Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Westside Discs  (Read 479146 times)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Westside kiekot
« Reply #240 on: 03.03.14 - klo:22:47 »
Furyssa ja sotakirveessä on ihan tismalleen samat lentoarvot.  Samalla tehtaallahan nää westside ja latidute valmistetaan.  Joten onkohan furyssa ja sotakirveessä yhtään mitään eroa?

Sotakirveessähän on Manalan yläosa ja uusi siipi, mikä tekee jo sen eron. Mitä oon ensitesteissä huomannut niin saanen Sotakirveen lentämään Furya pidemmälle (heittoja n. 50m päässä olevaan verkkoon). Tämä tarkoittaa sitä että Sotakirveessä on erinomainen liuku, ja voisin väittää että Fury ei ansaitse sitä kutosta... Saintin seiskasta nyt puhumattakaan :D
« Last Edit: 03.03.14 - klo:22:49 by RistoS »

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #241 on: 03.03.14 - klo:22:52 »
Mun käsissä Fury on alivakaampi ja tulee vähemmän takasi ku Sotakirves. WD:n arvot ei oo ihan 100% vertailukelpoiset esim L64°:n kanssa
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #242 on: 04.03.14 - klo:10:09 »
Mä heittelin pari viikkoa. Todella ylivakaa putteri joka kestää kovaakin vetoa skippaamatta. Ei kahen viikon aikana tullut yhtään tilannetta, että kannel olis flipannut edes kunnon tuuleen heitettäessä. Todella vakaa kapistus siis. Ainakin bt soft versiona. Mun uudet jokerit on suorempia eli siitä voi miettiä kuinka vakaa kapistus kannel on.

Samoja kokemuksia. Kannel on lähempänä Zonea kuin Jokeria mielestäni. Liidottomuus ja vakaus on mukava ominaisuus forella.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #243 on: 04.03.14 - klo:11:39 »
Omaan räpylään passaa paremmin Classic Soft Suspect kuin kannel. Kannel tuntuu jotenkin väljälle kourassa, liekkö korkeus. rimmin terävyys vai mikä.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Westside kiekot
« Reply #244 on: 04.03.14 - klo:11:41 »
Mä heittelin pari viikkoa. Todella ylivakaa putteri joka kestää kovaakin vetoa skippaamatta. Ei kahen viikon aikana tullut yhtään tilannetta, että kannel olis flipannut edes kunnon tuuleen heitettäessä. Todella vakaa kapistus siis. Ainakin bt soft versiona. Mun uudet jokerit on suorempia eli siitä voi miettiä kuinka vakaa kapistus kannel on.

Samoja kokemuksia. Kannel on lähempänä Zonea kuin Jokeria mielestäni. Liidottomuus ja vakaus on mukava ominaisuus forella.

Jep, Jokeri kuitenkin liitää jossain määrin. Vuodenvaihteessa sain Meilahden kisoista Kanteleen, mutta on jäänyt aika paljolti heittämättä toistaiseksi (koska valkoinen kiekko). Flätti matala kiekko, josta BT-muovilla saa tosi napakan otteen.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Westside kiekot
« Reply #245 on: 04.03.14 - klo:12:05 »
Onko kellään kokemuksia sekä PA-1:stä että Kanteleesta? Kannel taitaa olla ainakin vähän nopeampi?

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Westside kiekot
« Reply #246 on: 04.03.14 - klo:16:42 »
Mä kuulin jostain, että kannel tulee myös vip ja tournament muovilla. Pointissa ei ainakaan ollut vielä, mutta kaippa jossain vaiheessa.

Hain kanteleesta jokerin korvaajaa. Istui hyvin käteen, mutta aivan liian jyrä mun makuun. Uudet premium jokerit sentään lentää hieman ennen feidiä. Kannel istui mulle kyllä aivan loistavasti käteen, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää.

Vipusta taas koitin bägiin, mutta ei xkalikkaa voittanutta ole vielä löytynyt. Vipunen lentää todella hyvin ja siinä on aika varma loppufeidi, mutta vakaus ero Vip ja Tournament muovin välillä on aivan hirvittävä.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #247 on: 04.03.14 - klo:20:08 »
Eikös se ole hyvä että muovien välillä on vakauseroa? Enemmän tympis jos ois ihan sama kummalla muovilla tahansa. saa saman pannun useampaan eri tilanteeseen eikä tartte esim. VIP:iä hakata puolta vuotta sisään jotta saa alivakaan.

