Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 867580 times)

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Bägit
« Reply #1185 on: 04.03.15 - klo:18:16 »

Prodigyn bägi pitäisi tulla tänä keväänä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Piti muuten alun perin tulla jo viime vuonna, mahtaakohan ennen syksyä keritä puskea niitä ulos :D Locastrokin taisi myydä oman bäginsä yli 500 dollarilla, että kysyntää on :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Vs: Bägit
« Reply #1186 on: 05.03.15 - klo:00:18 »
Mistä mahtaa saada prodigyn reppubägejä? Joutuuko ulkomailta tilaamaan?

Ettei nyt vaan sulla oo menny toi merkkiuskollisuus liian pitkälle?

Mietein ihan samaa. Ei ole kovin kauaa kun hait Grippiä, johon antaisit Prodiscuksen bägin vaihdossa vai oliko se päin vastoin. Sitten yht`äkkiä koko bägi uusiksi, bägiä myöden. Sinua tuntematta, mutta täällä seuranneena minusta vain hetken mielijohteesta. Älä käsitä väärin, ei siinä mitään pahaa ole. Tarvii vaan oma tai vanhempien pörssi olla enemmän kuin kunnossa.
Ulkomailta en olisi missään tapauksess tilannut ja itse merkin vaihto maksoi minulle pari kymppiä postimaksuihin kun vaihdoin kiekot...  Ja mikään rikas en ole vaikka joku voi kirjoituksistasi niin ymmärtää. Ihmettelen vaan mihin tämä foorumi on menossa kun itse mode rupeaa jokaisen viestini jälkeen pistämään perään mitä oudompaa kommenttia....

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Vs: Bägit
« Reply #1187 on: 05.03.15 - klo:00:27 »
Mistä mahtaa saada prodigyn reppubägejä? Joutuuko ulkomailta tilaamaan?

Ettei nyt vaan sulla oo menny toi merkkiuskollisuus liian pitkälle?

Mietein ihan samaa. Ei ole kovin kauaa kun hait Grippiä, johon antaisit Prodiscuksen bägin vaihdossa vai oliko se päin vastoin. Sitten yht`äkkiä koko bägi uusiksi, bägiä myöden. Sinua tuntematta, mutta täällä seuranneena minusta vain hetken mielijohteesta. Älä käsitä väärin, ei siinä mitään pahaa ole. Tarvii vaan oma tai vanhempien pörssi olla enemmän kuin kunnossa.
Ulkomailta en olisi missään tapauksess tilannut ja itse merkin vaihto maksoi minulle pari kymppiä postimaksuihin kun vaihdoin kiekot...  Ja mikään rikas en ole vaikka joku voi kirjoituksistasi niin ymmärtää. Ihmettelen vaan mihin tämä foorumi on menossa kun itse mode rupeaa jokaisen viestini jälkeen pistämään perään mitä oudompaa kommenttia....

Minusta tämä foorumi on mennyt jo tovin paljon parempaan suuntaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #1188 on: 06.03.15 - klo:14:45 »
*popcorn hymiö* Zuum vei jalat suustani
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1189 on: 06.03.15 - klo:16:15 »
Ennen GripEQ: n ostoa mulla oli fade gearin lite olkalaukku. En suosittele, kului pohja yhdessä kesässä (n. 100 kiessiä) melkein loppuun, päivä paistaa jo läpi. Olen tarkka tavaroistani eli kyse ei ole huolimattomasta käytöstä.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägit
« Reply #1190 on: 07.03.15 - klo:09:00 »
Kokemuksia (reppu)bägin pesusta?

Gripissa on vähän pinttymää paikoin, vasen olkaremmi (vissiin nostain kiekon olalle siitä?) sekä putteritaskun ympäristö, pari muutakin kohtaa myös. Ajattelin ihan vesi-mieto-pesuaine, harja -yhdistelmää. Kastumistahan bägi kestää kokeillustikin hyvin kunhan kuivaa kunnolla. 

Mutta kokemukset & havainnot pesun suhteen kiinnostavat.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Bägit
« Reply #1191 on: 10.03.15 - klo:19:34 »
Itse olen huuhtonut lämpimällä suihkulla ja käsin hangannut.

Nyt kun hommasin DD:n repun talvella, jossa ei ole sadesuojaa, niin käsittelin koko bägin samalla aineella jolla käsitellään sohvat ja matot vettä & likaahylkiviksi. Hyvin näyttää toimivan! Bägistä tuli täysin vedenkestävä, kun suihkutin vettä päälle (jäi helmeilemään kankaalle). Varsinkin pohjaan pistin ihan huolella menemään ainetta. Kangas vähän jäykistyi, mutta luultavasti notkistuu ajan myötä. Pitää tehdä uusi käsittely kauden lopulla/syksyllä.

Suosittelen! :)
« Last Edit: 10.03.15 - klo:22:18 by keep_it_real »

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Bägit
« Reply #1192 on: 10.03.15 - klo:22:41 »
Itse olen huuhtonut lämpimällä suihkulla ja käsin hangannut.

Nyt kun hommasin DD:n repun talvella, jossa ei ole sadesuojaa, niin käsittelin koko bägin samalla aineella jolla käsitellään sohvat ja matot vettä & likaahylkiviksi. Hyvin näyttää toimivan! Bägistä tuli täysin vedenkestävä, kun suihkutin vettä päälle (jäi helmeilemään kankaalle). Varsinkin pohjaan pistin ihan huolella menemään ainetta. Kangas vähän jäykistyi, mutta luultavasti notkistuu ajan myötä. Pitää tehdä uusi käsittely kauden lopulla/syksyllä.

Suosittelen! :)

Kuulostaa mielenkiintoselta tuo käsittely. Tohtiskohan tehdä Prodiscukselle saman?
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägit
« Reply #1193 on: 10.03.15 - klo:22:58 »
Mä ainaki otin rooriskuksesta kaikki ne paffit sieltä poies mitä sai ja lykkäsin kolomenkympin pesuun koneeseen. puhtaana lähti uudelle omistajalle.

Offline Inkkari

  • Juniori
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka M
  • Seura: MiFG ry
Vs: Bägit
« Reply #1194 on: 11.03.15 - klo:18:09 »
Prodiscusen bägin pesuun sain tälläiset ohjeet Kai Vesalta:

käsinpesu normaaliohjeen mukaan 40 asteessa.
Ota sisältä pehmusteet pois, sinne pääsee käsiks sadesuojataskun yläosasta siinä on tarranauha kiinnitys.
Toinen pää on siä alhaalla kiekkotaskun pohjalevun alla.
Tämän lisäksi nappasin viel ne tukilevyt poies repun kyljist ja pohjast.

Hyvin skulaa ja tul puhdast... (niin puhdast ku valkosest bägist voip tulla ilman valkaasu ainetta)

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1195 on: 22.03.15 - klo:17:25 »
Vähän näyttää nyt siltä että viime kesänä (!) hankkimani Dynamic Discsin Commander bägi ei pysy enää kauaa kasassa, niin hyvältä ja kohtuu jykevältä kuin kassi alussa näyttikin; pohjasta ratkesi suurin sauma jo parin kuukauden aktiivisen harrastelun jälkeen, kohta pettää varmaan pari muutakin, ja jostain kohtaa alkaa olla vielä puhki. Sikäli aika säälittävää sillä entinen Innovan Deluxe kesti mulla sen 3 kautta ilman mitään reikiä/ratkeamisia, kunnes möin sen kaverille jolla se on vieläkin kovassa käytössä ja täysin ehjä. Onko nämä DD:n bägit oikeesti näin heikkoja?
 
Reppubägeihin siirtyminen ei ainakaan vielä innosta, oisko jollain antaa jotain vinkkiä minkälaista keissiä kannattais tilalle katsella? Mielellään samaa kaliiberia. Prodigyn Tournamentista ihmisillä mielipiteitä? Kiinnostaa tällä hetkellä eniten. Entä oliko Fade Gearilla olemassa jotain Tourneyta isompaa? Mistä näitä ensinnäkään kannatas katella ja tilata?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägit
« Reply #1196 on: 22.03.15 - klo:17:57 »
Vähän näyttää nyt siltä että viime kesänä (!) hankkimani Dynamic Discsin Commander bägi ei pysy enää kauaa kasassa, niin hyvältä ja kohtuu jykevältä kuin kassi alussa näyttikin; pohjasta ratkesi suurin sauma jo parin kuukauden aktiivisen harrastelun jälkeen, kohta pettää varmaan pari muutakin, ja jostain kohtaa alkaa olla vielä puhki. Sikäli aika säälittävää sillä entinen Innovan Deluxe kesti mulla sen 3 kautta ilman mitään reikiä/ratkeamisia, kunnes möin sen kaverille jolla se on vieläkin kovassa käytössä ja täysin ehjä. Onko nämä DD:n bägit oikeesti näin heikkoja?

Otapa yhteys sinne mistä ostit tuon jos on kuitit tallessa. Commander Bagiin kuuluu rajoitettu elinikäinen takuu, joka kattaa viat materiaaleissa ja valmistuksessa. Ei siis tosiaankaan pitäis olla noin köykäinen kassi jos sitä et ole kaltoin kohdellut.
« Last Edit: 22.03.15 - klo:17:59 by RistoS »

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1197 on: 22.03.15 - klo:18:06 »
Otapa yhteys sinne mistä ostit tuon jos on kuitit tallessa. Commander Bagiin kuuluu rajoitettu elinikäinen takuu, joka kattaa viat materiaaleissa ja valmistuksessa. Ei siis tosiaankaan pitäis olla noin köykäinen kassi jos sitä et ole kaltoin kohdellut.

Joo pitänee varmaan ottaa. Kaltoin en oo kyllä kohdellu, muutenhan tuossa on normaalia kulumaa mutta tuo sauma aukes kyllä ihmeellisen äkkiä. Ja tässähän on pohjassa 4kpl niitä muovitassuja, joten luulis ettei ihan heti ala leviämään. Minäpä jatkan asian käsittelyä, kiitti vinkistä!

Offline FatBatman

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1198 on: 22.03.15 - klo:18:31 »
Onkos kukaan tehnyt väliseinään Gripin "kiekkokaukaloon" ? Itellä on yleensä se 10-14 kiekkos alataskussa, niin meenaa kiekot välillä kipata päällekkäin, jolloin joutuu kiekkonippua sitten järjestelee takaisin paikoilleen. Tai onko mitään muuta vinkkejä, miten kiekot saisi pysymään pystyssä ?
"Hulluhan se on, jos ei puolta tarjoa"

Offline Antsa Mukille

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Korhonen
  • Seura: Sasta FG
Vs: Bägit
« Reply #1199 on: 22.03.15 - klo:19:47 »
Onkos kukaan tehnyt väliseinään Gripin "kiekkokaukaloon" ? Itellä on yleensä se 10-14 kiekkos alataskussa, niin meenaa kiekot välillä kipata päällekkäin, jolloin joutuu kiekkonippua sitten järjestelee takaisin paikoilleen. Tai onko mitään muuta vinkkejä, miten kiekot saisi pysymään pystyssä ?

Jos et lisää kiekkoja halua laittaa niin esim. pyyhkeitä tai vastaavaa mikä kestää likaantumisen kierroksen aikana. Väliseinä vaatisi jonkunsortin tarramenetelmän ja siinä on taas puuhailemista.
Champion Teebird