Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 656153 times)

Offline yake

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 247
    • View Profile
  • Seura: Sasta FG ry / Disc Golf Finland Ry
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #180 on: 02.08.13 - klo:21:23 »
2 kiessiä metsä/hiekka rataa (keinonurmi tiit) ja 2 kiessiä puistorataa (betonilaatta tiit) nike:llä takana (siis nuo mallia "McBeth). eli kokemusta huimat pari päivää..

makuasioita mut itse tykkään, kenkä on todella kevyt, mutta yllättävän tukeva. (en siis pidä korkeista, vaikka epäilemättä antaa paremmin tukea nilkalle)
Mielettömän hyvä pito niin märällä nurmikolla kuin keinonurmellakin, ja hiekalla.
Omaan jalkaan oikein hyvä ja hyvän muotoinen (nyt ottaisin vähän isomman, mielestäni melko pienet koot.. pieni jalka: erittäin harvoin 42 on noin tiukka)

mulla on (outo?) tyyli putissa "kaivaa" pieni kuoppa takajalan alle. mahtaako tapa nytkään jäädä vaikka näillä ei tarvi, uppoaa kuin itsestään:)

vähän miinustakin.. niimnkuin arvata saattoi: kenkä ei ole kyllä betonilla/kovalla alustalla yhtään kotonaan. omituisen tuntuinen kävellä, ja sen verran liukkaan oloinen että jarruttelee vetoa. ei uskaltanut vauhtia ottaa sitäkään vähää mitä normaalisti.

eli jos "kotiradalla" on betoni laattaa, asfalttia yms, niin ei pysty suositteleen, mutta nurtsilla/keinonurtsilla kuin kotonaan.
viimenen putti uppoo joka väylällä

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #181 on: 03.08.13 - klo:00:24 »
Ostitko tosta mun linkistä vai löysitkö suomesta? Ja minkäs väriset?
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Blindside

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #182 on: 03.08.13 - klo:10:13 »
Hankin kolmisen viikkoa sitten Salomonin Speedcross 3. Ovat olleet kyllä hyvät kengät pelatessa... Mukavan kevyet, tukee nilkkaa ja pitoa löytyy riittämiin!


http://www.scandinavianoutdoorstore.com/jalkineet-ja-sukat/urheilujalkineet/salomon-speedcross-3-cs/?gclid=CPyHoobb4LgCFc52cAodCmAAsA

Offline yake

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 247
    • View Profile
  • Seura: Sasta FG ry / Disc Golf Finland Ry
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #183 on: 03.08.13 - klo:12:37 »
ruåttista tuli.. minkämaalainen firma sit lieneekään spartoo.fi .siniset..
koneessa vikaa, en saa kuvia käyttöön. ja googlen kuvahaulla ei löytynyt tuon väristä lainkaa.. taitaa olla omaa thaimaan tuotantoa:)
viimenen putti uppoo joka väylällä

Offline teryleeni

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #184 on: 13.08.13 - klo:22:20 »
Tänään otin käyttöön Adidaksen golfkengät joista irroitin "nastat". Pohjan pito ja jäykkyys oli aika eri luokkaa kun aiemmin käyttämissäni Adidaksen Superstareissa. Hyvä että tuli noillekkin töppösille käyttöä kun ne on lojuneet kaapin pohjalla yli kolme vuotta.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #185 on: 14.08.13 - klo:07:14 »
http://www.halti.fi/content/fi/39/34510/Taro%202%20DX%20M%20low%20trekking%20kenk%E4.html

Onko kenelläkään kokemusta?

Ostin tollasseet, kesti viikon niin oli jo oikean jalan ulkosyrjästä pohja irti.. Nyt käytössä Nike Readyt, toivottavasti kestää paremmin
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #186 on: 14.08.13 - klo:07:18 »
http://www.halti.fi/content/fi/39/34510/Taro%202%20DX%20M%20low%20trekking%20kenk%E4.html

Onko kenelläkään kokemusta?

Ostin tollasseet, kesti viikon niin oli jo oikean jalan ulkosyrjästä pohja irti.. Nyt käytössä Nike Readyt, toivottavasti kestää paremmin

Mulla on kahdet haltit hajonnu minuutis friban takia. Edelliset kesti oikeesti yhden reissun ja alkoi kärki repsottaa. Vein takasi kauppaan :D


Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #187 on: 14.08.13 - klo:07:19 »
http://www.halti.fi/content/fi/39/34510/Taro%202%20DX%20M%20low%20trekking%20kenk%E4.html

Onko kenelläkään kokemusta?

Ostin tollasseet, kesti viikon niin oli jo oikean jalan ulkosyrjästä pohja irti.. Nyt käytössä Nike Readyt, toivottavasti kestää paremmin

Mulla on kahdet haltit hajonnu minuutis friban takia. Edelliset kesti oikeesti yhden reissun ja alkoi kärki repsottaa. Vein takasi kauppaan :D

Ei mullakaan ollu kun yhdet viikkokisat ja parit muut kierrokset ne jalassa  :P
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #188 on: 14.08.13 - klo:07:33 »
Nyt on myös Niken Alvord GTX käytös. Pitoo tuntuu tekonurmimatolla olevan liikaaki.

Offline FGA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #189 on: 14.08.13 - klo:20:36 »
http://www.halti.fi/content/fi/39/34510/Taro%202%20DX%20M%20low%20trekking%20kenk%E4.html

Onko kenelläkään kokemusta?

Ostin tollasseet, kesti viikon niin oli jo oikean jalan ulkosyrjästä pohja irti.. Nyt käytössä Nike Readyt, toivottavasti kestää paremmin

Mulla on kahdet haltit hajonnu minuutis friban takia. Edelliset kesti oikeesti yhden reissun ja alkoi kärki repsottaa. Vein takasi kauppaan :D

Ei mullakaan ollu kun yhdet viikkokisat ja parit muut kierrokset ne jalassa  :P

Mulla taas Haltit kestänyt yhden koko syksyn, muutaman talvikierroksen ja koko tän kesän ennen toissaviikkoa kun vihdoin ostin kesäkäyttöön Merrelin Trail Glovet.
Haltit edelleen priimakunnossa, mitä nyt vähän haisevat hielle. :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #190 on: 14.08.13 - klo:20:58 »
Nyt on myös Niken Alvord GTX käytös. Pitoo tuntuu tekonurmimatolla olevan liikaaki.

Itellä kanssa Alvord trail running tyyppiset kengät:

http://www.shoeguide.co.uk/sitemap.xml/view-shoe/nike-air-alvord-mens-2009-5

Varmaan jo 3-4 vuotta vanhat ja edelleen toimii. Yks tollanen sivussa oleva koriste remmi on katki mutta ei vaikuta mihinkään. Pitoa on (hyvä kuviointi ja pohjamateriaali), suht kevyt (ei siis sellainen klomppo mitä jotkut retkeilykengät) ja jonkinverran kestää kosteuttakin. Ei nyt läpimärkää nurmikkoa, mutta niin ettei heti ekasta puskasta kiekkoa hakiessa mene sukkaan asti märäksi.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #191 on: 15.08.13 - klo:08:59 »
Kävin pari viikkoa takaperin ostamassa Stadiumista niiden omat SOC merkkiset tekonurtsi futiskengät. Ei ollut pahan hintaiset, 35€. Noilla on tullut nyt reilut 20 kierrosta heitettyä vaihtelevissa maastoissa hiekka, nurtsi ja kallio. Tuntuu olevan pitoa hyvin kaikissa tilanteissa. Selkeästi parempi pito kuin edellisissä 4v vanhoissa Salomonin hiking-kengissä (Contigrip). Oon kyl todella tyytyväinen noiden pitoon ja lisäksi näyttää vielä ihan hyvältä jalassa.

Huonona puolena noissa on se, että noi ei pidä niin kauhean hyvin vettä. Esim kiekka puistoradalla, jossa on märkää nurtsia niin hieman kostean tuntuiset sukat sen jälkeen. Toinen miinus on jalan hiostuminen eli noi kengtä ei tunnut hengittävän kauhean hyvin.

Summa summarum, hyvin on kestänyt ainakin pari ekaa viikkoa käyttöä ilman mitään näkyvää muutosta kuntoon. Pito on tosi hyvä ja halpa hinta plussaa. Noi pienet haitat ei ole paljoa menoa haitannut.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #192 on: 19.08.13 - klo:19:22 »
Kävin pari viikkoa takaperin ostamassa Stadiumista niiden omat SOC merkkiset tekonurtsi futiskengät. Ei ollut pahan hintaiset, 35€. Noilla on tullut nyt reilut 20 kierrosta heitettyä vaihtelevissa maastoissa hiekka, nurtsi ja kallio.

Mulla on on mennyt jo kahdet Socit rikki samasta kohtaa tällä kaudella (varpaat kyljestä ulos). Hyvät ovat kunnes menevät rikki. Luulen, että jos ostaisin taas uudet, ne menisivät rikki jälleen. Kallista touhua, parin kympin laaki.

Tykästyin nappuloihin ja kävin hakemassa Golf centeristä 30% alesta Ashworth Cardiffit 90 eurolla. Kengissä on kahden vuoden kuivana pysymistakuu.:) Jalassa tuntuvat hyviltä ja pinta on nahkaa. Odotukset ovat näin ollen korkealla. Vielä en tiedä muuta kuin, että testiä testiä.

Lisäys: kahden Siltamäki-kierroksen jälkeen kengät pysyivät kuivina kasteisella nurtsilla, jossa normitossut olisivat litimärät. Tuntuma on kuin jämäkillä skeittikengillä, joissa on kalvo ja nappulat. Erittäin hyvät siis. Nyt kestotesti on jäljellä. Se tulee ajan myötä.

Kuva: http://beta.images.theglobeandmail.com/archive/01364/AshworthCardiff_1364677gm-b.jpg
« Last Edit: 20.08.13 - klo:16:39 by VeliLenteli »
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #193 on: 20.08.13 - klo:10:16 »
Intro: Kyllästyin liukastelemaan ja gore-texiin en enää koske, koska mun käytössä ne kengät ei vaan kestä ja menettävät vedenpitävyyden n. kuukaudessa.

Ostin kokeiluun Niken Tiempo Natural IV LTR TF turffi/hiekka futiskengät Stadiumista, 30e poistohintaan. Roiskin oikein kunnolla vedenpitävällä kyllästysaineella ja ainakin ovat parina päivänä kestäneet vettä moitteettomasti. Pito on erittäin hyvä, eivät kuitenkaan pidä liian "hyvin" ja kiertoliike rullaa vielä mukavasti heittäessä. Katsotaan mitä kattavammat testit kertovat ajan kanssa ja miten hyvin nuo kestävät kulutusta. Futiskengät pitäisi soveltua frisbeegolfiin paremmin kuin ulkoilukenkien. Ainakin muutaman päivän kokeilun perusteella olen viimeinkin löytänyt itselleni oikean kengän frisbeegolfiin. Jatkoa seuraa.

Kuva kengistä: http://images.prodirectsport.com/v3_products/V3_1_Main/56828.jpg

Offline Väsä

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 286
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #194 on: 20.08.13 - klo:11:46 »
Kävin pesisreenien jälkeen heittelee kiekkoa, niin hyvin toimi Goldhammerin pesispiikkaritkin, kun otti piikit pois.