Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 656127 times)

Offline Sankari

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 29
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri Sankari
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #810 on: 23.09.15 - klo:15:33 »
En haulla löytänyt mainintaa tästä: elikkäs Latitudelta tulee friba-kenkä. Jottei teidän tarvitse uskoa minun lätinöitäni tässä linkkiä:

Latitude T-Link Disc Golf Shoe

Joitain huomioita niille jotka eivät hämäriä linkkejä availe:
- Ilmestyy kaupan hyllylle syys-tammikuun välillä (Eurooppaan lokakuussa)
- Suositushinta $99,99
- Lupaus vedenpitävyydestä: Hydroguardin kalvo ja jonkilaiset käsittelyt sisä- ja ulkopuolella
- Nopealla vilkaisulla samaa näköä kuin Discmanian popoissa, mutta kyllä nämä eri kengät ovat

« Last Edit: 23.09.15 - klo:15:35 by Sankari »

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #811 on: 24.09.15 - klo:15:20 »
Alkaa ketju olla niissä mitoissa ettei läpiluku ole oikein järkevä vaihtoehto (kyllä, olen laiska).

Olen käytellyt eri kalvokenkiä vuosien mittaan ja olen todennut Merrellit kestäviksi ja hyviksi. Ne pitävät vettä tarpeeksi hyvin tarpeeksi pitkään ja pohjissa on tarpeeksi kuviota ettei pelaaminen mene luisteluksi. Vaan silloin kun ei sada niin tilanne onkin ihan toinen. Minusta "peruslenkkarista" ei ole mitään mieltä maksaa enempää kuin 20-30 euroa, mutta noissa on ongelmana olematon kuviointi ja liukastelu.

Siispä: onko kellekään tullut vastaan edullista, kalvotonta ja hyvin pohjaltaan kuvioitua urheilu-/juoksukenkää?

Siitä ei ole haittaa jos sattuvat olemaan vielä kestävätkin, mutta jos noissa hinnoissa mennään niin pari paria kesässä on ihan siedettävä kulutustahti.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #812 on: 24.09.15 - klo:23:29 »
ASICS Fuji Runnegade on maastojuoksukenkä joka itellä ainakin toimii hemmetin hyvin. On todella pitävät koska pohjassa on kunnon traktorikuviointi. Kengän päällinen on jotakin kovaa kangasta ja on yksi pala eli ei ala saumatkaan repsottamaan.

Jos on "paljasjaloin" mennyt jo ennestäänkin niin kannattaa kokeilla, se lienee se haastavin noissa että nilkan lihakset ja jalkapohja tottuu.

Itse ostin viime syksynä ja toimii edelleen, ei mitään rikkputumisen merkkejä. Vaihtelen salomonin nimihirviöiden ja näiden välillä vähän miten tuntuu ja millaisessa maastossa mennään. Salomonit repsottaa jo, ovat toki puolisen vuotta vanhemmatkin ja niillä on pelattu enemmän koska käytin myös talvella.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline jussi-dgh

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Hämäläinen
  • Seura: Disc Golf Hyvinkää/Puheenjohtaja
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #813 on: 29.09.15 - klo:16:14 »
Ostin tuollaiset Puman hiekka/tekonurmelle tarkoitetut jalkapallokengät https://www.desertcart.ae/products/1449984-puma-men-s-evopower-4-turf-soccer-shoe ja olen ollut todella tyytyväinen kenkä tuntuu jalassa todella hyvältä ja pito on hyvä, ainoa miinus missä kenkä tuntunut liukkaalta niin sappeen märillä kivillä. Suosittelen!

Offline tMas

  • Juniori
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
  • Seura: FG-Ryhti Ylöjärvi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #814 on: 30.09.15 - klo:11:11 »
Mä oon aina ostanut lenkkarit urheilukauppojen poistokoreista. Käyn aina kaupassa asioidessani katsomassa olisiko sopivia lenkkareita tarjolla vaikka sillä hetkellä ei olisi tarvetta. Tällä hetkellä käytössä on Salomonin Fellraiserit 25 euroa ja Salomonin XA Pro 3D 50 euroa.

Pakko samalla vähän avautua tosta Discmanian kengästä. On kyllä istuvuudeltaan (joo tämä on yksilöllistä) ja laadultaan surkeat. Muistuttavat aikalailla halpahallissa myytäviä kenkiä näkyvine liimauksineen. Jos Discmania vielä julkaisee uuden kengän niin toivottavasti pistävät vähän paukkuja tuotekehitykseen ja vaihtavat valmistajaa. Omani jäävät pihakengiksi hiekkalaatikon reunalle.

Offline junnu_85

  • Juniori
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miika Saarinen
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #815 on: 01.10.15 - klo:21:22 »
Tuli myös tilattua nuo Discmanian 2-laadun tossut. Olen niitä nyt testaillut vasta pari kertaa kentällä. Huomenna pääsee kunnosn testiin Harjavallan radalle.
Itse olen kuitenkin tyytyväinen kyseiseen popoon sekä istuvuudeltaan ja ulkonäöltään. Tosin ovat ekat tossut vasta. Eli voi olla, etten vielä tiedä paremmasta. Mutta onneksi tuli kuitenkin tilattua.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #816 on: 02.10.15 - klo:00:13 »
Mä aloitin näköjään kenkien hamstraamisen. Rymykierroksille hommasin ne sekunda-Discmaniat, en oo vielä ehtiny ees kokeilemaan. XXL.fi:ssä oli kaikki kengät ja vaatteet 25% lisäalessa ja käytin sen hyväksy, North Facen korkeavartisille GTX-kengille jäi hintaa 45 euroa. Huomenna Budgetsportiin katsastamaan ale-tarjonta.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #817 on: 02.10.15 - klo:00:29 »
Kenkäfetissi?  ;D ;D ;D
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #818 on: 02.10.15 - klo:10:07 »
Kenkäfetissi?  ;D ;D ;D

En kyllä uskalla edes miettiä mitä tuo emäntä sanois jos hyppäisin noi ryvettyneet popot jalassa sänkyyn.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #819 on: 13.10.15 - klo:14:55 »
Tulin noita Discmanian TRX-1 kenkiä käytettyä nyt vähän enemmän mökkireissulla metsässä rämpiessä ja parilla kiessilläkin. 9,90 hintaan ihan ookoo halvat goretex lenkkarit. Ei oo nauhat ainakaan vielä hajonneet, varovasti kiristelen.  ;D Ainoo minkä huomasin että oikeen jalan pohjallinenhan se alkoi jo kelautumaan kantapäätä kohti, oikeesti... Eiköhän noi nyt mene sen aikaa mitä kestävät, ei harmita sit heittää kympin popoja roskiin kun aika tulee. Käyttänen näitä itse talvikaudella jos tulee pelailtua kelissä missä ei halua väkisin hyviä goretex kenkiä sotkea. Laskettelusukat alle lämmikkeeksi.

Huutokaupassa näyttää nyt vakiintuneen n. 30€ voittavaksi huutohinnaksi näille. Itse sanoisin sen olevan jo aika hapokasta. 1
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #820 on: 13.10.15 - klo:18:28 »
Ostin kans tollaset trx:t ja on kyllä hyvät kengät, heittämiseen ainakin. Pitoa on sopivasti ja vesikään ei menny läpi.
Pohjalliset tarvi toki vaihtaa niinkuin kaikkii kenkiin. Oli kapea lesti ensin mutta onneksi venähti, en olis uskonu että niin paljon antaa periks.

En kyllä olis noita sillä oikealla hinnalla ostanu, mutta toi 20€ kotiovelle oli ihan jees hinta.
Jos toiset 41:set löytyy vielä niin ostan varastoon.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #821 on: 13.10.15 - klo:21:14 »
Kenkäfetissi?  ;D ;D ;D

En kyllä uskalla edes miettiä mitä tuo emäntä sanois jos hyppäisin noi ryvettyneet popot jalassa sänkyyn.

Sanoisi varmaan että tähän koriin et sitten pääse puttaamaan. ;D
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #822 on: 26.10.15 - klo:19:09 »
Ostin kesällä Innov8 Mudclaw:t. Hyvältä tuntuu jaloissa edelleen, mutta tänään huomasin että oikean jalan kantapäästä on sauma revennyt kokonaan ja vasemmassa jalassakin vähän. Eipä kestäneet sitten nämäkään...

Offline TatuN

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu Nokelainen
  • Seura: DGH
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #823 on: 27.10.15 - klo:13:22 »
Pian tulee taas lumet ja jäät ja nyt olis hakusessa paksupohjaiset talvikengät fribaukseen. Paksupohjaiset siksi että pitäisi saada ruuvattua nastat pohjaan ilman että niihin tulee vettä vuotava reikä. Viimetalvi meni Lidlin halpiksilla mutta niissä oli liian matala kuvio ja märällä kelillä ne vuosi.

Offline Torss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #824 on: 03.11.15 - klo:17:55 »
Kevättalvella ostin Salomonin nimihirviöt (xa 3d pro gtx tjms). Syyskuuhun mennessä pohja repsotti molemmista. Yhteys ostopaikkaan (nettikauppa), kengät postiin reklamaation kanssa ja tasan viikon päästä uudet samanlaiset tuli tilalle. Noi on niin hyvät (mun) jalassa, et otin mieluummin uudet kengät kuin rahat. Katotaan miten pitkään näillä pärjätään.

Talvikautta ajatellen tilasin z-kaupasta Keenin varsikengät, jotka oli alennuksessa. Malli tais olla Koven mid wp. Pari kierrosta kosteessa kelissä takana, hyvät on nekin. Keenin kengissä on tosin aika isot koot, kannattaa huomioida ostaessa jos ei pääse sovittamaan. Että sellasta.


Sent from my iPhone using Tapatalk