Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 868877 times)

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #930 on: 24.07.14 - klo:22:52 »
Tammiston Budget sportissa oli Discmania Grip 179€. Eli 40€ alea.

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Bägit
« Reply #931 on: 24.07.14 - klo:23:05 »
Faktahan on se, että reppubägit pieksee normibägit 100-0 myös olallakantomukavuudessa.

Edit: Itse ostin reppubägin vain sillä perusteella, että siihen mahtuu muutakin tavaraa kiekkojen lisäksi, toisin kuin normibägiin.

Mutta kukin käyttäköön mitä tykkää, kunhan tykkää.
« Last Edit: 24.07.14 - klo:23:11 by Roope »
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #932 on: 24.07.14 - klo:23:13 »
Mulla ainaki veti hartiat, niskan ja selän ihan jumiin vanha bägi. Itse kannan aina bägiä kunnolla selässä, enkä roikota vain toisella olalla, toki jotku 20m siirtymät on eri asia.

Vaikka eka bägi oli Westsiden pikku laukku nii siihenki hommasin valjaat. Nytte DD Soldier ja siihenki valjaat by varusteleka. Selkä kiittää.

Harkitsin valjaita omaan Fade GearCrunch Boxiin, mutta kun testailin valjaita paino tuli enemmän alas ja tuntui epämiellyttävältä. Gripin ostaminen ei ole kadutellut päivääkään, päinvastoin olen miettinyt että miksen ostanut jo viime kesänä.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #933 on: 25.07.14 - klo:00:21 »
KYSYMYS : Mikä hyöty repusta verrattuna isoon bägiin, jos sitä kantaa vain toisella olalla? ::)

No jos kannat reppua 50m niin kannattaako sitä laittaa kunnolla selkään.

Kannattaa  8)

Ja miksi sitten hommaat repun (etkä 150€ halvempaa bägiä), jos et sitä sitten täysin hyödynnä.

Itse pyöräilen lähes aina radalle ja tavallisella bägillä 7-10km pyöräily suuntaansa ei oikein onnistu.
Reppubägi tuntuu kevyeltä ja ei tule selkäkipuja. Itse ainakin olen tyytyväinen Reppubägiin, vaikka olenkin käyttänyt sitä vasta muutaman päivän.

No tuo on jo erittäin hyväksytty selitys reppubägin hankinnalle.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #934 on: 25.07.14 - klo:00:24 »

Kyllähän grippiä mielummin kantaa yhellä olalla kun jotain "perus"bägiä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eli sitten kyse on vain siitä että haluaa esitellä reteesti reppubägiä perusheittelijöille? Kertoo aika paljon... ::)

Tarkotin juuri tota painon jakautumista, reppubägiä on vaa paljon parempi kantaa yhdellä olalla jos niin useammin tekee..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eikös paino ole kuitenkin vain yhdellä olalla? Reppubägin suurin hyöty lienee kun se oikeasti selässä. En jaksa uskoa reppubägistä olevan ihmeesti hyötyä jos sitä kantaa vain toisella olalla. Eri asia toki on, jos siellä on se n. viisi kiekkoa. ::)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #935 on: 25.07.14 - klo:01:15 »
Ylläolevaan väittelyyn liittyen: reppubägin paremmuutta yhellä olkapäällä kannettaessa en kokemuksesta osaa sanoa, mutta perustuskohan jotenki repun jämäkkyyteen/painonjakautumiseen, vähempään heilumiseen tms.. Itehän kannan vaan pienissä siirtymisissä yhellä olkapäällä tuota valjaat+bägi -yhistelmää, ja voisin kuvitella saman repulla automaattisesti vähän ergonomisemmaksi. Painoo sinne toki tulee yhtä lailla  ::)
 
Mut joo, menee aika "diipeiksi" nämä mun analysoinnit  :D Oisin varmaan itekki hommannu reppumallisen aikoja sitten, mutta hinnat hirvittää.. Kai oon vaan niin köyhä tai saituri, heh.

