Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 868020 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #990 on: 05.09.14 - klo:09:32 »
Pääli tasku mun tietääkseni on putteritasku muttei vaikuttanut lainkaan hyvältä. Ja sivutaskussa on vetoketju ja sieltä putteri voi tippua jos vetoketju on auki.

Öh, oishan tuo nyt kannattanu selvitää millanen putteriosasto siinä on. Se päälitasku on mun mielestä paras putteritasku mitä mun omistamissa bägeissä on ollut. Itellä kulkee siellä Opto Pure ja kolme Kilpeä ja hyvin mahtuu. Ja ei niistä sivutaskuista mikään putoa, mulla on yleensä molemmilta puolin ne auki jos niissä on kiekkoja mitä käytän edes pari kertaa kierroksella. Sitten jos kuljettaa 1,5 litran juomapulloja mukana niin ne kiekot pysyy taskussa vielä paremmin.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #991 on: 05.09.14 - klo:11:50 »
Pääli tasku mun tietääkseni on putteritasku muttei vaikuttanut lainkaan hyvältä. Ja sivutaskussa on vetoketju ja sieltä putteri voi tippua jos vetoketju on auki.

Öh, oishan tuo nyt kannattanu selvitää millanen putteriosasto siinä on. Se päälitasku on mun mielestä paras putteritasku mitä mun omistamissa bägeissä on ollut. Itellä kulkee siellä Opto Pure ja kolme Kilpeä ja hyvin mahtuu. Ja ei niistä sivutaskuista mikään putoa, mulla on yleensä molemmilta puolin ne auki jos niissä on kiekkoja mitä käytän edes pari kertaa kierroksella. Sitten jos kuljettaa 1,5 litran juomapulloja mukana niin ne kiekot pysyy taskussa vielä paremmin.

Ei enemmin kiinnostanu ku sain niin halvalla ;D mut toi pyyhe pohjalle varmaan auttaa aika paljon ja kiekkojen määrä ite testasin kahdella putterilla :-[

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #992 on: 05.09.14 - klo:12:06 »
Pääli tasku mun tietääkseni on putteritasku muttei vaikuttanut lainkaan hyvältä. Ja sivutaskussa on vetoketju ja sieltä putteri voi tippua jos vetoketju on auki.

Öh, oishan tuo nyt kannattanu selvitää millanen putteriosasto siinä on. Se päälitasku on mun mielestä paras putteritasku mitä mun omistamissa bägeissä on ollut. Itellä kulkee siellä Opto Pure ja kolme Kilpeä ja hyvin mahtuu. Ja ei niistä sivutaskuista mikään putoa, mulla on yleensä molemmilta puolin ne auki jos niissä on kiekkoja mitä käytän edes pari kertaa kierroksella. Sitten jos kuljettaa 1,5 litran juomapulloja mukana niin ne kiekot pysyy taskussa vielä paremmin.

Ei enemmin kiinnostanu ku sain niin halvalla ;D mut toi pyyhe pohjalle varmaan auttaa aika paljon ja kiekkojen määrä ite testasin kahdella putterilla :-[

Niin onko se sun mielestä liian syvä?

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #993 on: 05.09.14 - klo:12:08 »
Jep

Offline KALLIOFG

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso Kallio
  • Seura: 7k
Vs: Bägit
« Reply #994 on: 07.09.14 - klo:23:20 »
Misä reppubägis on eniten tilaa?
Vaihtoehdot:
Gripi Eg
Big Hyzer Ergo 2
DD Ranger bag
Revolution
Prodiscus pienempi

Entä mikä on halvin noist?

Onko jollain kokemust noista?

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #995 on: 07.09.14 - klo:23:38 »
Misä reppubägis on eniten tilaa?
Vaihtoehdot:
Gripi Eg
Big Hyzer Ergo 2
DD Ranger bag
Revolution
Prodiscus pienempi

Entä mikä on halvin noist?

Onko jollain kokemust noista?

Hinnat nyt varmaan voisit katsoa itekkin, mut luulen että Ranger on noista halvin.

Minkälaista tilaa? Tilaa kiekoille vai sälälle? Revolutionin reppubägistä en tiedä mitään. Rangerissa on aika iso se päälyboksi, hankala tosin tehdä vertailuja kun se tila on niin erilainen kuin muissa. Sinne menee esim. 6 kiekkoa aika kivuttomasti, tai sitten ylimääräinen juomapullo + kevyt takki tai huppari. Ergo2:ssa on varmaan vähiten tilaa kiekoille ja sälälle, Gripissä ja pienemmässä Prodiscuksessa on about saman verran tilaa.

Kiekkoja noiden reppujen kiekkolokeroihin menee about saman verran. Rangerin putteritaskuun menee suht kivuttomasti esim. kaks Purea, mutta korkeampien kiekkojen kans voi tehdä tiukkaa. Prodiscuksen putteritasku on tilava. Prodiscuksen isompi bägi on kuitenkin tilakuningas, ei oo tarvinnu sen ostamisen jälkeen miettiä, mitä ottaa mukaan. Kaikki mahtuu mitä voi koskaan tarvita.

Offline KALLIOFG

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso Kallio
  • Seura: 7k
Vs: Bägit
« Reply #996 on: 08.09.14 - klo:06:28 »
Itselläni käytössä on ollut Dynamic Discin Solider bägi. Ihan hyvält on vaikuttanut!

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Bägit
« Reply #997 on: 08.09.14 - klo:09:38 »
Gripissä ja pienemmässä Prodiscuksessa on about saman verran tilaa.

Tämä ei kyllä pidä paikkansa. Vaikka puhutaan pienemmästä prodiscuksesta niin gripiin verrattuna se on silti iso. Jos on tarve kuljettaa muutakin kun kiekkoja mukana... valitse prodiscus. Gripin bägiin voit saada juuri ja juuri sullottua takin mukaan ja muuta pientä sälää. Prodiscukseen mahtuu se sama määrä tavaraa pelkästään toiseen sivutaskuun.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #998 on: 08.09.14 - klo:09:56 »
Mulla on gripissä joku 5-8 mikrokuitupyyhettä, ideaaliside. Toisella puolella hyttysmyrkkyä ja ensiaputarvikkeita, toiselle puolelle laitoin batterypullon eilen kiessille ja toiselle puolelle hupparin. Putteritaskussa oli 3-putteria, etutaskussa puhelin, mynttöneitä, purkkaa yms. (ja vieläkin olis mahtunut, koska tilaa on). Kiekkoja oli keskiosiossa; 2putteria, 4midaria, 10draiveria ja oli 1kiekon verran väljä.

Eli kyllä grippiinkin mahtuu, jos yhtään osaa pakata. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Jätin otsikon kyssäriin vastaamatta eilen, koska kysyjä ei tiennyt tarviiko mukaansa kiekkoja vai vaatteita.

Ja mulla on gripin A-seriessin bägi.

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #999 on: 08.09.14 - klo:10:43 »
Misä reppubägis on eniten tilaa?
Vaihtoehdot:
Gripi Eg
Big Hyzer Ergo 2
DD Ranger bag
Revolution
Prodiscus pienempi

Entä mikä on halvin noist?

Onko jollain kokemust noista?

Itellä on noista ollut Big Hyzer Ergo 2. Ja tällä hetkellä omistan Grip 2013 A-sarjalaisen  ja Prodiscus 30+. Vähiten tilaa noista on Ergossa ja eniten tilaa on Prodiscuksessa. Jos haluat tilaa niin valitse Prodiscus. Siihen menee kiekkoja ja muuta tavaraa reilusti eniten. Se on paras Tournament-bägi mitä tiedän juuri sen tilavuuden takia.

Olin eilen Normitali-kisassa. Aamulla lähdin tsygällä kentälle ja kännykkä näytti 6 astetta lämmintä. Vaatetta sai olla todella paljon, ettei jäätynyt. Kun kello oli 12 päivällä niin lämpöä on ~20 astetta. Prodiscus imi sisuksiinsa kaikki paksut hupparit, takit ja hanskat eikä tehnyt tiukkaa ollenkaan. Prodiscuksen täyteenpakkaaminen ei myöskään koskaan vie tilaa kiekoilta toisin kuin Gripissä.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Bägit
« Reply #1000 on: 08.09.14 - klo:12:12 »
Mun kommentin ei ollu/ole tarkoitus haukkua gripin bägiä. Tarkoitus oli korjata mielikuva siitä, että grip ja pienempi prodiscus vetäisi saman määrän tavaraa, koska se ei pidä paikkansa.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #1001 on: 08.09.14 - klo:12:36 »
Eikä munkaan Prodiscuksen bägiä.

Yllätyin itsekkin kun vaihdoin Prodiscuksen largesta Grippiin, että tähänkin menee hyvin tavaraa. (vaihdoin siksi, koska prodiscus oli turhan iso ja sitä turhaa tavaraa oli kiesseillä turhan paljon turhana painona)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1002 on: 08.09.14 - klo:21:11 »
Gripissä ja pienemmässä Prodiscuksessa on about saman verran tilaa.

Tämä ei kyllä pidä paikkansa. Vaikka puhutaan pienemmästä prodiscuksesta niin gripiin verrattuna se on silti iso. Jos on tarve kuljettaa muutakin kun kiekkoja mukana... valitse prodiscus. Gripin bägiin voit saada juuri ja juuri sullottua takin mukaan ja muuta pientä sälää. Prodiscukseen mahtuu se sama määrä tavaraa pelkästään toiseen sivutaskuun.

Ihan mahdollista, että olen väärässä. Prodiscuksen pienempää olen hipelöinyt tyhjänä ja Gripiä kaverilta täytenä, ja tällainen fiilis jäi.

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1003 on: 23.09.14 - klo:17:04 »
Moro! Nyt kun toi DD Ranger on pari vuotta markkinoilla ollut niin miten on teillä kestäny? Onko kellään tiedossa jos on uutta versiota tulossa?

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägit
« Reply #1004 on: 23.09.14 - klo:22:31 »
Moro! Nyt kun toi DD Ranger on pari vuotta markkinoilla ollut niin miten on teillä kestäny? Onko kellään tiedossa jos on uutta versiota tulossa?

Ekasta (1.0) meni pohjasta nurkat puhki, mut tää toinen versio on kestäny kyllä aika raffiaki käsittelyä.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland