Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägit  (Read 868033 times)

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Bägit
« Reply #1245 on: 21.05.15 - klo:18:12 »
Videon perusteella kivasti näyttää kiekkoja mahtuvan. Hieman ahtailta sivutaskut näytti olevan. Ei taida mahtua esim hupparia tuohon bägiin?
Tuonne pohjalokeroon mahtuu jos ei tarvi olla 30 kiekkoa mukana. Nyt kulkee isossa prodiscus bägissä 22, joten eiköhän tuonnekin mahdu. Ja penkki <3
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1246 on: 21.05.15 - klo:20:49 »
Frisbeepointille on näköjään tullut Gripin uutuudet myyntiin. Isoimman eli AX15:n hinta jäi jopa omien arvioideni alapuolelle. 259 € eli lähestulkoon sama hinta Jenkkien kanssa kurssimuutos huomioiden (siellä taitaa kustantaa 279 $). Positiivinen yllätys. En kuitenkaan ole heti tilaamassa, mutta käyttökokemuksia toivoisin. Eli tänne niitä, kiitos.

Se "normaalikokoinen" uutuus eli B15 irtoaa myöskin siihen normaaliin hintaan eli 219 € (vrt. A14). Käyttökokemukset myös tästä ovat tervetulleita.


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=index&cPath=102&zenid=q8s3u0np61mjblcqflubep2uj0
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Bägit
« Reply #1247 on: 21.05.15 - klo:21:47 »
Näyttää jotenkin tyhmältä noi sivutaskut uusimmissa Gripin bägeissä, ulkonäöltään A14 on kyllä huomattavasti hienompi. Sitten kun joku pääsee hipelöimään bägejä niin kertokaas minkä kokoset noi B15 sivutaskut oikeen on vrt. A14. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline r0ttis

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona
  • Seura: LFC
Vs: Bägit
« Reply #1248 on: 24.05.15 - klo:00:05 »
Terve te kaikki jotka omistatte

GRIP:n EQ A14 Tour Bagin

Listatkaa mulle hyvät ja huonot puolet. Kiinnostaa erityisesti se että paljon muuta tavaraa mahtuu mukaan. Esim mahtuuko huppari/takki? Eväitä meneekö? Ja että onko hyvä kantaa selässä? Itse kun asun sen verran takapajulassa ettei pääse kokeilemaan.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #1249 on: 24.05.15 - klo:00:08 »
Terve te kaikki jotka omistatte

GRIP:n EQ A14 Tour Bagin

Listatkaa mulle hyvät ja huonot puolet. Kiinnostaa erityisesti se että paljon muuta tavaraa mahtuu mukaan. Esim mahtuuko huppari/takki? Eväitä meneekö? Ja että onko hyvä kantaa selässä? Itse kun asun sen verran takapajulassa ettei pääse kokeilemaan.

Kannattaa lukea tätä topikkia taaksepäin. Näistä huppari yms. ylimäärätavaran mahtumisista on vähän väliä ollut puhetta.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1250 on: 24.05.15 - klo:00:52 »
Terve te kaikki jotka omistatte

GRIP:n EQ A14 Tour Bagin

Listatkaa mulle hyvät ja huonot puolet. Kiinnostaa erityisesti se että paljon muuta tavaraa mahtuu mukaan. Esim mahtuuko huppari/takki? Eväitä meneekö? Ja että onko hyvä kantaa selässä? Itse kun asun sen verran takapajulassa ettei pääse kokeilemaan.

