Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 655276 times)

Offline janne

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 128
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Tapaninen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #795 on: 30.07.15 - klo:18:02 »
On tullu painittua kenkäongelmien kanssa, yhdet vanhat puolivartiset vaelluskengät ollu aina jalassa kostealla kelillä kierroksella ja vähän turhan raskaat nuo on pelatessa (halvat Lytoksen kengät). Kierroksen lopussa tuli vesikin aina läpi. Nyt laitoin XXL-verkkokaupasta tilaukseen noi Salomonin Xa Pro 3D GTX- matalat vaelluskengät, täällä keskustelun perusteella tainnut parilla sattua sunnuntaikappaleet ja toisilla kestäneet useamman kesän. Saa nähdä minkälaiset kappaleet tänne tulee  :)
Tänään tuli kengät ja nyt tunnin nää jalassa hiimaillu ympäriinsä, tuntuu jalassa miellyttäviltä (kohtuu kapea jalka itellä). Huomenna sitten tositoimiin maastossa, uusia kiekkoja samalla heitellen  :)

Ja XXL verkkokaupasta saa hintaan 89,90e http://www.xxl.fi/kengat/miesten-kengat/miesten-retkeilykengat/salomon-xa-pro-3d-gtx-miesten-vaelluskengat/p/1111709_1_style

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #796 on: 30.07.15 - klo:22:44 »
Keväällä ostin (koe)käyttöön Goldhammerin Turf -kengät. Alunperin ilmeisesti suunniteltu agility ja paintball käyttöön tekonurmelle. Kevyet ja erittäin mukavat jalassa. Pohjassa snadit kuminappulat. Tiimatoilla mukavasti pitoa, mutta silti jalka pyörähtää draivatessa. Maastossakin toimivat hyvin, ainoa miinus on gorekalvon puuttuminen.

Näyttää olevan loppuunmyynti menossa, kenkäparin hinta melko naurettava 35€, tuohon hintaan erinomainen kenkävalinta.

http://kiitorekku.mycashflow.fi/product/4/
Kiitos vinkistä! 8) Yhdet kalvottomat kengät olikin hakusessa noiden Salomonin nimihirviöiden kaveriksi ja tuohon hintaan ei kyllä voi mitään menettää.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #797 on: 14.08.15 - klo:22:00 »
En viitsi koko ketjua kahlata läpi, niin kysyn suoraan. Mitä kenkiä suosittelisitte 47 kavioiselle leveä lestiselle fribaan ja hintaa saisi olla mieluusti alle 80e? Veden tai kosteuden pitävyys olisi plussaa. Ei tahdo millään löytyä, kun koot yleensä loppuvat 46 tai sitten hinta kasvaa liian suureksi.
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #798 on: 15.08.15 - klo:13:53 »
En viitsi koko ketjua kahlata läpi, niin kysyn suoraan. Mitä kenkiä suosittelisitte 47 kavioiselle leveä lestiselle fribaan ja hintaa saisi olla mieluusti alle 80e? Veden tai kosteuden pitävyys olisi plussaa. Ei tahdo millään löytyä, kun koot yleensä loppuvat 46 tai sitten hinta kasvaa liian suureksi.

XXL.fi:stä löytyy yleensä isojakin kokoja. Tällä hetkellä on vähän heikko valikoima Goretex-kenkiä, mutta valikoima vaihtelee oikeastaan viikottain. Haglöfsin L.I.M Lowsta näyttäisi olevan isoja kokoja. Mulla oli noiden kenkien GTX-versiot vuoden käytössä, todella hyvät ja kevyet kengät. Loppujen lopuksi raapaisi niin pahasti johonkin, että pinnoite meni rikki. Vieläkin ovat käytössä kuivan kelin kenkinä.

Offline Pajukka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 43
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sanni Vaskinen
  • Seura: DIF
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #799 on: 15.08.15 - klo:18:49 »
Ostin joku aika sitten Carlsonilta Merrellin naisten goretex-kengät hintaan 90 €(hinta ilman alennusta 130€)ja tuntuvat jalassa todella hyviltä ja tukevilta. Testattu myös kosteissa olosuhteissa ja sukat pysyivät kuivina niinkuin pitääkin. Kuivilla keleillä liputan tavallisten lenkkareiden puolesta.

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #800 on: 20.08.15 - klo:06:31 »
Nakkelehtijakolleega vihjasi joku viikko sitten Zalandolta löytyvän jonkun erikoishärpäkkeen kautta korkeavartiset Keen Marshall WP:t 55 eurolla. Pakkohan ne oli poistaa. Nyt löytyy 'kaikki' Marshall-mallit. On kyllä omaan räpylään loistolesti ja mukava lähteä märkään syksyyn tuoreilla korkeavartisilla.

Offline hypodermic

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #801 on: 20.08.15 - klo:07:40 »
Itse ostin pari kesää sitten Citymarketistä jotkut parinkympin "Shoftshell lenkkarit" ja ovat ajaneet asiansa ihan ok. Märällä nurmella jne voi tallustaa huoletta, kertaakaan ei ole sukat kastuneet. Hirmu märissä olosuhteissa en ole kokeillut, mutta jos ei ole ihan niin aktiivipelaaja eikä pahimmilla keleillä käy heittämässä niin voisin suositella jos edullista valintaa etsii.

Nuo Goldhammer Turfit vaikutti hyviltä mutta taitaa sopivat koot olla loppu, tuossa kun lukee että pieni koko eli kannattaisi valita +1 koko normaaliin omaan kokoon nähden.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #802 on: 20.08.15 - klo:09:54 »
Nuo Goldhammer Turfit vaikutti hyviltä mutta taitaa sopivat koot olla loppu, tuossa kun lukee että pieni koko eli kannattaisi valita +1 koko normaaliin omaan kokoon nähden.
Minä otin UK11.5 (=US12.5) kun yleensä on UK11/US12 ja on sopivat. Ihan hyvät ovat olleet, mutta vähän kyllä epäilyttää noiden pehmeiden mininappuloiden kulutuskestävyys. Kovalla alustalla pehmeän kuvion takia "elää" astuttaessa mutta nurmella ja tekonurmella tätä ei huomaa. Betonille en lähtisi kuluttamaan.

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #803 on: 21.08.15 - klo:09:58 »
Mulla kesti ne nappulat 3 vuotta aktiivista paintballia, ja vuoden fribaa.
On kyllä kevyet ja hyvät, vieläkin mulla polkupyöräillessä käytössä kun siinä ei tarvi kantapään nappuloita.
Harmi kun oma koko on loppu tuolta.

Noi lienee about samat kengät:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/karhu-vertigo-turf-gh250-piikkari#spca
Noita samoja Goldhammereita ainakin myytiin Karhun nimen alla pesiskenkinä.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #804 on: 21.08.15 - klo:10:23 »
Mulla kesti ne nappulat 3 vuotta aktiivista paintballia, ja vuoden fribaa.
On kyllä kevyet ja hyvät, vieläkin mulla polkupyöräillessä käytössä kun siinä ei tarvi kantapään nappuloita.
Harmi kun oma koko on loppu tuolta.

Noi lienee about samat kengät:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/karhu-vertigo-turf-gh250-piikkari#spca
Noita samoja Goldhammereita ainakin myytiin Karhun nimen alla pesiskenkinä.
Tyyli on sama, mutta ei tuo nyt sama kenkä ole. Eilisen kierroksen jälkeen katsoin pohjia ja on jo oikean jalan päkiän kohdalta muutama nappula lähes sileä, samoin reilua kulumista muissakin. Ei jatkoon. Toki sadan kilon paino varmasti rasittaa kenkiä mutta silti kierroksia on alle 10 tekonurmitiillä.

Offline Angsti

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Pekkarinen
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #805 on: 22.09.15 - klo:15:10 »
Täytyypä jakaa täällä vähän kokemuksia noista Inov8 mudclaw 265 kengistä, jotka itse tuli hankittua kesäkuun loppupuolella. On ylivoimaisesti parhaat ja kevyimmät kengät mitä olen jaloissani pitänyt ja jo heti uutena tuntui istuvan hyvin jalkaan, mutta tänään aamulla huomasin, että kengistä on jo päkiän kohdalta revennyt irti muutama nappula. Oudointa tässä on, että sama on tapahtunut kummankin jalan kengälle. Onko muilla ollut samanlaista vikaa?

Hauskaa tässä on se, että en ole yksiäkään kenkiä vielä fribaamalla saanut rikki ennen näitä. Näistä Inov8 kengistä olen kuullut muutenkin vain hyvää, varsinkin kestävyyden osalta. Se tässä eniten harmittaakin kun kerrankin luulin johonkin laadukkaaseen panostavan! Tai sitten on sattunut itselle osumaan vain maanantaikappaleet. ;D

Lähetetty minun SM-G800F laitteesta Tapatalkilla


Offline Sakkeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #806 on: 22.09.15 - klo:16:01 »
Onko täällä porukalla kokemusta Haix Black Eagle - Adventure 30 Low kengistä? Ite ostin toukokuussa ja kesäkuun lopulla sai jo lähettää vaihtoon kun pohja alkoi repeytyyn irti. Heinäkuun puolessavälissä sain uudet ja tässä vasta huomasin että taas on alkanu pohja irtoaan. Kellään ollu samaa ongelmaa vai eikö nuo vaa yksinkertasesti mulla kestä? 

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #807 on: 22.09.15 - klo:16:58 »
Onko täällä porukalla kokemusta Haix Black Eagle - Adventure 30 Low kengistä? Ite ostin toukokuussa ja kesäkuun lopulla sai jo lähettää vaihtoon kun pohja alkoi repeytyyn irti. Heinäkuun puolessavälissä sain uudet ja tässä vasta huomasin että taas on alkanu pohja irtoaan. Kellään ollu samaa ongelmaa vai eikö nuo vaa yksinkertasesti mulla kestä?

Kahdet Haixit ollut tiukassa käytössä puolisen vuotta ja mitään mussuttamista ei ole, paitsi katkenneet nauhat, mutta nekin ehkä enemmän oma vika kun oon vaan kiskonut niitä enkä kunnolla puristanut sitä lukitusnamiskaa.

Offline hypodermic

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #808 on: 23.09.15 - klo:09:45 »
Discmanian tossuja 9,90e Innovastoressa: http://www.innovastore.fi/product/1987/

Huom. 2-laatu. Kai se pitää kuitenkin yksi pari ottaa testiin.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #809 on: 23.09.15 - klo:15:10 »
Nyt on laatuun nähden hinta kohdillaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |