Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867733 times)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägit
« Reply #1035 on: 21.10.14 - klo:22:56 »
Tänään kotiutin toiseksi repuksi L64 Luxury:n ja kyllähän tuo hyvälle vaikuttaa. Todella jämäkkä ja mukavan tuntuinen selässä, julmetusti taskua ja just sen verran enempi kiekkotilaa mitä Rangerin kaverille tarvitsen. Aikaisemmin epäilin tuota ylätaskun vetoketju-aukon lyhyyttä, mut kyllä siitä mahtuu kampetta sisään ja kuulemma kestää hyvin.
 
No sitä mietinkin että mahtuuko yläosasta hupparia/takkia sisään yms. Taitaa tuo kommentti ratkaista voiton luxurylle.

No jos et toppatakkia oo tunkemassa niin menee aika  nätisti. Paksumpi seurahuppari/takki ei mee yhtenä isona myttynä kerralla mut mahtuu kuitenki ihan nätisti ja ylätasku on niin iso että mulla jää hupparin jälkeenki vielä tilaa vaikka mille.
« Last Edit: 21.10.14 - klo:22:57 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline vege

  • Juniori
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
  • Oikea nimi: Veikka Olden
Vs: Bägit
« Reply #1036 on: 22.10.14 - klo:16:08 »
Onkos kenneläkään kokemusta gripin agile bägistä? Kuinka paljon tilaa ja onko kätevä?

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägit
« Reply #1037 on: 22.10.14 - klo:16:51 »
Onkos kenneläkään kokemusta gripin agile bägistä? Kuinka paljon tilaa ja onko kätevä?

Mitähän mää sinne tungin....jonku about 13 kiekkoa jossa oli 3 midaria mukana. Talvibägiksi ehkä.. Vähän oli semmonen, "mitähän tässä nyt on haettu"-tyyppinen fiilis. Mut jos tarttee pienempää reppumallista niin varmasti toimii. Joku Soldier Bag varmaan vetää jo enempi pannua ku tuo.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline amyggs

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aku Mykkänen
  • Seura: Disc Golf Varkaus ry
Vs: Bägit
« Reply #1038 on: 22.10.14 - klo:17:10 »
Mulla on tuo mini grip isomman gripin parina. Erittäin jees bägi kasuaali kierroksille. Mukaan mahtuu noin 16 kiekkoa ja avaimet, lompsa ja puhelin. Kai sinne jotain muutakin pikkuhilua mahtuu, mutta eipä muuta.  Kevyt ja erittäin hyvä selässä. Huom. 1,5 litran juomapullo ei mahdu pullotaskuun. Suosittelen tuota, isomman bägin kaveriksi tai ainoaksi bägiksi henkilölle joka ei halua kantaa mitään ylimääräistä mukana. Ja korostan sanaa: mitään :p
I don't always throw hyzers, but when I do I throw them from the deep and hairy valleys of my armpit.

Offline Zarmo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 90
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarmo Silvennoinen
Vs: Bägit
« Reply #1039 on: 23.10.14 - klo:08:14 »
Onkos kenneläkään kokemusta gripin agile bägistä? Kuinka paljon tilaa ja onko kätevä?

Tässä yksi hyvä vaihtoehto pienemmälle repulle. Mahtuu hyvin 16 kiekkoa ja vähän muutakin kamaa esim. kuoritakki ja kamera. Videolta saa aika hyvän kuvan repusta.

http://www.powergrip.fi/tuote/shibagup/upper-park-designs-shift

Arvostelu:

http://allthingsdiscgolf.com/upper-park-designs-shift-backpack-review/
« Last Edit: 23.10.14 - klo:21:28 by Zarmo »

