Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 656134 times)

Offline Hara.far

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 753
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #150 on: 11.06.13 - klo:11:44 »
Mulla myös kestäny hyvin koko viime kauden ja vieläkin pitää vettä Salomon XA3D Ultra.

Taitaa olla sama malli kun mulla tuo vika malli minkä hommasin...hintaa oli jossain 120€ luokkaa muistaakseni...myös nuo ovat sökönä jo. Oisko kestäny 1-2kk täysin ehjinä kunnes tuo päälikangassysteemi repes etureunasta ja muistaakseni kyseessä ei ollu ees tukijalan kenkä. Tällä hetkellä kyllä molemmat kyllä huonos hapes ku oon niitä täs talven ja kevään aikana kulutellu loppuun :)

Itse käytän Haglöfsin Observe Mid GTX vaellus kenkiä hinta oli jossain 160€ luokkaa muistaakseni.. Olen tyytyväinen kyseisiin kenkiin ja eikä vielä näy mitään kulumisen merkkejä :)

Offline camo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #151 on: 11.06.13 - klo:12:55 »
http://www.startfitness.co.uk/product.asp?strParents=4587,4588&CAT_ID=4597&P_ID=47909

Itse tilasin kyseiset kengät tuossa pari viikkoa sitten ja on kyllä hintaansa nähden oikein mainiot. Kesä näyttää miten kestää. Pieni kosteus ei ole ainakaan tullut toistaiseksi kengästä läpi mutta oikein märällä kelillä en ole vielä päässyt testaamaan. Pitoa löytyy pohjan ansiosta loistavasti nurmella heitettäessä, mutta betoni tiillä voi olla liukkaat. Näyttää olevan 10 puntaa halvemmalla myynnissä nyt kuin silloin kun itse tilasin. Tästä budjetti kengät radalle, jos ei viitsi panostaa yli 100€.

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #152 on: 20.06.13 - klo:19:14 »
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.07.02/retkeily/t/3027/xa-pro-3d-ultra-2-gtx/

Tuosta kun katsoo niin näkee millä itse heitän. Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTX

Kun kintun koko on se 47 noin raakasti niin aika moni hyvä vaihtoehto jää hyllyyn kun ei ole kokoja... Nuo omat salomonit on 48 kokoset ja tykkään kyllä itse kovasti. Ei paina mitään ja coretexista plussa. Hinta toki oli vähän turhan kova.
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline TSL9

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #153 on: 21.06.13 - klo:00:33 »
Moi

Nyt alkaa toinen kausi lajin parissa joten ajattelin panostaa myös kenkiin. Prismasta löysin alennuksella 45e http://fun-sport-vision.com/shop/__Salomon-Neon-Trail-GTX-MEN-327079-autobahn-bee-X-2012__75030052_75.03.html

Onko muilla kokemuksia kyseisestä mallista?

Hyvin on kestänyt tässä 2-3 kuukautta ratojen kiertelyä ja toimivat muutenkin mainiosti.

Offline reimain

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Reima Innala
  • Seura: OriDC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #154 on: 24.06.13 - klo:09:33 »
Ostin ihan golf lenkkarit Golf Super Storesta. Antoivat vuoden takuun vaikka sanoin että tulevat frisbeegolfiin. Ei ole liikaa pitoa. Ja hinta alle satasen.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #155 on: 24.06.13 - klo:10:14 »
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.07.02/retkeily/t/3027/xa-pro-3d-ultra-2-gtx/

Tuosta kun katsoo niin näkee millä itse heitän. Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTX

Kun kintun koko on se 47 noin raakasti niin aika moni hyvä vaihtoehto jää hyllyyn kun ei ole kokoja... Nuo omat salomonit on 48 kokoset ja tykkään kyllä itse kovasti. Ei paina mitään ja coretexista plussa. Hinta toki oli vähän turhan kova.
Näitä käytän itsekin, tukevat ja istuvat (itselläkin 47-48 jalka), mutta riippuen radasta. Pohjakuviointi ja materiaali on erittäin liukas betoni-tiillä, jos on vähänkin kosteutta. Esim Taliin ja Karkkilaan laitan suosiolla jalkaat toisen Salomonin mallin, jonka pohja on paljon pitävämpää betonilla. Tekonurmella (sekä tietty nurmella ja hiekalla jne väylillä) toimivat loistavasti.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #156 on: 24.06.13 - klo:15:10 »
Tänä vuonna oon käyttänyt muita kenkiä, jolloin tajusin, että mun viime vuoden liukastelut oli pääasiassa just noiden Salomonien pohjien syytä. Ei oo muilla kengillä tullut lirvailtua juuri lainkaan, mutta kerran pistin taas salomonit jalkaan viime viikolla, ja taas vedeltiin spagaateja pari kertaa kierroksen aikana. Ja ihan tekonurmella ja nurtsilla.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #157 on: 24.06.13 - klo:16:43 »
On se hyvä et muillakin on samoja päätelmiä kuin mulla noista Salomoneista. :) Ihan tuuria et mitkä contagripit pitää ja mitkä ei. Uusia en kyllä meinaa hommata kun noi Eccot tuntuu pitävän just hyvin vaikka olis betoniakin alla...
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #158 on: 02.07.13 - klo:18:13 »
Hommasin toiset turffit jo. Socit on kestäny yllättävän hyvin. Nyt otin alesta vielä Adidaksen 11novat. ei tuu oksat läpi ja pito on todella hyvä.

Offline japina

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarmo Rantanen
  • Seura: CCIRS / Tampereen frisbeeseura
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #159 on: 03.07.13 - klo:02:09 »


The frisbeegolfkenkä!!!
Sairaan miellyttävä jalassa. Pito on mahtava. Nahkapinta pitää jonkun verran kosteutta. Näiden kenkien kanssa ei tee mieli niitä ottaa heti kiessin jälkeen pois jalasta! Adicross rules!

Pirkkalan golfkentän proshopissa tarjouksessa 45€!!!
Prodigy PA1 300, pukki saa päättää.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #160 on: 03.07.13 - klo:06:33 »
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.07.02/retkeily/t/3027/xa-pro-3d-ultra-2-gtx/

Tuosta kun katsoo niin näkee millä itse heitän. Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTX

Kun kintun koko on se 47 noin raakasti niin aika moni hyvä vaihtoehto jää hyllyyn kun ei ole kokoja... Nuo omat salomonit on 48 kokoset ja tykkään kyllä itse kovasti. Ei paina mitään ja coretexista plussa. Hinta toki oli vähän turhan kova.
Näitä käytän itsekin, tukevat ja istuvat (itselläkin 47-48 jalka), mutta riippuen radasta. Pohjakuviointi ja materiaali on erittäin liukas betoni-tiillä, jos on vähänkin kosteutta. Esim Taliin ja Karkkilaan laitan suosiolla jalkaat toisen Salomonin mallin, jonka pohja on paljon pitävämpää betonilla. Tekonurmella (sekä tietty nurmella ja hiekalla jne väylillä) toimivat loistavasti.
Hat Guyn ekassa videossa kehuivat näitä. Ei se tosin yhtään paremmiksi tee niitä.

Offline teepee

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu
Re: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #161 on: 03.07.13 - klo:06:41 »
Suosittelen kyllä Merrellin kenkiä. Eihän ne huonoja voi olla kun vibram joka tekee osaan kenkiä pohjatkin, niin tekee myös frisbeitä ;)
Omat tossut (trail glovet) ollu pari vuotta käytössä eikä mitään moitittavaa. Tietoisesti otin kyllä juuri nuo vaikka niissä on melkein koko päällinen tuota mesh neulontaa, eli ei mikään sadekelin kenkä. Kärkkäisellä näyttäis olevan 79 Euroopan valuuttaa.
Valikoimaa kyllä merrelillä riittää varmasti jokaisen tarpeisiin.
+1

@Tapatalk 2

What ever you just said.. I'm in!

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #162 on: 03.07.13 - klo:08:23 »
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.07.02/retkeily/t/3027/xa-pro-3d-ultra-2-gtx/

Tuosta kun katsoo niin näkee millä itse heitän. Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTX

Kun kintun koko on se 47 noin raakasti niin aika moni hyvä vaihtoehto jää hyllyyn kun ei ole kokoja... Nuo omat salomonit on 48 kokoset ja tykkään kyllä itse kovasti. Ei paina mitään ja coretexista plussa. Hinta toki oli vähän turhan kova.
Näitä käytän itsekin, tukevat ja istuvat (itselläkin 47-48 jalka), mutta riippuen radasta. Pohjakuviointi ja materiaali on erittäin liukas betoni-tiillä, jos on vähänkin kosteutta. Esim Taliin ja Karkkilaan laitan suosiolla jalkaat toisen Salomonin mallin, jonka pohja on paljon pitävämpää betonilla. Tekonurmella (sekä tietty nurmella ja hiekalla jne väylillä) toimivat loistavasti.
Hat Guyn ekassa videossa kehuivat näitä. Ei se tosin yhtään paremmiksi tee niitä.

Hyvä kenkä mikäli kestää. Itselläni on menossa kolmannet ja ainoa ongelma ollut, että vetokiristettävät nauhat tahtovat katketa ennen aikojaan. Itselläni kengät kestäneet sen mitä niiltä oletankin, eli aikalailla vuoden. Muutamalla kaverilla kuluneet puhki nopeamminkin ja jonkin verran netistä myös tulee vastaan, että eivät kestä. Yleisin kohta mistä kenkä pettää taitaa olla ulko-/sisäsyrjällä siitä kohdasta mistä kenkä taittuu, kun paino on "varpailla".

Omassa käytössäni saavat kiitettävän, mutta pienellä varauksella suosittelen.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #163 on: 05.07.13 - klo:14:35 »
Stadiumin SOC kengistä alkaa olla kestävyysdataa kolmen kuukauden kovan käytön jälkeen:

+ Mukava tuntuma maahan
+ Kuvio suhteellisen pitävä useilla pinnoilla
+ Halpa
+ Kevyet
+ Suhteellisen jämäkät

- Repeää kankaan ja pohjan saumastaan (varpaat pian ulkona)
- Pohjan materiaali kuluu nopeasti
- Alkavat haista nopeasti (voi olla geneettistäkin) ::)
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #164 on: 05.07.13 - klo:15:12 »
Eilen hajosi vuoden vanhat Asics Toranat ja kipaisin Intersportista hakemaan uudet Salomon XR Crossmax 2 kengät.
http://www.salomon.com/fi/product/xr-crossmax-2.html

Kolmen kierroksen jälkeen tuntuu tosi laadukkailta kengiltä. Piti hyvin Karkkilan metsissä kuin nurmellakin. Jalat ei missään vaiheessa oikeestaan edes hikoillut ja kengät rullaa tosi hyvin kävellessä. Ei ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa ole löytynyt :)
« Last Edit: 08.07.13 - klo:01:06 by keep_it_real »