Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 656132 times)

Offline öre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #315 on: 28.03.14 - klo:07:54 »
Noi keenin kengät on brycet.

Offline Manu Aali

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Pursiainen
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #316 on: 28.03.14 - klo:08:37 »
Onko kukkaan tilannu kenkiä tuolta sportsdirektistä?
Ei näytä pahan hintasia olevan

http://www.sportsdirect.com/mens/mens-boots

Tuota tuli kateltua tossa talvella kun kenkiä etsin. Sivujen mukaan vaan eivät toimittas suomeen ollenkaan. Tilasin sitten 21run.comista, saksalainen firma kaiketi. Viikossa ilmesty kengät kotiovelle itellan toimesta, kympin toimitus.
Tuollahan on lenkkaria ja kenkää vaikka muille jakaa, halpaakin tarjolla.
55euroon irtos goretex asikset.

Ihan sujuvasti tuolta Sportsdirectistä toimittavat Suomeenkin. Ne eivät vain "itse" toimita vaan käyttävät kuriiria, joka on ilmeisesti myös samassa omistuksessa. Kulutkaan eivät varsinaisesti ole mahdottomat. Itselleni tuli joskus taannoin kengät ja pari paitaa, joiden postikulut oli 9,99€.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #317 on: 28.03.14 - klo:08:39 »
Eihän rahti mitään maksa. Directistä mäki ostan seuraavat popot ens viikosta.

Offline Vauhtis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #318 on: 28.03.14 - klo:09:03 »
Lähtökohtaisesti tuo kenkien valinta ei ole kauhean vaikeaa, on ns.laminoituja pohjia joissa rakenne koostuu päällekkäin liimatuista "kerroksista" tai sitten   ruiskuvalettu yhdestä osasta. Itse en ole löytänyt kestäviä kenkiä ensin mainituista sillä päkiän pyörähdys heiton aikana tuottaa pienelle alalle sellaisia voimia että kerroksien sideaine ei sitä kestä ja repeää. Itse en ostaisi noita TuomasV:n mainitsemia Hanwageja vaikka tunnetusti laadukas merkki onkin. Voisin veikata melko lyhyttä kestoa noille frisbeekäytössä juurikin tuon pohjan rakenteen takia, sama koskee Salomonin Spikecrosseja. 

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #319 on: 28.03.14 - klo:09:07 »
Lähtökohtaisesti tuo kenkien valinta ei ole kauhean vaikeaa, on ns.laminoituja pohjia joissa rakenne koostuu päällekkäin liimatuista "kerroksista" tai sitten   ruiskuvalettu yhdestä osasta. Itse en ole löytänyt kestäviä kenkiä ensin mainituista sillä päkiän pyörähdys heiton aikana tuottaa pienelle alalle sellaisia voimia että kerroksien sideaine ei sitä kestä ja repeää. Itse en ostaisi noita TuomasV:n mainitsemia Hanwageja vaikka tunnetusti laadukas merkki onkin. Voisin veikata melko lyhyttä kestoa noille frisbeekäytössä juurikin tuon pohjan rakenteen takia, sama koskee Salomonin Spikecrosseja. 

Osaatko antaa sitten hyviä esimerkkejä kengistä missä olisi pohja yhdestä osasta?
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #320 on: 28.03.14 - klo:09:09 »
Noi keenin kengät on brycet.

Joo en oo noita kyllä ostamassa, leveä lesti (ei tule sopimaan mulle) + mä en usko että tonkaan kengän saumat kestää yhtään sen paremmin. Keen Marshall wp vois olla seuraava kokeiluun jos jostain löytyy - etenkin kun tota Keenin uutta fribakenkää (Nasu WP) ei näytä vielä saavan mistään lähistöltä...
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #321 on: 28.03.14 - klo:09:20 »
Itte suosin mahd. halpoja ja pitäviä kenkiä. Ei mikään kestä tätä touhua. Keenit on selkeesti ollu kestävimmästä päästä Niken kanssa tähän mennessä.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #322 on: 28.03.14 - klo:09:28 »
Itte suosin mahd. halpoja ja pitäviä kenkiä. Ei mikään kestä tätä touhua. Keenit on selkeesti ollu kestävimmästä päästä Niken kanssa tähän mennessä.

Mulla ainoat kengät jotka on fribaa pidemmän päälle kestäny on turvakengät (goretex-maiharit) Kesällä tietty kuumat, mutta kevät/syyskelillä hyvät. Lenkkarimalliset turvakengät on jo paljon paremmat kesällä. Turvakengät kyllä painaa enemmän kuin goretex-lenkkarit, mutta niillä on mukavampi potkia kantopätkiä julkus. Tai misin naamaa. Ja ei muuten hajoo kärki/saumat. Ei sitten millään. Pitokin aika hyvä. Toiseksi kestävimmät on ollut turf-nappikset. Niissä on aivan sootananmoinen pito sitten jo, varsinkin nurmella. Voi olla liikaakin jonkun makuun.
« Last Edit: 28.03.14 - klo:09:30 by napati »

Offline henq

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #323 on: 28.03.14 - klo:09:29 »
Onko kukkaan tilannu kenkiä tuolta sportsdirektistä?
Ei näytä pahan hintasia olevan

http://www.sportsdirect.com/mens/mens-boots

Tuota tuli kateltua tossa talvella kun kenkiä etsin. Sivujen mukaan vaan eivät toimittas suomeen ollenkaan. Tilasin sitten 21run.comista, saksalainen firma kaiketi. Viikossa ilmesty kengät kotiovelle itellan toimesta, kympin toimitus.
Tuollahan on lenkkaria ja kenkää vaikka muille jakaa, halpaakin tarjolla.
55euroon irtos goretex asikset.

Ihan sujuvasti tuolta Sportsdirectistä toimittavat Suomeenkin. Ne eivät vain "itse" toimita vaan käyttävät kuriiria, joka on ilmeisesti myös samassa omistuksessa. Kulutkaan eivät varsinaisesti ole mahdottomat. Itselleni tuli joskus taannoin kengät ja pari paitaa, joiden postikulut oli 9,99€.

Jaaha, aivan. Hyvä tietää, tänks.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #324 on: 28.03.14 - klo:09:32 »
Itte suosin mahd. halpoja ja pitäviä kenkiä. Ei mikään kestä tätä touhua. Keenit on selkeesti ollu kestävimmästä päästä Niken kanssa tähän mennessä.

Mulla ainoat kengät jotka on fribaa pidemmän päälle kestäny on turvakengät (goretex-maiharit) Kesällä tietty kuumat, mutta kevät/syyskelillä hyvät. Lenkkarimalliset turvakengät on jo paljon paremmat kesällä. Turvakengät kyllä painaa enemmän kuin goretex-lenkkarit, mutta niillä on mukavampi potkia kantopätkiä julkus. Tai misin naamaa. Ja ei muuten hajoo kärki/saumat. Ei sitten millään. Pitokin aika hyvä. Toiseksi kestävimmät on ollut turf-nappikset. Niissä on aivan sootananmoinen pito sitten jo, varsinkin nurmella. Voi olla liikaakin jonkun makuun.

Mä pidän turvakenkiä sen 8h maksimis ku oon töis. Sitte lentää jalasta hyvin pian.

Hommaisit säki tollaset lenkkarit ni ei aina olis niin hiki ku nostelet jalkojas.  ;D

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #325 on: 28.03.14 - klo:09:37 »
Itte suosin mahd. halpoja ja pitäviä kenkiä. Ei mikään kestä tätä touhua. Keenit on selkeesti ollu kestävimmästä päästä Niken kanssa tähän mennessä.

Mulla ainoat kengät jotka on fribaa pidemmän päälle kestäny on turvakengät (goretex-maiharit) Kesällä tietty kuumat, mutta kevät/syyskelillä hyvät. Lenkkarimalliset turvakengät on jo paljon paremmat kesällä. Turvakengät kyllä painaa enemmän kuin goretex-lenkkarit, mutta niillä on mukavampi potkia kantopätkiä julkus. Tai misin naamaa. Ja ei muuten hajoo kärki/saumat. Ei sitten millään. Pitokin aika hyvä. Toiseksi kestävimmät on ollut turf-nappikset. Niissä on aivan sootananmoinen pito sitten jo, varsinkin nurmella. Voi olla liikaakin jonkun makuun.

