiscuksen smaal bägin,mutta jotenkin haluaisin vähän pienempää ja kevyempää laukkua?joten onko ergo fyysisestikin sutjakkaampi/pienempi/kevyempi

On sutjakampi/pienempi/kevyempi.

Korkeus/syvyys sama, mutta Ergo on n. 10 cm kapeampi

Ergo on periaatteessa perusrepun levyinen.... hiukan leveämpi kuin kiekot

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Bägit
« Reply #538 on: 17.01.14 - klo:23:13 »
Kiitos vastauksista.mulle toi prodiscus bäg oli parasta mitä oon koskaan hankkinut mutta sen verran suhteessa vähän heittelen niin pienempi käy myös mielellään.Kaikilla kavereilla on se big malli ja ovat tosi tyytyväisiä,mutta jotenkin itse haluan heittää kierrokset max 11 kiekkoa bägissä ja tohon prodiscukseen tuli laitettua +20kiekkoa:) vaikka sekään ei tunnu selässä miltäkään.
Team Trilogy

Offline mikse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
  • Oikea nimi: mikko
Vs: Bägit
« Reply #539 on: 03.02.14 - klo:22:32 »
Onko muut A-gripin omistajat huomannu, että bägi ois etupainonen? Ei tarvi juuri ku hipasta tuota niin se kellahtaa nokalleen. Masentava keräillä kiekkoja ku ne leviää pitkin tiluksia :(