Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867713 times)

Offline TeLe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 126
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Lehtinen
  • Seura: FrisbeeGolfSeura Kouvolan Lentävät Lautaset (FGSKLL)
Vs: Bägit
« Reply #825 on: 30.06.14 - klo:00:05 »
Täältä myös vahva kyllä DD:n Ranger Backpackille. Nyt muutaman viikon ollut testissä ja kevyeltä tuntuu selässä, paino jakaantuu hyvin. Repun selkään heitto myös helppoa/vaivatonta ohuiden mutta vahvan olosten hihnojen ansiosta. Taskuista suuri plussa, heti alkuun tuntuu, että jokaiselle on selkeä käyttötarkoitus ja tilaa myös hyvin. Itsellä kulkee pullotaskussa pari puolenlitran pulloa ja ylätaskuun saa kierrokselle jemmaan helposti vaikka pari pulloa lisää sekä sadetakki menee ylätaskuun myös helposti. Siellä minulla on vielä kulkenut vaihteleva määrä kiekkoja, joita olen ottanut testimielessä radalle (tälläkin hetkellä kolme ). Jakkara kulkee vaivattomasti myös mukana. Tykkään myös siitä että putteritaskut ovat alhaalla sivulla ja putterit käden ulottuvilla jo kävellessä kiekolle. Hinta/laatu-suhde myös loistava, bägillä hintaa sen 159 € tosiaan ja on kyllä ollut joka euron arvoinen. Lisäksi kyllähän nuo nyt näyttävät upeilta (tietysti mielipidekysymys)!

Ainoa miinus mikä tätä hankkiessa oli mielessä, oli sadesuojan puuttuminen. Testeissä huomannut että kangas kestää kevyttä sadetta hyvin, mutta kovalla sateella alkaa hiljalleen kastua läpi. Tämäkin asia korjaantunee kun ostin jo repuille tarkoitetun sadesuojan (8,50 €) johan leikkaan reiän kiekkotaskun kohdalle ja siihen väsään sitten samanlaisesta vedenpitävästä kankaasta hiukan aukkoa isomman "läpän" estämään kiekkotilan kastumisen. Lisäksi sateenvarjo hankintalistalla aikalailla seuraavana joten alkaa tuokin ongelma olla selätetty :)
In the bag:  3xWarden | 2xPure | 2xKannel | 3xTruth | 2xVerdict | 2xThief | 2xCulverin | 1xFelon | 1xKalevan Miekka | 3xTrespass | 2xEnforcer |
IG:  lehtinen_dg

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #826 on: 30.06.14 - klo:00:17 »
Itse en koe (ainakaan vielä) olevani reppufribaajia... Millaisia kokemuksia on Innovan competition bägistä? Se kuvien perusteella houkuttelisi... 8)

Nyt standardi bägi käytössä ja se tuntuu himpun pieneltä. Valjaita ei ole tarkoitus käyttää, vaan ihan olkaremmiä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Bägit
« Reply #827 on: 30.06.14 - klo:08:08 »
Itse en koe (ainakaan vielä) olevani reppufribaajia... Millaisia kokemuksia on Innovan competition bägistä? Se kuvien perusteella houkuttelisi... 8)

Nyt standardi bägi käytössä ja se tuntuu himpun pieneltä. Valjaita ei ole tarkoitus käyttää, vaan ihan olkaremmiä.
Sääli sen verran selkääsi, että hommaa nyt ainakin valjaat isomman bägin kanssa. Competition oli itellä jonkin aikaa käytössä, mutta armottoman vähän siinä on tilaa muille tavaroille. Päädyn pikkutaskut aivan liian pienet, jotta sopisi takkia yms mukaan. Kastuu myös nopeesti läpi, eikä selkään ollenkaan niin jämäkkä mitä vaikkapa Revolutionin bägit. Suosittelen kuitenkin harkitsemaan reppubägin hankintaa. Kaikki kokeilemani uudet reppumallit hakkaavat mennen tulleen kokeilemani bägimallit käyttömukavuudeltaan.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #828 on: 30.06.14 - klo:09:46 »
Niin no. Kiitos vinkistä.
Tällä hetkellä en koe tarvitsevani reppua enkä yleensä kanna väylillä suurta arsenalia muuta tavaraa. Jos takki on mukana se on päällä, tai sit jätän sen autoon. Juomapullo, kiekko-onki, kynä, tussi, pyyhe, tulosvihko ja varanaru onkeen on ne kiekkojen lisäksi mitä on mukana. Siksi mietin jotain muuta kuin reppua. Toistaiseksi.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #829 on: 30.06.14 - klo:10:48 »
Niin no. Kiitos vinkistä.
Tällä hetkellä en koe tarvitsevani reppua enkä yleensä kanna väylillä suurta arsenalia muuta tavaraa. Jos takki on mukana se on päällä, tai sit jätän sen autoon. Juomapullo, kiekko-onki, kynä, tussi, pyyhe, tulosvihko ja varanaru onkeen on ne kiekkojen lisäksi mitä on mukana. Siksi mietin jotain muuta kuin reppua. Toistaiseksi.

Siispä suosittelen DD:n Soldier Bagia valjaineen, jotka maksavat suunnilleen saman verran kuin Competition Bag ilman valjaita. Bägiin mahtuu 18-20 kiekkoa ja kangas on samaa laadukasta materiaalia kuin Rangerissa.
« Last Edit: 30.06.14 - klo:10:50 by RistoS »

Offline Vestibulum

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 165
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #830 on: 30.06.14 - klo:15:21 »
Niin no. Kiitos vinkistä.
Tällä hetkellä en koe tarvitsevani reppua enkä yleensä kanna väylillä suurta arsenalia muuta tavaraa. Jos takki on mukana se on päällä, tai sit jätän sen autoon. Juomapullo, kiekko-onki, kynä, tussi, pyyhe, tulosvihko ja varanaru onkeen on ne kiekkojen lisäksi mitä on mukana. Siksi mietin jotain muuta kuin reppua. Toistaiseksi.

Siispä suosittelen DD:n Soldier Bagia valjaineen, jotka maksavat suunnilleen saman verran kuin Competition Bag ilman valjaita. Bägiin mahtuu 18-20 kiekkoa ja kangas on samaa laadukasta materiaalia kuin Rangerissa.

Soldierille peukkua täältäkin, hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan. DD:n uudet bägit komeilevat muuten PG:n sivuilla kahtena tilatuimpana tuotteena.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #831 on: 30.06.14 - klo:18:58 »
Niin no. Kiitos vinkistä.
Tällä hetkellä en koe tarvitsevani reppua enkä yleensä kanna väylillä suurta arsenalia muuta tavaraa. Jos takki on mukana se on päällä, tai sit jätän sen autoon. Juomapullo, kiekko-onki, kynä, tussi, pyyhe, tulosvihko ja varanaru onkeen on ne kiekkojen lisäksi mitä on mukana. Siksi mietin jotain muuta kuin reppua. Toistaiseksi.

Siispä suosittelen DD:n Soldier Bagia valjaineen, jotka maksavat suunnilleen saman verran kuin Competition Bag ilman valjaita. Bägiin mahtuu 18-20 kiekkoa ja kangas on samaa laadukasta materiaalia kuin Rangerissa.

Soldierille peukkua täältäkin, hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan. DD:n uudet bägit komeilevat muuten PG:n sivuilla kahtena tilatuimpana tuotteena.

Kiitos tästä. Tutustun ko. bägiin pikimmiten.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #832 on: 30.06.14 - klo:22:32 »
Latituden Pro Bag on kans hyvä vaihtoehto jos haluaa vähän isomman "normibägin".

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #833 on: 01.07.14 - klo:00:07 »
Latituden Pro Bag on kans hyvä vaihtoehto jos haluaa vähän isomman "normibägin".

Muuten varmaan ok, mutta hinta on vaan tuplaten verrattuna DD Soldier bägiin.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Tiivi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti Simola
  • Seura: Vikings
Vs: Bägit
« Reply #834 on: 01.07.14 - klo:00:23 »
Olin kanssa siinä käsityksessä, etten tarvitse reppua. Lomarahojen tullessa tulin toisiin aatoksiin, enkä ole katunut hetkeäkään. Melko miellyttävä kantaa reppua, kun maasto muuttuu hieman vaihtelevammaksi. Myöskin sunnuntaina on tarkoitus lähteä Järvaan kolmeksi päiväksi kiertämään niin edes näyttää siltä että osaisi heittää  ;)

Ihan jokaisen euron arvoinen sijoitus on tuo DD Ranger ollut.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Bägit
« Reply #835 on: 01.07.14 - klo:00:41 »
Olin kanssa siinä käsityksessä, etten tarvitse reppua. Lomarahojen tullessa tulin toisiin aatoksiin, enkä ole katunut hetkeäkään. Melko miellyttävä kantaa reppua, kun maasto muuttuu hieman vaihtelevammaksi. Myöskin sunnuntaina on tarkoitus lähteä Järvaan kolmeksi päiväksi kiertämään niin edes näyttää siltä että osaisi heittää  ;)

Ihan jokaisen euron arvoinen sijoitus on tuo DD Ranger ollut.

Samaa mieltä! Jos vain budjetti kestää niin suosittelen reppubägiä ja mitä niistä niin se on sitten jokaisen itse päätettävä omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan. Paljon on hyviä markkinoilla omilla vahvuuksilllaan ja heikkouksillaan. Mikäli itse en olisi reppua raaskinut ostaa niin olisin ostanut DD Soldierin valjailla. Vinkkinä muille: Itse myin ylimääräisiä kiekkoja niin kauan, että sain rahat kasaan reppubägiä varten.
VDGC ry

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #836 on: 01.07.14 - klo:01:19 »
Olin kanssa siinä käsityksessä, etten tarvitse reppua. Lomarahojen tullessa tulin toisiin aatoksiin, enkä ole katunut hetkeäkään. Melko miellyttävä kantaa reppua, kun maasto muuttuu hieman vaihtelevammaksi. Myöskin sunnuntaina on tarkoitus lähteä Järvaan kolmeksi päiväksi kiertämään niin edes näyttää siltä että osaisi heittää  ;)

Ihan jokaisen euron arvoinen sijoitus on tuo DD Ranger ollut.