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Bägit
« Reply #936 on: 25.07.14 - klo:02:31 »
Oulussa toppilassa hortoili viime ja toissa kesänä aika monesti semmonen ukko joka kanto kiekkoja aina siwan kassissa ja vasemmassa kädessä sillä oli aina paistinpannu...Tulikohan sillä selkä ja hartiat kipeeksi vaikka ei ollu reppua yhellä olalla saatikka bägiä valjailla? O.o

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #937 on: 25.07.14 - klo:08:22 »
:D :D :D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Bägit
« Reply #938 on: 25.07.14 - klo:08:46 »
Paistinpannuahan käytetään värjäykseen, ettei olis ollu Champion Beast kun siellä hortoili? ;-D
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Bägit
« Reply #939 on: 25.07.14 - klo:09:34 »
KYSYMYS : Mikä hyöty repusta verrattuna isoon bägiin, jos sitä kantaa vain toisella olalla? ::)

No jos kannat reppua 50m niin kannattaako sitä laittaa kunnolla selkään.

Kannattaa  8)

Ja miksi sitten hommaat repun (etkä 150€ halvempaa bägiä), jos et sitä sitten täysin hyödynnä.

Itse pyöräilen lähes aina radalle ja tavallisella bägillä 7-10km pyöräily suuntaansa ei oikein onnistu.
Reppubägi tuntuu kevyeltä ja ei tule selkäkipuja. Itse ainakin olen tyytyväinen Reppubägiin, vaikka olenkin käyttänyt sitä vasta muutaman päivän.
Lisäksi pyöräillessä minulla ainakin se sivulle tuleva bägi haittaa pyöräilyä ainakin jonkin verran. Reppu pitäis ostaa minunkin.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline FatBatman

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #940 on: 25.07.14 - klo:14:45 »
Tammiston Budget sportissa oli Discmania Grip 179€. Eli 40€ alea.
Kiitti tästä tiedosta! Tuli toinen hyllyssä olevista Gripeistä ostettua :)
"Hulluhan se on, jos ei puolta tarjoa"

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Bägit
« Reply #941 on: 25.07.14 - klo:16:25 »


Kyllähän grippiä mielummin kantaa yhellä olalla kun jotain "perus"bägiä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eli sitten kyse on vain siitä että haluaa esitellä reteesti reppubägiä perusheittelijöille? Kertoo aika paljon... ::)

Tarkotin juuri tota painon jakautumista, reppubägiä on vaa paljon parempi kantaa yhdellä olalla jos niin useammin tekee..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eikös paino ole kuitenkin vain yhdellä olalla? Reppubägin suurin hyöty lienee kun se oikeasti selässä. En jaksa uskoa reppubägistä olevan ihmeesti hyötyä jos sitä kantaa vain toisella olalla. Eri asia toki on, jos siellä on se n. viisi kiekkoa. ::)

Reppubägi jossa 20 kiekkoa, tuntuu lähes yhtä kevyeltä, kuin 12 kiekkoa sisältävä pikkubägi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #942 on: 26.07.14 - klo:21:49 »
Eilen toi posti takuuseen uuden Gripin, edellisestä petti kolme saumaa alle 2kk käytön jälkeen. Toivottavasti edellinen oli vain joku "maanantai kappale" ja tää nyt kestäis.  :)

Offline Hatti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Niiranen
  • Seura: Järvenpää Frisbeegolf RY
Vs: Bägit
« Reply #943 on: 27.07.14 - klo:14:35 »
Onko vielä kukaan tuunannut bägiin juomapussia? Onko markkinoilla vielä yhtään reppua josta löytyisi juomapussi eristyksineen?

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Bägit
« Reply #944 on: 27.07.14 - klo:15:22 »
Onko vielä kukaan tuunannut bägiin juomapussia? Onko markkinoilla vielä yhtään reppua josta löytyisi juomapussi eristyksineen?

Champion Beast:lla tais olla työn alla.
VDGC ry