Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Westside Discs  (Read 478832 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside kiekot
« Reply #405 on: 28.08.14 - klo:14:18 »

Alivakaahan tämä on, mutta olisiko pykälän vakaampi kuin Hard?


Todennäköisesti näin. Ainakin Trilogyllä baseline-putterit on sitä vakaampia, mitä pehmeämpiä ne on.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #406 on: 28.08.14 - klo:14:22 »
Ite nyt huomasin, että BT-soft pehmenee märällä kelillä entisestään. Tuossa kun heittelin enemmänkin, jouduin jättämään softilla heitot heittämättä kun pehmeni minua häiritsevän paljon. BT-hardilla putattiin sen jälkeen kokonaan. Pääsääntöisesti pidemmät putit ja lähestymiset oon heittänyt softilla ja lähemmät hardilla. Vakauksissa omalla tekniikallani en ole mitään suuria eroja havainnut.

Kiekot siis nimen omaan Tuonelan Joutsenia.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Westside kiekot
« Reply #407 on: 05.10.14 - klo:13:02 »
Mitä mietteitä Maailmasta ? Sain vaihtokaupassa suht bränikän 173g vip Maailman ja oli aivan erikiekko kuin odotin. En odottanutkaan mitään stilettoa, mutta jotain dessun tai xcaliberin välimaastoon tippuvaa. Siis vakaata distance pannua. Mutta toi maailma ei oo vakaa alkuunkaan. Flättinä kääntää oikealle hieman feidaten, hyssestä flippaa. Vähän yllättynyt olin. Ei huono silti. Laitoin reiluun antsaan eikä palauttanut ollenkaan. Pituuslätyksi voipi sopia. Onko vapaampia maailmoja ?
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Vs: Westside kiekot
« Reply #408 on: 05.10.14 - klo:13:17 »
Mitä mietteitä Maailmasta ? Sain vaihtokaupassa suht bränikän 173g vip Maailman ja oli aivan erikiekko kuin odotin. En odottanutkaan mitään stilettoa, mutta jotain dessun tai xcaliberin välimaastoon tippuvaa. Siis vakaata distance pannua. Mutta toi maailma ei oo vakaa alkuunkaan. Flättinä kääntää oikealle hieman feidaten, hyssestä flippaa. Vähän yllättynyt olin. Ei huono silti. Laitoin reiluun antsaan eikä palauttanut ollenkaan. Pituuslätyksi voipi sopia. Onko vapaampia maailmoja ?
Mulla oli kolme erilaista maailmaa aikanaan. Kaksi BT-muovista ja yksi Vip. BT:t kuluivat suoriksi/alivakaiksi äkkiä, mutta Vip oli ihan törkeä jyrä. Alkoi samantien kääntämään vasuriin ja kovaa. Verrattavissa S-line PD2. Noissa vissiin merkkaa PLH rajusti, Feldberg selittää viimeisimmässä in the bag videossa noista.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #409 on: 06.10.14 - klo:10:04 »
Painava ekan 1000 kpl erän VIP oli jyrä ja kevyempi käänsi ja feidasi vähemmän, mutta pituuskiekoksi se on silti mieluummin yli 130 m tehoja vaativa. Ylivakaampi on mainio pituuskiekko vastatuuleen. Alivakaampi vaatii lisähysseä kovilla tuulilla vaakaan pyrittäessä.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #410 on: 06.10.14 - klo:17:40 »
Mitä mietteitä Maailmasta ? Sain vaihtokaupassa suht bränikän 173g vip Maailman ja oli aivan erikiekko kuin odotin. En odottanutkaan mitään stilettoa, mutta jotain dessun tai xcaliberin välimaastoon tippuvaa. Siis vakaata distance pannua. Mutta toi maailma ei oo vakaa alkuunkaan. Flättinä kääntää oikealle hieman feidaten, hyssestä flippaa. Vähän yllättynyt olin. Ei huono silti. Laitoin reiluun antsaan eikä palauttanut ollenkaan. Pituuslätyksi voipi sopia. Onko vapaampia maailmoja ?

Jos on flipperi niin ostan pois jos päätät myydä.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Westside kiekot
« Reply #411 on: 06.10.14 - klo:22:24 »
No on toi joo aika alivakaa. Mä heitän vähän hakattua dessua 110-115 metriä hysseflipillä ja noin 120 sopivassa antsassa. Tolla maailmalla olen saanut vähän pidemmälle, mutta ei sitä kyllä antsaan voi laittaa ollenkaan. Tänään pikkuhyssessä heitin lievään vastaseen niin meinas kipata yli, mutta jaksoi liukua noin 110m väylällä muutaman metrin korin taakse. Ostin kaverilta toisen maailman. Tournament 172g pienellä kuvulla. Toi oli jo vakaa, mutta ei jyrä ollenkaan. Samaisella väylällä lievään vastaiseen pikku annukassa matkaan ja jaksoi lopussa feidata kympin pitkäksi. En mä tota tournament maailmaakaan heittäisi vastaiseen, mutta selkeästi vakaampi kuin Vip. Eli ihan asiallinen kiekko hyvällä liidolla. TOsin ei sitä mitä odotin elikkä jyrästä vastatuuli draiverista tulikin ykkösdistance pannu. Jäänee dessut sitten tuulelle
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Bygl

  • Juniori
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Pykälä
Vs: Westside kiekot
« Reply #412 on: 07.10.14 - klo:10:06 »
Nuista Maailmoista oisin kysyny että onko VIPit vai Tournamentit jyrempiä? Tiedän että plh merkkaa enemmän mutta noin niinku yleensä.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #413 on: 07.10.14 - klo:12:42 »
Nuista Maailmoista oisin kysyny että onko VIPit vai Tournamentit jyrempiä? Tiedän että plh merkkaa enemmän mutta noin niinku yleensä.

Flätti Vip ei liidä niin hyvin -> tuntuu juremmälle.  Kuvullinen TP liitää hyvin -> tuntuu alivakaammalle :)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Westside kiekot
« Reply #414 on: 07.10.14 - klo:13:36 »
No on toi joo aika alivakaa. Mä heitän vähän hakattua dessua 110-115 metriä hysseflipillä ja noin 120 sopivassa antsassa. Tolla maailmalla olen saanut vähän pidemmälle, mutta ei sitä kyllä antsaan voi laittaa ollenkaan. Tänään pikkuhyssessä heitin lievään vastaseen niin meinas kipata yli, mutta jaksoi liukua noin 110m väylällä muutaman metrin korin taakse. Ostin kaverilta toisen maailman. Tournament 172g pienellä kuvulla. Toi oli jo vakaa, mutta ei jyrä ollenkaan. Samaisella väylällä lievään vastaiseen pikku annukassa matkaan ja jaksoi lopussa feidata kympin pitkäksi. En mä tota tournament maailmaakaan heittäisi vastaiseen, mutta selkeästi vakaampi kuin Vip. Eli ihan asiallinen kiekko hyvällä liidolla. TOsin ei sitä mitä odotin elikkä jyrästä vastatuuli draiverista tulikin ykkösdistance pannu. Jäänee dessut sitten tuulelle

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Westside kiekot
« Reply #415 on: 07.10.14 - klo:23:37 »
No on toi joo aika alivakaa. Mä heitän vähän hakattua dessua 110-115 metriä hysseflipillä ja noin 120 sopivassa antsassa. Tolla maailmalla olen saanut vähän pidemmälle, mutta ei sitä kyllä antsaan voi laittaa ollenkaan. Tänään pikkuhyssessä heitin lievään vastaseen niin meinas kipata yli, mutta jaksoi liukua noin 110m väylällä muutaman metrin korin taakse. Ostin kaverilta toisen maailman. Tournament 172g pienellä kuvulla. Toi oli jo vakaa, mutta ei jyrä ollenkaan. Samaisella väylällä lievään vastaiseen pikku annukassa matkaan ja jaksoi lopussa feidata kympin pitkäksi. En mä tota tournament maailmaakaan heittäisi vastaiseen, mutta selkeästi vakaampi kuin Vip. Eli ihan asiallinen kiekko hyvällä liidolla. TOsin ei sitä mitä odotin elikkä jyrästä vastatuuli draiverista tulikin ykkösdistance pannu. Jäänee dessut sitten tuulelle

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nyt ei puhuttu normaali mitoista vaan mihin parhaimillaan mulla kiekko lentää kun hyvin lähtee. Normaalisti päästään hieman yli sadan.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Westside kiekot
« Reply #416 on: 08.10.14 - klo:07:41 »
No on toi joo aika alivakaa. Mä heitän vähän hakattua dessua 110-115 metriä hysseflipillä ja noin 120 sopivassa antsassa. Tolla maailmalla olen saanut vähän pidemmälle, mutta ei sitä kyllä antsaan voi laittaa ollenkaan. Tänään pikkuhyssessä heitin lievään vastaseen niin meinas kipata yli, mutta jaksoi liukua noin 110m väylällä muutaman metrin korin taakse. Ostin kaverilta toisen maailman. Tournament 172g pienellä kuvulla. Toi oli jo vakaa, mutta ei jyrä ollenkaan. Samaisella väylällä lievään vastaiseen pikku annukassa matkaan ja jaksoi lopussa feidata kympin pitkäksi. En mä tota tournament maailmaakaan heittäisi vastaiseen, mutta selkeästi vakaampi kuin Vip. Eli ihan asiallinen kiekko hyvällä liidolla. TOsin ei sitä mitä odotin elikkä jyrästä vastatuuli draiverista tulikin ykkösdistance pannu. Jäänee dessut sitten tuulelle

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nyt ei puhuttu normaali mitoista vaan mihin parhaimillaan mulla kiekko lentää kun hyvin lähtee. Normaalisti päästään hieman yli sadan.

 ;D ;D + viel enemmän nauruhymiöitä
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline ThunderviK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 282
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #417 on: 10.10.14 - klo:10:27 »
Sain eilen hypisteltyä myyntiin vasta tulossa olevaa vip muovista kannel pannua ^^

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Westside kiekot
« Reply #418 on: 10.10.14 - klo:11:29 »
No miltä tuntu? Oliko yhtä flatti?

Offline ThunderviK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 282
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommy Tärnvik
  • Seura: WCDG
Vs: Westside kiekot
« Reply #419 on: 10.10.14 - klo:11:44 »
Omaan mieleen oli khyll hyvän tuntune ja on flätti :)