Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Westside Discs  (Read 478749 times)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #360 on: 28.05.14 - klo:12:01 »
Muovit jäähtyy eri tavalla, joten vaihtelua tulee. Lisäksi kaikki muoviin tungettava (hileet, väripgmentti yms.) aiheuttaa pientä eroa pannuihin kuumennuksen jälkeen. Kiekon raunan hionta vielä loppuvaiheessa lisää oman mausteensa vakauksiin. Eli paras kikka jos vakaata haluaa niin unohta Gold/Fuzion/TP muovit ja pysyttelee Lucid/Opto/VIP:ssä ja etsii sieltä hieman kuvukkaita kiekkoja joissa olisi korkea PLH. Flätti TP on alivakaa oli kysessä mikä tahansa kiekko  8)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #361 on: 28.05.14 - klo:12:30 »
Kuvukkaat kiekot vaan aiheuttaa mulle ongelmia nokkakulman kanssa kun en saa niistä samaa otetta kuin flätimmistä. Lisäksi VIP-muovit on omaan räpylään todella liukkaita jos on yhtään kosteampaa.

Kuivalla säällä ei ole Trilogyn voittanutta, mutta sateella käännyn usein esim. muiden valmistajien P-, G- tai FLX-muoveihin.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #362 on: 29.05.14 - klo:15:39 »
Jos oikein on märkää, niin ite draivaan paljon Classic muovisella Truthilla. Muuten sitten ihan Lucidilla kunhan kuivaa kunnolla. Ei oo kauhiasti sade haitannu. L64:llä on tulossa noita "DX" muovisia draivereita jossain vaiheessa, ja West Sidellähän on jo BT-muovi joka on aika DX:ää. Mut pyyhkeitä ku on "tarpeeksi"  niin sadekkaan ei haittaa :)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside kiekot
« Reply #363 on: 12.06.14 - klo:23:40 »
BT Soft Kannel, jumalauta että on jyrä! Ainakin tuo oma yksilö on niin vakaa että aika kovaa saa tintata ennen kuin tulee vähänkään turnia. Virpiniemen ykkösellä tänään testailin, normaalisti menee P3:lla tuo väylä mutta Kannel on niin liidoton jyrä että ei puhettakaan että sais mukille ainakaan tuolla linjalla. Tämä ei siis ole huono asia, juuri tätä hainkin. Loistolätty.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #364 on: 13.06.14 - klo:03:43 »
Lainakanteleella soittelin ja ei se kääntänyt ollenkaan vastatuulen ollessa miedohko, vaikka kuinka revitin.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #365 on: 13.06.14 - klo:20:53 »
Hypistelin hiukan kiekkoja kaupassa. 8)
Kysyisin mielipidettä seuraavista Westiksistä...

Pohjolan Isäntä (BT-kova)
Maailma (BT-kova, VIP)
Kalevan Miekka (BT-kova)

  • Ovatko kauheita jyriä?
  • Muuta huomioitavaa ajatellen näitä kiekkoja omaan bägiin?

Olen kiitollinen asiallisista mielipiteistä. ;)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #366 on: 13.06.14 - klo:21:19 »
Alun perin isännssä oli vaihteluita aika tavalla ja en ole uudempia heittänyt. Ulkoreunassa oli suria korkeusroja, mikä vakuttaa vakauteen sikana. Myös kuvun korkeudessa oli suuria vaihteluita ja lattanat rollaa pienellä teholla, kun korkeareunaisimmat kuvukkaimmat kääntävät vain muutaman asteen 130 m vedolla. Penttilän näin pari viikkoa sitten ja hän sanoi nykyään eroja olevan vähemmän eri muovilaatujen välillä. Aiemmin VIP tuppasi olemaan kuvukkaampi ja käyttökelposiempi. Näkemä'ni mutama kappaletta hänen autonsa takakontissa vaikuttivat olevan muodoltaan välistä alkuperäisiä muovilaatuja muodoltaan. Arvaamalla ei täysrollereita enää, mutta kai edelleen alivakaan puolella. Kokeilematta ei voi varmaksi sanoa.

Maailmasta näin ekan tuhannen yksilön esijulkaisuerässä kolmen eri muodon yksilöitä pääryhminä pienin vaihteluin. Mulla on lattanin ja korkeimmalla ulkoreunalla varustettu keikko, jonka olen nähnyt Maailmoista ja se on jyrä. Ei käännä ilman kunnon vastatuulta. Piipolta ostin muutman gramman kevyemmän alemmalla ulkoreunalla varustetun, joka on noin puolessa välissä eri muotovaihteluita, joita olen nähnyt. Se kääntää minun täydellä tehollani vähän, mutta enemmän vastatuulessa. Alivakaimmat menisivät varmaan pisimmälle, koska tehon tarve kovan feidin johdosta on ainakin minulle liikaa. Nopeita isojen poikien kiekkoja ovat ainakin nuo kaksi ylivakainta muotoryhmää. Kiinnostaisi kokeilla alimman ulkoreunan omaavaa kiekkoa.