Kun taas esim Innovalla on samassa muovissaki samalla painollakin  ihan järjetöntä vakausvaihtelua
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Westside kiekot
« Reply #248 on: 04.03.14 - klo:21:30 »
On se ihan hyvä, mutta itsellä olisi tarvetta kiekolle joka olisi vakaudeltaan vip vipusen ja tournament vipusen välimaastossa.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Westside kiekot
« Reply #249 on: 04.03.14 - klo:21:40 »
Kyllä Vipusessakin on saman muovin sisällä eroja. Minulla on yksi Tournament joka on ylivakaimpien VIP-muovien kanssa samaa vakausastetta. On vain laitettava kiekot tasaiselle pinnalle vierekkäin ja verrattava siiven reunan korkeutta. Korkeampi = ylivakaampi. Alivakaammista Vipusista ei ole kokemusta, vaan olen tarkoituksella etsinyt ylivakaampia yksilöitä. Niistäkin on yksi VIP puolen vuoden aikana kului selkeän ylivakaasta selvästi hyssekulmasta ylikääntäväksi.

Offline Zarmo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 90
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarmo Silvennoinen
Vs: Westside kiekot
« Reply #250 on: 05.03.14 - klo:07:52 »
Frisbeepoint on näköjään hinnoitellut VIP-muoviset euron kalliimmiksi kuin esim. Powergrip tai Discsport?

Offline Dustee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 274
    • View Profile
    • DustDye
  • Oikea nimi: Joni Tuhkanen
  • Seura: Prodigy Disc Street Team / RFG Ry
Westside kiekot
« Reply #251 on: 05.03.14 - klo:08:47 »
Frisbeeservice.fi VIP muovi 13,90€ not bad

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #252 on: 05.03.14 - klo:08:54 »
Mä kuulin jostain, että kannel tulee myös vip ja tournament muovilla. Pointissa ei ainakaan ollut vielä, mutta kaippa jossain vaiheessa.

Hain kanteleesta jokerin korvaajaa. Istui hyvin käteen, mutta aivan liian jyrä mun makuun. Uudet premium jokerit sentään lentää hieman ennen feidiä. Kannel istui mulle kyllä aivan loistavasti käteen, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää.

Ovat loppuvuodesta ilmeisesti tulossa, siihen asti on pärjättävä softeilla. Mä taas tykkään tuosta Kanteleen liidottomuudesta: tekee hyvin pesäeroa Tridenttiin ja tuo luotettavuutta lähäreihin.

Ootko testannut Opto Tridenttiä? Se lentää ainakin mulla nätisti suoraan ja lopusta löytyy aina iso feidi.

Offline Doggeri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 241
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyrki Passila
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #253 on: 05.03.14 - klo:20:38 »
Joku vois pistää kunnon analyysiä tosta Tietäjästä, onko mihin verrattavissa. Lähinnä kiinnostas tietää onko hankinnna arvoinen lätty, kun tällä hetkellä bägi on aika hyvässä kuosissa. Ja videohan ois ihan kunkkua  8)

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Westside kiekot
« Reply #254 on: 05.03.14 - klo:21:00 »
Mä kuulin jostain, että kannel tulee myös vip ja tournament muovilla. Pointissa ei ainakaan ollut vielä, mutta kaippa jossain vaiheessa.

Hain kanteleesta jokerin korvaajaa. Istui hyvin käteen, mutta aivan liian jyrä mun makuun. Uudet premium jokerit sentään lentää hieman ennen feidiä. Kannel istui mulle kyllä aivan loistavasti käteen, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää.

Ovat loppuvuodesta ilmeisesti tulossa, siihen asti on pärjättävä softeilla. Mä taas tykkään tuosta Kanteleen liidottomuudesta: tekee hyvin pesäeroa Tridenttiin ja tuo luotettavuutta lähäreihin.

Ootko testannut Opto Tridenttiä? Se lentää ainakin mulla nätisti suoraan ja lopusta löytyy aina iso feidi.

Eipä oo Tridentille tarvetta kun Gator löytyy.

Minua kiinnostaa myös Tietäjä. Eli faktoja tiskiin jos joltain niitä löytyy
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2