Luulisin, että huppari/ohut takki mahtuu hyvin. Mulla ollut lähes jatkuvasti ohut fleecepaita sivutaskussa ja samaan taskuun mahtunut hyvin myös eväät (kiinteät). Nestemäiset eväät toisen puolen sivutaskuun ja 1,5 l vesipullo juomataskuun. Kiekkoja mukana 16-20 ja enemmänkin mahtuisi vaikka ahdasta alkaisi olemaan. Hyvältä tuntunut selässä, vaikka usein yhdellä hihnalla tuleekin kannettua. En kadu ostosta siitä huolimatta, että nyt tullut noita uutuuksia yhdeltä, jos toiselta merkiltä. Uusissa Gripeissä ei ilmeisesti enää mahdu 1,5 l pullot juomataskuun ja kesällä vettä kuitenkin menee reilusti. Tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Kaverilla Latitude bägi, jonka osti myöhemmin kuin minä ja nyt jo kulunut yksi tasku lähes puhki ja mulla ei mitään havaittavaa kulumaan. Luulisin tässä olevan useaksi vuodeksi mulle bägi n. 150 kierroksen vuosivauhdilla...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1251 on: 24.05.15 - klo:02:53 »
Frisbeepointille on näköjään tullut Gripin uutuudet myyntiin. Isoimman eli AX15:n hinta jäi jopa omien arvioideni alapuolelle. 259 € eli lähestulkoon sama hinta Jenkkien kanssa kurssimuutos huomioiden (siellä taitaa kustantaa 279 $). Positiivinen yllätys. En kuitenkaan ole heti tilaamassa, mutta käyttökokemuksia toivoisin. Eli tänne niitä, kiitos.

Se "normaalikokoinen" uutuus eli B15 irtoaa myöskin siihen normaaliin hintaan eli 219 € (vrt. A14). Käyttökokemukset myös tästä ovat tervetulleita.


http://www.frisbeepoint.fi/kauppa/index.php?main_page=index&cPath=102&zenid=q8s3u0np61mjblcqflubep2uj0

On kyllä käsittämättömän kallis bägi, varsinkin kun ottaa huomioon että nuo valmistetaan Taiwanissa.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägit
« Reply #1252 on: 24.05.15 - klo:11:50 »
On kyllä käsittämättömän kallis bägi, varsinkin kun ottaa huomioon että nuo valmistetaan Taiwanissa.

Mielenkiinnosta; Kertoisitko soveliaat valmistusmaat & mitä hintatasoa mistäkin voisi toivoa?

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägit
« Reply #1253 on: 24.05.15 - klo:14:23 »
On kyllä käsittämättömän kallis bägi, varsinkin kun ottaa huomioon että nuo valmistetaan Taiwanissa.

Mielenkiinnosta; Kertoisitko soveliaat valmistusmaat & mitä hintatasoa mistäkin voisi toivoa?

Valmistusmaahan ottamatta kantaa mun mielestä hintataso saisi olla jotain max 150 €. Jos esim. Innovan Competition bägi on 80 € luokkaa ja siihen hiukan hihnan tilalle olkaremmiä ja materiaalia hiukan lisää ei luulis tekevän 150 € lisää hintaa.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1254 on: 24.05.15 - klo:17:29 »
On kyllä käsittämättömän kallis bägi, varsinkin kun ottaa huomioon että nuo valmistetaan Taiwanissa.

Mielenkiinnosta; Kertoisitko soveliaat valmistusmaat & mitä hintatasoa mistäkin voisi toivoa?

Ei mulla siis ole mitään vaatimuksia valmistusmaalle, mutta kun tietää että nuo valmistetaan halvalla siellä Aasiassa niin voi päätellä katteiden olevan kohdillaan. Sehän tässä on, että reppubägit ovat aina olleet tuon hintaisia ja porukka niistä maksaa, niin miksi pyytää vähemmän? Mitään minulla ei ole reppubägejä vastaan, itsellänikin on Prodiscuksen 30+, mutta sen hinnan voi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ymmärtää, ne kun valmistetaan Suomessa.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägit
« Reply #1255 on: 26.05.15 - klo:11:59 »
Uusissa Gripeissä ei ilmeisesti enää mahdu 1,5 l pullot juomataskuun

Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, vai mistä? Jos tämä pitää kutinsa niin tyhmä muutos. Mulla ainakin aika tiukka vaatimus oli reppubägiä ostaessa että menee 2x 1,5 litraa juomaa mukaan. Kuumalla kesähellekiessillä en halua arpoa että otanko huikan vai en että riittää myöhemmäksikin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Raprider