Miekka on hitaampi ja lyhyempi kuin nuo muut. Kuten Tietäjäkin, joka tosin feidaa vähemmän ja käntää enemmän vaatien vähemmän tehoa. Jos tehoja on 120 m tai yli, Isäntä ja alivakaimmat Maailmat lienevät pidempiä kuin Tietäjä, joka on aika lähellä Miekkaa mitoissa, mutta pidempi.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #367 on: 13.06.14 - klo:22:56 »
Kiitos kattavasta tietopaketista.
Kysyisin vielä, että voisiko POHJAN POIKA olla hiukan aloittelijaystävällisempi?

Entä millaisia asioita tarvii huomioida esim. BT:n ja VIP muovien osalta? Itse jotenkin ihastuin BT:n kovuuteen...
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside kiekot
« Reply #368 on: 13.06.14 - klo:23:35 »
Kiitos kattavasta tietopaketista.
Kysyisin vielä, että voisiko POHJAN POIKA olla hiukan aloittelijaystävällisempi?

Entä millaisia asioita tarvii huomioida esim. BT:n ja VIP muovien osalta? Itse jotenkin ihastuin BT:n kovuuteen...

Pohjan poika vois sulle olla sopivampi. Isäntä ja Maailma ovat todella nopeita kiekkoja ja Miekka vain vähän hitaampi. Mullakin Maailma kääntää aika hillitysti vaikka forella junttais täysillä. BT-muovi on yleensä alivakaampi kuin VIP ja kuluu nopeammin. Osta vaikka molemmilla muoveilla, löytyy varmasti kummallekin käyttöä.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #369 on: 14.06.14 - klo:00:33 »
Kiitos kattavasta tietopaketista.
Kysyisin vielä, että voisiko POHJAN POIKA olla hiukan aloittelijaystävällisempi?

Entä millaisia asioita tarvii huomioida esim. BT:n ja VIP muovien osalta? Itse jotenkin ihastuin BT:n kovuuteen...

Pohjan poika vois sulle olla sopivampi. Isäntä ja Maailma ovat todella nopeita kiekkoja ja Miekka vain vähän hitaampi. Mullakin Maailma kääntää aika hillitysti vaikka forella junttais täysillä. BT-muovi on yleensä alivakaampi kuin VIP ja kuluu nopeammin. Osta vaikka molemmilla muoveilla, löytyy varmasti kummallekin käyttöä.

Kiitos avusta!  8)
« Last Edit: 14.06.14 - klo:01:10 by Jazz78 »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Axtre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #370 on: 28.06.14 - klo:18:19 »
Vaikka en Westsiden kiekoista pidäkkään, niin Sotakirves raivasi tiensä käyttöön. Erinomainen hysseflippeihin ja liitää pitkälle.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Westside kiekot
« Reply #371 on: 29.06.14 - klo:23:33 »
Mitenkäs westside miehet on pitäneet tietäjästä? Mielestäni huippukiekko 168g kääntää vähän yli ja palautuu ja 180 g varma feidi 8)
Team Trilogy

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Westside kiekot
« Reply #372 on: 29.06.14 - klo:23:35 »
Mitenkäs westside miehet on pitäneet tietäjästä? Mielestäni huippukiekko 168g kääntää vähän yli ja palautuu ja 180 g varma feidi 8)

Itse en tykästynyt. Miekka on omasta mielestä paljon luotettavampi.
VDGC ry

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #373 on: 29.06.14 - klo:23:53 »
Mitenkäs westside miehet on pitäneet tietäjästä? Mielestäni huippukiekko 168g kääntää vähän yli ja palautuu ja 180 g varma feidi 8)
En nyt tiedä kummasta muovista puhut, mutta itse olen kanssa kahden vaiheilla (TP) Tietäjän suhteen.

Sillon ku homma menee putkeen, ni piirtää kivaa S-linjaa ja menee ok mitoille yllättävänkin vaivattomasti. Ongelmana on kuitenkin täysin puskista tulevat kippaamiset. Tahallaan en moista onnistu tekemään, mutta välistä kiekko päättää vain lähteä oikealle.

Eli alkuun olin aivan innoissani, mutta nyt lähinnä kenttätreeneissä mukana josko ton sais jotenki hallintaan. Referenssiksi sanottakoon että kentällä mittaa Tietäjällä on tullu ~105m.

Offline Tsss

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 284
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
  • Seura: WDGC
Vs: Westside kiekot
« Reply #374 on: 30.06.14 - klo:12:09 »
vip muovista,kyllä mullakin alkuun karkas pari kertaa oikealle,mutta nyt kun oppinut ettei westsideä runtata vaan heitetään pitkällä vedolla niin ei ole ongelmia ja itsellä myös huput 105-110m keskiarvo 95m
Team Trilogy