Mä pidän turvakenkiä sen 8h maksimis ku oon töis. Sitte lentää jalasta hyvin pian.

Hommaisit säki tollaset lenkkarit ni ei aina olis niin hiki ku nostelet jalkojas.  ;D

Joo siis kyllä mä kesän heittelen ½-varsilla tai tex-lenkkareilla.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #326 on: 28.03.14 - klo:12:55 »
Intteristä tälläset 39e popot testii: http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/02.13.01/tennarit/t/23857/masi-dx-low-m/ 

Ei ainakaa hinnalla pilattu, mut taitaa olla vaan tän päivän tarjouksessa
« Last Edit: 28.03.14 - klo:13:03 by nukkumasa »
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #327 on: 28.03.14 - klo:13:31 »

Onko kukkaan tilannu kenkiä tuolta sportsdirektistä?
Ei näytä pahan hintasia olevan

http://www.sportsdirect.com/mens/mens-boots

Meikäläinen tilas futiskenkiä viime kesänä, tuli viikossa kengät. Palvelu pelaa ja sain jopa uudet kengät ku vanhat hajos


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #328 on: 28.03.14 - klo:21:12 »
Intteristä tälläset 39e popot testii: http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/02.13.01/tennarit/t/23857/masi-dx-low-m/ 

Ei ainakaa hinnalla pilattu, mut taitaa olla vaan tän päivän tarjouksessa

Noita Haltin Masi DX:iä on aina välillä tarjouksessa (on muuten ihan sama kenkä kun Citymarketin oman merkin Prosecin halpakengät;), halvimmillaan oon nähnyt noita Halteja alessa 29 euron hintaan, esim. viime syksynä Prismassa... ja ostinpa tietenkin, ihan hyvät oli, kuukauden, sit jo pohja repsotti, kalvo hajos, tuli vesi sisään jne. Sit ostin vähän kalliimmat (joka ei ole synonyymi paremmalle), Haltin Rubano DX:ät: http://www.halti.fi/files/product_image_full/48174/Rubano%20DX%20M%201.jpeg noilla oon syksystä asti tähän päivään vetäny; lumet, loskat, vedet ja mudat... just meinasin sanoa että kaikki kunnossa mutta kerpele, kävin eteisessä kattomassa ja kyllä neki vähän irvistää  >:(

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #329 on: 28.03.14 - klo:21:52 »
Intteristä tälläset 39e popot testii: http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/02.13.01/tennarit/t/23857/masi-dx-low-m/ 

Ei ainakaa hinnalla pilattu, mut taitaa olla vaan tän päivän tarjouksessa

Noita Haltin Masi DX:iä on aina välillä tarjouksessa (on muuten ihan sama kenkä kun Citymarketin oman merkin Prosecin halpakengät;), halvimmillaan oon nähnyt noita Halteja alessa 29 euron hintaan, esim. viime syksynä Prismassa... ja ostinpa tietenkin, ihan hyvät oli, kuukauden, sit jo pohja repsotti, kalvo hajos, tuli vesi sisään jne. Sit ostin vähän kalliimmat (joka ei ole synonyymi paremmalle), Haltin Rubano DX:ät: http://www.halti.fi/files/product_image_full/48174/Rubano%20DX%20M%201.jpeg noilla oon syksystä asti tähän päivään vetäny; lumet, loskat, vedet ja mudat... just meinasin sanoa että kaikki kunnossa mutta kerpele, kävin eteisessä kattomassa ja kyllä neki vähän irvistää  >:(

Lyyää huomena DX Haltit tulikokesee ja katotaa montako päivää kestää  ;) (Toivottavasti kestää puuosumat paremmin kuin DX Valkyrie)

No jos sen pari-kolmekuukautta kestäis ni olisin tyytyväine, mut sehä ois jo liikaa vaadittu tuoho hintaa  :) pirkule, ku Niken Rongbukeja ei enää mistää saa, eikä näemmä Keenin fribatossujakaa
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi