Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867445 times)

Offline TomiV

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Vuori
  • Seura: Rauma Frisbee ry
Vs: Bägit
« Reply #765 on: 07.06.14 - klo:22:44 »
Soldier on nyt ollut täälläkin kolmen kiessin ajan kaverina ja hyvä on. Tilaa piisaa, mukana kulkee tällä hetkellä 13 kiekkoa putterit mukaanlukien ja tilaa piisaa vielä pistää takki yhden tilanjakajan avulla messiin. Sivutaskut on riittävän kokoiset ja verkkotasku on kätsä lisä esim. minille. Pullotaskut on ihan järjettömän isot, eipähän tartte nestehukkaan kuolla pelatessa.

Painoahan tolle kyllä tulee kun tavaraa on mukana enemmän. Reppuvaljaat on melkein pakko ostaa pidempiä matseja varten, mun selkä on sen verran loukkaantumisherkkä että valjaat säästelis sitä hyvin.

Kummoset kiinnityspaikat valjaille siinä on? Tosta PG sivun kuvasta ei saa selvää oikeen.

tuossa vähän esittelyä bägistä ja DD:n valjaista.

On noi varustelekan valjaat ja hyvin tohonki sopii... Hintaakin tais olla huimat 4e  ;D
Team Trilogy

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #766 on: 08.06.14 - klo:16:53 »
Onkos kellään kokemusta dynamic discsin bägien takuun kanssa säätämisestä? Laitoin just DD:lle Spostia. Commanderin pohjan sauma ratkes, per***e... Ajattelin eka koitella kepillä takuuta, ennen kun rupeen pantenttikorjauksiin...
« Last Edit: 08.06.14 - klo:17:12 by riotmaker »
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Bägit
« Reply #767 on: 08.06.14 - klo:20:29 »
Mulla Gripin reppu on ollut pieni pettymys. Aluksi bägi kaatuili aina eteenpäin ennenkuin vihdoin on alkanut asettua. Tämän olisi kai saanut menemään takuuseen, mutta ei kuitenkaan niin paljoa ärsyttänyt että olisin jaksanut lähteä säätämään. Koko on ihan ok, mahtuuhan sinne kiekkoja yleensä ihan tarpeeksi, mutta sivutaskujen muoto on sellainen että saa vähän kikkailla että sinne saa takin, hupparin, x pyyhettä, gainomaxit ja muut eväät kätevästi menemään, ja vielä niin että sieltä saisi jotain uloskin ilman että tarvitsee kaikkea purkaa. Ja sitten kun ne taskut on todella täynnä niin se supistaa kiekko-osiota jonkin verran. Eniten ärsyttää kuitenkin se, että juomapullopidikkeissä ei ole mitään kiristysmahdollisuutta, eli puolen litran pullo ei siinä kyllä pysy.

Toisaalta taas reppu on tyylikkään näköinen ja istuu todella hyvin selkään kunhan sopivat säädöt löytyy. Kevyt kantaa jos vain jaksaa nostaa sen kunnolla selkään. Ja kesäkelillä kun on vähemmän välivaatetta ym. mukana niin yleensä mahtuu tavarat hyvin sisään. Nyt jos olisin bägiä ostamassa niin harkitsisin kyllä ainakin Prodiscuksen bägiä, jossa sivutaskujen muoto tuntuu olevan vähän järkevämpi.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #768 on: 08.06.14 - klo:21:51 »
Grip on hyvä reppu jos pitää kantaa vain kiekkoja ja paria juomapulloa. Ite en pysty kisaamaan Gripin kanssa. Yleensä kisoihin pitää varustatua isommalla vaatemäärällä, sadevaatetta ja muuta vaatetta, ruokaa jne. Tämän takia kisoissa vedän aina Prodiscuksella.

Siis jos joutuu vaatteiden kanssa säätämään kierroksella niin Prodiscus on paras. Huvitti tässä joku aika sitten kun kentällä oli Grip-repputyyppejä ja hupparit ei mahtunut bägiin niin ne oli viritelty repun päälle kiinni kuin sadesuoja.

Eli bägiä hankkivat miettikää tätä. Syksyllä, talvella ja keväällä kisaamisessa vaatteiden kanssa joutuu säätämään kensken kierroksen. Minne tavarat laittaa kesken kierroksen kun autolle ei voikaan lähteä kesken kaiken viemään kamaa.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #769 on: 08.06.14 - klo:21:54 »
Kyllä mä pärjään ainaki gripillä. Ei tee ees tiukkaa. Kaikki mahtuu mitä tarttee ja vähä liikaakin.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #770 on: 08.06.14 - klo:22:04 »
Kyllä mä pärjään ainaki gripillä. Ei tee ees tiukkaa. Kaikki mahtuu mitä tarttee ja vähä liikaakin.

Sama. Hupparin tai takin saa ihan hyvin taiteltua sinne. Juomat ja eväät menee kans. En tiedä mitä porukka siellä bägissä kantaa jos Gripissä ei riitä tila. Kiekkojen tila riittävä, enempää ei tarvi itellä ainakaan kantaa muakan kiessillä.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #771 on: 08.06.14 - klo:22:11 »
Kyllä varmasti monissa tilanteissa pärjääkin Gripillä. Sitä en kiellä. Mutta tavaran kantamisessa se ei todellakaan loista. Esim. Mun hupparit ei mitenkään mahdu mun Grippiin mutta Prodiscukseen ne sujahtaa leikiten.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #772 on: 08.06.14 - klo:22:13 »
Juu. Mä osaan tunnustella keliä vähä etukäteen kiessiä sekä otan mukaan tarvittavat vaatteet ja vehkeet autoon. Käyn viä ennen kiessiä/kisaa tunnustelemassa alkulämpässä ja sitä mukaa autolla vaihtamassa viä kledjut jos siltä tuntuu. Mutta aina mulla huppari/välipaita ja 0,5l juomapullo kylkitaskussa ja ensiapuvehkeitä/aurinkorasvaa/nessuja jne toisella puolella. 0,75l juomapullo toisessa taskussa ja toisessa dirtbag. Hyvin menee.


EDIT: XL-koon huppari menee ainakin heittämällä sivutaskuun.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #773 on: 08.06.14 - klo:22:23 »
Sivutaskujen tila riippuu ihan siitä paljonko on lötää mukana. Jos on alle 20 kiekkoa niin varmasti mahtuu tavaraa gripinkin sivutaskuihin. Itsellä bägissä 7 putteria, 4 midaria ja 14 draiveri, kun en viitsi pränkätä sisältöä radan/olosuhteiden mukaan niin kaikkee pitää olla, niin luultavasti grippi kävisi ahtaaksi vaikka ei olisi mitään muuta mukana. Eipä tuohonkaan monta kiekkoa passaisi lisätä niin olisi prodiscuskin aika kireällä. Se on makuasioita mitä mukana kantaa, piipolla taisi joskus olla karmassa yli 40 kiekkoa, huppari, takki, kengät, sateenvarjo ja ties mitä muuta. Tuollasista tavaramääristä on turha reppubägin kanssa haaveilla.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #774 on: 08.06.14 - klo:22:30 »
Ja tuo kelin tunnustelu onnistuu kesällä, syyskuussa voi olla lämpötila liki nollaa yhdeksän aikaan aamulla kun lähtee kiessille, puoliltapäivin on vielä kierros kesken ja lämpötila yli 20 astetta. Ja on eri asia mahtuuko takki/huppari taskuun ja saako kiekot mukavasti pihalle kun se vaate on siellä taskussa. Ite oon huomannut kun joskus on kaiken muun roinan kanssa kiekkopuoli ollut vähän kireellä, että yks draiveri vähemmän ja kiekot tulee paljon helpommin pihalle. Että aika pienestä se voi olla kiinni riittääkö tila vai ei missäkin kassissa.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #775 on: 08.06.14 - klo:22:42 »
Ja tuo kelin tunnustelu onnistuu kesällä, syyskuussa voi olla lämpötila liki nollaa yhdeksän aikaan aamulla kun lähtee kiessille, puoliltapäivin on vielä kierros kesken ja lämpötila yli 20 astetta. Ja on eri asia mahtuuko takki/huppari taskuun ja saako kiekot mukavasti pihalle kun se vaate on siellä taskussa. Ite oon huomannut kun joskus on kaiken muun roinan kanssa kiekkopuoli ollut vähän kireellä, että yks draiveri vähemmän ja kiekot tulee paljon helpommin pihalle. Että aika pienestä se voi olla kiinni riittääkö tila vai ei missäkin kassissa.

Ton vaatteen kanssa pelaaminen on joskus kunnon säätöä. Viikko sitten Laajiksessa mäen alaosassa vaatetta on illan viilentyessä sopivasti kun on päällä teepaita ja paksu college. Sitten kapuaa mäkiä ylös -> jumalaton hiki -> college bägiin -> hiki kuivuu ja huipulla tuulee -> kylmä -> college päälle -> alkaa sataa -> kuori takki bägistä päälle.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #776 on: 08.06.14 - klo:22:52 »
Eipä tuo onneksi kovin yleistä ole, että joutuu edestakaisin paitaa laittamaan bägiin ja takaisin, rasittavaa toki varmasti. Ite oon muutaman kerran sellaisella välikelillä, kun ei oikein ole ollut tiennyt olisko hupparilla vai ilman, tehnyt niin, että heittovuorolla pitkähihainen pois ja vaan bägin päälle ja heiton jälkeen takaisin. Tuollaiset siirtymät kuten se laajiksen ylämäki tietysti on ihan oma juttunsa, soija tulee vaikka munasiltaan kiipeis.

Offline Marski

  • Juniori
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #777 on: 09.06.14 - klo:18:08 »
Jos jollakin on vaikeuksia päättää GRIP EQ's A14, the Dynamic Discs Ranger, and Latitude 64's DG Luxury bägin välillä niin ei hätää , oheisessa videossa on käyty melko kattavasti läpi kyseiset bägit.


Offline Parru

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarkko Heikkinen
  • Seura: Spartak Frisbee, Kajaani
Vs: Vs: Bägit
« Reply #778 on: 09.06.14 - klo:21:10 »
Jos jollakin on vaikeuksia päättää GRIP EQ's A14, the Dynamic Discs Ranger, and Latitude 64's DG Luxury bägin välillä niin ei hätää , oheisessa videossa on käyty melko kattavasti läpi kyseiset bägit.



Hyvä esittely, mutta ei kyllä helpottanu yhtään toi pätkä. Puntarointi gripin ja rangerin välillä taitaa ehkä kääntyä gripin eduksi. Kyllä osaa olla vaikee valita.  :-X

Lähetetty minun GT-P5200 laitteesta Tapatalkilla

How hard can it be??

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägit
« Reply #779 on: 09.06.14 - klo:21:38 »
Hyvä video kyllä. Itsekin puntaroin Rangerin ja Gripin kanssa, mutta Gripin voitoksi, muutaman kympin hintaero ei merkannut niin paljoa. Itse en kanna kuin noin 15-16 kiekkoa mukana, ja sadetakki kulkee kiekkokaukalossa fyllinä ja estämässä turhaa heilunaa. Tilaa on kaikelle hyvin & yllin kyllin.

Latituden uusi bägi oli itselleni uutuus, mutta liian iso kyllä. Toistaiseksi hemmetin tyytyväinen Gripiin.