Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 655490 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #750 on: 30.06.15 - klo:00:00 »
Uudet kengät pitäisi ostella tälläviikolla viikonlopun fribarientoihin ;D
Kahden vaiheilla olen viestiketjun luettuani, joko Haixit tai Inov-8 testiin?
Suosituksia/ käyttökokemuksia Haixeista tai Inov-8 kengistä/ malleista?
Kesäksi en gorea tarvitse, kevyet, hengittävät ja kestävät on myyntivaltteja.

Inov-8:n Roclitet parhaan tuntuiset kengät mitä olen jalkaani vetänyt. Gtx-versiot parin kuukauden käytön jälkeen kuin uudet.

Offline tommih689

  • Juniori
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi
  • Seura: Disc Golf Vikings ry
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #751 on: 30.06.15 - klo:08:49 »
Inov-8:n Roclitet parhaan tuntuiset kengät mitä olen jalkaani vetänyt. Gtx-versiot parin kuukauden käytön jälkeen kuin uudet.

Komppaan. Mulla Inov-8:n Roclitet jo reilu 3kk ajossa ja vieläkin kuin uudet. Kevyet, hengittävät ja mukavat jalassa näin vähän lämpöisemmälläkin kelillä. Ja Gore toimii.
Niin ja tosiaan kaikki aikaisemmat kengät mitä olen kokeillut, ovat viimeistään parin kk käytön jälkeen alkaneet ratkeilemaan. Ilmeisesti tuo oma pyörähdysliike on sen verran väkivaltainen, ettei tunnu kengät kestävän.
Inov-8:t kuitenkin tähän mennessä suoriutuneet hyvin  :)

Offline maige

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka
  • Seura: TT + Bogey Brothers (unofficial)
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #752 on: 30.06.15 - klo:16:43 »
Kiitos vastauksista, päädyin kokeilemaan Inov-8 kenkiä :D
Näköjään saa myös ilman tuota GTX/Gorea ja luulen etten kesällä tosiaan sellaisia tarvitse.
putti kateissa jo vuodesta 2009

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #753 on: 30.06.15 - klo:17:08 »
Keenin Marshallit lähtivät Zalandon alesta toimitettuna alle 70 euroon. Toivottavasti eivät ala repsottaa saumoista.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #754 on: 02.07.15 - klo:08:25 »
Taisi olla mulla sama sauma kyseessä Discmanian kengissä. Nyt ostin tilalle tälläiset. http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-retkeilykengat/helly-hansen-pace-trail-htxp-miesten-vaelluskengat/p/1081019_6_style Oli -25% viikonloppuna uutiskirjeen tilaajille. Yhden kierroksen perusteella ihan pätevät. Kestotestiraporttia myöhemmin.

Edelleen pitää vettä, pohjat ei oo kulunu nimekskään ja saumat on ehjät.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #755 on: 02.07.15 - klo:08:37 »
Taisi olla mulla sama sauma kyseessä Discmanian kengissä. Nyt ostin tilalle tälläiset. http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-retkeilykengat/helly-hansen-pace-trail-htxp-miesten-vaelluskengat/p/1081019_6_style Oli -25% viikonloppuna uutiskirjeen tilaajille. Yhden kierroksen perusteella ihan pätevät. Kestotestiraporttia myöhemmin.

Edelleen pitää vettä, pohjat ei oo kulunu nimekskään ja saumat on ehjät.

Mulla oli tollaset HH:t kans joku vuosi. Ihan jees, hyvät jalkaan ja pirun kevyet, kestikin yhden kesän kokonaan. Kyllä niillä vieläkin pelaa, mutta kalvot sököt ja vähä repsottaa sieltä täältä.

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #756 on: 02.07.15 - klo:09:12 »
Discmania TRX-1:t lähti tilaukseen. Pitänee laittaa käyttökokemuksia sitten kun lunta on hieman vähemmän. Raporttia luvassa siis joskus Juhannuksen tienoilla tällä menolla...

http://www.discmania.net/2015/03/30/discmania-trx-1-hits-the-shelves-in-europe/

Aikoinaan tuli em. teksti kirjoitettua Discmania-ketjuun. Joka tapauksessa tilasin numeron 44 kengät (jotka olivat liian pienet). Kokoa 45 ei ollut siinä vaiheessa enää saatavissa --> Kengät lähti palautukseen. Onni onnettomuudessa, että tämän jälkeen alkoi porukalla hajoilla nuo kalossit urakalla.