Samaa mieltä! Jos vain budjetti kestää niin suosittelen reppubägiä ja mitä niistä niin se on sitten jokaisen itse päätettävä omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan. Paljon on hyviä markkinoilla omilla vahvuuksilllaan ja heikkouksillaan. Mikäli itse en olisi reppua raaskinut ostaa niin olisin ostanut DD Soldierin valjailla. Vinkkinä muille: Itse myin ylimääräisiä kiekkoja niin kauan, että sain rahat kasaan reppubägiä varten.

Ei ole meikäläisen budjetissa ~200€:a reppubägiin, kun itse olen ainoa perheessä jolla palkka tulee. Vaimo ollut saikulla nyt kohta 1½ vuotta. Vaikka kiekkoja tulee hankittua muuta per kuukausi. Jos kysyisi Joulupukilta... ;)
Siksi siis DD Soldier vakavassa harkinnassa.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #837 on: 01.07.14 - klo:01:55 »
Olin kanssa siinä käsityksessä, etten tarvitse reppua. Lomarahojen tullessa tulin toisiin aatoksiin, enkä ole katunut hetkeäkään. Melko miellyttävä kantaa reppua, kun maasto muuttuu hieman vaihtelevammaksi. Myöskin sunnuntaina on tarkoitus lähteä Järvaan kolmeksi päiväksi kiertämään niin edes näyttää siltä että osaisi heittää  ;)

Ihan jokaisen euron arvoinen sijoitus on tuo DD Ranger ollut.

Samaa mieltä! Jos vain budjetti kestää niin suosittelen reppubägiä ja mitä niistä niin se on sitten jokaisen itse päätettävä omien tarpeiden ja mieltymysten mukaan. Paljon on hyviä markkinoilla omilla vahvuuksilllaan ja heikkouksillaan. Mikäli itse en olisi reppua raaskinut ostaa niin olisin ostanut DD Soldierin valjailla. Vinkkinä muille: Itse myin ylimääräisiä kiekkoja niin kauan, että sain rahat kasaan reppubägiä varten.

Ei ole meikäläisen budjetissa ~200€:a reppubägiin, kun itse olen ainoa perheessä jolla palkka tulee. Vaimo ollut saikulla nyt kohta 1½ vuotta. Vaikka kiekkoja tulee hankittua muuta per kuukausi. Jos kysyisi Joulupukilta... ;)
Siksi siis DD Soldier vakavassa harkinnassa.

Soldieria en ole itse nähnyt kuin vilaukselta PG:llä, mutta vaikuttaa ihan laadukkaalta. Noista edullisista valjaista itselläni on kokemusta vain Latituden valmistamista, ja ne olivat ihan hyvät. Tuo Soldier on kyllä niin edullinen, etten viitsi edes suositella reppubägiin säästämistä. Yleensä jos joku on miettinyt Pro Bag + valjaat yhdistelmää niin olen suositellut säästämään reppubägiin, tuon yhdistelmän hinta kun nousee sataseen. Mutta toi Soldier on sen verran edullinen, että suosittelisin sitä.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #838 on: 01.07.14 - klo:09:48 »
Kyllä mä oon tästä reppubägiasiasta kanssa kovasti sitä mieltä että hyvään kannattaa sijoittaa. Tai jos olkalaukulla pelailee niin sitten jollain erittäin halvalla mutta silti hyvällä (itsellä oli Westsiden leipälaukku, sairaan halpa ja kuitenkin melkoisen tilava ja hyvä). Siinä ole mitään järkeä että ostelee sellaisia 50-60€ välimalleja muutaman vuoden aikana useamman vaihdellen, kun samalla rahalla olisi voinut ostaa sen repun (tai ison bägin kunnon valjailla) jo heti.

Ja tuon pohtimisen että "pitää osata heittää ennenku kehtaa reppubägiä kantaa" voi lopettaa ihan heti. Ketä varten se on, niitä katsojiako, vai omaa hyvinvointia selän ja käytännöllisyyden kannalta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Bägit
« Reply #839 on: 01.07.14 - klo:13:06 »
Ja tuon pohtimisen että "pitää osata heittää ennenku kehtaa reppubägiä kantaa" voi lopettaa ihan heti. Ketä varten se on, niitä katsojiako, vai omaa hyvinvointia selän ja käytännöllisyyden kannalta.

Tässä on pakko kompata samiguelia! Hankkikaa sellainen bägi kuin itse haluatte, älkää miettikö sitä millä tasolla oma peli pitäisi olla jollekkin bägille. Markkinoiden kallein ja hienoin bägi ei tee kenestäkään hyvää pelaajaa, eikä siwan muovikassi huonoa. Se mikä omalle taloudelle on sopiva ja mistä itse pitää, niin se on se oikea valinta  8)
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.