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägit
« Reply #1040 on: 26.10.14 - klo:16:19 »
Ekat skabat takana L64° Luxury:n kanssa ja tyytyväinen olen. Vesisateessa ja loskassa 18+ 9 väylää ja kohtuu kuivana säily kaikki kamat. Liian myöhään älysin laittaa sadesuojan päälle joten sen johdosta hieman sääntökirja imasi vettä yms. pientä. Bägi on selässä todella tukeva ja mukava kantaa, sateenvarjolle on hyvä slotti johon varjo sujahtaa nopeasti jos ei tarvitse ja isomman varjon voi laittaa siihen avoinaisena jolloin reppu pysyy vieläkin paremmin kuivana. Ylätaskun vetoketjusta en marmata enää koskaan. Ei ole ongelmallinen nyt kun on bägiä käyttäny.
Pannuja on päätaskussa 17 joista 3 putteria ja 3 midaria. Päätaskun lipassa on 2 putteria, samoin 2 puttertaskussa. Putteritaskun vieressä olevassa taskussa kulkee vielä 2 harvemmin käytössä olevaa pannua. Tähän taskuun menee helposti yhteensä 4-5 draiveria. 23 pannua siis mukana ja ylätaskussa ei vielä yhtään. Bägi imaisee siis helposti sen 30 pannua ja jopa hieman päällekkin.
Ehdottomasti varteenotettava reppumallinen muovinkantolaite siis kyseessä.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Bägit
« Reply #1041 on: 26.10.14 - klo:19:40 »
Testeissä mä taisin laittaa luxury bägiin 44kiekkoa. 5niistä oli vielä puttereita/midareita. ELi aika levoton määrä tohon menee kiekkoja. Ja nämä kaikki vielä niin, että ne kiekot on oikeasti saatavilla suht nopeasti. Mukana meni vielä tietty juomat, lompakko/kännykkä, kevyt tuulitakki ja varasukat. Että kyllä tossa tilaa on :)
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Bägit
« Reply #1044 on: 27.10.14 - klo:12:42 »
Tuli tilattua itselle kakkosbägiksi DD ranger bägi. Lähinnä ostin talvea varten kun on pienempi niin ei tarvi niin paljoa kiekkoja ja tohonkin ilmeisesti mahtuu muuta tavaraa ihan mukavasti.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägit
« Reply #1045 on: 27.10.14 - klo:16:45 »
Ranger on erittäin onnistunut kapistus !
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline emppu7

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1046 on: 27.10.14 - klo:17:02 »
Ranger vs. Grip?

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Vs: Bägit
« Reply #1047 on: 27.10.14 - klo:17:48 »
Onkos kenneläkään kokemusta gripin agile bägistä? Kuinka paljon tilaa ja onko kätevä?

Itse olen nyt pari viikkoa tämän repun kanssa pelannut ja sopii minulle oikein hyvin.
Mulla oli aiemmin isompi (24 kiekon) reppu mutta ei oikeastaan sille käyttöä ollut kun olen karsinut käytettävien kiekkojen määrää ronskisti. Tämä on tosiaan selässä aivan upea, kevyt ja hyvin muotoiltu.
Kiekkokapasiteetti on minulle sopiva (14+2) ja tavaratila riittävä. Tavaratilaan mahtuu yllätävän paljon, eilen mulla oli siellä kännykkä, avaimet, nuuskapurkki, lompakko, sääntökirja, nenäliinoja, vaihtopyyhe, varasukat, lapaset, tusseja/kyniä, markkeri, eikä tarvinut tunkea ja on selkeästi erillinen tila eikä ahdista kiekkotilaa ylhäällä.
Rakenteet on yllättävän tukevat näin kevyeksi, pysyy hienosti pystyssä.

Ainoat mitä muuttaisin jos saisin itselleni suunnitella olisi sivutauskujen koko, ei tarttis olla kuin pari senttiä paksummat, erilliset taskut, nyt ne on lähinnä kosmeettiset ja kilpailee tilasta muiden taskujen kanssa.
Sateenvarjon tai jakkaran saa sivuhihnoilla kiinni mukaan mutta taskuun sen jalan tunkeminen on hankalaa ja kilpailee kiekkotilasta.
Optimaalinen skenaariohan olisi olla tämä ja joku isompi reppu kisoja varten jne.
Normi kiertelyyn mitä itse lähinnä harrastan tämä pikku grippi oli mulle oikeastaan itsestäänselvyys ja
optimaalisin vaihtoehto. Suosin mukavuutta varustelun edellä.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägit
« Reply #1048 on: 27.10.14 - klo:18:14 »
Ranger vs. Grip?

Vastaus on aika lailla kiinni siitä keneltä kysyt. Tässä ketjussa on sivutolkulla pohdintaa näiden välillä ja linkki ihan hyvään youtube-videoon missä vertaillaan keskenään Rangeria, Gripiä ja Latituden reppua. Kannattaa vilkaista.

Jos multa kysyt niin Grip.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägit
« Reply #1049 on: 27.10.14 - klo:18:54 »
Ranger vs. Grip?

Kokeile molempia selkään kiekoilla täytettynä.. Sepä sen kertoo + mitä muuta haluat bägiltä. Joku sannoo Grip ja mää sanon Ranger ;)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland