Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Westside Discs  (Read 478680 times)

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Westside kiekot
« Reply #375 on: 04.07.14 - klo:13:02 »
Heittääkö joku Tuonelan lautturia? Sain tänään kyseisen kiekon testiin VIP muovilla ja on lupaavan oloinen kiekko. Villain on ollut mulla jonkin aikaa vastatuulikiekkona mutta on lliian vakaa itselle jotta saisi kovinkaan paljon pituutta heittoon vastatuulessakaan. Lautturi lentää samantyyppisesti kuin Villain, mutta rimmi tuntuu paremmalta kädessä ja kiekko lentää suorempaan eikä ole niin ylivakaa kuin Villain joten tuon saa jo vähän pidemmällekkin lentämään. Olin kuullut että Lautturi olisi hirveä jyrä mutta ainakaan tämä yksilö, toki vakautta löytyy kivasti.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Westside kiekot
« Reply #376 on: 05.07.14 - klo:01:26 »
Kuulostaa ihan normaalilta Lautturilta, ei Se mikään jyrä ole vaan juuri tuommoinen kuin kuvailet.
VDGC ry

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #377 on: 07.07.14 - klo:04:19 »
Olen tässä jo paljon kysellyt eri Westsiden kiekoista, mutta kysäisen vielä mitä mieltä porukka on SOTAKIRVEESTÄ?
Jotenkin oon kuullut siitä paljon hyvää... Ajattelin sellaista esim. FD Jackalin ja Discmania FD2:n kaveriksi.

Hommasin juuri uudesta putteriksi Joutsenen BT-hardina (ex oli eco1). SOTAKIRVEESEEN ajattelin myös BT-kovaa? Onko hyvä valinta vai kannattaako miettiä esim. VIPPIÄ?
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #378 on: 07.07.14 - klo:11:01 »
Draiverin ottaisin kyllä mielummin premium muovissa, sillä se ottaa yleensä aika kovia osumia esim. Puttereihin verrattuna. Sotakirves on kyllä todella hyvä kiekko sun bägiin, sillä se on melko helppoheittoinen mutta samalla selvästi FD:tä pidempi.

TP muoviset on ollu melko paljonkin alivakaampia ja VIP muoviset sitten vähän suorempia. Itse suosittelisin koittamaan ensin VIP:iä ja jos kaipaat sille vielä alivakaampaa kaveria, ni sitte TP rinnalle.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside kiekot
« Reply #379 on: 07.07.14 - klo:16:41 »
Meikäläisen Vip Sotakirves oli yllättävänkin vakaa. Ehkä liiankin vakaa siihen tarkoitukseen mihin sitä ajattelin. Pitää koittaa kuluttaa tuota tai sit hakea TP-versio.

Offline katajaputti

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #380 on: 07.07.14 - klo:21:55 »
TP muoviset on ollu melko paljonkin alivakaampia ja VIP muoviset sitten vähän suorempia. Itse suosittelisin koittamaan ensin VIP:iä ja jos kaipaat sille vielä alivakaampaa kaveria, ni sitte TP rinnalle.

Luin hämmentyneenä tätä viestiketjua Westsiden kiekoista. Innovan kiekoilla heittäneenä kiinnostaisi suosia suomalaista, mutta kuinka valitsen kolme vakaata kiekkoa tältä valmistajalta?

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #381 on: 08.07.14 - klo:00:46 »
Draiverin ottaisin kyllä mielummin premium muovissa, sillä se ottaa yleensä aika kovia osumia esim. Puttereihin verrattuna. Sotakirves on kyllä todella hyvä kiekko sun bägiin, sillä se on melko helppoheittoinen mutta samalla selvästi FD:tä pidempi.

TP muoviset on ollu melko paljonkin alivakaampia ja VIP muoviset sitten vähän suorempia. Itse suosittelisin koittamaan ensin VIP:iä ja jos kaipaat sille vielä alivakaampaa kaveria, ni sitte TP rinnalle.

Kiitos neuvoista taas. Kalevan Miekkaa oon testannut Tournament muovilla (tarkoititko TP:llä juuri sitä laatua? :-[ ). Autossa on myös joku Pohjolan Isäntä, muovilaadusta ei hajuakaan.

Tuonelan Joutsen on kyllä se paras putteri mulle. BT-hardina on kisabägissä ja autosta löytyy tällä hetkellä myös BT-softina ja tuo vanha eco1. Yritin syrjäyttää Joutsenta mm. Aviarilla, mutta tuloksetta. Vanha eco1 hakkasi 100-0 sen. Nyttemmin Aviar on vain lähestymisiin tms. outoihin yritelmiin.

Minusta Westsiden kiekot on ihan laatukamaa!!!  8)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside kiekot
« Reply #382 on: 08.07.14 - klo:03:24 »
TP muoviset on ollu melko paljonkin alivakaampia ja VIP muoviset sitten vähän suorempia. Itse suosittelisin koittamaan ensin VIP:iä ja jos kaipaat sille vielä alivakaampaa kaveria, ni sitte TP rinnalle.

Luin hämmentyneenä tätä viestiketjua Westsiden kiekoista. Innovan kiekoilla heittäneenä kiinnostaisi suosia suomalaista, mutta kuinka valitsen kolme vakaata kiekkoa tältä valmistajalta?

Miten nopeaa ja kuinka vakaata olis hakusessa?

Hiiden Hirvi on Westsiden vakaampi väylädraiveri, turnia löytyy jonkun verran ja feidi on aika dumppaava. Vähän niinku Eagle, mutta pidempi. Aika huono kuitenkin vastatuuleen. Tuonelan lautturi on 11 speedin draiveri, joka on jo selvästi vakaampaa sorttia. PD:mäinen, hillitympi feidi kuitenkin. Vipunen ja Maailma ovat sitten nopeampia kiekkoja. Vipunen näistä kahdesta hitaampi (13) ja jyrempi. Ei käännä flättinä heitettynä ja feidi on kova, kestää tuulen kuin tuulen. Maailma on vähän nopeampi ja parempiliitoinen. Turnia löytyy jos kättä riittää, feidi on varma. Yllättävän hyvä liito näin vakaaksi kiekoksi. Maailma on itselläni vakaana distancedraiverina.

Midariosastolla ylivakaata kapinetta ei ole, Pursi on suora väylädraiverimainen midari kevyellä feidillä mutta ei kestä vastatuulta. Kannel on taas sitten nopea putteri joka kestää minkälaista tuulta vaan. Erinomainen hysselähestymisiin ja foreneppeihin.

Distancepuolelta löytyy myös mm. Kalevan Miekka, jonka lentoarvot näyttävät turnin kohdalla nollaa. Kiekko on kuitenkin tätä alivakaampi, tule mieleen liidokkaampi Pro Dessu.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #383 on: 08.07.14 - klo:11:18 »
Jazz, muoveista TP on nimenomaan se tournament plastic. Jos Mamba lentää suoraan ilman suurta turnia, niin voisit koittaa Kirvestä jopa sillä muovilla ensiksi.

Miekka on melko vakaa kuten myös osa uusista Isännistä. Eli niistä saat tuntumaa lähinnä vain muovin pidosta.
« Last Edit: 08.07.14 - klo:11:20 by Jaskala »

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #384 on: 09.07.14 - klo:01:26 »
Jazz, muoveista TP on nimenomaan se tournament plastic. Jos Mamba lentää suoraan ilman suurta turnia, niin voisit koittaa Kirvestä jopa sillä muovilla ensiksi.

Miekka on melko vakaa kuten myös osa uusista Isännistä. Eli niistä saat tuntumaa lähinnä vain muovin pidosta.

Kiitos taas kerran. Juu se BlackSTAR Mamba tosiaan mulla lentää suhtkoht suoraan ilman suurtakaan käännöstä. Vertailukohtana esim. Champion Tern ja varsinkin Star Valkyria. Ne tekevät lievästi suuremman käännön vasuriin. Tarttee katsoa mikä Kirves mulla on kakkosbägissä käyttämättömänä...
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Westside kiekot
« Reply #385 on: 10.07.14 - klo:17:58 »
Tuli testattua kaverin BT Vipusta kämmenheittoon ja tuntuipa hyvältä kiekolta. Ajattelin sen olevan aivan liian nopea jyrä itselleni mutta kämmenellä lähti kyllä pillisuoraan matalana joku 60-70 metriä ennen pysäyttävää feidiä. Tähän asti olen heittänyt draivereista lähinnä S-PD:tä ja Cravea mutta tämä kyllä liiteli ihan eri malliin kevyellä näpäytyksellä.

Pitäisi ehkä oikeasti testailla vähän omalle kämmenelle sopivia kiekkoja ja vaikka vähän harjoitellakin sitä, kun käytännössä harjoittelemattakin saa melkein yhtä pitkiä heittoja kuin rystyltä jota on tullut hinkattua aika paljon...

Todellisuudessa tuo on tietysti liian nopea omiin kämmenheittoihin...

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
« Last Edit: 10.07.14 - klo:18:05 by Jouni »

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Westside kiekot
« Reply #386 on: 16.07.14 - klo:17:26 »
Westsiden numeroihin en oikein luota niin onko Vipunen Maailmaa vakaampi? Vip Maailma käytössä ja tuuleen kaipais vähän vakaampaa pannua. Vip Tietäjä myös bägissä joka on omia champion Ternejä alivakaampi vaikka numerot väittää muuta.

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Westside kiekot
« Reply #387 on: 16.07.14 - klo:19:21 »
Westsiden numeroihin en oikein luota niin onko Vipunen Maailmaa vakaampi? Vip Maailma käytössä ja tuuleen kaipais vähän vakaampaa pannua. Vip Tietäjä myös bägissä joka on omia champion Ternejä alivakaampi vaikka numerot väittää muuta.

Ainakin itsellä ollut Vipunen oli ylivakain kiekko Westsidelta.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Westside kiekot
« Reply #388 on: 16.07.14 - klo:23:50 »
Westsiden numeroihin en oikein luota niin onko Vipunen Maailmaa vakaampi? Vip Maailma käytössä ja tuuleen kaipais vähän vakaampaa pannua. Vip Tietäjä myös bägissä joka on omia champion Ternejä alivakaampi vaikka numerot väittää muuta.
No eri valmistajien numerothan eivät aina ole ihan verrattavissa.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Westside kiekot
« Reply #389 on: 16.07.14 - klo:23:54 »
Onko tuo BT-muovinen Vipunen paljonkin alivakaampi kuin esim. VIP? Tuli tuota heitettyä kämmenellä yhtenä päivänä ja tuntui tosi hyvältä vaikka pitäisikin olla ihan kauhea jyrä mulle.