Seuraavanlaisilla (Salomon XA PRO 3D GTX) ollaan sitten menty tämä kesä. Ei minkäänlaista valittamisen aihetta, kalvotkin ovat säilyneet toistaiseksi ehjinä. Parhaat kengät, mitä olen tähän mennessä fribailuun ostanut. Joka kesä on joutunut ostamaan uudet, katsotaan kestävätkö nämä jopa kaksi kesää...
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #757 on: 03.07.15 - klo:14:29 »
Puuh, ei ole helppoa isojalkaisen ostaa sopivia kiekkokenkiä. Tänään käyty läpi puolenkymmentä urheilukauppaa ja vajaa 20 paria popoja, eikä yksikään joko mahtunut tai istunut hyvin. Vielä kun halusin jonkinsortin goretexiä tai vastaavaa vettähylkivää kalvoa, niin valikoima oli jo alunpitäen pienempi. Jos sattui leveyden puolesta kenkä mahtumaan, niin se oli sitten ihan tolkuttoman pitkä.

Suosituksia otetaan vastaan muilta 46+ kokoisilta lättäjaloilta.

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #758 on: 03.07.15 - klo:15:11 »
Mulla ollut käytössä kolmet Salomonin nimihirviöt kokoa 46 2/3 ja ollut just sopiva.

Mistä jengi on löytänyt kivijalkakaupasta noita Inov 8 -kenkiä? Kiinnostaisi kokeilla mutta Kluuvin XXL:ssä ei ollut kuin yhtä heppoista mallia.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #759 on: 03.07.15 - klo:18:46 »
Mulla ollut käytössä kolmet Salomonin nimihirviöt kokoa 46 2/3 ja ollut just sopiva.

Mistä jengi on löytänyt kivijalkakaupasta noita Inov 8 -kenkiä? Kiinnostaisi kokeilla mutta Kluuvin XXL:ssä ei ollut kuin yhtä heppoista mallia.

En ole muualla nähnyt kuin Kärkkäisellä. Harmittaa kun joutui sieltä ostamaan, mieluusti en antais sille firmalle enää euroakaan.

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #760 on: 03.07.15 - klo:23:18 »
Sportsdirect.com löytyy Inovin kenkiä. Tosin vain paria mallia. Löydät ne näin: mens->footwear -> running shoes -> merkiksi Inov8. Itellä käytössä  samantyyppiset kuin se 90€ maksava mustasininen malli ja olen ollut tosi tyytyväinen. 

E: budget sport tammistosta ostin omani. Lisäksi suunnistuskaupat Neonsport ja Keltamäki myyvät, mutta ainakin keltamäellä vähän isompinappulaisemmalla pohjalla, joka ei niin hyvin sovellu heittelyyn. Neonsport myy kuitenkin vain Sastamalan myymälässä ja suunnistustapahtumissa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
« Last Edit: 03.07.15 - klo:23:23 by ZaCer99 »
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #761 on: 04.07.15 - klo:01:51 »
Breaking news: Inov-8:t päästi tänään vedet läpi, saapa nähä onko noista kalvot jo entiset vai menikö vesi pääosin varresta sisään.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #762 on: 04.07.15 - klo:09:12 »
Mistä jengi on löytänyt kivijalkakaupasta noita Inov 8 -kenkiä? Kiinnostaisi kokeilla mutta Kluuvin XXL:ssä ei ollut kuin yhtä heppoista mallia.
Konalan Varuste.Net:ssä on ainaki useampikin malli. Halvallahan noita ei kai saa oikein mistään.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #763 on: 05.07.15 - klo:12:47 »
Breaking news: Inov-8:t päästi tänään vedet läpi, saapa nähä onko noista kalvot jo entiset vai menikö vesi pääosin varresta sisään.

Jahas. Itellä vieläki kalvot pitäneet. Pari kertaa kastuneet kunnolla mutta varresta hörpänneet itellä selkeesti. Testasin pistämällä vettä hanasta suoraan kengälle ja kyllä ne vaan vettä pitää. Kokeile.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #764 on: 05.07.15 - klo:14:45 »
Breaking news: Inov-8:t päästi tänään vedet läpi, saapa nähä onko noista kalvot jo entiset vai menikö vesi pääosin varresta sisään.

Jahas. Itellä vieläki kalvot pitäneet. Pari kertaa kastuneet kunnolla mutta varresta hörpänneet itellä selkeesti. Testasin pistämällä vettä hanasta suoraan kengälle ja kyllä ne vaan vettä pitää. Kokeile.

Pitää koittaa heti kun nuo kuivuvat. Vieläkin kosteat, vaikka epätoivoisesti koitin niitä eiliselle kierrokselle kuivata laittamalla kristallihiekkaa täynnä olevat sukat kenkiin. Joutui tyytymään vanhoihin kenkiin.