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko
  • Seura: Linnan Mando DG
Vs: Bägit
« Reply #1256 on: 26.05.15 - klo:12:49 »
Onko kellään minkäälaista kokemusta tosta Prodigyn Tournament bagistä? Oon sitä vähän googletellu, mutta aika vähän käyttäjiltä on tuosta kommenttia.
Nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen alkaa olemaan pientä repeilyä valjaiden kiinnityspisteissä. Myöskin kiinnityshakojen jousista on 3/4 hajonnut, ne saa kyllä vaikka teipillä kasaan. Laitoin reklamaatiota Kärkkäiselle, katsotaan mitä vastaavat. Hankala viedä suoraan takaisin kun asuu niin kaukana tuolta.

On tilava bägi, itselle olis ehkä riittänyt pienempikin :) Kiekkoja mahtuu mukaan riittävästi. Takkia ja muuta tavaraa on helppo sulloa sivutaskuihin. Valjaat kuuluivat hintaan, eli halpa setti oli.
Mando!

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Bägit
« Reply #1257 on: 26.05.15 - klo:13:06 »
On kyllä käsittämättömän kallis bägi, varsinkin kun ottaa huomioon että nuo valmistetaan Taiwanissa.

Mielenkiinnosta; Kertoisitko soveliaat valmistusmaat & mitä hintatasoa mistäkin voisi toivoa?

Ei mulla siis ole mitään vaatimuksia valmistusmaalle, mutta kun tietää että nuo valmistetaan halvalla siellä Aasiassa niin voi päätellä katteiden olevan kohdillaan. Sehän tässä on, että reppubägit ovat aina olleet tuon hintaisia ja porukka niistä maksaa, niin miksi pyytää vähemmän? Mitään minulla ei ole reppubägejä vastaan, itsellänikin on Prodiscuksen 30+, mutta sen hinnan voi vähemmällä hampaiden kiristyksellä ymmärtää, ne kun valmistetaan Suomessa.

Prodiscus 30+ bägissä on paras hinta-laatusuhde. Onneksi meillä täällä Suomessa osataan tehdä bägejä.

Uusi "iso" Grip ei vakuuta yhtään ja varsinkaan sen hintaisena. Laajentuvat taskut on turhat - eivät kasvata tilavuutta juuri yhtään lisää. Putteritasku on edelleen liian pieni mun makuun.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Bägit
« Reply #1258 on: 26.05.15 - klo:16:57 »
Silmäilin ja räpläilin Pointissa, ja kyllä tossa isossa Grip AX15 -mallissa on sivutaskuissa paljon enemmän tilaa (varsinkin kun ne on laajennetussa moodissa;) kun vanhemmissa malleissa. Mutta emmä tiiä mihin sitä tilaa niin hurjasti tarvii, ainakin ite oon pärjännyt ja saanut kaiken tarvittavan mukaan vanhaan Grippiin?!? Jopa parin päivän pelireissu Järvaan meni nätisti pelkällä Gripillä; johon oli sullottu 20 kiekkoa, vaihtovaatteet ja muut tarvittavat tavarat.

Kallitaahan nuo on jos vaikka vertaa pallogolfbägeihin... ja näissä reppubägeissä on vallinnut aika pitkälle kysynnän ja tarjonnan laki.

Ps. Montako putteria tai mitä ihmettä sinne putteritaskuun pitäis saada parin-kolmen putterin lisäksi mahtumaan?

Pps. Makuasioita, no hard feelings;)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Bägit
« Reply #1259 on: 26.05.15 - klo:17:07 »
Ps. Montako putteria tai mitä ihmettä sinne putteritaskuun pitäis saada parin-kolmen putterin lisäksi mahtumaan?

Pps. Makuasioita, no hard feelings;)

Noh, kyllähän noita puttereita itelläkin kulkee aika monta välillä mukana. Kaksi puttiputteria, kaksi draiviputteria joista toinen kuluneempi ja kelistä riippuen vakaa ja/tai jyrä draiviputteri. Prodiscukseen mahtuu onneksi vaikka kuusi jos tarvii saada kaikki mukaan.